Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Det virker som det er den veien det går, ja... vet ikke om det går an å koordinere dette på et vis, eller om politiet selv greier samle dette på tvers av politidistrikt?

Tja, regner nå med at det er en felles database ivertfall, du kan jo alltids ta en telefon til din lokale politistasjon så skal nok de være behjelpelige.

 

Var faktisk et tilfelle hvor en nettopp ble dømt for samme type lureri her i distriktet, http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/sandnes/Solgte-to-mobiltelefoner-tolv-ganger-pa-Finnno-3689846.html

 

Ukjent hvilke summer han karen vi har møtt på har fått grabbet til seg, men hvis det er mange nok som kaster seg på og anmelder det forhåpentligvis føre til tilbakebetaling og et betalt ferieopphold for han.. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har tatt en risk på forumet (andre motparten også) ved å bytte skjermkort, (Note, 1mnd etter 980 release^^) bare sendt hver vår vei^^ enten han eller jeg kunne bare tatt imot og sendt en tom eske :p

 

Jeg dog kjøper kun av folk på forumet som jeg har hatt litt kontakt med på forumet, eller som har vært her lenger og har hjulpet folk flest. 

 

eneste gangene jeg har kjøpt fra finn er når jeg kjøper billig skjermkort som 280x for tusenlappen :p:rofl: 

 

men men,skal stoppe med OT^^

Lenke til kommentar

Hei gutter!

 

Dette kan være en interessant tråd for dere og dere kan jo selv gjette hvem det dreier seg om.

 

Jeg ville satt stor pris på om alle som har vært involvert i tilsvarende saker tar kontakt med meg på PM slik at vi kan veksle informasjon og fakta. Jeg har allerede fått tips og hjelp av flere av dere på PM`s, men jo fler jo bedre.

 

En snøball har begynt å rulle, sakte først men har fått opp farten nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva menes med at en skjerm er ekstern? Eller for å spørre motsatt, hva er en intern pc skjerm?  skjermen er ihvertfall som ny 4 år etter kjøp.

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=59013808&searchclickthrough=true

 

Sålenge den virker og ikke har masse riper o.l. er den vel "som ny"...? Hvertfall i forhold til det en ordinær kjøper og selger kan sjekke ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Som selger har jeg prøvd den en gang og synes at det var et tungvindt og tregt system. Har aldri brukt det som kjøper, da foretrekker jeg post oppkrav, og sjekker ut pakken før jeg betaler på postkontoret for å gardere meg mot svindel. Det jeg savner på finn er et rating system for selgere, slik at de som selger mye og er seriøse kan få en litt enklere hverdag. Men når det er sagt, overraskende mange er naive kjøpere på finn. Har solgt en del stuff der, og majoriteten overfører jo bare pengene uten noen form for beviser eller lignende, også uten å ta muntlig kontakt for å forsikre seg at det er riktig person som er oppgitt som selger.

Lenke til kommentar

Det er et fåtall av postkontor som lar deg åpne pakka før man betaler. 

Mest sans pga det ikke er lov. 

 

Det er tungvindt i den form at man ikke får betalt før 2-3 dager etter de har hentet pakka, men det fungerer jo. 

Selve innbetalingen tar 1 sek, om kjøper betaler inn med visa asap. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...