Gå til innhold

Nye Asus Zenbook UX31A og UX21A


Anbefalte innlegg

Du kan ikke fjerne det, så da er det ingenting du kan gjøre for at det skal holde lenger, og det er ikke noen grunn til det heller. Adapteret slutter å lade den når den er ved 80% som standard om jeg husker rett, ideellt sett skal den vel ligge runt 50% for at det skal vare så mye som mulig, men da får man jo ikke så mye bruk for batteriet hvis den alltid skal være halvveis utladd.

http://www.idg.no/pcworld/vg/article108511.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et par spørsmål til dere som har erfaring med ux31a.

 

Det første og viktigste er viftestøyen. Noen tester kommenterer viftestøyen og sier den er godt hørbar. Er dette et reelt problem? Den vil bli brukt på en stille lesesal, og burde ikke være særlig hørbar.

 

Det neste er koblingen til ladekabelen. Den første generasjonen hadde en utforming som beskyttet kontakten noe. Hvordan er dette på ux31a.

 

Lenke til kommentar

Hvilken 8gb ram brikke kan man bruke i UX32VD?

 

Har sett at komplett har denne på lager:

http://www.komplett....aspx?sku=650412

 

Ser det er mye plastikk på den, vil det bli problematisk eller har det ingenting å si?

 

Det der er en minnebrikke laget for stasjonære, den er omtrent 4 ganger større enn minnebrikker for bærbare.

 

Så akkurat en video på youtube om dette hvor de sa at denne skal virke: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756285

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål til dere som har erfaring med ux31a.

 

Det første og viktigste er viftestøyen. Noen tester kommenterer viftestøyen og sier den er godt hørbar. Er dette et reelt problem? Den vil bli brukt på en stille lesesal, og burde ikke være særlig hørbar.

 

Det neste er koblingen til ladekabelen. Den første generasjonen hadde en utforming som beskyttet kontakten noe. Hvordan er dette på ux31a.

 

Viften lager lite/ingenting støy under musikk og surfing men blåser ganske bra under belastning. Under diablo 3 spilling ble den ganske varm og viften kjørte på max.

Når det gjelder ladekabelen er denne dårlig beskyttet og satt litt løsere enn jeg hadde håpt.

 

Jeg brukte angrerett og sendte min tilbake pga død piksel.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min Asus UX31A og gleder meg til å bruke den under studier til høsten. Jeg oppbevarer PCen i den medfølgende sleeven, og mange blir sjokkerte når det er en PC og ikke en pad jeg drar fram. Hastigheten, batteritiden, skjermkvaliteten, byggekvaliteten og ergonomien er upåklagelig.

 

Og for dere som tviler på om dere skal kjøpe denne Pcen pga. en del av de små bugsa folk her luker fram så er det bare å kjøre på. Det eksisterer hittil ikke en perfekt PC.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Jeg er så langt veldig fornøyd med min UX31A. Den booter raskt, er generelt rask på alt jeg bruker den til, harddisken er rask, skjermen bra å se på, tastaturet er godt å skrive på, pekeplaten er bra, de innebygde høyttalerne er veldig bra størrelsen på maskinen tatt i betraktning og den holder lenge på batteriet.

 

Hastigheten og rekkevidden på det trådløse nettverket er det ingenting å si på. I og med at harddisken i maskinen er såpass liten, bruker jeg en stasjonær maskin som filserver. Avspilling av video i 1080p er ikke noe problem. På 2.4 GHz får jeg 13 MByte/s og på 5 GHz ligger jeg på 19-25 MByte/s ved filkopiering.

 

Liker også designet veldig godt. Falt fullstendig for denne maskinen første gang jeg så den på nett. Etter å ha klådd litt på den i en butikk var det bare å reise hjem og bestille seg en. Fingermerker synes omtrent ikke det hele tatt med mindre man snur på maskinen i lyset og letter etter de. Lyset i tastaturet er en flott bonus.

 

Viftestøy er vel subjektivt. Selv er jeg veldig følsom for støy, og enda mindre liker jeg skrangle- eller hvinelyder. Viftelyden fra UX31A er jevn og rolig, og dermed ikke plagsom i det hele tatt.

 

Ved vanlig sofasurfing er maskinen nesten alltid helt lydløs. Viften spinner opp en sjelden gang i blant. Har jeg TVen på overdøver den viftelyden selv på lavt volum.

 

Ved avspilling av film går viften, men på så lavt turtall at det ikke er plagsomt. Selv med lyden fra de innebygde høyttalerne på lavt volum hører jeg ikke viftelyden med mindre jeg prøver å høre etter den. Skrur jeg opp lyden litt er det ikke mulig å høre viften.

 

Jeg synes ikke maskinen blir varm i det hele tatt. Selv etter å stått på hele kvelden og halve natten er maskinen bare såvidt lunken på undersiden. Tastaturet er litt varmere enn flatene rundt. Nå har ikke jeg prøvd maskinen til spill så hvordan varmeutviklingen blir da det vet jeg ikke.

 

Må si meg enig i at ladepluggen føles litt skjør ut, men den er vel heller ikke beregnet på å stå i døgnet rundt. Jeg lader opp maskinen og bruker den til den må lades igjen stort sett. Men hvis det er lite strøm igjen på batteriet og jeg må bruke maskinen med ladekabelen stående i merker jeg at jeg er ekstra oppmerksom på ladepluggen. Synes dog ikke dette er en maskin man slenger rundt seg :)

Endret av Sozinho
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er så langt veldig fornøyd med min UX31A. Den booter raskt, er generelt rask på alt jeg bruker den til, harddisken er rask, skjermen bra å se på, tastaturet er godt å skrive på, pekeplaten er bra, de innebygde høyttalerne er veldig bra størrelsen på maskinen tatt i betraktning og den holder lenge på batteriet.

 

Hastigheten og rekkevidden på det trådløse nettverket er det ingenting å si på. I og med at harddisken i maskinen er såpass liten, bruker jeg en stasjonær maskin som filserver. Avspilling av video i 1080p er ikke noe problem. På 2.4 GHz får jeg 13 MByte/s og på 5 GHz ligger jeg på 19-25 MByte/s ved filkopiering.

 

Liker også designet veldig godt. Falt fullstendig for denne maskinen første gang jeg så den på nett. Etter å ha klådd litt på den i en butikk var det bare å reise hjem og bestille seg en. Fingermerker synes omtrent ikke det hele tatt med mindre man snur på maskinen i lyset og letter etter de. Lyset i tastaturet er en flott bonus.

 

Viftestøy er vel subjektivt. Selv er jeg veldig følsom for støy, og enda mindre liker jeg skrangle- eller hvinelyder. Viftelyden fra UX31A er jevn og rolig, og dermed ikke plagsom i det hele tatt.

 

Ved vanlig sofasurfing er maskinen nesten alltid helt lydløs. Viften spinner opp en sjelden gang i blant. Har jeg TVen på overdøver den viftelyden selv på lavt volum.

 

Ved avspilling av film går viften, men på så lavt turtall at det ikke er plagsomt. Selv med lyden fra de innebygde høyttalerne på lavt volum hører jeg ikke viftelyden med mindre jeg prøver å høre etter den. Skrur jeg opp lyden litt er det ikke mulig å høre viften.

 

Jeg synes ikke maskinen blir varm i det hele tatt. Selv etter å stått på hele kvelden og halve natten er maskinen bare såvidt lunken på undersiden. Tastaturet er litt varmere enn flatene rundt. Nå har ikke jeg prøvd maskinen til spill så hvordan varmeutviklingen blir da det vet jeg ikke.

 

Må si meg enig i at ladepluggen føles litt skjør ut, men den er vel heller ikke beregnet på å stå i døgnet rundt. Jeg lader opp maskinen og bruker den til den må lades igjen stort sett. Men hvis det er lite strøm igjen på batteriet og jeg må bruke maskinen med ladekabelen stående i merker jeg at jeg er ekstra oppmerksom på ladepluggen. Synes dog ikke dette er en maskin man slenger rundt seg :)

 

Alt som blir sagt her stemmer ganske bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg er så langt veldig fornøyd med min UX31A. Den booter raskt, er generelt rask på alt jeg bruker den til, harddisken er rask, skjermen bra å se på, tastaturet er godt å skrive på, pekeplaten er bra, de innebygde høyttalerne er veldig bra størrelsen på maskinen tatt i betraktning og den holder lenge på batteriet.....

..... Må si meg enig i at ladepluggen føles litt skjør ut, men den er vel heller ikke beregnet på å stå i døgnet rundt. Jeg lader opp maskinen og bruker den til den må lades igjen stort sett. Men hvis det er lite strøm igjen på batteriet og jeg må bruke maskinen med ladekabelen stående i merker jeg at jeg er ekstra oppmerksom på ladepluggen. Synes dog ikke dette er en maskin man slenger rundt seg :)

 

Takk, Sozinho, bra brukeranmeldelse! :) Nyttig for oss som tenker på å kjøpe denne maskinen.

Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg erstatter til forrige UX32VD som hadde jetfly-vifte. Satt inn SSD og 2GB ekstra minne (har 6 totalt altså, tenker det holder). Sykt deilig maskin, virker ikke som om jeg har NOE backlight bleed, så alt er digg.

 

Det eneste skåret i gleden er at touchpaden er virkelig verdiløs, altså den er nesten defekt. Den sitter så løst at når jeg tar et vanlig trykk via "tap" så rasler den ganske merkbart. Hvis jeg dytter ned på noen av sidene er det kjempemye flex, som om det bare er en milimetertykk plastskive, og for å bruke den fysiske venstre museknappen må jeg dytte ubehagelig langt ned. Er dette noe man kan fikse med å dytte inn en liten papirbit et sted eller noe i den duren? Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...