Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4K og HDR betyr nada om panelet ikke er bra nok. Har en 4K HDR LG på soverommet, og en 1080P VT60 Plasma i Stua, Sortnivå kan ikke engang sammenlignes, for ikke å nevne backlightbleed som er helt jævlig på LG'en. Det er dog ingen QLED, så det er sagt.

 

Jeg tar en Plasma over en LCD anyday.

Spørs mye på innholdet og hvor man har TVen imo, har man et optimalt rom må man nok over på OLED for å slå plasma, men nå har det seg slik at mange av plasma TVene har 1366x768 native oppløsning, så blir det uansett ikke noe særlig når TVen blir større enn 40"

Lenke til kommentar

Spørs mye på innholdet og hvor man har TVen imo, har man et optimalt rom må man nok over på OLED for å slå plasma, men nå har det seg slik at mange av plasma TVene har 1366x768 native oppløsning, så blir det uansett ikke noe særlig når TVen blir større enn 40"

 

Å ha det helt mørkt er helt klart det beste på Plasma, å noe jeg prøver å få til når jeg skal se film. Min har native oppløsning på 1080P.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Finn.no burde kunne gi advarsel til han og slike som han at slik oppførsel på bruktmarkedet er uønsket og fortsetter de blir de utestengt. Grøsser med tanken på at noen faktisk betaler han det han vil ha.

Tjaa. Jeg har rapportert helt klart falske ting, noe som er ulovlig i Norge, men Finn bryr seg ikke! spesielt da de ikke tjener på gratisbrukere. Noen folk handler bare med folk som er BankID verifisert og har positive tilbakemeldinger, men som du ser i dette tilfelle er det begge deler og der hjelpet svært lite.

post-240442-33633_thumb.jpg

post-240442-343952_thumb.png

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar

Tjaa. Jeg har rapportert helt klart falske ting, noe som er ulovlig i Norge, men Finn bryr seg ikke! spesielt da de ikke tjener på gratisbrukere. Noen folk handler bare med folk som er BankID verifisert og har positive tilbakemeldinger, men som du ser i dette tilfelle er det begge deler og der hjelpet svært lite.

Jeg ser ikke hva som er suspekt med den der?

Nytt 128GB koster i dag rett rundt 300 kr: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4284235

Det kortet jeg kjøpte forrige uke klarer jeg ikke skille med det som er avbildet heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hva som er suspekt med den der?

Nytt 128GB koster i dag rett rundt 300 kr: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4284235

Det kortet jeg kjøpte forrige uke klarer jeg ikke skille med det som er avbildet heller.

 

Beklager novellen under:

 

Da er du naiv :) Men jeg forstår det, mange nordmenn går på svindel fra Wish og andre useriøse aktører. Man må nok ha trent øye, kjenne til svindelen, og vite hvordan et ekte kort ser ut for å komme frme til dette - og det er vanskelig å vite uten å faktisk se og kunne teste produktet personlig. Jeg bruker disse kortene selv til olimex (en slags Raspberry Pi for hvermannsen), så jeg har god kjennskap til dem. Selger har for øvrig mye annet falskt ute på sin profil slike som mobilbatteri, disse kan EKSPLODERE og skade folk. Det at embalasjen er fjernet er sikkert fordi den var på kinesisk. Når mamma og pappa tar familiebilder på kortet og så "forsvant" de pussig nok og hele kortet døde etter et år fordi noen kinesisere har programmert kontrolleren til kortet til å vise "128GB" fremfor de virkelige 16GB kortet faktisk har så er det liten trøst å få fra selger. Dette er helt vanlig svindel og de har bare brukt en printer for å endre utsiden av kortet for å ligne på ekte merkevare.

 

Du får kjøpt den for 340kr hos Power på det billigste om du går i deres butikk, og for rundt 390 med frakt fra f.eks. CDON og vel over 400 fra Proshop - så dette med prising på rundt 300 stemmer ikke med det jeg har kjøpt dem for, den ligger fremdeles på mer 400kr. "MyTrendyPhone" eller noen annen fine merkelige butikker anbefalt av Prisjakt vil jeg styre laaaaangt unna med all min makt. Du kan selv handle der om du vil, men ikke klag til meg etterpå når du får hverken kvalitet, garanti og evt. toll og dyre fraktpriser. Selvfølgelig vil en privatperson kunne selge den for langt under det kjøpsprisen er for at noen skal kjøpe det hos deg og ikke en butikk, det synes jeg er helt greit :) Så lenge det er snakk om ekte varer! Brukt minne er en dårlig ide, det ville jeg ikke kjøpt.

 

For øvrig er det mye godt som kommer når tollgrensen skjerpes inn, de har alt for lite ressurser til å forhinde import av falske varer til norge og dette vil kunne sette en stopper for denne galskapen. Jeg kjenner selv til studenter som har kjøpt falske Fjellreven-sekker fra eBay, ble ikke stoppet av Posten/Toll hva de nå enn er som er ansvarlig. Det er triste saker synes nå jeg. Jeg så bare på Finn om jeg kunne få kortet til en lavere sum hos noen som hadde kjøtp feil, men ble bare møtt med falskneri. Skal nok fortsette å kjøpe de normalt fra nå av.

 

Sammenligning (høyre er bilde tatt av ekte vare):

 

PzyHlXBtnp.jpg

Endret av ddb2002
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...