Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strato, Knophler, Simkin, SKAÐI, m.fl.:
Oppkrav er ganske dyrt og usikkert for kjøper fordi kjøper ikke kan sjekke om det er en murstein før man godkjenner varen og betaler. Finn betalingsgaranti synes jeg er mye bedre både på grunn av pris og sikkerheten ved at man kan kontrollere varen før godkjenning av betalingen.

Tviler sterkt på det er særlig mange kjøpere som bruker tid og ressurser på å kjøpe en vare og deretter herpe den eller lyve om feil på varen og få masse ekstraarbeid med retur, diskusjon, evt forbrukerrådet osv.

Jeg foretrekker i prioritert rekkefølge:
1. At kjøper henter og betaler kontant
2. Sending med finn betalingsgaranti (evt forskuddsbetaling hvis kjøper ber om det)
3. Sending med oppkrav og forhåndsbetalt frakt/gebyr/retur

Dyre varer sender jeg alltid med sporingsnr, selv ved forskuddsbetaling, fordi pakken kan forsvinne i posten eller kjøper kan lyve om at den har det. Edit: Jeg har forresten brent meg på å levere varen en gang. Kjøperen skulle ha de tre skjermene bært opp i 4. etasje uten heis, og funksjonsteste de mens jeg ventet før han betalte. Etter mye om og men, en halv time senere var alle bekreftet i perfekt stand. Da ombestemte han seg og ville bare ha en av de tre skjermene så jeg måtte bære ned igjen de to siste, kjøre de hjem og annonsere på nytt. Mye slit og bortkastet tid for den usle hundrelappen. Aldri mer levering!

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

KONKURS SALG: IPHONE OG PC/DATAUTSTYR FRA El. INSTALLATØR.

 

Utstyret selges på vegne av konkursbo. Ønsker kun bud på hele beholdningen.

Alle bud ansees som +25% mva. Oppgjør: Kontant ved avhenting.

Gjenstandene selges uten noen form for garanti, funksjonsdyktighet eller reklamasjonsrett. Selger/konkursboet har ikke kontrollert eller prøvd funksjonsdyktigheten av objektene. Vi tar derfor forbehold om feil benevnelser i listen.

Alt selges under ett. Ingen stk/delsalg. Utstyret må hentes i Oslo.

1. budrunde er lukket. De tre høystbydende får besiktige om dette er ønskelig, for så eventuelt å høyne sine bud.

Budfrist: den 7. desember 2015 kl. 12:00.

OBS: Ingen tlf-henvendelser. Kun henvendelser via mail.

 

Hva syns dere om dette? Kjøpsloven gjelder vel, så kan ikke nekte garanti, og pålegge folk å teste før kjøp.

Så jeg syns dette fremstår som useriøst av et konkurbo. Anbefaler heller konkurboet å teste maskinen før salg eller kaste maskin på dynga. så ikke kjøperen får katta i sekken forstår folk som gir skambud her.

Lenke til kommentar

Etter mye om og men, en halv time senere var alle bekreftet i perfekt stand. Da ombestemte han seg og ville bare ha en av de tre skjermene så jeg måtte bære ned igjen de to siste, kjøre de hjem og annonsere på nytt. Mye slit og bortkastet tid for den usle hundrelappen. Aldri mer levering!

Da hadde jeg blitt sur altså... hehe. Tror jeg hadde bedt ham om å glemme hele greia og tatt med meg alle skjermene og solgt til noen andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

KONKURS SALG: IPHONE OG PC/DATAUTSTYR FRA El. INSTALLATØR.

 

Utstyret selges på vegne av konkursbo. Ønsker kun bud på hele beholdningen.

Alle bud ansees som +25% mva. Oppgjør: Kontant ved avhenting.

Gjenstandene selges uten noen form for garanti, funksjonsdyktighet eller reklamasjonsrett. Selger/konkursboet har ikke kontrollert eller prøvd funksjonsdyktigheten av objektene. Vi tar derfor forbehold om feil benevnelser i listen.

Alt selges under ett. Ingen stk/delsalg. Utstyret må hentes i Oslo.

1. budrunde er lukket. De tre høystbydende får besiktige om dette er ønskelig, for så eventuelt å høyne sine bud.

Budfrist: den 7. desember 2015 kl. 12:00.

OBS: Ingen tlf-henvendelser. Kun henvendelser via mail.

 

Hva syns dere om dette? Kjøpsloven gjelder vel, så kan ikke nekte garanti, og pålegge folk å teste før kjøp.

Så jeg syns dette fremstår som useriøst av et konkurbo. Anbefaler heller konkurboet å teste maskinen før salg eller kaste maskin på dynga. så ikke kjøperen får katta i sekken forstår folk som gir skambud her.

Du må skille på garanti (frivillig) og reklamasjonsrett (påbudt).

 

Uten noen garanti for funksjonsdyktighet bør det merkes som "antatt defekt", så får man ta det som en bonus hvis det fungerer. Boet bør selvsagt forvente seg bud deretter. De bør ikke få mange hundrelappene for disse antatt defekte varene.

Lenke til kommentar

Men nå koster det ikke mye for selger å si hvor det er feil særlig batteri, harddisk er kanskje ikke så farlig.

Men skjerm og hovedkort koster nok for mye å repaere til det er noe lønnsomt.

 

Fikk nesten lyst å si til selgeren "Er det mulig? Hvorfor selge søppel når du ikke har testet varen en gang?"

 

Alt selges under et, enten får du 4 søppel enheter ellers får du ingenting.

Skulle tro samme person er villig å selge aksjer i firmaet de jobber i selv om det er konkurs blir vel noe av det samme.

Men tror ikke det er lov i følge aksjeloven kun for å prøve å redusere tapet sitt mest mulig.

 

http://www.msi.com/product/notebook/gt70_0nc.html#hero-specification

 

Om man får tilsvarende maskin til under 3000 kr må man ha gjort et godt kjøp.

Men tror det er vanskelig å få reparert maskinen siden om maskinen er kjøpt som firma har man vel bare 1 års garanti, men godt mulig infocare reparerer ligdene maskiner men usikker på hva resultatet blir med tanke på hovedkort cpu\ skjermkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

KONKURS SALG: IPHONE OG PC/DATAUTSTYR FRA El. INSTALLATØR.

 

Utstyret selges på vegne av konkursbo. Ønsker kun bud på hele beholdningen.

Alle bud ansees som +25% mva. Oppgjør: Kontant ved avhenting.

Gjenstandene selges uten noen form for garanti, funksjonsdyktighet eller reklamasjonsrett. Selger/konkursboet har ikke kontrollert eller prøvd funksjonsdyktigheten av objektene. Vi tar derfor forbehold om feil benevnelser i listen.

Alt selges under ett. Ingen stk/delsalg. Utstyret må hentes i Oslo.

1. budrunde er lukket. De tre høystbydende får besiktige om dette er ønskelig, for så eventuelt å høyne sine bud.

Budfrist: den 7. desember 2015 kl. 12:00.

OBS: Ingen tlf-henvendelser. Kun henvendelser via mail.

 

Hva syns dere om dette? Kjøpsloven gjelder vel, så kan ikke nekte garanti, og pålegge folk å teste før kjøp.

Så jeg syns dette fremstår som useriøst av et konkurbo. Anbefaler heller konkurboet å teste maskinen før salg eller kaste maskin på dynga. så ikke kjøperen får katta i sekken forstår folk som gir skambud her.

 

 

Hvis de ikke har kvittering, eller delene av andre grunner ikke kan reklameres på, er det jo sant. Jeg sliter med å se at et konkursbo som selger ting "as is" er pliktig til å gi kjøper ny fem års reklamasjonsrett.

 

Lenke til kommentar

Nei men de burde gitt en måned eller 2.

 

Muligens produsenten har bedre garantier i så fall, er usikker på man må sende maskinen til utlandet for å få reparert.

Infocare pleier normalsett å ta saker for komplett, elkjøp, lefdal etc.

 

Men det må vel i så fall dekkes av kjøper om det ikke er feil på maskinen eller om garanti er utgått.

Lenke til kommentar

 

 

KONKURS SALG: IPHONE OG PC/DATAUTSTYR FRA El. INSTALLATØR.

 

Utstyret selges på vegne av konkursbo. Ønsker kun bud på hele beholdningen.

Alle bud ansees som +25% mva. Oppgjør: Kontant ved avhenting.

Gjenstandene selges uten noen form for garanti, funksjonsdyktighet eller reklamasjonsrett. Selger/konkursboet har ikke kontrollert eller prøvd funksjonsdyktigheten av objektene. Vi tar derfor forbehold om feil benevnelser i listen.

Alt selges under ett. Ingen stk/delsalg. Utstyret må hentes i Oslo.

1. budrunde er lukket. De tre høystbydende får besiktige om dette er ønskelig, for så eventuelt å høyne sine bud.

Budfrist: den 7. desember 2015 kl. 12:00.

OBS: Ingen tlf-henvendelser. Kun henvendelser via mail.

 

Hva syns dere om dette? Kjøpsloven gjelder vel, så kan ikke nekte garanti, og pålegge folk å teste før kjøp.

Så jeg syns dette fremstår som useriøst av et konkurbo. Anbefaler heller konkurboet å teste maskinen før salg eller kaste maskin på dynga. så ikke kjøperen får katta i sekken forstår folk som gir skambud her.

 

Hvis de ikke har kvittering, eller delene av andre grunner ikke kan reklameres på, er det jo sant. Jeg sliter med å se at et konkursbo som selger ting "as is" er pliktig til å gi kjøper ny fem års reklamasjonsrett.

Det er to års reklamasjonsrett etter kjøpsloven, som gjelder her. I utgangspunktwt er reklamasjonsretten svært begrenset ved auksjonssalg. Nå som selger sier at delene muligens er defekt, er det i praksis ingen reklamasjonsrett igjen. Eneste mulighet er at selger holder tilbake opplysninger. Ingenting muffens ved den annonsen. Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei men de burde gitt en måned eller 2.

 

Muligens produsenten har bedre garantier i så fall, er usikker på man må sende maskinen til utlandet for å få reparert.

Infocare pleier normalsett å ta saker for komplett, elkjøp, lefdal etc.

 

Men det må vel i så fall dekkes av kjøper om det ikke er feil på maskinen eller om garanti er utgått.

Reklamasjon og garanti er ikke det samme. Førstnevnte er en rettighet etter loven. Garanti er noe selger påtar seg ut over det han etter loven er forpliktet til.
Lenke til kommentar

-MSI GT70 gaming lap top, ca 2 år, m/ ny xtra mus, head sett og ryggsekk.
-Iphone 5s, sølv, 16GB, liten pixel feil (skygge) nederst på skjermen
-Epson XP412, mod C462K skanner/printer
-Samsung Galaxy Note 10.1 nettbrett m/skadet skjerm: sprekk på h. side.

 

Konkurs bo? Hadde de bare en av vær og alle brukt? Ikke merkelig de gikk konk :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...