Gå til innhold

Nye Asus Zenbook UX31A og UX21A


Anbefalte innlegg

Et nytt spørsmål: Etter å ha gjort en clean install med windows 7 ultimatum og lagt inn de fleste drivere fra asus.no så har jeg fortsatt en haug med "Ukjente enhet", "Enkel kommunikasjonskontroller for PCI" og "PCI-datahenting og kontroller for signalbehandling".

 

Veit noen hvem drivere som må legges inn. Eventuelt hvem jeg mangler?

 

Hvis du går på detaljer under egenskaper for den ukjente enheten og velger "Maskinvare-IDer" får du opp Vendor ID. Denne kan feks begynne med PCI\VEN for en PCI enhet. Med denne IDen bør du kunne søke opp hvilken enhet du mangler driver til.

 

Tror dette er alle drivere som er nødvendig for maskinen:

 

Elantech Touchpad

Infineon Trusted Platform Module

Intel Bluetooth

Intel Centrino N 6205 WiFi

Intel Dynamic Platform and Thermal Framework

Intel HD Graphics 4000

Intel HM76 Chipset Utility

Intel Management Engine Interface

Intel Rapid Start Technology

Intel Rapid Storage Technology

Intel USB3.0

Realtek Audio

Realtek Multi-Card Reader

 

(Asix Fast Ethernet Adapter for USB nettverksadapteret)

 

I tillegg finner du driveren for ATK ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) under utilities og ikke drivers på Asus sin hjemmeside.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. Zenbook UX32VD...

Leser at SSD som skal inn i denne må være av 7mm høydetype. Betyr det at om du har en 7mm disk er det bare å sette den i etter å åpnet, eller må du skru av deksel og montere den i ramma i maskinen som jeg så i videoen tidligere i tråden her?

Hadde vært greit å unngå for mye skruing tenkte jeg.

 

Edit: Så igjennom igjen og der sies det noe om at er SSD'en mindre enn 7mm og noe jeg ikke hører. Det betyr vel at disker som er høyere enn 7mm, ikke vil virke, og at 7mm trenger litt modding, og at mindre enn 7mm ikke trenger dette?

Endret av Grmps
Lenke til kommentar

Ang. Zenbook UX32VD...

Leser at SSD som skal inn i denne må være av 7mm høydetype. Betyr det at om du har en 7mm disk er det bare å sette den i etter å åpnet, eller må du skru av deksel og montere den i ramma i maskinen som jeg så i videoen tidligere i tråden her?

Hadde vært greit å unngå for mye skruing tenkte jeg.

 

Edit: Så igjennom igjen og der sies det noe om at er SSD'en mindre enn 7mm og noe jeg ikke hører. Det betyr vel at disker som er høyere enn 7mm, ikke vil virke, og at 7mm trenger litt modding, og at mindre enn 7mm ikke trenger dette?

Jeg mener han sier at dersom man har 7mm eller mindre så vil man ikke trenge å ta av dekselet. Slik jeg har forstått det på de andre her også: Tror disse er relativt sikre: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=748537 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648574

Lenke til kommentar

Lurer på om noen her som har UX31A og har prøvd enkel bilde og videoredigering på den? Skulle tro at skjermen (om man kan leve med liten størrelse) burde funke fint til dette, men hvordan henger maskinvaren med? Spessielt interesert i om noen har prøvd Lightroom, Photoshop, Premiere Pro og After effects? Vet at disse maskinene ikke er laget for slike oppgaver, men hadde vært fint å ha muligheten når man er ute og reiser e.l. :)

Lenke til kommentar

Noen som har testet UX32VD med I5 og HD ready skjerm, da jeg synes full HD er litt overkill på en så liten skjerm?Tror jeg går for asus denne gangen da det er enkelt å komme til slik at man får bytta til SSD og tømt vifta for støv. Men som sagt hadde vært greit å fått noen synspunkter på skjermen.

Lenke til kommentar

SORTER ETTER MODELL - DETTE ER BLITT UOVERSIKTLIG!

 

Jeg har i en tidligere post i denne tråden begrunnet og foreslått at den BARE skal omhandle de to modellene som bærer trådens tittel: UX31A og UX21A, men noen var uenige, og moderatorene ville heller tydeligvis ikke begrense DENNE tråden til de to nevnte modellene. Nå er det andre modeller - riktignok i samme "familie", som noen argumenterte med - som diskuteres mye i forumet, mens vi som primært er interessert i de to modellene UX31A og ikke minst UX21A, må lete etter relevante poster.

 

Dette har vel vist seg å være en dårlig løsning!

 

Kan også nevne at andre forumer, som bl.a.notebookreviews forum, har gjort det eneste fornuftlige: De har egne tråder for de ulike modellene.

 

Dette bør også være tilfellet her, mener nå jeg, for nå er det veldig uoversiktlig - og det er attpå til helt unødvendig at det er sånn. Kan moderatorene endre dette? Eller er de på ferie? Eller er de uenige?

Lenke til kommentar

SORTER ETTER MODELL - DETTE ER BLITT UOVERSIKTLIG!

 

Jeg har i en tidligere post i denne tråden begrunnet og foreslått at den BARE skal omhandle de to modellene som bærer trådens tittel: UX31A og UX21A, men noen var uenige, og moderatorene ville heller tydeligvis ikke begrense DENNE tråden til de to nevnte modellene. Nå er det andre modeller - riktignok i samme "familie", som noen argumenterte med - som diskuteres mye i forumet, mens vi som primært er interessert i de to modellene UX31A og ikke minst UX21A, må lete etter relevante poster.

 

Dette har vel vist seg å være en dårlig løsning!

 

Kan også nevne at andre forumer, som bl.a.notebookreviews forum, har gjort det eneste fornuftlige: De har egne tråder for de ulike modellene.

 

Dette bør også være tilfellet her, mener nå jeg, for nå er det veldig uoversiktlig - og det er attpå til helt unødvendig at det er sånn. Kan moderatorene endre dette? Eller er de på ferie? Eller er de uenige?

#RAGE#WOLF

 

Jeg føler ikke at det er stort problem, men dette får bli opp til moderatorene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har testet UX32VD med I5 og HD ready skjerm, da jeg synes full HD er litt overkill på en så liten skjerm?Tror jeg går for asus denne gangen da det er enkelt å komme til slik at man får bytta til SSD og tømt vifta for støv. Men som sagt hadde vært greit å fått noen synspunkter på skjermen.

 

Jeg har den med i7, 1080. Full HD er nytt for meg, men jeg er veldig fornøyd med skjermen. De få gangene jeg synes teksten blir litt liten har touchpaden enkle håndbevegelser for skalering. Den gir også god arbeidsplass, så å bruke to vinduer osv fungerer fint.

 

Jeg kommer til å bytte til ssd og 10gb ram når jeg har penger og behov for oppgradering.

 

Hva angår drivere burde du legge inn den nyeste for touchpaden og hotkeysene, da de ikke fungerte skikkelig med driverne som fulgte med. Nå virker det som alt er som det skal.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Asus Zenbook Prime UX31A har 128gb SSD, er det mulig å skifte ut denne? Ser at minnet på 4gb er loddet så det å skifte minne er vel uaktuelt for denne versjonen. Hvis det er mulig skifte ut SSD-en, er det forskjellige størrelser/typer SSD jeg skal lete etter? Finner ikke annen spesifikasjon enn at det er SSD. Så siste spm., mister du garantien når du gjør en slik modifikasjon?

Lenke til kommentar

Noen som har testet UX32VD med I5 og HD ready skjerm, da jeg synes full HD er litt overkill på en så liten skjerm?Tror jeg går for asus denne gangen da det er enkelt å komme til slik at man får bytta til SSD og tømt vifta for støv. Men som sagt hadde vært greit å fått noen synspunkter på skjermen.

 

Skjermen i UX32 som IKKE er full-hd er heller ikke IPS. Det vil si dårligere innsynsvinkel, fargespekter osv. Har ikke funnet anmeldelse av denne men 1366x768 er en dårlig oppløsning, også på en 13-tommer, selv om det er ganske vanlig.

 

cortec: Å oppgradere SSD/minne er ikke mulig på UX31A. (så vidt jeg vet). Det finnes dog en 256GB-ssd variant av UX31A. (lenke under)

http://www.amazon.com/gp/product/B00863L2M8/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&tag=carrypad-20&linkCode=as2&camp=1789&creative=390957&creativeASIN=B00863L2M8

 

Dersom du skal få det til bør du nok ha gode kontakter på fabrikken til Asus, for dette ser ikke lett ut å fikse.

Slik ser den ut: asus_ux31a_guts.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg gikk for Ux32VD med HD ready skjerm, og så langt veldig fornøyd. Skjermen er mye bedre enn den jeg hadde på den gamle Dell`en min likevel hehe. Dessuten så er det jo veldig mange verden rundt som klager på mye backbleed på den IPS skjermen.

 

Ser folk leter SSD og jeg kan anbefale Crucial M4 128gb 7mm , tenkte det var kjekt med en slik kabel å kloneverktøy. Men kloninga fungerte ikke, men kabelen er kjekk å ha. Blei clean install på meg med W7 prof.

 

Er vel en stor sjangse for at garantien ryker, men jeg har skrudd så mye pcer gjennom tidene at den sjangsen tar jeg for å få meg en rask SSD.

Lenke til kommentar

Ville bare informere at Asus har sluppet nye drivere og software for touch-pad !

 

Jeg kan nå bekrefte at dette har fikset alle problemer som tidligere er nevnt. Gestures og multitouch fungerer nå som en drøm !

 

Det er nå også detaksjon på håndflater slik at du kan gni så my du vil med andre deler av hånda uten at musa flytter seg!

 

Genialt Asus !!

Lenke til kommentar

Hmm ja, palm-checken funker ganske mye bedre nå. Men jeg synes fortsatt scrollen er litt tilbakestående, selv etter jeg har satt på at den skal scrolle kun en linje av gangen går det veldig fort.

 

hmm hvor fant du denne settingen ? Etter nye drivere har jeg bare fått en "asus smart gesture" og ingen avanserte instillinger for noen av gesturene ?

Lenke til kommentar

Ser på prisguiden at UX32VD er ca 2 lapper billigere enn UX31A. Med samme skjerm, full HD. er ikke denne da ett bedre kjøp? Når det gjelder viftestøy, har noen testet ut eks. fanspeed?

 

Hva er forskjellen på http://www.prisjakt....t.php?p=1242327 og http://www.prisjakt....t.php?p=1278900

Klarer ikke å finne den samme prisen som deg.

 

Asus Zenbook UX32VD-R3001V med 720p skjerm ligger til ca 7k.

Asus Zenbook UX32VD-R4002V med 1080p skjerm ligger til ca 8,5k

 

Asus Zenbook Prime UX31A-R4011X ligger ute til 9,5k (i5)

Asus Zenbook Prime UX31A-R4004V ligger ute til ca 10,5k (i7)

 

forskjellen er prosessor på ux31a og skjermoppløsning på ux32vd.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Dilemma: Kjøpe Asus Zenbook Prime UX31A eller vente til en ny versjon med touchscreen kommer ut?

 

Produksjon med touchscreen har ikke blitt bekreftet enda, men har blitt vist på diverse messer. Det blir jo bare synsing om Asus kommer ut med en touchscreen versjon, men jeg tror det med Windows 8 rundt hjørnet at dette kan bli en realitet. Kommer til å kjøre Linux uansett så Win8 betyr ikke så mye for meg, men hvis touchscreen er i produksjon klarer eg nok smøre meg med litt tålmodighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...