Gå til innhold

Er det på tide å fjerne postcounten nå?


Anbefalte innlegg

Vel,som jeg har nevnt tidligere,så ser jeg det egentlig som en grei løsning at det var en teller kun for nye tråder, for det første hadde all spamming i trådene blitt kraftig redusert og for det andre ville jo dette vere å møtes på halvveien for de som er for og imot fjerning. Og de som da pegynner med spamming i form av nye tråder blir jo enkle å sile ut.

 

Skjønner ærlig talt ikke hva det skal være godt for i det hele tatt, har du god peiling starter du kanskje ikke tråder i det hele tatt, og hvis man ikke finner noe i den noe merkelige søkefunksjonen blir man plutselig beskylt for "tråd-spamming" om topicen har vært tatt opp en eneste gang før. Synes denne løsningen er fullstendig uten mening, og ikke noen god halvvei i det hele tatt.

 

Det beste "halveis"-forslaget jeg har sett er å kunne stille inn i profilen om antallet innlegg skal synes. Men om jeg har valget mellom å fjerne counten eller en trådstart-count tror jeg det er like greit å fjerne hele greia.

 

AtW

 

Det dette skulle vere godt for var å kunne møtes på halvveien, at du ser det kun fra ditt ståsted er for så vidt greit, men så lenge det finnes flere brukere med flere meninger må det gå å finne en middelvei og ikke bare blindt forfekte sitt eget syn og samtidig feie alle andres tilside som dumt/idiotisk.

Har for min del ingen betydning om den blir eller ikke. men jeg mener alle har lik rett til å bli hørt :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det dette skulle vere godt for var å kunne møtes på halvveien, at du ser det kun fra ditt ståsted er for så vidt greit, men så lenge det finnes flere brukere med flere meninger må det gå å finne en middelvei og ikke bare blindt forfekte sitt eget syn og samtidig feie alle andres tilside som dumt/idiotisk.

Har for min del ingen betydning om den blir eller ikke. men jeg mener alle har lik rett til å bli hørt :grumpy:

 

Jeg skjønner din vilje til å møtes på halvveien, men synes ikke ditt forslag oppnår dette, det finnes mange gode forslag, jeg synes ikke ditt er godt, det er min mening, skjønner ikke helt grunnen til å bli sur (antar det er det du prøver å uttrykke med grumpyen din) for dette, skal jeg liksom gå rundt å late som jeg liker alle forslag bare fordi intensjonen bak forslaget er god? Lik rett til å uttrykke sine meninger synes jeg bør gjelde alle veier, sålenge det holder seg til sak og ikke uttarter seg til personangrep. Og jeg kun forfekter mitt eget syn og kaller alle andres idiotisk synes faller på sin egen urimlighet om man leser posten du quoter fra.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor kan vi ikke bare la tinga være som de er og slutte å irritere oss over den minste ting. (Ja, irritere seg over noen tall under hvert nick er en liten filleting). Er dette noe å bruke tid på da? -Nei, er min mening.

 

Er det ikke morsomt at det kommer fra en person med:

Ble medlem: 26 Feb 2002 Innlegg: 4973, over 9 mld per dag i snitt. Han som mener at folk ikke skal irritere seg og ikke bruke tid på det brukte nettopp litt tid på å skrive det.

 

Jeg vet ikke hva effekten vil bli, men syns det er verdt et forsøk for å bli kvitt spammen. Les litt på trådene rundt, det er mange "teite" svar, og jeg vet sannelig ikke hva som er drivkraften bak dem. Tenkte at det kanskje var for å øke antallet poster?

 

Jeg syns de bør fjerne det helt, det er vel ingen tvil at det er flest gutter på det forumet her? Og min påstand er at gutter har generelt høy konkurranse instinkt. Vi konkurrerer i alt som går an.

 

I går brukte jeg 3 timer på å komme på toppen av en highscore liste (skoleting). Og jeg tviler ikke på at folk faktisk går inn i medlemer, sorter etter antall post, og sjekker hvilken ranking de er på. (Jeg har iallefall gjort det et par ganger).

 

At de fjener postcounten under navnet er en start, men så lenge alle kan se den, og folk kan "show-off" tror jeg at den drivkraften der ikke vil bli fjernet (håper iallefall at den blir kraftig redusert).

 

Men når den egentlig ikke bidrar til noe, hvorfor ikke fjerne den? Jeg ønsker egentlig tilbake til det gode gamle, men det er visst umulig.

Lenke til kommentar

Det dette skulle vere godt for var å kunne møtes på halvveien, at du ser det kun fra ditt ståsted er for så vidt greit, men så lenge det finnes flere brukere med flere meninger må det gå å finne en middelvei og ikke bare blindt forfekte sitt eget syn og samtidig feie alle andres tilside som dumt/idiotisk.

Har for min del ingen betydning om den blir eller ikke. men jeg mener alle har lik rett til å bli hørt :grumpy:

 

Jeg kan desverre heller ikke se hva dette skal være godt for. Mitt spørsmål er hvorfor ønsker folk å beholde postcouten? Hvis grunnen er at det virker som at du er større enn andre når du har det, så syns jeg man rett og slett ikke skal ta hensyn til dem.

 

Da kan likså godt en middelvei ha vært antall dager du har vært på forumet, antall ganger du har logget inn eller antall tegn du har skrevet? ;) Er det en middelvei?

 

Vel, antall tegn kunne ha vært morsomt, for da hadde vel folk spammet med litt mer enn en "nei, jeg vet ikke", men en lang forklarende historie som egentlig ikke sier noen ting.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan vi ikke bare la tinga være som de er og slutte å irritere oss over den minste ting. (Ja, irritere seg over noen tall under hvert nick er en liten filleting). Er dette noe å bruke tid på da? -Nei, er min mening.

 

Er det ikke morsomt at det kommer fra en person med:

Ble medlem: 26 Feb 2002 Innlegg: 4973, over 9 mld per dag i snitt. Han som mener at folk ikke skal irritere seg og ikke bruke tid på det brukte nettopp litt tid på å skrive det.

 

Slik jeg forstod det mener du at fordi at jeg, som du selv sier: Ble medlem: 26 Feb 2002 Innlegg: 4973, over 9 mld per dag i snitt, så fikk det jeg skrev en helt annen mening enn om det hadde stått: "Ble medlem: 25 Apr 2003 Innlegg: 10" eller har jeg missforstått det du skrev?

 

Jeg mener at dette er bortkastet å diskutere. Hvis man blir kvitt spammingen er det greit for meg. Jeg var ivrig poster i søppel før (kvalitetsøppel, SO-veteran osv), men i den siste tiden har jeg ikke giddet pga mange drittposter. Sånn er det med resten av forumet og. Jeg har et sterkt ønske om at forumet blir sånn som det var for et år siden.

 

Min konklusjon blir altså at jeg håper forumet blir kvitt alle smileyposterene og andre spammere, men jeg tror ikke fjerning av postcount er den riktige fremgangsmåten. (For all del, gjør hva dere vil).

 

Nå ser dere hva denne "lille fillesaken" ble til for meg. Egentlig ville jeg ikke bry meg om dette, men måtte svare når jeg fikk et provoserende svar som dette.

Lenke til kommentar
Det dette skulle vere godt for var å kunne møtes på halvveien, at du ser det kun fra ditt ståsted er for så vidt greit, men så lenge det finnes flere brukere med flere meninger må det gå å finne en middelvei og ikke bare blindt forfekte sitt eget syn og samtidig feie alle andres tilside som dumt/idiotisk.

Har for min del ingen betydning om den blir eller ikke. men jeg mener alle har lik rett til å bli hørt :grumpy:

 

Jeg skjønner din vilje til å møtes på halvveien, men synes ikke ditt forslag oppnår dette, det finnes mange gode forslag, jeg synes ikke ditt er godt, det er min mening, skjønner ikke helt grunnen til å bli sur (antar det er det du prøver å uttrykke med grumpyen din) for dette, skal jeg liksom gå rundt å late som jeg liker alle forslag bare fordi intensjonen bak forslaget er god? Lik rett til å uttrykke sine meninger synes jeg bør gjelde alle veier, sålenge det holder seg til sak og ikke uttarter seg til personangrep. Og jeg kun forfekter mitt eget syn og kaller alle andres idiotisk synes faller på sin egen urimlighet om man leser posten du quoter fra.

 

AtW

 

Bare for at en ting skall vere klart, jeg er ikke sur.

Som jeg har sagt er det meg rivende likegyldig hva resultatet blir, jeg skriver mine innlegg når jeg føler for det og leser innlegg som ser inntrs ut uten å legge merke til den tellern.

Når det gjelder mitt forslag har jeg ikke sagt at dette var spesielt godt, det var heller ment som et forslag, og jeg må si meg enig i at hviss det blir slik her på forumet at en kan starte en tråd og foreslå noe fjernet, å så få dette gjennomfført fordi noen henger sen på og applauderer , ja da kan det bli mange slike fremover.

Det var også et forslag om å få et valg der en hver kunne velge om de ville se den eller ikke, hvorfor ikke gå på en slik løsning da ville det jo vere helt greit for alle. De som ikke liker den slår den av, de som liker den har den på. Problemet løst.

Lenke til kommentar
Men en gammel traver burde aldri lage en slik topic allikavel.

 

Betyr ikke at det ikke skjer. Og nettop fordi han ikke burde det er det greit å se om han faktisk er en gammel traver.

 

AtW

 

du vil jo fremdeles kunne se når traveren ble medlem. det kan jo gi

et hint.

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke postcount borte enda?

 

Har ikke sett noen bra argumenter for postcount, og hvis planen er å la "antall innlegg" forbli i profilen, så må jo dette være en "vinn-vinn situasjon" - hvis folk har stort behov for å vite hvor mange innlegg en person har skrevet, tar de en titt i profilen. Har de tid til å bry seg om det, har de tid til å trykke på profilen... ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor kan vi ikke bare la tinga være som de er og slutte å irritere oss over den minste ting. (Ja, irritere seg over noen tall under hvert nick er en liten filleting). Er dette noe å bruke tid på da? -Nei, er min mening.

 

Er det ikke morsomt at det kommer fra en person med:

Ble medlem: 26 Feb 2002 Innlegg: 4973, over 9 mld per dag i snitt. Han som mener at folk ikke skal irritere seg og ikke bruke tid på det brukte nettopp litt tid på å skrive det.

 

Slik jeg forstod det mener du at fordi at jeg, som du selv sier: Ble medlem: 26 Feb 2002 Innlegg: 4973, over 9 mld per dag i snitt, så fikk det jeg skrev en helt annen mening enn om det hadde stått: "Ble medlem: 25 Apr 2003 Innlegg: 10" eller har jeg missforstått det du skrev?

 

Jeg mener at dette er bortkastet å diskutere. Hvis man blir kvitt spammingen er det greit for meg. Jeg var ivrig poster i søppel før (kvalitetsøppel, SO-veteran osv), men i den siste tiden har jeg ikke giddet pga mange drittposter. Sånn er det med resten av forumet og. Jeg har et sterkt ønske om at forumet blir sånn som det var for et år siden.

 

Min konklusjon blir altså at jeg håper forumet blir kvitt alle smileyposterene og andre spammere, men jeg tror ikke fjerning av postcount er den riktige fremgangsmåten. (For all del, gjør hva dere vil).

 

Nå ser dere hva denne "lille fillesaken" ble til for meg. Egentlig ville jeg ikke bry meg om dette, men måtte svare når jeg fikk et provoserende svar som dette.

 

Dette fordi fondus ser på dette som en "verdi" akuratt samma som en Anarchy Online spiller ser på det som en "verdi" å ha flere level 200 figurer...

Lenke til kommentar
Jeg synes dere skal la være å henge dere sånn opp i postcount og hvor folk poster, og i stedet melde fra når spamming forekommer. Sånn i bunn og grunn er vel hele denne diskusjonen tåpelig, eller hva? :) Ingen bryr seg om postcount'en, men "alle" har en mening om den. :lol:
:yes: sant det. Alle skal klage over alt for tiden. Korfor er det bare de som skriker høyest og klager som blir hørt? Tenk at nerdene bare spurte om tekniske data spørsmål hele tiden. Tekn kor kjedelig dette forumet hadde blitt. Nerder har ett liv de og kor skal data nerder få diskutert andre ting en data? *riste på hodet over all den klagingen* :grumpy:
Lenke til kommentar
Det er verd å merke seg at ingen sier de synes post count tilfører noe til forumet. De som likevel ikke er 100% enige, er de som har høyt antall poster, og de virker det som om ror seg litt rundt omkring i argumentasjonen.

 

Istedet for å trippe rundt grøten som du her gjør, kan du ikke spesifikt nevnte disse i denne tråden?

 

Personlig synes jeg at det er en smule påfallende at svært mange nye medlemmer eller folk som ikke poster her så ofte uttaler seg friskt om akkurat dette, deg inkludert. De med mange poster blir kalt spammere og det som verre er.

 

Og jeg mener fortsatt at dette setter en potensielt farlig presedens. Stem over saken, og la flertallet bestemme. Ikke ta dette på bakrommet.

Lenke til kommentar

Jeg synes at om dere skal fjerne den bør dette være valgfirtt. F eks themes med/uten postcount som jeg skrev ii en annen tråd. Personlig syns jeg postcounten gir et godt utrykk av hvor mye tid folk har brugt/bruker på forumet.

Folk som spammer på den delen av forumet jeg henger på gjør det nok ikke for å oppnå flere posts, bare for å spre dritt, uansett.

Lenke til kommentar
Jeg synes at om dere skal fjerne den bør dette være valgfirtt. F eks themes med/uten postcount som jeg skrev ii en annen tråd. Personlig syns jeg postcounten gir et godt utrykk av hvor mye tid folk har brugt/bruker på forumet.

Folk som spammer på den delen av forumet jeg henger på gjør det nok ikke for å oppnå flere posts, bare for å spre dritt, uansett.

 

Det må å skru av og på vil ikke oppfylle mitt ønske. Mitt ønske er å "bekjempe" poster som ikke har innhold. Jeg blir ikke plaget av nr som står under navnet, men av poster som ikke har noe mening. Hvorfor skal du vite hvor mye "tid" folk har brukt på forumet? Er svarene fra dem mer verdifull, mer troverdig? Hvis det er det så er det iallefall et galt signal.

 

Det ble også nevnt av SnowDog her at det ville vært et kjedelig forum hvis folk bare snakket om data, men det er greit det. Det er vel "like" morsomt å poste i OffTopic uten postcounten? (Har jeg missforstått deg?) :roll:

 

Kan ikke dere som er FOR postcounten komme med direkte gode argumenter der dere forklarer hva dere mener så det ikke blir missforstått. En grunn som "Jeg / andre liker det" er ikke en god grunn.

Lenke til kommentar
Jeg synes at om dere skal fjerne den bør dette være valgfirtt. F eks themes med/uten postcount som jeg skrev ii en annen tråd. Personlig syns jeg postcounten gir et godt utrykk av hvor mye tid folk har brugt/bruker på forumet.

Folk som spammer på den delen av forumet jeg henger på gjør det nok ikke for å oppnå flere posts, bare for å spre dritt, uansett.

Isåfall burde alle "default" themes være uten postcount ellers ville det vært totalt mislykket. Det er også mange som leser forumet uten å nødvendigvis skrive, og det er mange som bare skriver crap. postcount gir et veldig galt inntrykk av en persons seriøsitet.

 

Jeg skjønner ikke hva folk tar så på vei for heller. Om man ser postcounten i hvert innlegg eller om man må klikke seg helt inn på profilen er vel samme ulla hvis man absolutt trenger å se antall poster en person har? Dette gjør så det virker som om folk ønsker å ha den der for å "vise seg frem" synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg synes at om dere skal fjerne den bør dette være valgfirtt. F eks themes med/uten postcount som jeg skrev ii en annen tråd. Personlig syns jeg postcounten gir et godt utrykk av hvor mye tid folk har brugt/bruker på forumet.

Folk som spammer på den delen av forumet jeg henger på gjør det nok ikke for å oppnå flere posts, bare for å spre dritt, uansett.

 

Det må å skru av og på vil ikke oppfylle mitt ønske. Mitt ønske er å "bekjempe" poster som ikke har innhold. Jeg blir ikke plaget av nr som står under navnet, men av poster som ikke har noe mening. Hvorfor skal du vite hvor mye "tid" folk har brukt på forumet? Er svarene fra dem mer verdifull, mer troverdig? Hvis det er det så er det iallefall et galt signal.

 

Det ble også nevnt av SnowDog her at det ville vært et kjedelig forum hvis folk bare snakket om data, men det er greit det. Det er vel "like" morsomt å poste i OffTopic uten postcounten? (Har jeg missforstått deg?) :roll:

 

Kan ikke dere som er FOR postcounten komme med direkte gode argumenter der dere forklarer hva dere mener så det ikke blir missforstått. En grunn som "Jeg / andre liker det" er ikke en god grunn.

 

Nå er jeg verken for eller mot, men det er noe som heter valgfrihet.

Og hviss muligheten er der for å kunne velge om du vil ha denne funksjonen på eller av,ja da skjønner jeg ikke problemet lengre.

Er det bare fordi at dere har satt dere inn i hode at dette skal bort koste hva det koste vill.

Dere frår det jo bort ved da å skru av denne funksjonen,er ikke det godt nok?? Eller er det et forsøk på tvinge gjennom egen vilje, det er noe som heter et åpent sinn og vise forståelse for andres syn, har dere hørt om det :o

 

PS: grunnen "jeg/andre liker det" er akkurat like god som "Du/dere liker det ikke" :roll:

Lenke til kommentar
Jeg synes at om dere skal fjerne den bør dette være valgfirtt. F eks themes med/uten postcount som jeg skrev ii en annen tråd. Personlig syns jeg postcounten gir et godt utrykk av hvor mye tid folk har brugt/bruker på forumet.

Folk som spammer på den delen av forumet jeg henger på gjør det nok ikke for å oppnå flere posts, bare for å spre dritt, uansett.

 

Jeg kan ikke se noen fordel med å vite hvor mye tid folk har brukt på forumet. Det er absolutt ingen garanti for kvalitet. Mange gode svar på dette forumet, har folk med få poster skrevet. Lang fartstid og mange tusen poster har ingenting med kunnskap og seriøsitet å gjøre. At et medlem poster lite er sannsynligvis fordi det medlemmet ikke har behov for hjelp, som en annen skrev tidligere i denne tråden.

Jeg bedømmer troverdigheten til de som poster, ene og alene på kvaliteten på det de skriver. Antall poster og når de ble medlem er totalt uinteressant i den sammenheng. :)

Lenke til kommentar
Da er det avgjort - "antall poster" vil bli fjernet.

 

Vil det si at den blir fjernet fra alle steder, eller blir det fortsatt registrert i profil? Jeg støtter avgjørelsen fullt ut, men det kan jo være greit å ha dette registrert i profil. Eller når jeg tenker meg om, så er det vel igrunn samme for meg. Har ikke så mangel poster at det gjør noe, det som egentlig irriterer meg mest er at den teller poster og ikke innlegg. Jeg har sikkert ufattelig mangen inlegg. Jeg pleier ikke gi meg før en tråd er ferdigbehandlet, og det kreves endel innlegg for løse et større problem. Det kommer ikke med på telleren, så da er den meningsløs likevel.

 

Få den bort eller forandre den så den teller innlegg, og bare vises i profil.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...