Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke helt pckjøp/salg men...

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57909181&searchclickthrough=true&searchQuery=forsvaret

 

4800kr for en repro klokke som koster 1147kr med internasjonal frakt fra nettstedet som lager dem. Jeg sendte karen en mail hvor dette stod, så får jeg se om han er uvitende eller om han vet han vil svindle noen.

Nixie tubes begynner å bli sjeldne og er derfor dyre.

 

En veldig vanlig måte å drive "butikk" på er å kjøpe inn varer til en lavere pris for å så selge dem til en høyere pris. Det er på denne måten man "tjener" penger. Dersom man solgte alle varene videre til innkjøpspris så ville ingen drevet næring og ingen ville hatt jobb.

 

Jeg er lei av at folk sier at det er svindel dersom man har høy bruttofortjeneste på et produkt. Ingen kaller Elkjøp for svindlere bare fordi dem selger HDMI-kabler og lyspærer med 80% fortjeneste.... Det er slik verden fungerer....

 

Dersom du synes det er for dyrt så har du tre valg:

 

1) Gi et lavere bud. Han er helt sikkert villig til å selge for 3000kr da dette ville gitt ham ca 1000kr i fortjeneste.

2) La vær å kjøpe.

3) Importert selv viss du ikke har noe i mot det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

ikke helt pckjøp/salg men...

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57909181&searchclickthrough=true&searchQuery=forsvaret

 

4800kr for en repro klokke som koster 1147kr med internasjonal frakt fra nettstedet som lager dem. Jeg sendte karen en mail hvor dette stod, så får jeg se om han er uvitende eller om han vet han vil svindle noen.

Nixie tubes begynner å bli sjeldne og er derfor dyre.

 

En veldig vanlig måte å drive "butikk" på er å kjøpe inn varer til en lavere pris for å så selge dem til en høyere pris. Det er på denne måten man "tjener" penger. Dersom man solgte alle varene videre til innkjøpspris så ville ingen drevet næring og ingen ville hatt jobb.

 

Jeg er lei av at folk sier at det er svindel dersom man har høy bruttofortjeneste på et produkt. Ingen kaller Elkjøp for svindlere bare fordi dem selger HDMI-kabler og lyspærer med 80% fortjeneste.... Det er slik verden fungerer....

 

Dersom du synes det er for dyrt så har du tre valg:

 

1) Gi et lavere bud. Han er helt sikkert villig til å selge for 3000kr da dette ville gitt ham ca 1000kr i fortjeneste.

2) La vær å kjøpe.

3) Importert selv viss du ikke har noe i mot det.

 

 

Altså man får jo disse nye på ebay til en langt lavere pris

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xchronix+nixie.TRS0&_nkw=chronix+nixie&_sacat=0

 

De er vel ikke sjeldne hvis de blir lagd nye idag??

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Quote: "Unsold tubes that have been sitting in warehouses for decades are being brought out and used, the most common application being in homemade digital clocks. This is somewhat ironic, since during their heyday, Nixies were generally considered too expensive for use in mass-market consumer goods such as clocks. This recent surge in demand has caused prices to rise significantly, particularly for large tubes. The largest Nixie tubes known to be in the hands of collectors, the Rodan CD47/GR-414 (220 mm [8.7 in] tall),[10] have been sold for hundreds of dollars each, but said Nixies are extremely rare. Prices for other large Nixies displaying digits over 25 mm (1 in) tall have risen by double, triple or more between 1998 and 2005."

 

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Nixie_tube

 

Dersom dette er old stock russian nixie tubes, som selger påstår, så er de altså relativt sjeldne og produseres ikke lengre.

Lenke til kommentar

 

ikke helt pckjøp/salg men...

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57909181&searchclickthrough=true&searchQuery=forsvaret

 

4800kr for en repro klokke som koster 1147kr med internasjonal frakt fra nettstedet som lager dem. Jeg sendte karen en mail hvor dette stod, så får jeg se om han er uvitende eller om han vet han vil svindle noen.

Nixie tubes begynner å bli sjeldne og er derfor dyre.

 

En veldig vanlig måte å drive "butikk" på er å kjøpe inn varer til en lavere pris for å så selge dem til en høyere pris. Det er på denne måten man "tjener" penger. Dersom man solgte alle varene videre til innkjøpspris så ville ingen drevet næring og ingen ville hatt jobb.

 

Jeg er lei av at folk sier at det er svindel dersom man har høy bruttofortjeneste på et produkt. Ingen kaller Elkjøp for svindlere bare fordi dem selger HDMI-kabler og lyspærer med 80% fortjeneste.... Det er slik verden fungerer....

 

Dersom du synes det er for dyrt så har du tre valg:

 

1) Gi et lavere bud. Han er helt sikkert villig til å selge for 3000kr da dette ville gitt ham ca 1000kr i fortjeneste.

2) La vær å kjøpe.

3) Importert selv viss du ikke har noe i mot det.

 

Det er faktisk et godt poeng. Hvis butikker kan ta flere hundre prosent avanse på krimskrams må vel oss privatpersoner kunne gjøre det samme uten å bli kalt svindlere? De fleste selger jo med et ønske om å få inn penger. Dessuten er det ikke mer svindlerisk å ta for godt betalt enn å lowballe, evt kjøpe åpenbart underprisede varer. Det virker som det er mer legitimt for en kjøper å slå til på en 4790k til 1000kr enn det er for en selger å selge samme komponent til 3500kr. I begge tilfeller kan man si at man utnytter uvitenhet, så hver gang noen har gjort en god deal har de vel vært tilsvarende svindlere som disse som tar for godt betalt for noe.

Lenke til kommentar

Det er derfor vi kaller det kapitalisme i stedet for svindel ;)

 

Lefdal har i denne ukens avis en annonse på Miele platetopp og stekeovn. Koster kr. 20995 kjøpt løst og selges på tilbud til kr 12.995. Miele har generelt dårlig avanse for butikkene. Dette er et tilbud som lefdal garantert taper MASSE penger på. Jeg tipper at Lefdal taper omkring 3-5 tusen kroner for hver pakke dem selger.

 

Dette er altså et KANONBRA kjøp for oss forbrukere.

 

Men betyr det at jeg svindler lefdal om jeg velger å kjøpe det? NEPPE. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg ser nå et kjempeproblem med den "spill"pcen med en gang. Sapphire Radeon R7 250 og en Aopen 350w psu fungerer svært dårlig... For ikke om å snakke om alle de unødvendige bildene og ubrukelig annonsetekst. Men, verden er ikke tom for idioter enda. 

Lenke til kommentar

Huff Gabri3l.

 

Jeg vet du synes det var vanskelig at jeg var uenig med deg i forrige tråd.

 

Jeg håper ikke det skal bli slik at du er ute etter "å ta meg" i alle tråder som vi begge skriver i.

 

Det hadde jeg synes var dumt. Og ja, kanskje til og med litt barnslig.

 

Av og til så er det ok å være uenig :) Man trenger ikke gå av skafte for å drite ut motparten bare av denne grunn.

 

Jeg har ikke gjort noenting for å drite ut deg. Selv om jeg fortsatt er uenig med deg. Men måten du gjorde alt du kunne for å underminere meg i forrige tråd gjorde at jeg valgte å trekke meg fra den tråden. Skal du nå trekke den tråden inn i alle andre tråder for å fortsette "å ta meg"?

Jeg ser ikke helt konflikten i hans siste post i denne tråden? Tvert imot
Lenke til kommentar

 

Hahaha. Dette er den merkeligste annonsen jeg har sett på lenge.

 

Også: må digge folk som ikke kan forskjell på "for" og "får".

 

 

"Tjener kun 500,- kr på denne men har bygget den får jeg syns det er kjekt og har tid til det får tiden."

 

Jeez, så han skal tjene 500kr på å selge en gammel brukt PC?

Lenke til kommentar

 

 

Hahaha. Dette er den merkeligste annonsen jeg har sett på lenge.

 

Også: må digge folk som ikke kan forskjell på "for" og "får".

 

 

"Tjener kun 500,- kr på denne men har bygget den får jeg syns det er kjekt og har tid til det får tiden."

 

Jeez, så han skal tjene 500kr på å selge en gammel brukt PC?

 

Den er vel ikke egentlig gammel i følge annonsen, men ja, jeg forstår godt hva du mener.

Lenke til kommentar

Han sier delene kostet han 7000kr uten kabinett. Jeg la til de samme i prisguiden, og det kom seg på 4700kr.

Uten strømforsyning da den er av merke Aopen, derfor ikke ny.

 

 

Forøvrig:

 


Kabinett: chieftec /vifte fremme stor og vifte bak (kan velge ein av kabinettene på bildene vist den ripen plager deg men dette er etter min menig best)

 

 

ripen

 

l_375572839.jpg

 

 

:wallbash:

Endret av Apox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...