Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter nylig å ha anskaffet Vita, har jeg følgende tese: Maskinvaren er vidunderlig, og det at man kan spille så teknisk flotte spill som Uncharted er jo tøft i seg selv, som en slags "showcase." Men av en eller annen grunn henfaller jeg selv fort til de "enkle" spillene, de med klare, rene linjer og tydelige farger i "tegneserie"-stil. Ikke minst spillmekanisk føler jeg at en slik liten skjerm egner seg best for enkle, intuitive kontrollsystemer, og jeg spiller nok mer gamle psp-spill som Locoroco pr nå, enn de teknisk mest avanserte. I forhold til nevnte Uncharted er det gøy å spille, men kun i små doser. Kjenner jeg blir litt sliten av detaljnivået - veldig mye info på liten flate, og til tider vanskelig å orientere seg og plukke ut viktige detaljer i omgivelsene, man må virkelig konsentrere seg. Misforstå meg rett, det er gøy å ha et stort og variert spillutvalg, men som konsoll tror jeg personlig det er de enkle og oversiktlige spillene med høy "gøy-faktor" og stor gjenspillbarhet som kommer mest til sin rett. Store og dyre aaa-titler betyr mindre og mindre for meg, utover det teknisk imponerende førsteinntrykket. Akkurat der må det vel innrømmes at Nintendo har forstått noe på et langt tidligere tidspunkt.....

Lenke til kommentar

Persone 4 Golden

 

http://www.gameranki...lden/index.html

 

Hva er dette for et spill? Noen som har kjennskap til spillserien? Sjukt gode anmeldelser.

 

Ja, Shin Megami Tensei-franchisen er svært kjent og har en stor internasjonale fanskare. Spillene pleier å få høy score og både Persona 3 og 4 har gjort det veldig bra. Dette er en remake av sistnevnte. SMT inkluderer også mange flere titler enn Persona-serien (Lucifer's Call/Nocturne, Devil Survivor, Strange Journey, Devil Summoner osv.).

Lenke til kommentar

I dag befinner black ops declassified seg på vita store :) Er det noen som kan anbefale littlebigplanet til vita? evt bilspill?

 

Vil nok ikke anbefale Black Ops Declassified nei :-p Men kan fint anbefale LBP Vita. Mye artig gameplay der. Selv har jeg bestilt meg Need for Speed Most Wanted til Vita. Har fått greie reviews og det er laget av samme studio som har laget Xbox360/PS3/PC versjonene.

 

Resultat fra metacritic:

http://www.metacritic.com/game/playstation-vita/need-for-speed-most-wanted---a-criterion-game

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Fikk Vita av kjæresten til bursdag ( :w00t: ) og lurte i den forbindelse på om jeg kan kjøpe et minnekort til henne slik at spill jeg kjøper på PSN blir mulig å spille for henne? Eller er det slik at man må kjøpe spillet enda en gang? Hadde egentlig ikke forundret meg..

Usikker, tror iallefall du må ha linket både systemet og minnekortet til PSN-accounten din. Det er her snakk om en Vita?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...