Gå til innhold

Nye Asus Zenbook UX31A og UX21A


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Ok.

 

Skal se om jeg får kjøpt en kort skjøtekontakt på Clas Ohlson. Det gikk greit i dag da jeg fant et "hull" i bakken, men på grunn av den klumpete kontakten så måtte jeg hele tiden sitte og passe på at ingen gikk der ettersom kontakten er så klumpete at lokket ikke gikk igjen. :)

 

Forøvrig er jeg godt fornøyd med maskinen hittil, men Windows 8 er helt meningsløst for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg kjøpte nylig en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=772304#extra

Men har nå blitt veldig nysjerrig på ZENBOOK UX32VD, da denne har vesentlig bedre skjerm og jevnt over bedre specs, men jeg er fortsatt ikke helt overbevist om jeg skal benytte meg av angreretten og "oppgrader" PCen allerede. Lurer litt på hvordan byggekvaliteten er på den i forhold til Samsuns 7 og 9 serie, hvordan det er med varme utvikling pga dedikert grafikk, og ikke minst mulighet for å bytte til SSD.

Eventuelt om noen av dere som har hatt PCen en stund om dere har kommet borti ett par iritasjons momenter jeg kankje burde være klar over.

Lenke til kommentar

Jeg har UX32VD, og har slitt med den i en måned..

 

 

(bare les her:) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1496738

 

Jeg digger i utgangspunktet pcen (utseendet, skjermen), så det er derfor jeg ikke bare bestemmer meg for å kjøpe en annen isteden.

 

Irritasjonsmomenter er kanskje touchpaden, dvs hvis man ikke har installert Start8 (eller lignende Start-meny erstatninger) så kommer den forferdelig ubrukelige Win 8-menyen opp hele tida når jeg prøver å styre musa vanlig med touchpaden. Dette forsvant når jeg installerte Start 8 (men da poppet start-menyen opp av og til uten at jeg ba om det).

 

Men det er dette med den vifta da. Jeg skjønner virkelig ikke at det skal være normalt med så mye bråk. Jeg leser her inne at Win8 krever mer CPU? Hva hvis jeg installerer Win7, vil jeg da kunne gjenopprette Win8-installsjonen (fabrikkinnstillingene) senere hvis jeg skulle ønske det? Hvordan?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg har ikke viftestøy, men jeg er enig i at touchpaden er et irritasjonsmoment og at jeg virkelig ikke har interesse av Win 8. Mulig jeg også installerer Start 8, men det beste hadde sikkert vært Windows 7.

 

Kan noen forklare hvorfor enter-knappen ikke fungerer på et annet forum jeg er medlem på, men fungerer fint her og ellers på dataen? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har testet en del forskjellige touchpad drivere til UX32VD (Win 7 64-Bit), da jeg har vært veldig misfornøyd med de som blir utgitt av ASUS (hopping/hakking/upresis)

 

Kommet frem til at Elan_touchpad_11.7.8.5 er det beste alternativet.

 

Touchpaden blir presis og ikke-hoppende med disse innstillingene i kontrollpanel:

 

touchpadsettings.png

 

Advance->Setting (viktig):

 

touchpadsettingsadvanced.png

 

 

Eneste som er bakdelen med denne driveren er at FN+F9 for å disable/enable touchpad ikke fungerer (men sikkert mulig å fikse?)

 

Overall ville jeg gitt ASUS UX32VD sin touchpad 8/10 med denne driveren.

Endret av vegards
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har hatt min UX31A i 6mnd ca og er utrolig fornøyd. Eneste minuset jeg har er at i midten av touchpadden begynner å bli slitt, så registreringen er elendig. Har vasket den og da fungerte det bra, men er vel blitt fettete igjen nå så har samme problemet. Min første laptop hadde ikke dette problemet etter 6 år engang. Flere som sliter med dette?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har en UX32A som jeg har hatt i snart 1,5 år. Fredag kveld begynte vifta å leve sitt eget liv. Uansett hva jeg gjør, så går den konstant, er stille i to sekunder, også begynner den å gå igjen. Tror aldri jeg har hørt vifta før dette. Det begynte helt plutselig, uten å ha gjort noe med den. Noen som har noen løsning på dette?

- Frustrert.

Lenke til kommentar

Jeg har en UX31 som slår seg helt av hver gang den går i hvile- eller dvalemodus. Utrolig irriterende da man ikke kan lukke igjen pc'en uten at den slår seg av eller må være på og bruke tilsvarende mye strøm. Noen som har samme problemet?

 

I tillegg kommer og går strømmen hele tiden. Dårlig kontakt?

 

Gode tips er velkomne! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...