Gå til innhold

Er det på tide å fjerne postcounten nå?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden, men leste en plass at counten skulle bli fjernet.

Det må jeg si er bra, ellers ville jo et alternativ være å "rate this member"

Nå vet jeg ikke om noen har nevnt dette tidligere

 

Det er vel ganske vanlig på mage forum, at du etter å ha lest et innlegg fra en annen bruker kan avgi din stemme på hvordan du synes innholdet var. Dette kan kan jo igjen føre til tilsvarende problemer som counten har hatt på forumet. Men er nå et verdig alternativ spør du meg. Det er jo alltid kjekt å gi litt ros til en som hjalp deg med noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden, men leste en plass at counten skulle bli fjernet.  

Det må jeg si er bra, ellers ville jo et alternativ være å "rate this member"

Nå vet jeg ikke om noen har nevnt dette tidligere

 

Det er vel ganske vanlig på mage forum, at du etter å ha lest et innlegg fra en annen bruker kan avgi din stemme på hvordan du synes innholdet var. Dette kan kan jo igjen føre til tilsvarende problemer som counten har hatt på forumet. Men er nå et verdig alternativ spør du meg. Det er jo alltid kjekt å gi litt ros til en som hjalp deg med noe.

 

Dette synes jeg er en god idé. Har ofte hatt lyst til å gi noen ros for bra arbeid. Problemet er at det sikkert er mangen fjortisser som kjenner hverandre her inne som da vil medaljere hverandre i hytt og pine, og da er hele poenget borte. I så fall må det bare bli utdelt medaljer fra moderator, da vil man løse problemet. Kan jo få negative medaljer, så når eg moderator stenger en post, kan han medaljere deretter.

 

Dette er bare et forslag.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Må man virkelig ha et poengsystem? Det er jo et forum for å få hjelp samt et sted å plukke opp nyttige erfaringer.... når ble det et statusymbol i hverdagen?

 

Vet du hva? Folk som dere hører hjemme på itpro.no , sammen med Zalaten og andre intetanende idioter!

 

inlegg 500 forresten, nå skal jeg virkelig ut å feire dette med fylla!!! OMGG"!!!!!!1111111

Lenke til kommentar

LarsC: Skal prøve å fatte meg punktvis og i korthet for å unngå at dette sporer av, så godt det lar seg gjøre.

 

- Du fikk meg til å skrive det jeg først skrev, overraskelse eller ikke?

 

Jeg omtalte personer med høy post count som ikke var 100% enige i det som er gjort (les gjerne igjen det som står). Dette skrev jeg like etter inlegget til en person med 5-6000 poster som kritiserer administrasjonen for saksgangen. Denne personen, du, føler seg også kallet til å svare på det jeg skrev - men sier så at han er overrasket over at jeg skrev det jeg skrev på grunn av akkurat han.

 

Vel... "Ikke være 100% enig" som jeg faktisk sier, er en ganske mye mer moderat formulering enn "kommet med argumenter for at postingantallet ikke bør fjernes" som du legger i min argumentasjon.

 

Mindre overraskende nå?

 

 

- Bare folk med skyhøye post-counts som er mot fjerningenen og mitt grunnlag for å si dette?

 

Jeg refererer her kun til de som har svart sålangt i tråden (som du sikkert gjettet).

 

Jeg har forståelse for at du ikke synes dette automatisk burde være underforstått, men jeg vil da videre tilføye at de personene som dette så måtte ramme, de mange som vil beholde post-count men som ikke har skrevet noe ennå - de har sannsynligvis ikke skrevet i denne tråden enten fordi de ikke har gode nok argementer for å beholde post-counten, eller de har ikke sett tråden ennå.

Jeg synes ikke det gjør noen ting at disse gruppene ikke får latt seg høre i denne debatten.

 

 

- Jeg ser ikke problemet med at en såpass drastisk avgjørelse blir tatt på bakrommet.

 

Jeg ser ikke dramatikken i å fjerne post-counteren. For de som er opptatt av post-counteren og vil beholde den fortoner det seg sikkert annerledes.

 

Jeg kan vanskelig argumentere for eller mot at dette er en dårlig holdning, hvorvidt det lover godt for meg eller ikke. Jeg er som sagt for fjerning, og det er vel da ikke så rart at jeg ikke synes dette er en drastisk handling?

 

 

- Hvorvidt jeg mener at du mener at jeg burde roe cella i og med at jeg er fersk eller har postet lite?

 

Tja... quot'er hva du sier:

 

Personlig synes jeg at det er en smule påfallende at svært mange nye medlemmer eller folk som ikke poster her så ofte uttaler seg friskt om akkurat dette, deg inkludert. De med mange poster blir kalt spammere og det som verre er.

 

Jeg tolket dette som at du mener at disse personene normalt sett ikke burde skrevet så friskt. Ser at det ikke akkurat er dette du skriver.

 

Du snor deg imidlertid unna det som er interessant; Du brukte min post-count til å mene noe om mitt grunnlag for å si det jeg sier. Istedet for å forholde deg 100% til det jeg faktisk skrev. Regner med at du ikke mente at jeg var ny her selv om du inkluderer meg i denne fellesgruppen.

 

Hardware-spørsmål gir sjelden grunnlag for "friske" debatter, denne type debatter derimot, som truer med noe så personlig som å avsløre personers tilbøyelighet til å skryte av sin post-count, gir selvsagt opphav til litt annerledes (friskere) debattering.

 

 

- Du er en søppelposter?

 

Jeg søkte ikke her, jeg tolket deg på ordet når du fortalte at du pleide å poste der og derfor fikk litt høyere post-count. Hvis dette er så lite som 100-400 poster, går jeg tilbake på det.

Det ble formulert som det gjorde, fordi jeg reagerte på hvordan du mente jeg var ny her, og brukte min post-count til å si noe om hvordan jeg burde ordlegge meg og når jeg burde poste.

 

 

- Hvorvidt jeg leste "eller" i setningen omtalt?

 

Jo, leste det, ville bare forsikre meg om at du ikke blingset og leste 2003. Du finner det for godt å sammenligne nye folk og folk med få poster, og plasserer meg blindt i denne gruppen. Dette er jeg uenig i.

 

Jeg mener det er for drøyt å trekke denne sammenhengen og poengterer at jeg har vært her i størrelsesorden nesten like lenge som deg, men kan fortsatt ha like god grunn eller like godt grunnlag for å uttale meg selv om jeg har 1/20'del av ditt post-antall.

 

---

 

En annen ting, mer tilbake på spoert; Jeg argumenterer ganske ettertrykkelig for hvorfor jeg mener det er helt greit av styret å ikke ha noen avstemning på dette i en annen post. Svar gjerne på det også, siden du er uenig.

Lenke til kommentar

La meg kort oppsummere min holdning, synes debatten har druknet litt, slik jeg ser det så er det egentlig bare ett argument fra hver side i denne saken.

 

Argument for: Postcounten kan brukes til å gi ett meningsfylt inntrykk av brukeren.

 

Argument mot: Postcounten fører til spam.

 

alle andre innvendinger jeg har sett har vært undergrupperinger av disse to hovedinnvendingene.

 

Hvorfor er jeg for? Fordi jeg synes for-argumentet medfører riktighet, selv om det ikke alltid stemmer kan postcounten gi ett inntrykk av personen som stemmer, det er tross alt ikke uten grunn at vi stadig vekk har plasserer folk i grupper og tilegner de egenskaper utifra grupperingen, det er forsi det ofte stemmer (og at man "sparer" hukommelse, men dette er litt på siden). Det finnes alltid unntak, men det skjer oftere at antakelsene stemmer. (for å dra en analogi, 14-åringer er oftere "fjortisser", selv om det finns 23-åringer som er det, og 14-åringer som er veldig modne).

 

ANgående argument mot, jeg synes ikke jeg har sett denne overgangen til mer spam som mot-gjengen forfekter, det er spam på forumet, ja, men den har vært gradvis økende uavhengig av innføringen av postcount, og jeg håper virkelig ingen tror at fjering av postcountetn vil fjerne spammet, for det vil det ikke, hvis det har en postiv effekt, så vil det kun være en reduksjon, det var plenty spam her før postcount ble innført.

 

Det ble litt lengre enn jeg hadde trodd, håper dere tar dere tid til å lese gjennom å komme med supplement/kommentarer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er fullstendig enig i ATWindsor, da jeg ser nytten av å "gradere" brukere.

Og ikke har noen tro på at "lol" og liknende svar vil forsvinne ved fjerning av postcount.

Jeg for min del ser på fartstid og antall poster + navn jeg gjenkjenner som seriøse (særlig denne) - men ser også ofte at folk med 1 post kan gi minst like gode svar som en med 5000.

Det er i tilfelle de som ser på antall poster som noe negativt, grunnet ufortjent cred til de med mange - som er for opptatt av postcount'en. imo.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg vil fjerne bodsted er at margen blir ganske stygg når den går over 3-4 linjer. Eks. "Land of the thousand drums." hvor kebab bor.
Er uenig at bosted skal fjerned men liker det ikke at folk skriver noe helt annet enn der de bor. Kanskje de skulle enten skrive riktig bosted eller ikke skrive noe i det hele tatt.

 

 

Det hadde egentlig vært litt gøy med mulighet til å selv kunne velge om postcount skulle vært endel av den enkeltes fremstilling av seg selv.

 

Og da default som "av"

Dette ser eg på som det eneste alternativet men foretrekker det slikt det er nå.

 

 

Hvis det nå er slik at flertallet her er 14isser, (som vi alle er ute etter å bli kvitt)
Dette tror eg ikke HW.no vil gjøre (kvitte seg med fjortissene) De er nemlig levebrødet til HW.no. Kem er det som driver og oppgraderer hele tiden? Kem er det som klikker mest på webshop bannerne og bestiller i hytt og pine?

 

 

Og kan noen si meg korfor de som skriker HØYEST som alltid blir hørt?

 

 

- Bare folk med skyhøye post-counts som er mot fjerningenen og mitt grunnlag for å si dette?
Korfor er det bare de med lav postcount som er imot da? :roll: missunelse?

 

Har ofte hatt lyst til å gi noen ros for bra arbeid. Problemet er at det sikkert er mangen fjortisser som kjenner hverandre her inne som da vil medaljere hverandre i hytt og pine, og da er hele poenget borte. I så fall må det bare bli utdelt medaljer fra moderator, da vil man løse problemet.
Dette har eg foreslått via mail til den konkurransen som pågår nå og syns det kan være ganske så bra om moddisene tok seg av å rose medlemmer som har flinke og hjulpet en del folk. :woot:
Lenke til kommentar

Dette begynner å bli uoversiktlig - det er to tråder om samme tema under "tilbakemeldinger". Derfor stenger jeg den med minst svar, og henviser dere til den andre tråden:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=114486

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=114486

 

(For de som bruker forumet fra andre sider:

lim dette inn etter forum.SITENAVN.no :

/viewtopic.php?t=114486

Vær OBS på slash'en.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...