Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

*snip*

attachicon.gifScreenshot_2013-10-05-09-38-36.png

attachicon.gifScreenshot_2013-10-05-09-46-02.png

 

hva er problemet? (som man kan se av screenshot ble lading satt på ca. 0830. og deretter gikk det nedover med batterikapasiteten)

 

(t.o.: autosync off, batterisparing på, 3g kun på ved våken tilstand, 30 sec sleep time, 25 % lysstyrke skjerm, kun lastet ned appene scandinavian keyboard og dolphin browser)

Skjer dette også når du ikke er koplet til wifi? Bruker du å være tilkoplet med wifi?

 

Hadde selv store problemer med at telefonen ikke gikk i dvalemodus når jeg var koplet til nettverket på høgskolen jeg studerer ved. Trodde først det var problem med custom ROM'et jeg bruker, men det var det ikke.

 

Last ned BetterBatteryStats fra Play Store evt. xda-developers. Der skal ligge en .apk som du kan installere. Appen "CPU Spy" kan også være grei for å finne ut om telefonen går i deep sleep eller ikke. Android System var også på topp hos meg, nettopp fordi systemet holdt telefonen våken!

 

Om problemet ditt ikke har tilknytning til Wifi, har jeg dessverre ikke noe svar på hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

factory reset tre ganger i løpet av uka. senest i går kveld.

 

har ikke brukt wifi i det hele tatt siden jeg fikk den tilbake da jeg har et såpass greit med data i abonnementet.

 

skal prøve de appene om jeg får lada den opp! takk for tips.

Endret av Htccc
Lenke til kommentar

skal prøve tipsene deres om jeg får lada den opp. prøvde en annen lader nå, går i alle fall sakte, men sikkert oppover. syns dog det er rart om det er laderen, da den har funka tidligere i uka. uansett er det et problem med at batteriet tømmes og det er jo helt nytt.

dette ble i alle fall bytta på service:

post-72107-0-44414600-1380974342_thumb.jpg



Lenke til kommentar

Kan laderen ha vært problemet? Tømmes ikke LIKE raskt som før etter opplading med annen lader (Fikk dog lada opp til 100% med den forrige og...)

Dere som kan dette kan godt ta en titt og se om alt er normalt.

Statistics

post-72107-0-17210000-1381052377_thumb.png

 

Wake up triggers

post-72107-0-13652900-1381052303_thumb.png

 

CPU Wakelock

post-72107-0-32674700-1381052489_thumb.png

 

Kernel Wakelock

post-72107-0-30988500-1381052556_thumb.png

 

History

post-72107-0-85740800-1381052620_thumb.png

 

Usage
post-72107-0-95973500-1381052430_thumb.png

 

Edit: Skjønner ikke helt hva alt med facebook betyr. Har kanskje sjekka fb selv 5-10 ganger etter siste opplading. Søkte litt rundt og så hva som kunne gjøre at den brukte så mye og da var det blant annet noe med chat på eller av. skrudde den i alle fall på av.

Endret av Htccc
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre som har opplevd at telefonen bruker lengere tid/lader treigere etter den nye android oppdateringen som kom for litt siden?

 

Brukte telefonen riktignok ikke mye/ladet den ikke noe særlig etter jeg fikk den fra service, og installerte oppdateringen rimelig fort etter dette, men mener og huske den tok lading mye raskere før jeg sendte den på service, da med gammel android.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Android har vel en batterinivå indikator som må læres opp ved å lade opp, bruke tlf til tom osv noen ganger før den settes opp til å vise riktige verdier. Ny programvare kan også bruke en annen skala og derfor fremstå som annerledes selv om den er lik.

Teknisk sett er det snakk om forbruk (telefonen) og kapasitet (batteriet). Hva telefonen bruker er ikke alltid så lett å måle. En ting er hva den bruker når man f.eks spiller musikk, noe annet er hva som skjer om den f.eks oftere søker etter signaler, oftere sjekker epost osv. Dette høres jo også ut til kun å ramme noen telefoner.

Batteriet kan man vel sjekke om man byttlåner et batteri med en annen med samme telefon. Får den andre også kort batteritid er det batteriet. Får du kort batteritid også med det lånte batteriet, er det telefonen.

Er det telefonen, kan du ta en factory reset. Det vil uansett verkstedet gjøre.

Dolphin browser trekker mye strøm hos enkelte:
http://androidforums.com/samsung-infuse-4g/540310-dolphin-browser-battery-drain.html

http://forums.androidcentral.com/htc-one-x/295568-why-does-my-htc-one-x-die-sometimes-have-great-battery-life-other-times.html

 

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20120511020036AA6gpWn

When you first turn the phone on, the Android software (this applies to any Android phone) creates a small file on the device that controls battery life.

Do to the fact you didn't charge it fully before you turned it on, the phone is convinced the maximum capacity of the battery is much less than it really is.

To fix this you need to "recalibrate" you battery.
What you need to do is charge the phone before it reaches less than 20% battery life for at least the next 5 charges. The reason you don't need to wait until 0% is that the One X uses Lithium Polymer, a much more efficient battery Tech in that respect.
Making sure the phone is turned off when you charge it, and that you let it complete the full charge. The light will turn green at this point.

After the 5th full charge while off, boot the phone. Once it's finished, hold down the power button until the phone says it will reset. Keep holding the button.
Once it reboots, you're done!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

Dessverre så har HTC valgt å dele opp det interne minnet i "app-lagring" og "telefonens lagringsområde".

 

Når jeg sjekker under Innstillinger >> Lagring, så har jeg for "app-lagring" 5,36GB under Annen som jeg ikke vet hva er.

 

Jeg har forsøkt å trykke på "Frigjør mer plass", men får bare muligheten til å avinstallere apper. Det har jeg gjort uten at Annen har gått nevneverdig ned.

 

Jeg har flyttet de appene jeg kan til den største partisjonen.

Jeg har også re-installert Spotify slik at den lagrer til den største partisjonen.

Jeg har slettet bilder, men disse lå også på "telefonens lagringsområde".

Med appen Storage Analyser får jeg ikke tilgang til "data"-mappen på den minste partisjonen.

Jeg ønsker ikke å roote, og helst ikke fabrikknullstille.

 

Er det flere med samme problem, altså MYE under Annen?

 

attachicon.gifhox_other_storage.png

 

 

Siden jeg har "gått over" til en Nexus 5, har jeg kjørt en fabrikknullstilling av min HOX. Trodde at "Other storage" skulle gå ned mer enn 660MB. Rundt 2GB er tilgjengelig for installering av apps av totalt 6,76GB som er satt av til dette. Nå skal det sies at jeg aldri fikk problemer med installering av apper, men en som ønsker å ha mange installert samtidig vil få problemer. Ikke alle apper støtter lagring til minnekort (phone storage på denne telefonen).

 

post-4862-0-32862300-1386528462_thumb.png

 

På min nye Nexus 5 er hele lagringsplassen på 16GB en stor partisjon og rundt 12GB er tilgjengelig for brukeren. Etter å ha satt den opp til mitt bruk, har jeg rundt 10GB ledig.

 

post-4862-0-71486300-1386529138_thumb.png

Lenke til kommentar

Prøv å klem sammen øvre høyre hjørne på mobilen. se om signalet blir bedre. blir det bedre må du sende inn pga. "htc one x wifi problem". blir det ikke bedre prøv tilbakestilling av telefonen.

 

Prøvde det førstnevnte, det gjorde bare vondt verre, så problemet ligger nok ikke der. Tror jeg drøyer styret med å tilbakestille, så da får man ty til mobildata i større grad...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...