Gå til innhold

Er det på tide å fjerne postcounten nå?


Anbefalte innlegg

 

Nå er jeg verken for eller mot, men det er noe som heter valgfrihet.

Og hviss muligheten er der for å kunne velge om du vil ha denne funksjonen på eller av,ja da skjønner jeg ikke problemet lengre.

Er det bare fordi at dere har satt dere inn i hode at dette skal bort koste hva det koste vill.

Dere frår det jo bort ved da å skru av denne funksjonen,er ikke det godt nok?? Eller er det et forsøk på tvinge gjennom egen vilje, det er noe som heter et åpent sinn og vise forståelse for andres syn, har dere hørt om det :o

 

PS: grunnen "jeg/andre liker det" er akkurat like god som "Du/dere liker det ikke" :roll:

 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg orker å diskutere med deg, men jeg gjør det nå.

 

Begynner å lure litt om du bare provoserer eller om du virkelig mener det du skriver. For har du lest det jeg skriver?

 

Det er nok en setning som du har glemt, jeg vil ha bort postcounten for at det skal bli mindre meningsløse innlegg. (som f.eks bare inneholder en smiley, eller en tulle setning). Det vil jeg ikke oppnå hvis det bare er jeg som ikke ser det. Folk som "spammer" (med annførselstegn) vil fortsatt gjøre det, og jeg må gjennom like mange slike poster selv om jeg har den av. (forstå du? Er du fortsatt med meg?) Det er også hovedgrunnen til at jeg vil ha vekk postcounten. (Ikke bare fordi jeg ikke liker den, men jeg liker den ikke fordi jeg tror det er en av faktorene til at folk "spammer").

 

Endret: Tok vekk litt... men ønsker virkelig å vite om det er jeg som ikke forstår snekkern eller om det er snekkern som ikke forstår meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
P.S. Hvor gammel er du egentlig (Snekker'n), og har du tatt høyere utdannelse? (f.eks. vitenskaplig argumentasjon, eller vitenskapelig skriving?) (Bare av ren nysgjerrighet)

 

Hvis du virkelig lurer på dette synes jeg du skal sende en pm, for sånn som du står nå, så insinuerer denne kommentaren relativt kraftig at snekkerns argumentasjon ikke henger på greip (det er nå min mening ihvertfall). (Litt OT: "vitenskaplig" argumentasjon synes jeg forøvrig man kommer liten vei med, siden det aldri tilfører noe ekstra kunnskap, snarere bare sorterer den tilgjengelige kunnskapen)

 

AtW

Lenke til kommentar
Mitt hundrede!!!! :woot::yes::yes::evil::woot:

 

Et glimrende eksempel på hvorfor postcount er mer til skade enn nytte.

Det har ingen fordeler så vidt jeg kan se, og den store ulempen her er at det blir en slags konkurranse der målet er å ha flest poster, ikke å gi nyttige og informative svar. Tar vi vekk postcount vil brukere som leser forumet fort merke seg brukere som gir informative og korrekte svar, istedenfor å anta at brukeren har rett fordi han har mange poster. Forslaget om å ha valgfri visning av postcount er en løsning på feil problemstilling. Det ønskelige er ikke å fjerne antall innlegg av estetiske grunner, men å fjerne den for å fjerne et eventuelt konkurranseaspekt der poenget er å ha mange poster. Unwill er helt klart inne på et viktig poeng her. Jeg er overbevist om at postcount fører til at endel brukere svarer for å svare, ikke for å hjelpe eller utveksle informasjon, som er hovedoppgaven til et forum som dette.

 

Noen som har gode argumenter for å beholde postcount?

Lenke til kommentar
Mitt hundrede!!!! :woot::yes::yes::evil::woot:

 

Et glimrende eksempel på hvorfor postcount er mer til skade enn nytte.

Det har ingen fordeler så vidt jeg kan se, og den store ulempen her er at det blir en slags konkurranse der målet er å ha flest poster, ikke å gi nyttige og informative svar. Tar vi vekk postcount vil brukere som leser forumet fort merke seg brukere som gir informative og korrekte svar, istedenfor å anta at brukeren har rett fordi han har mange poster. Forslaget om å ha valgfri visning av postcount er en løsning på feil problemstilling. Det ønskelige er ikke å fjerne antall innlegg av estetiske grunner, men å fjerne den for å fjerne et eventuelt konkurranseaspekt der poenget er å ha mange poster. Unwill er helt klart inne på et viktig poeng her. Jeg er overbevist om at postcount fører til at endel brukere svarer for å svare, ikke for å hjelpe eller utveksle informasjon, som er hovedoppgaven til et forum som dette.

 

Noen som har gode argumenter for å beholde postcount?

 

Takk Pifler, endelig noen som forstår hva jeg mener. Du har kanskje formulert det bedre enn meg... ville bare si takk (nå kan jeg ta en got natt søvn).

 

Ble litt irritert av at noen ikke helt forstod hva jeg ville frem til... Nå ble jeg glad :D

Lenke til kommentar
Mitt hundrede!!!! :woot::yes::yes::evil::woot:

 

Et glimrende eksempel på hvorfor postcount er mer til skade enn nytte.

 

Noen som har gode argumenter for å beholde postcount?

 

Jeg har saumfart hele tråden pifler, og har fortsatt ikke funnet gode argumenter for dette. Jeg forventer det heller ikke, men for all del folkens bare kom med de, hvis de finnes. :)

Lenke til kommentar

Jeg er delvis for fjærning av postcounteren.

Og "bosted" samtidig!

 

[forslag1]

Hva med at vi heller får "kvalitets-stjerner"?

Det er fem mulige stjerner (vist under brukernavn) og tre farger.

 

Dårlig: 1g, 2g, 3g, 4g, 5g, 1r, 2r, 3r, 4r, 5r, 1G, 2G, 3G, 4G 5G: Best.

g=grønn r=rød G=gull

 

Alle over 500 posts eller 1år forumtid kan gi en kvalitets karakter til de over 500 posts.

[/forslag1]

 

[forslag2]

Moderatorer og "spammerene" (side1 i medlemslisten sortert etter poster synkende) kan gi en "tittel" til de andre kjente.

F.eks:

Amund kan få tittelen "Supreme ruler"

yummy = "Thread killer"

SnowDOG = "Mood improver" (smily hint)

normal = "Webshop hater"

Whoppass Cheese = "Audiophile"

Skrue = "OLD" ( :) no offence)

 

Dette er ment som litt morsomt, og tittelen kan gjerne være fra et gullkorn som denne personen har dratt. Tittelen kan legges inn "når det passer seg", og hvem som skal få hvilken tittel kan sikkert diskuteres "privat" på #hw.no

[/forslag2]

 

Kan noen med power gi feedback på hva dere mener om disse forslagene?

Lenke til kommentar

 

Nå er jeg verken for eller mot, men det er noe som heter valgfrihet.

Og hviss muligheten er der for å kunne velge om du vil ha denne funksjonen på eller av,ja da skjønner jeg ikke problemet lengre.

Er det bare fordi at dere har satt dere inn i hode at dette skal bort koste hva det koste vill.

Dere frår det jo bort ved da å skru av denne funksjonen,er ikke det godt nok?? Eller er det et forsøk på tvinge gjennom egen vilje, det er noe som heter et åpent sinn og vise forståelse for andres syn, har dere hørt om det :o

 

PS: grunnen "jeg/andre liker det" er akkurat like god som "Du/dere liker det ikke" :roll:

 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg orker å diskutere med deg, men jeg gjør det nå.

 

Begynner å lure litt om du bare provoserer eller om du virkelig mener det du skriver. For har du lest det jeg skriver?

 

Det er nok en setning som du har glemt, jeg vil ha bort postcounten for at det skal bli mindre meningsløse innlegg. (som f.eks bare inneholder en smiley, eller en tulle setning). Det vil jeg ikke oppnå hvis det bare er jeg som ikke ser det. Folk som "spammer" (med annførselstegn) vil fortsatt gjøre det, og jeg må gjennom like mange slike poster selv om jeg har den av. (forstå du? Er du fortsatt med meg?) Det er også hovedgrunnen til at jeg vil ha vekk postcounten. (Ikke bare fordi jeg ikke liker den, men jeg liker den ikke fordi jeg tror det er en av faktorene til at folk "spammer").

 

Endret: Tok vekk litt... men ønsker virkelig å vite om det er jeg som ikke forstår snekkern eller om det er snekkern som ikke forstår meg.

 

Ja jeg både mener det jeg skriver og jeg porvoserer sammtidig, dette av den enkle grunn at det finnes et alternativ til å fjerne eller å ha dette konstant på. Jeg har heller ikke glemt den setningen du viser til og har heller ikke argumentert spesielt mot deg, men jeg har overhode ingen tro på at det blir mindre spam pga dette. Min begrunnelse for det er at det meste av spam er fra umoden ungdom (populert kalt fjortisser) og tro meg disse vil fortsette uansett.

Så til det du tok vekk, fikk lest det da en annen hadde sitert deg.

Og det du sier der,sier vel mer om deg enn om meg,nemmelig når du føler at noen tråkker på det du mener er rett så er det greit å rakke ned eller prøve å finne feil ved vedkommende, i dette tilfellet argumentasjon/skriving.

Jeg var ikke klar over at det krevdes vitenskapelig (hviss det finns) utannelse for å argumentere eller skrive her på forumet,og ja jeg vet at jeg ikke skriver gramatisk riktig, men da burde jo du som er så opptatt av å få dette forumet bedre holde deg for god til å rakke ned på andre personer (se retningslinjer).

Og er det sånn at det ikke godtas at personer har en mening som ikke til en hver tid passer med flertallet, ja da må jeg bare beklage men da er min tid på dette forum over. Det finnest heldigvis flere.

Min utdannelse er forøvrig 3 år yrkesskole og 2 år Teknisk Fagskole.

Når det gjelder min alder kan jeg trøste deg med at jeg er eldre enn de fleste her på forumet.

Lenke til kommentar
Det er verd å merke seg at ingen sier de synes post count tilfører noe til forumet. De som likevel ikke er 100% enige, er de som har høyt antall poster, og de virker det som om ror seg litt rundt omkring i argumentasjonen.

 

Istedet for å trippe rundt grøten som du her gjør, kan du ikke spesifikt nevnte disse i denne tråden?

 

Personlig synes jeg at det er en smule påfallende at svært mange nye medlemmer eller folk som ikke poster her så ofte uttaler seg friskt om akkurat dette, deg inkludert. De med mange poster blir kalt spammere og det som verre er.

 

Og jeg mener fortsatt at dette setter en potensielt farlig presedens. Stem over saken, og la flertallet bestemme. Ikke ta dette på bakrommet.

 

Hater å double quote replies, men tråden er så lang og vanskelig å følge med i, at jeg drar med begge for å få med helheten.

 

LarsC: Det kommer vel ikke som en overraskelse at det var dine poster som fikk meg til å skrive det jeg skrev. Jeg unlot å nevne navn fordi det også gjelder flere enn deg.

 

Det er bare folk med skyhøye post-counts som er mot denne fjerningen.

Alle innser imidlertid at det er 'barnslig' å bruke en post counter som mål på noe som helst, de som likevel vil beholde den, uten å gi intrykk av å være barnslige, sliter med å komme med fornuftig argumentasjon, det blir som regel klaging på saksbehandling (Du!) eller klaging på at "folk er opphengt i småting" (Et par andre), i tillegg til noen som faktisk hevder at en post count faktisk sier noe om personen som er nyttig for andre å vite, hvilket er det eneste interessante argumentet her, spør du meg.

 

Legger merke til at du bruker min post-count til å dømme meg her.

Der går du nemlig i din egen felle:

 

*) Du synes ikke at jeg som poster så lite burde uttale meg så friskt: Med andre ord, du bruker min post-count til å gjøre den grove bommerten å anta at jeg ikke 'henger' mye her på forumet. Vil da få lov å opplyse at jeg, i motsetning til deg, ikke har postet så mye på søppelforum, jeg leser nesten alt av tråder her, men reserverer meg fra å komme med nettopp disse korte intetsigende svarene som vi nå vil bli kvitt.

 

*) Jeg er ikke så veldig fersk heller, har vært med i... *sjekke egen info*, jeg har vært her godt over ett år nå. skarve 6 md kortere tid enn deg selv.

Lenke til kommentar
Og jeg mener fortsatt at dette setter en potensielt farlig presedens. Stem over saken, og la flertallet bestemme. Ikke ta dette på bakrommet.

 

Her er jeg direkte uenig. Hvis det nå er slik at flertallet her er 14isser, (som vi alle er ute etter å bli kvitt), ville det ikke da være litt kjedelig om disse stemte inn alt mulig av 14iss-smiley-logo-dill-dall?

 

Vil du ikke si at det er administrasjonen som i høyeste grad bør ta slike avgjørelser (kvlitetssikrings-avgjørelser) uten å høre på nettopp disse stemmene som de ikke vil ha her? En debatt, slik vi har her, er sikkert ikke dumt, men en avstemning?

 

Jeg overdramatiserer, men punktet er gyldig - det er "eierskapet"s fulle rett til å styre dette forumet dit de vil, etter sine egne interesser, og jeg applauderer dem for det.

Lenke til kommentar

LarsC: Det kommer vel ikke som en overraskelse at det var dine poster som fikk meg til å skrive det jeg skrev.

 

Det gjør det faktisk. Jeg har nemlig ikke kommet med argumenter for at postingantallet ikke bør fjernes. Du har tydeligvis ikke forstått, eller ikke vil forstå, poenget.

 

(Du må gjerne bruke søke-funksjonen til å finne én posting hvor jeg sier noe annet. Postinger hvor jeg mobber Anders Leipsland eller sosohal teller ikke. :p )

 

Det er bare folk med skyhøye post-counts som er mot denne fjerningen.

 

Hva er grunnlaget for denne påstanden? Har du gjort en meningsmåling?

 

Alle innser imidlertid at det er 'barnslig' å bruke en post counter som mål på noe som helst, de som likevel vil beholde den, uten å gi intrykk av å være barnslige, sliter med å komme med fornuftig argumentasjon, det blir som regel klaging på saksbehandling (Du!)

 

Så du ser ikke noe problematisk med at en såpass drastisk avgjørelse blir tatt på bakrommet. Det lover jo godt....

 

*) Du synes ikke at jeg som poster så lite burde uttale meg så friskt:

 

Nei, dette synes jeg ikke, og det har jeg heller ikke skrevet. Jeg liker ikke å få pådyttet andres meninger, så det vil jeg gjerne ha meg frabedt.

 

Vil da få lov å opplyse at jeg, i motsetning til deg, ikke har postet så mye på søppelforum, jeg leser nesten alt av tråder her, men reserverer meg fra å komme med nettopp disse korte intetsigende svarene som vi nå vil bli kvitt.

 

Du er ganske drøy her, vet du det? Har du i det hele tatt sjekket hvor mange postinger jeg har i Søppel? Søke-funksjonen gir 106 treff, og la oss si at jeg har postet 4 ganger i hver tråd, bare for moro skyld (det er nok ikke tilfellet). Da ender vi opp med 424 postinger i søppel, som vil tilsi at 93% av mine postinger ikke er i Søppel.

 

Du bør kanskje skjerpe bakgrunnssjekken neste gang du kommer med slike påstander.

 

*) Jeg er ikke så veldig fersk heller, har vært med i... *sjekke egen info*, jeg har vært her godt over ett år nå. skarve 6 md kortere tid enn deg selv.

 

Du la merke til 'eller', håper jeg.

Lenke til kommentar

Har et par teorier som selvfølgelig må luftes.

 

Det ene er at jeg har en ekkel følelse av at enkelte her med "mange poster" ikke er helt ærlig når de sier fjerning av postcount er helt greit...

 

Det andre er hvorfor denne debatten kom så sent? Hvorfor ikke før?

Jo, fordi i et ferskt forum er alle brukere likestilte. Verre er det ikke. Med postcount har derimot noen dradd fra de andre over tid. Dette har medført at enkelte brukere føler seg "mindreverdige" og utenfor det "gode selskap".

Trist men sant. Merk, jeg adresserer ikke nødvendigvis dette mot trådstarter(e).

Påstander som bekjempelse av "plagsom spam" kjøper jeg ikke i det hele tatt.

 

Blir jo interessant å følge med hva som skjer fremover nå :wink:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...