Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Har hatt mobilen min i litt over et år nå, og kobler den omtrent for første gang til pcen, i hvert fall første gang som jeg kan huske(har brukt dropbox for å overføre bilder), og nå finner ikke pcen mobilen som minnekort.. Noen som vet hva som er feil eller hvordan det kan fikses?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må man virkelig ha det for å bruke mobilen som minnepinne?

 

Nei. Plug n' Play funker. Enten har du glemt å skru på masselagring eller så må du sjekke innstillingene for tilkoblinger i Windows.

(Eller så er det noe galt :) )

 

Har nå hatt min OneX+ en god stund. Det er lett den beste smartmobilen jeg har hatt. Det eneste ankepunktet er vel at den har Android (likte bruksopplevelsen i 4.1.2 og Sense 4 bedre enn Sense 5). Samtalekvalitet, skjerm, dekning (både mobil og WiFi), batteri, stabilitet er tipp topp. Med samme bruk varer denne 3-5 dager mot 1-2 på tdligere mobiler.

Lenke til kommentar

Opplever at batterikapasiteten har blitt redusert betraktelig etter den siste oppdateringen, spesielt når wifi er slått på. Noen andre som har opplevd dette?

samme her...

 

i tillegg skrur mobile seg av under lading (eks. om natta). skrur seg av og på. hadde ikke dette problemet før oppdateringen. våkna en natt her av at den under lading plutselig skrudde seg på og da stod det 1% på batterinivå samt at jeg fikk beskjeden om at jeg måtte koble til laderen fordi telefonen brukte for mye strøm. hadde ingen apper kjørende (såklart). Prøvde med en fabrikkgjenoppretting, men løste ikke problemet.

 

Er det noen som vet om dette er et kjent problem med kjent løsning eller er det rett og slett bare bug som forhåpentligvis vil bli fikset med en ny oppdatering raskt?

 

-

08.09.13: ser at det er en haug med temaer om "android 4.2.2 battery issue", "battery drainage" osv rundt omkring på nettet. prøvd en del av tipsene som dukker opp, men ikke med hell foreløpig. får vel bare smøre seg med tålmodighet...

Endret av Htccc
Lenke til kommentar

Merker at batteriet tømmes fortere enn før oppdateringen, men har stort sett mobilen tilkoblet PC-en på jobben så har dette problemet mest i helgene. Merker også at det tar lenger tid å lade enn før oppdateringen.

 

At du (Htccc) har tatt en fabrikknullstilling og fortsatt har problemer, liker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Merker at batteriet tømmes fortere enn før oppdateringen, men har stort sett mobilen tilkoblet PC-en på jobben så har dette problemet mest i helgene. Merker også at det tar lenger tid å lade enn før oppdateringen.

 

At du (Htccc) har tatt en fabrikknullstilling og fortsatt har problemer, liker jeg ikke.

prøvd en del av "tipsene" som går rundt omkring. spørs om det er googletjenester på telefonen som suger strøm og gjør den ustabil, men er så dårlig teknisk anlagt at det får noen andre finne ut av.

 

edit:

How to Fix HTC One X Overheating/Flashing RED while Charging [RAPID Battery Drain] - Android Forums at AndroidCentral.com dette funket for meg. tømmes ikke med en gang og foreløpig sliter jeg ikke med at den slår seg av og på. dog bruker android system fortsatt 32% av batterikapasiteten, noe som er altfor mye.

 

ny edit: tipset over funket ikke over lengre tid.

Endret av Htccc
Lenke til kommentar

Dessverre så har HTC valgt å dele opp det interne minnet i "app-lagring" og "telefonens lagringsområde".

 

Når jeg sjekker under Innstillinger >> Lagring, så har jeg for "app-lagring" 5,36GB under Annen som jeg ikke vet hva er.

 

Jeg har forsøkt å trykke på "Frigjør mer plass", men får bare muligheten til å avinstallere apper. Det har jeg gjort uten at Annen har gått nevneverdig ned.

 

Jeg har flyttet de appene jeg kan til den største partisjonen.

Jeg har også re-installert Spotify slik at den lagrer til den største partisjonen.

Jeg har slettet bilder, men disse lå også på "telefonens lagringsområde".

Med appen Storage Analyser får jeg ikke tilgang til "data"-mappen på den minste partisjonen.

Jeg ønsker ikke å roote, og helst ikke fabrikknullstille.

 

Er det flere med samme problem, altså MYE under Annen?

 

post-4862-0-72903000-1379063841_thumb.png

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Hvis du som meg har klokke med været på låseskjermen, kan du låse opp telefonen ved å dra klokken/været oppover. Denne ligger over musikkspilleren hos meg.

 

Fikk to applikasjonsoppdateringer idag: Kamera og HTC Sense (kun noen MB). Har ikke installert de enda (venter til jeg kommer hjem), men er det noen som vet hva de fikser/oppdaterer?

 

Edit: Fant det ut.

 

post-4862-0-54632800-1379667970_thumb.pngpost-4862-0-74549900-1379667969_thumb.pngpost-4862-0-86285500-1379667968_thumb.png

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Er fremdeles ikke fornøyd med at min One X bruker mer batteri etter den siste oppdateringen. Noen som har tips eller prøvd dette tipset her?:

 

http://forums.androidcentral.com/htc-one-x/260113-how-fix-htc-one-x-overheating-flashing-red-while-charging-rapid-battery-drain-2.html

prøvde. ble ikke bedre hos meg. leverte inn min hox hos elkjøp for to uker siden. enda ikke ferdig. blir litt letta når jeg ser det er flere med samme problem. merket batterikapasiteten bare ble verre og verre jo lenger tid det gikk etter oppdateringen. etter ca 1,5 uke fikk jeg den ikke lada opp til mer enn 2-4 % etter flere timer lading. håpløst.

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Batteribruken er neppe noe magisk. Enten er batteriet dårlig pga lang bruk og man kobler det mot oppdateringer, eller så har oppdateringen aktivert tjenester som trekker strøm.

Epost kan være satt til å sjekke oftere, skjermlyset kan ha blit sterkere, prosesser kan kjøre i bakgrunnen for å gjøre den mer stabil, dårligere dekning kan gjøre at den oftere søker etter nett osv osv. Start med å sjekke hva som bruker strømmen, gå gjennom innstilingene og vel batterisparende løsninger osv.

Lenke til kommentar

Batteribruken er neppe noe magisk. Enten er batteriet dårlig pga lang bruk og man kobler det mot oppdateringer, eller så har oppdateringen aktivert tjenester som trekker strøm.

 

Epost kan være satt til å sjekke oftere, skjermlyset kan ha blit sterkere, prosesser kan kjøre i bakgrunnen for å gjøre den mer stabil, dårligere dekning kan gjøre at den oftere søker etter nett osv osv. Start med å sjekke hva som bruker strømmen, gå gjennom innstilingene og vel batterisparende løsninger osv.

hos meg tok android system 32 % av batterikapasiteten. og den stod på 32 % hele tiden. om du har oppdatert din (på vanlig måte, ikke ny rom blabla), har du sjekka hva android system bruker hos deg?

 

jeg prøvde vel ut alt av batterisparetips jeg kunne finne, deriblant de du nevner, men det hjalp ikke. og batteriet var tipp topp før oppdateringen. da blir det naturlig for meg at oppdateringen har rota det til. men for all del, det kan jo være at batteriet plutselig tok kvelden tilfeldigvis like etter oppdateringen.

Lenke til kommentar

Har nå hatt min One X+ tror jeg den heter siden romjulen 2012.

Telefonen fungerte 110% bra frem til Juni i år, da røk hovedkortet og telefonen ble sendt på service og det ble byttet.

 

Fungerer strålende igjen og er egentlig knallfornøyd med den, tross for at hovedkortet røk, helt genial telefon må jeg si..

Lenke til kommentar

fikk tilbake min hox fra verksted mandag denne uka. dvs jeg har hatt den i ca en uke. sendte inn pga. ekstremt batteritap og problemet med å lade den opp etter oppdatering til 4.2.2. problemer jeg ikke hadde før oppdateringen.

på garantien ble det blant annet bytta til et nytt batteri. med andre ord skal batteriet nå være i tipp topp stand. og i følge verkstedet var diagnosetest ok (hvordan de tester aner jeg ikke, men at de ikke har testa skikkelig bør vel være tilfelle her).

merka med en gang jeg skrudde den på etter lading at den hoppa fra 100 til 98% og at batteriet ble tømt like raskt som før. dog fikk jeg til å lade opp. igjen var det blant annet "android system" som tok rundt 35 % av bruken.

 

har hørt at man må la batteriet få noen dager før det blir stabilt. med god tro har det vært det samme hele uka med raskt batteritap selv om tlf. ikke er brukt noe særlig.

lada opp i går morges og hadde ca 20 % igjen i dag tidlig (med svært lite bruk i går!). satte den i laderen (standard htc-lader som fulgte med tlf) og den gikk først ned til 6 % (under lading) før jeg tok noen screenshots (under) og den gikk videre ned til 2 %. har nå skrudd den av i et håp om å få den lada opp, men har mine tvil.

post-72107-0-38645100-1380959839_thumb.png

post-72107-0-59410000-1380959854_thumb.png

hva er problemet? (som man kan se av screenshot ble lading satt på ca. 0830. og deretter gikk det nedover med batterikapasiteten)

(t.o.: autosync off, batterisparing på, 3g kun på ved våken tilstand, 30 sec sleep time, 25 % lysstyrke skjerm, kun lastet ned appene scandinavian keyboard og dolphin browser)

Endret av Htccc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...