Gå til innhold

Er det på tide å fjerne postcounten nå?


Anbefalte innlegg

Jeg har vært her leeenge, men har bare noen få poster! (for å være helt ærlig, aner jeg ikke selv hvor mange det er snakk om) Likevel vil jeg påstå at jeg generelt har rimelig god peiling på "datating". Jeg svarer stort sett kun på poster hvis jeg føler at jeg kan bidra med noe, og da blir det ikke så mange poster, men jeg leser en god del på forumet. Jeg tror ikke det er så dumt å fjerne antall innlegg, da det sier pent lite om kunnskapsnivået til brukeren. Fartstid på forumet er viktigere, og det blir litt feil når det blir "status" å poste mest mulig! Min stemme går til "fjern antall innlegg" kampanjen! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å kun vise hvor mange tråder vedkommende hadde startet
Hvorfor det? Selv syns jeg det er helt uinteressant hvor mange tråder en bruker har startet (likeså med antall innlegg).
Nei, som sagt er det et fett for meg, jeg luftet det bare som en event løsning for å møte begge parter på halveien. Det kalles demokrati :D
Demokrati, ja ;) Men som P@rm@nn skriver, så er jo et av hovedpoengene med fjerning av postcounten at det skal føre til mindre spamming - noe jeg ikke tror vil skje hvis brukere får count for antall tråder de starter. Men for meg er det akkurat det samme; jeg bryr meg ikke hvor mange innlegg noen har eller hvor mange tråder de har startet :)
Lenke til kommentar
Da er det avgjort - "antall poster" vil bli fjernet.

 

Demokrati i praksis? Hadde ikke en avstemming vært en idé, kanskje?

 

Jeg synes bare det er en litt vel drastisk avgjørelse kun basert på et par IMOs. Personlig har jeg en del ting jeg også ville sett fjernet, og hvis alt som skal til er en IMO og et par bifall, så kan det egentlig bli skummelt framover.

 

Postingantallet har jeg liten interesse i, i grunn, det er mer prinsippet jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

vi har hatt diskusjon internt om postcount bør fjernes veldig lenge nå, og i det siste døgns diskusjon rundt emnet har faktisk alle vært enig om at den bør fjernes fra trådene, men forbli synlig hvis man klikker seg inn på profilen. Det virker også på tråden her som om brukere flest er enig i denne avgjørelsen. Hvis noen har noen GODE argumenter for hvorfor postcounten IKKE skal fjernes så kan vi ta opp dette i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Brukernavn er et must, Avatar kan være morsomt (så lenge den er såpass liten at den ikke plager noen), synes bosted kan være relevant. Savner info om alder, men dette er det nok vanskelig å få verifisert uansett.

 

Signatur er greit å ha, så lenge det brukes riktig, for å få litt mer inntrykk av hva slags folk man er.

 

Burde være en egen knapp for "specs" som man kan trykke på når man poster, og som da setter inn maskinspecs (fra eget punkt i profil f. eks.) med passe små bokstaver i teksten. Det er jo lite relevant å se hva slags maskin noen har når man diskuterer tidenes metall-låt... men det kan være veldig relevant når man diskuterer hw-problemer og benchmarks (for de som synes det er spennende...)

 

Ellers kunne jeg også klart meg uten smileys, men det er vel bare meg. Vet at det ikke kun er fjortisser som bruker dem...

Lenke til kommentar

Slik jeg karakteriserer de som er på forumet:

 

En moderator med mange post tyder på en aktiv moderator som svarer og skriver selv her, mens en moderator med få har ikke like mye respekt hos meg ihvertfall..

 

MEN, denne regelen gjelder ikke for vanlige brukere.. Har du f.eks over 5k med posts, så bør du jammen ha vært medlem siden 2001.. Jeg vurderer selvsagt dette individuellt, men en med mange posts-- 1k +++ og kun vært her en kort periode tyder mest på en som bruker dette forumet som chat.. Jeg regner meg selv som en aktiv bruker av forumet, jeg er her hver dag og sjekker posts etc. men trenger nødvendigvis ikke å skrive innlegg hver dag..

Har egentlig ikke lagt merke til spamming her slik som mange snakker om, men så sjekker jeg ikke uinterressante tråder da..

 

Uansett så er det ikke hvor mange poster du har som telle.. Du kan ha så mange poster som du vil, men respekt får du ikke før jeg ser en bra tråd ev. gode innlegg...

 

8) :o 8)

Lenke til kommentar
Det virker også på tråden her som om brukere flest er enig i denne avgjørelsen.

 

Alle som faktisk har giddet å svare i trådene, vel og merke. Ikke nødvendigvis, ei heller sannsynligvis, sammenfallende med utfallet fra en avstemming f.eks.

 

Hvis noen har noen GODE argumenter for hvorfor postcounten IKKE skal fjernes så kan vi ta opp dette i diskusjonen.

 

Fordi det settes en potensiell farlig presedens.

 

Edit: Feilsitering, ref: svar lengre nede i tråden.

Lenke til kommentar
vi har hatt diskusjon internt om postcount bør fjernes veldig lenge nå, og i det siste døgns diskusjon rundt emnet har faktisk alle vært enig om at den bør fjernes fra trådene [..]

 

Alle som faktisk har giddet å svare i trådene, vel og merke. Ikke nødvendigvis, ei heller sannsynligvis, sammenfallende med utfallet fra en avstemming f.eks.

det du siterte meg på der var at vi moderatører og andre i nettverket med relasjoner til forumet har hatt en diskusjon gåendes, og den tok av det siste døgnet. Men jeg forstår poenget ditt.

Lenke til kommentar

det du siterte meg på der var at vi moderatører og andre i nettverket med relasjoner til forumet har hatt en diskusjon gåendes, og den tok av det siste døgnet.

 

Beklager så mye, det var en liten glipp fra min side. Jeg har rettet det nå.

 

Flertallsformen av tråd refererer til den andre tråden som går her.

Lenke til kommentar

Det er verd å merke seg at ingen sier de synes post count tilfører noe til forumet. De som likevel ikke er 100% enige, er de som har høyt antall poster, og de virker det som om ror seg litt rundt omkring i argumentasjonen.

 

I det en nybegynner på forumet eller en som har svimlende antall poster til stor del blir vurdert utfra dette i tillegg til å si noe fornuftig, gjør post counten så stor skade at det aldri kan veies opp, mener jeg. Jeg gjør det selv, og så sent som i går eller forgårs ble det kommentert i en tråd (ikke negativt vel og merke)

Lenke til kommentar
Mitt hovedargument FOR å fjerne postcount er at det gir et falskt inntrykk av brukere. Det er mange som har flere poster enn meg i off-topic/søppel alene. Det blir for mange da også kanskje mindre fristende å poste et smileyface som svar i søppel.

 

Hvis du synes det gir et falskt inntrykk så er det jo bare å ignorerere det, så kan de som synes at det gir ett riktig inntrykk bruke det, og jeg ser ikke helt den økningen av spam alle snakker om. Effekten går forøvrig andre veien, man slipper ett kollektivt angrep på nybegynnere som driter seg ut angående reglene. Jeg er ihvertfall litt snillere mot nybegynnere som poster topics som "HJEEEEEEEEEELLLLLPPP!!!!" en mot gamle travere-

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor kan vi ikke bare la tinga være som de er og slutte å irritere oss over den minste ting. (Ja, irritere seg over noen tall under hvert nick er en liten filleting).
Jeg er forsåvidt enig i at det er en filleting, men det er brukere her på forumet som blir motivert til å poste mest mulig bare for å få høyere post count. Altså, blir telleren fjernet, så vil vi kanskje slippe mange overflødige/dårlige poster fra brukere som kun vil sanke. For min del er det akkurat det samme; jeg har ikke større respekt for de med mange poster enn de med få.
Lenke til kommentar

Vel,som jeg har nevnt tidligere,så ser jeg det egentlig som en grei løsning at det var en teller kun for nye tråder, for det første hadde all spamming i trådene blitt kraftig redusert og for det andre ville jo dette vere å møtes på halvveien for de som er for og imot fjerning. Og de som da pegynner med spamming i form av nye tråder blir jo enkle å sile ut.

Lenke til kommentar
Vel,som jeg har nevnt tidligere,så ser jeg det egentlig som en grei løsning at det var en teller kun for nye tråder, for det første hadde all spamming i trådene blitt kraftig redusert og for det andre ville jo dette vere å møtes på halvveien for de som er for og imot fjerning. Og de som da pegynner med spamming i form av nye tråder blir jo enkle å sile ut.

 

Skjønner ærlig talt ikke hva det skal være godt for i det hele tatt, har du god peiling starter du kanskje ikke tråder i det hele tatt, og hvis man ikke finner noe i den noe merkelige søkefunksjonen blir man plutselig beskylt for "tråd-spamming" om topicen har vært tatt opp en eneste gang før. Synes denne løsningen er fullstendig uten mening, og ikke noen god halvvei i det hele tatt.

 

Det beste "halveis"-forslaget jeg har sett er å kunne stille inn i profilen om antallet innlegg skal synes. Men om jeg har valget mellom å fjerne counten eller en trådstart-count tror jeg det er like greit å fjerne hele greia.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...