Gå til innhold

Nye Asus Zenbook UX31A og UX21A


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Video av UX32VD mtp. RAM/SSD og slikt. Merk: Slik tilpasning av SSD trengs ikke i f. eks Samsung 830 SSD.

http://www.youtube.com/watch?v=Xw-2wdZ0MdU

 

Hvordan få installert W7 på den integrerte 32gb-SSDen. Ved hastighetsmålinger har den intregrerte vist seg å ha relativt god hastighet selv om den er et stykke unna det jeg har sett f eks Samsung 830/Crucial M4 prestere i tester. Den er nok uansett bedre enn 5400 RPM-HDD som er på PC-en.

 

http://forum.noteboo...tml#post8642587

 

Videre så tro jeg at jeg går for UX32VD og oppgraderer med ekstra 8gb RAM. Det blir da naturligvis DDR3 so-dimm PC12800/1600MHz. Men burde jeg velge de brikkene som har CL på 10 eller holder det med de på 11? (Har ikke så peil på cas latency egentlig)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg erstatter til forrige UX32VD som hadde jetfly-vifte. Satt inn SSD og 2GB ekstra minne (har 6 totalt altså, tenker det holder). Sykt deilig maskin, virker ikke som om jeg har NOE backlight bleed, så alt er digg.

 

Det eneste skåret i gleden er at touchpaden er virkelig verdiløs, altså den er nesten defekt. Den sitter så løst at når jeg tar et vanlig trykk via "tap" så rasler den ganske merkbart. Hvis jeg dytter ned på noen av sidene er det kjempemye flex, som om det bare er en milimetertykk plastskive, og for å bruke den fysiske venstre museknappen må jeg dytte ubehagelig langt ned. Er dette noe man kan fikse med å dytte inn en liten papirbit et sted eller noe i den duren? Noen som har erfaring?

Jeg hadde også løsninger touch pad på min Ux32vd. Sendte den tilbake på grunn av det, og at hele pcen vippet når den sto på flatt underlag... Har ikke fått ny pc enda så får krysse fingrene for at den er tipp topp

 

Samme "problem" med min. Touchpad er noe løs samt at den er montert litt "off center". Det er ca .5 mm sprekk på høyre side, mens den er tight og fin venstre side.

 

Var i Sverige i dag, og de hadde en UX32VD i ustilling der. Touchpad på den var mye bedre, helt tight ved touch og den var helt flush i center. Så det er sikkert håp...

 

Jeg orker ikke sende inn min nå, har minimalt med bleed og har allerede oppgradert med 256GB Criucal M4 samt extra 8GB Vengance RAM. (OBS! anbefaler en annen RAM som er CL11.Vengance er CL 9 som medfører at RAM'en klokker ned fra 800mhz til 667mhz siden RAM som er loddet på kortet er CL11. Selv om det nok ikke er merkbark i praksis så er det litt irriterende å vite...)

 

Alt i alt er jeg meget fornøyd, kanskje finner noen en mod for touchpad'en etterhvert... :)

Endret av Popsi
Lenke til kommentar

Har noen opplevd skjeve taster på tastaturet? høyre pilen på min ux32vd heller skrått nedover mot høyre. Regner med det bare er å sende den inn og få det bytte tastatur, men kan man ta av tastene på et chiclet tastatur og sette den på plass?

Endret av pufffn
Lenke til kommentar

Fikk min UX32VD i dag, og den oppfører seg merkelig.

Lukker jeg igjen lokket, går maskinen ut av hvilemodus og starter opp igjen.

Hvis jeg tar opp lokket, går den i hvilemodus.

 

Nå har jeg satt innstillingene i kontrollpanelet til at PCen ikke skal gjøre noe når jeg lukker igjen lokket, men allikevel slår skjermen seg av, og kommer ikke på igjen når jeg lukker opp lokket selv om PCen fortsatt er på.

 

Er det håp, eller må jeg sende den inn?

 

Edit: Den vekkes ikke opp fra hvilemodus når jeg trykker inn power-knappen heller.

 

Edit 2:

 

Det virker som om jeg må sende det inn, skjermen kutter også i bios...

Endret av Athey
Lenke til kommentar

Har startet opp min ux31a med Sandisk SSD. Den viser 7,5 i windows-opplevelsesindeks. Når jeg kopierte to recovery iso-dvd filer fra skrivebord til c:/ hadde den en skrivehastighet på rundt 50MB pr sekund (startet på 2-300 MB, men falt raskt til under 100). Har aldri hatt en SSD før, så har derfor ingen sammenlikningsgrunnlag. Men er dette en normal kopieringshastighet, eller vil ADATA SSD disken som er alternativet være raskere?

Lenke til kommentar

I min UX31A sitter det en ADATA XM11 128GB og den viser 7.9 på primær harddisk i Windows opplevelsesindeks.

 

Kopierte en ISO-fil fra skrivebordet til roten på c-disken og hastigheten starter også her på 200MB/s for deretter å ligge konstant på 120 MB/s.

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål. Jeg prøver å gjøre en clean install med windows 7 fra USB. Har noen fått til dette?

 

Det kommer opp en feilmelding og sier den ikke finner harddisken.

 

Rosapanter: Sjekk denne linken.

 

(hvordan fungerer egentlig link hvor man kan kalle det det man vil nå, f. eks linken under skulle vært "denne".)

http://forum.noteboo...tml#post8642587

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål. Jeg prøver å gjøre en clean install med windows 7 fra USB. Har noen fått til dette?

 

Det kommer opp en feilmelding og sier den ikke finner harddisken.

 

Harddisken dukket opp etter et par forsøk.

Neste problem var at den ikke klarte å installere windows fordi harddisken var GPT (vet ikke så mye om dette).

 

Løsningen fant jeg her:

Starte PC din for å installere Windows.

Når du kommer til hvor du skal velge partition, press SKIFT+F10.

I det vindue som åpner, skrive en commando linje av gangen og press ENTER

Diskpart

select disk 0

select partition 1

delete partition override

select disk 0

convert MBR

rescan

exit

 

Jeg har nå klart å reinstallere windows 7 fra usb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører på med ett UX32VD spørsmål jeg.

 

Tenkte jeg skulle oppgradere ram og ssd

 

Vil -&--#62;

http://www.dustinhom...l11-kvr16s11-8/

passe? Eller er fortsatt http://www.komplett....aspx?sku=752033 å andbefale?

 

(litt kjedelig å bestilte alt fra dustin uten om ram brikkene hehe)

 

Så trenger jeg vel bare en enderlig bekreftelse på at

samsung-830 vil passe:

http://www.dustinhome.no/product/5010619757/samsung-830-series-256gb-ssd-sata-600-mlc/

 

Takk.

Endret av ParPefy
Lenke til kommentar

Så skrivehastigheten er halvert på Sandisk SSD. Vil det også være merkbart i andre sammenhenger enn filkopiering?

 

Det spørs jo litt hva du bruker maskinen til og om du går inn for å legge merke til det. 7.5 på opplevelsesindeksen er jo ikke "dårlig".

 

Hvordan yter harddisken ellers ? CrystalDiskMark/AS SSD eller lignende ?

Lenke til kommentar

Et nytt spørsmål: Etter å ha gjort en clean install med windows 7 ultimatum og lagt inn de fleste drivere fra asus.no så har jeg fortsatt en haug med "Ukjente enhet", "Enkel kommunikasjonskontroller for PCI" og "PCI-datahenting og kontroller for signalbehandling".

 

Veit noen hvem drivere som må legges inn. Eventuelt hvem jeg mangler?

Endret av rosapanter
Lenke til kommentar

Parpefy: Akkurat på minne tror det er omtrent det samme hvilke du velger. Jeg bestilte fra Crucial, har ikke fått den i posten enda, men regner med det funker greit.

 

Samsung 830 og Crucial M4 SSD er blant de hyppigst referert til i tråden om UX32VD på notebookreview hvertfall, så jeg mener ganske sikkert å vite at den passer.

 

Rosapanter: Har du alle driverne som står under "driver installation guide" på den siden jeg linket til deg?

 

Er forøvrig i gang med å installere W7 på iSSDen på UX32VD, snart klart. Den er jo liten og ikke like rask som en skikkelig SSD men jeg tenker jeg oppdaterer senere til en 256, evt 512gb SSD når jeg har råd til det.

 

UX32VD er uansett en meget pen og ganske lett maskin, flott skjerm med bra tastatur og OK touchpad. Med muligheten for oppgradering til 10gb RAM og SSD av foretrukket størrelse vil jeg si denne er en ganske bra maskin.

Endret av Xtra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...