Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Etter at min s2 tok kveld pga custom rom/kernel eller noe slikt, har jeg funnet en uåpnet one X+ på brukten for 2500kr som blir kjøpt i kveld. Godt kjøp eller? Hvilken android versjon har dere fått på den? Har ikke hatt HTC siden desire HD. Det største problemet mitt blir nok HTC Sense, siden jeg har vært vant til nydelige stock android siden ICS. Jeg ikke har lyst å roote og styre med det igjen. Hvor langt kommer jeg med nova launcher prime, eller andre launchere? Ellers gleder jeg meg litt, ser ut som en veldig bra tlf. Bare synd den ikke var hvit :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil bli super fornøyd med one x+. Det kan jeg garantere!

Android versjonen er 4.1 akkurat nå, 4.2 og 5.x kommer etterhvert . Sistnevte 5.x er key lime pie som fortsatt ikke er anonsert av google enda, så det kan ta sin tid.

 

Har ikke kjørt andre launchere før, så dette aner jeg ikke noe om.

Når det gjelder å roote telefonen så er det bare å kjøre på. gå inn på htcdev.com og unroot, last ned Android revolution HD av mike1986. Mer safe room finner man ikke og du kommer garantert til å bli fornøyd.

Skulle noe skje så har "threaden" til mike1986 24-7 support, man får alltids hjelp der inne!

Lenke til kommentar

Du vil bli super fornøyd med one x+. Det kan jeg garantere!

Android versjonen er 4.1 akkurat nå, 4.2 og 5.x kommer etterhvert . Sistnevte 5.x er key lime pie som fortsatt ikke er anonsert av google enda, så det kan ta sin tid.

 

Har ikke kjørt andre launchere før, så dette aner jeg ikke noe om.

Når det gjelder å roote telefonen så er det bare å kjøre på. gå inn på htcdev.com og unroot, last ned Android revolution HD av mike1986. Mer safe room finner man ikke og du kommer garantert til å bli fornøyd.

Skulle noe skje så har "threaden" til mike1986 24-7 support, man får alltids hjelp der inne!

Blir overrasket hvis denne får android 5 raskt etter release for å si det sånn :D Men blir nok sikkert fornøyd. Problemet jeg fikk med s2en var at jeg ikke bare rootet og installerte custom rom, men også custom kernel. Plutselig på fest ville ikke låseknappen funke, så vi trodde det var griset øl der eller noe. Men er nok software greier. Så blir jo vanskelig å velge noe i recovery mode når den ikke funker :p Så den ligger her og blir brukt som vekkeklokke mens min gamle 3gs er mobil for tiden :D Tror jeg får HTCen senere idag :)

Lenke til kommentar

Hei.. Fikk lignende svar fra Lefdal slik som deg.

 

Symptom: Mister dekning og kontakt med sim-kortet når jeg trykker svakt på høyre overside av min Htc one x.

 

15.mars

Hei. Din service: ***** dekkes ikke av garanti da det er påvist uatorisert inngrep på telefonen. Produkt lar seg ikke reparere. Kontakt oss på telefon

 

-Reiser til lageret on snakker med servicemedarbeider. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke får dekket dette på garantien og sender mail tilbake til verkstedet.

-avventer en uke på svar, inntil jeg ringer Lefdal kundeservice; de ber meg ta kontakt med htc support.

-mail sendt/sak opprettet hos htc 22 mars.

 

25.mars

Hei din service ****** er klar til henting. Det ble 363 kr å betale for serviceomkostninger. Henvis dem på lager- husk låne produkt.

 

27. mars:

mail mottatt fra HTC support med følgende svar:

 

Hei,

Har fått tilbake melding på eskelasjonen.

Jeg beklager at måtte meddele at telefonen fortsatt er utenfor garantien

Grunnen til at det ble avslag er fordi det er tydelige spor på at telefonen har tidligere blitt åpnet.

Det ser ut som det har vært i forbindelse med å bytte displayet på telefonen.

Og det er desverre lite jeg kan hjelpe deg videre med.

Jeg håper dette besvarte din henvendelse.

 

HTC

 

(Jeg har selvsagt IKKE tuklet med mobiltelefonen...)

 

29. mars:

Reiser til forhandler, Lefdal Alna. De leverer tilbake telefonen og beklager med at de ikke kan gjøre annet.

 

Og der står jeg nå.. Uten tillit fra hverken Lefdal eller HTC?.. No more HTC på meg.

 

Dette er bildet Service verkstedet "Delta Service" sendte Lefdal- krøll/brett i en kobber-folie.

 

Noen formeninger? Jeg er så frustrert. Har tross alt brukt 4000 kroner på mobiltelefonen...

post-297152-0-15890200-1364846571_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Send saken til forbrukerrådet omgående. Jeg har en lignende sak gående mot HTC, og sist jeg oppdaterte meg så nektet HTC å kommunisere med forbrukerrådet. Flere slike saker vil tvinge HTC i tale, og jeg vil tro både du og jeg vinner frem i forbruker tvist utvalget.

Herlig.. Godt å vite at det er flere som sliter med HTC.. Kommer til å sende inn klage i morgen. Ønsker deg lykke til med saksgangen.
Lenke til kommentar

Jaja, jeg har nå akkurat sendt inn en HTC One X med et eller annet batteriproblem, skrur seg av ved Edge-dekning + lav batterikapasitet, når noen ringer meg, etter samtale og generelt hele tiden..oftere og oftere.

 

Jeg er ikke kjent for å behandle telefonene mine pent, så den har både vært ringt med i regnvær + har fallmerker på alle hjørner + sprekk ved USB-inngangen. Forventet egentlig både støt og væskeskade på den..men, slik gikk det tydeligvis ikke.

 

Fikk den tilbake i dag - HK byttet, simkortleser byttet + de har byttet hele casen så telefonen ser nå så og si helt ny ut med unntak av skjermen! :) Og alt gikk på garanti.

 

Er jeg fornøyd? OHYES! :)

Lenke til kommentar

Jaja, jeg har nå akkurat sendt inn en HTC One X med et eller annet batteriproblem, skrur seg av ved Edge-dekning + lav batterikapasitet, når noen ringer meg, etter samtale og generelt hele tiden..oftere og oftere.

 

Jeg er ikke kjent for å behandle telefonene mine pent, så den har både vært ringt med i regnvær + har fallmerker på alle hjørner + sprekk ved USB-inngangen. Forventet egentlig både støt og væskeskade på den..men, slik gikk det tydeligvis ikke.

 

Fikk den tilbake i dag - HK byttet, simkortleser byttet + de har byttet hele casen så telefonen ser nå så og si helt ny ut med unntak av skjermen! :) Og alt gikk på garanti.

 

Er jeg fornøyd? OHYES! :)

 

Hmm... Virker som om du har truffet en servicetekniker som faktisk utøver yrket sitt med stolthet. Og ikke en av de jeg traff på. Det verste med han som hadde min telefon, er at han diktet opp feil i ettertid. Deltaservice på sitt beste. Jeg kan selvfølgelig motbevise at telefonen har disse feilene, for jeg fikk den rimelig fort tilbake. Men HTC kommer til å tape kunder med en slik service. Og jeg tror ikke HTC har så veldig mange kunder å miste, før de muligens er redusert til et bakgårdsfirma som ikke har økonomi til å utvikle high end telefoner. Men, men, finnes heldigvis andre alternativer.

Lenke til kommentar

Jaja, jeg har nå akkurat sendt inn en HTC One X med et eller annet batteriproblem, skrur seg av ved Edge-dekning + lav batterikapasitet, når noen ringer meg, etter samtale og generelt hele tiden..oftere og oftere.

 

Jeg er ikke kjent for å behandle telefonene mine pent, så den har både vært ringt med i regnvær + har fallmerker på alle hjørner + sprekk ved USB-inngangen. Forventet egentlig både støt og væskeskade på den..men, slik gikk det tydeligvis ikke.

 

Fikk den tilbake i dag - HK byttet, simkortleser byttet + de har byttet hele casen så telefonen ser nå så og si helt ny ut med unntak av skjermen! :) Og alt gikk på garanti.

 

Er jeg fornøyd? OHYES! :)

Den suverene servicen du fikk hadde fått meg til å beholde HTC som favoritt.. Men det frister ikke særlig, når de ikke tror meg.. Snakket med service-ansvarlig på Lefdal i dag. Han avviste meg blankt og mente det var "sketchy" at jeg i det hele tatt leverte den inn når det foreligger solid bevis på at jeg har tuklet med telefonen.. Det er helt utrolig at man kan si noe sånt direkte til kunden.

Da slang jeg klagen på bordet og kontaktet forbrukerrådet.. Har allerede fått svar fra Lefdal om at de er på saken og klagen er tilsendt ansvarlig hos Lefdal.. Hva koster det Lefdal/HTC å bare lytte til kunden? det blir en vinn-vinn situasjon; Tillit, kundetilfreds, mersalg og flere kunder!

Sikker på at Alastor er fornøyd. Jeg misunner deg... Pokker, alt jeg må igjennom for å blir trodd på. Kos deg med telefonen din.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått hevet kjøpet av min HTC One X hos Komplett (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1482857), sitter derfor litt på gjerdet i forhold til hva jeg skal gjøre nå. Vurdere nå å kjøpe denne på nytt hos en annen leverandør, da jeg er veldig fornøyd med telefonen i seg selv - dog mindre fornøyd med feilene som følger med en høy prosentandel av modellen. Ser Dustin selger den til 3100 kr p.t. Det som holder meg tilbake er en eventuell lansering av ny toppmodell den kommende tiden, men regner med dette ligger et stykke frem mtp HTC One (som ikke fristet meg ved første øyekast)? I tillegg til det utsatte kameraet og de nevnte tekniske problemer. X + frister mindre av kosmetiske årsaker. Tips?

Endret av Marbyz
Lenke til kommentar

Har nettopp fått hevet kjøpet av min HTC One X hos Komplett (http://www.diskusjon...owtopic=1482857), sitter derfor litt på gjerdet i forhold til hva jeg skal gjøre nå. Vurdere nå å kjøpe denne på nytt hos en annen leverandør, da jeg er veldig fornøyd med telefonen i seg selv - dog mindre fornøyd med feilene som følger med en høy prosentandel av modellen. Ser Dustin selger den til 3100 kr p.t. Det som holder meg tilbake er en eventuell lansering av ny toppmodell den kommende tiden, men regner med dette ligger et stykke frem mtp HTC One (som ikke fristet meg ved første øyekast)? I tillegg til det utsatte kameraet og de nevnte tekniske problemer. X + frister mindre av kosmetiske årsaker. Tips?

Etter alt jeg har opplevd med HTC kundeservice og tillit til kunden, ville jeg lett valgt samsung... (dog var jeg fornøyd med hox´en min så lenge den var feilfri..)
Lenke til kommentar

Nexus 5 er vel ventet å bli presentert i midten av mai. Kan være verdt å vente på, men blir spekulasjoner. Hadde jeg vært i markedet for ny telefon i dag, hadde nok det vært den jeg ventet på. Ellers er HTC One veldig pen, men er ikke stor fan av Sense. I og med at det er et veldig spesielt kamera som sitter i den telefonen, frykter jeg at det kan bli vanskelig med AOSP rom på denne telefonen. Bare min spekulasjon...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korrekt link til 3DMark (fra Futuremark).

 

EDIT 1: Jeg får ikke appen til å fungere skikkelig. Den kjører demoen, men går tilbake til startskjermen UTEN poeng. My device blir blank. Jeg må starte appen på nytt før mobilen gjenkjennes, men fortsatt ingen poengsum...

 

Starter mobilen på nytt og prøver igjen nå. Jeg har skrudd av Strømsparing og USB-debugging.

 

EDIT 2: Nope, fortsatt ingen poengsum.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Det eneste jeg har gjort er å sette den til å slå av mobilt internet og wifi når skjermen er av. De 4dagene og 17 timene ble det ikke nye bruk, men det ble både mail og internet. Litt spill ble det også, ganske lett og se på grafen, der den gjør et lite stup:-) Den er orginal, ingen root.

Endret av HansHH1973
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...