Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/39193

 

Han må gjerne tro på julenissen, selv om det er noen dager for sent :p Får ikke ti til den prisen før neste serie er her...

Jepp, hvorfor legger han ikke litt til og kjøper 980 nytt?

Det jeg ville gjort. 4500 er kanskje mer passelig for brukt 980 mener jeg.

 

4500 for 980ti er jo drømmepris.. Å tro at det er brukt skraper av 3000 av nypris er idiotisk. :p

Lenke til kommentar

Er nok veldig mange forskjellige syn på hvor mye brukt elektronikk er verdt. Personlig kjøper jeg ikke brukt med mindre jeg får minst 50% av nypris. Da går jeg heller og kjøper nytt selv. 

 

Men til syvende og sist er det markedet som bestemmer pris/verdi. Uansett hva kjøpere og selgere måtte mene.

Har aldri kjøpt brukt siden 97 og kommer ikke til å gjøre det :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk NESTEN kloa i to 980 til 7600kr i dag. Kjente ingen i hentbar radius, så da gikk det til noen andre. Hadde visst nok av tilbud, fyren. Sikkert noen som synes det er for mye, også - men markedet er uenig sålenge EN person byr over røkla :) Poenget da blir å legge seg på en pris hvor man ikke har 300 mann som hiver seg på, for da er det alltid mange av dem som ville vært villige til å betale langt mer.

Lenke til kommentar

 

Er nok veldig mange forskjellige syn på hvor mye brukt elektronikk er verdt. Personlig kjøper jeg ikke brukt med mindre jeg får minst 50% av nypris. Da går jeg heller og kjøper nytt selv. 

 

Men til syvende og sist er det markedet som bestemmer pris/verdi. Uansett hva kjøpere og selgere måtte mene.

Har aldri kjøpt brukt siden 97 og kommer ikke til å gjøre det :)

 

 

Kjøper også alt datautstyr nytt selv, men kom over en uåpnet Seasonic X-1250 til 1000kr på finn, så det ble unntaket for min del :)

 

Lyd og bilde har jeg kjøpt brukt, men dette er ting som vanligvis er like bra år etter år, da spesielt høyttalere, i motsetning til hardware som er ferskvare i forhold.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er nok veldig mange forskjellige syn på hvor mye brukt elektronikk er verdt. Personlig kjøper jeg ikke brukt med mindre jeg får minst 50% av nypris. Da går jeg heller og kjøper nytt selv. 

 

Men til syvende og sist er det markedet som bestemmer pris/verdi. Uansett hva kjøpere og selgere måtte mene.

Har aldri kjøpt brukt siden 97 og kommer ikke til å gjøre det :)

 

 

Kjøper også alt nytt datautstyr selv, men kom over en uåpnet Seasonic X-1250 til 1000kr på finn, så det ble unntaket for min del :)

 

Lyd og bilde har jeg kjøpt brukt, men dette er ting som vanligvis er like bra år etter år, da spesielt høyttalere, i motsetning til hardware som er ferskvare i forhold.

 

Er du 100% sikker at det ikke er tyve gods :hmm:

Lenke til kommentar

Egentlig rart at så mange mener at datautstyr skal holde seg såpass i pris. En del er jo nesten gammelt nytt etter under 1 år.

 

Når jeg tenker over det, så kan jeg faktisk ikke huske å ha kjøpt noe særlig brukt selv (datautstyr/hardware) med unntak av et par ting jeg har kjøpt av en venn for lenge siden. Er jo stadig på utkikk, både for å se om det er noe jeg kan kjøpe eller i forbindelse med noe jeg trenger / vil ha, men det blir som regel å kjøpe nytt pga mye tvilsomt og drøye priser.

 

Har solgt ganske mye brukt da :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Er nok veldig mange forskjellige syn på hvor mye brukt elektronikk er verdt. Personlig kjøper jeg ikke brukt med mindre jeg får minst 50% av nypris. Da går jeg heller og kjøper nytt selv. 

 

Men til syvende og sist er det markedet som bestemmer pris/verdi. Uansett hva kjøpere og selgere måtte mene.

Har aldri kjøpt brukt siden 97 og kommer ikke til å gjøre det :)

 

 

Kjøper også alt nytt datautstyr selv, men kom over en uåpnet Seasonic X-1250 til 1000kr på finn, så det ble unntaket for min del :)

 

Lyd og bilde har jeg kjøpt brukt, men dette er ting som vanligvis er like bra år etter år, da spesielt høyttalere, i motsetning til hardware som er ferskvare i forhold.

 

Er du 100% sikker at det ikke er tyve gods :hmm:

 

 

Dette var første modellen av X-1250, ikke andre, så den hadde ifølge eier "ligget på hylla" en liten stund. Den var visstnok kjøpt fra England og han hadde dokumentasjon på dette, men jeg spurte aldri om å få se.. 

 

Jeg prutet dog fra 1500 til 1000 kr.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Egentlig rart at så mange mener at datautstyr skal holde seg såpass i pris. En del er jo nesten gammelt nytt etter under 1 år.

 

Når jeg tenker over det, så kan jeg faktisk ikke huske å ha kjøpt noe særlig brukt selv (datautstyr/hardware) med unntak av et par ting jeg har kjøpt av en venn for lenge siden. Er jo stadig på utkikk, både for å se om det er noe jeg kan kjøpe eller i forbindelse med noe jeg trenger / vil ha, men det blir som regel å kjøpe nytt pga mye tvilsomt og drøye priser.

 

Har solgt ganske mye brukt da :)

 

Ikke nå lenger. Selv P67-oppsett gir jo meget god ytelse, og de er vel så gamle at det ikke er reklamasjonstid igjen på det som ble kjøpt ved launch. PSUer holder seg jo bra, en 1200w gold er en 1200w gold. X58 med en sekskjerner er kurante maskiner den dag i dag, derfor hovedkortene ofte selges dyrt på ebay. CPUene er selvsagt endel rimeligere, men de prises etter hva ytelsen tilsvarer (omtrent) blant dagens chipper. Det blir, for meg, helt feil å mer enn halvere prisen ift en tilsvarende god komponent koster ny i dag, uavhengig av hvor gammel den er, såfremt den er i god stand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...