Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål om ps vita. Har aldri holdt i en slik konsoll, eller sett noen spille det annet enn på diverse nettvideoer. Grunnen til at jeg ikke har kjøpt en konsoll enda, er at jeg har ventet på et spill som kan rettferdiggjøre kjøpet (for min del). Det har kommet nå med SMT Persona 4 Golden, siden jeg gikk glipp av dette på ps2. Så har jeg noen spørsmål før jeg går til anskaffelse (må kjøpe et par spill til :-) ):

 

Er det noen spill som gir gode multiplayer opplevelser på vita enda? Er ikke så veldig glad i beat-´em-ups, så det ikke interessant for min del.

Finnes det andre gode rollespill på vita? Samme for meg om det er vestlige eller japanske.

Har lyst på et sportsspill i tillegg, men er usikker på om jeg skal kjøpe bilspill (f1 og need for speed o.l.) eller ballidrett (madden og fifa o.l.). Liker alt av sport. Hvor finner jeg det beste spillet her mener dere?

 

Hvis dere kan utdype svaret noe, så hadde det vært flott.

Endret av almazy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen spørsmål om ps vita. Har aldri holdt i en slik konsoll, eller sett noen spille det annet enn på diverse nettvideoer. Grunnen til at jeg ikke har kjøpt en konsoll enda, er at jeg har ventet på et spill som kan rettferdiggjøre kjøpet (for min del). Det har kommet nå med SMT Persona 4 Golden, siden jeg gikk glipp av dette på ps2. Så har jeg noen spørsmål før jeg går til anskaffelse (må kjøpe et par spill til :-) ):

 

Er det noen spill som gir gode multiplayer opplevelser på vita enda? Er ikke så veldig glad i beat-´em-ups, så det ikke interessant for min del.

Finnes det andre gode rollespill på vita? Samme for meg om det er vestlige eller japanske.

Har lyst på et sportsspill i tillegg, men er usikker på om jeg skal kjøpe bilspill (f1 og need for speed o.l.) eller ballidrett (madden og fifa o.l.). Liker alt av sport. Hvor finner jeg det beste spillet her mener dere?

 

Hvis dere kan utdype svaret noe, så hadde det vært flott.

 

spill er jo litt smak og behag så det kan være litt vanskelig å forslå hva du liker... men liker du rpg så har du ragnarok odyssey og soul sacrifice som kommer etter vært. disse vil jeg tro vil falle i smak...

 

eneste bil spillet jeg har prøvd er 'ridge racer' på vita og det syntes jeg hadde en meget bra styring. det var bra på online med opptil 8 spillere også. så kan anbefale dette, men kjøp den digitale full versjon til 190kr eller noe. ikke kjøp retail versjonen den inneholder kun bare 3 baner og koster mer...

 

lbpv og rayman er jo en sikker vinner hvis man liker platformers... sports spill spiller jeg ikke så der har jeg ikke noen anbefalninger.

 

gratis spill som er verd å sjekke ut...

 

jetpack joyride,frobisher says,ecolibrium,wake-up club,tom blitz,treasure park...

 

trailer....

 

ragnarok odyssey

http://www.youtube.com/watch?v=lGS3aKuIN0s

 

soul sacrifice

http://www.youtube.com/watch?v=-Z2ed2JJYTk

 

ridge racer

http://www.youtube.com/watch?v=-ZuXBj5SBNQ

 

så har mann jo smart as... som er verd en nærmere titt, hvis man liker puzzlers.

 

smart as (med monty python john cleese stemme!)

http://www.youtube.com/watch?v=I6p43iFnZBc

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar

Trenger tips her!

Hvordan er grafikken og gameplayet om man laster ned et psp spill, vurderer AC Bloodlines eller noe annet. Er PSP spill og anbefale, spillutvalget til vita er jo litt dårlig.

 

God of War: Chains of Olympus og God of War: Ghost of Sparta ser ihvertfall bra ut, spesielt med tanke på den svake hardwaren i PSP. Lenge siden jeg har spilt de nå, men mener å huske at mangel på høyre stikke ikke gjorde så mye for spillbarheten.

 

Edit: Noen som har prøvd Ragnarok Odyssey? Er det bra?

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Jeg venter enda på Persona 4 Golden. Cdon har ikke sendt det enda.

 

Jeg har de siste dagene spilt Alundra på Vita. Kjøpte det egentlig på PS3, men mens jeg fiklet med Vitaen så jeg at jeg kunne laste det ned og spille det på den også, så da gjorde jeg heller det. Det er så nærme Zelda du kan komme tror jeg.

 

Har spilt det i 2 timer. Gameplayet er veldig bra, grafikken likte jeg også, veldig skarpe teksturer på den lille 5" OLED-skjermen. Storyen har ikke vært noe spess.

Jeg synes til nå er en grei 8'er, men den kan gå opp eller gå ned.

 

Ser det får litt blandet kritikk, med alt fra 5/10 til 9/10. Får se det litt ann. Finner jeg det billig kan jeg kjøpe det.

Lenke til kommentar

Gåtene har vært litt utfordrende ja, men det jeg sliter mest med er å se hvor jeg skal gå. Grafikken er laget slik at det er vanskelig å se veien. Har flere ganger gått forbi en vei før jeg plutselig finner ut at, "hey, det er jo en vei ned her" eller "hey, jeg kan jo klatre opp her". Savner også et kart. Rart det ikke er det, til og med A Link to the Past på SNES hadde kart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...