Gå til innhold

Er du rasist?


  

252 stemmer

  1. 1. Er du rasist?

    • Nei.
      144
    • Ja.
      33
    • Nokre gonger.
      45
    • Det kjem an på.
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et definisjonsspørsmål. I dagens politisk korrekte Norge er man rasist om man ikke synes en jente er pen, og forklarer det med at hun er av feks afrikansk opprinnelse.

 

Så ja, jeg kan nok oppfattes som rasist, men er det selv på ingen måte. ALLE mennesker er like mye verdt når de er født, men noen av valgene de tar underveis i livet gjør dem mer eller mindre verdt i mine øyne. Om de velger å tro på gud, allah eller andre fantasifigurer, så er de mindre verdt en de som ikke tror, fordi det går imot mange av mine verdisett. Å si at jeg ikke liker muslimer er ikke rasistisk, men anti religiøst. Jeg har ikke noe imot iranere, eller pakistanere, så lenge de ikke tror på allah eller gud.

 

Som noen nevner spiller kultur også inn. Jeg er mer skeptisk til en somalisk afrikaner, enn en amerikansk "afrikaner", basert på det verdisettet og livssynet de har fått med seg i oppveksten. Dette er ikke basert på rase, men på kultur, og bare kultur.

 

Personlig, så synes jeg at enkelte "raser" er penere å se på enn andre. Dette er en personlig preferanse på linje med at noen liker store pupper, og andre liker små. For eksempel så liker jeg ikke afrikanske og asiatiske jenter (unntatt kinesere og japanere) eller jenter fra diverse urbefolkninger. Det betyr ikke at jeg mener de er mindre verdt, men at jeg ikke finner de genetiske trekkene demmes attraktive (generellt sett, jeg er klar over at det finnes pene jenter også i disse gruppene, men de er mye skjeldnere)

 

Problemet er at når jeg skriver, eller sier slikt så tenker folk automatisk det verste, eller så er de for dumme til å skjønne hva jeg mener.

 

 

Å si at jeg er rasist fordi jeg ikke finner en jente attraktiv basert på en del kriterier, som innebærer hudfarge og ansiktstrekk, er like fornuftig som å si jeg er homofob fordi jeg er hetrofil.

 

Nailed.

Lenke til kommentar

Eg er rassist i ordets rette forstand. Eg favoriserer ariske hokjønn, eg vet ikke hvorfor, og eg har selv ikke valgt det, men i mine øyne er disse mer attraktive. Eg tenner også på asiatere, men kunne aldri vere kjereste med en, og det er bare fordi de er asiatere og at eg ikke finner de interresante som kjerestemateriale.

 

Men hva skal man gjøre? tvinge meg til å ligge med indianere, afrikanere og kinesere?

 

 

- Afrikansk innvandrer

Vel, må si at jeg ikke finner afrikanske kvinner særlig tiltrekkende selv... Har noe med kropps fasongen deres å gjøre tror jeg... og at baken til afrkanske kvinner har en tendens til å ese ut så kraftig med årene at du omtrent kan parkere en buss i skyggen som rumpa deres lager :dribble: ... Og store rumper tiltaler meg ikke.... uten at det alene gjør meg rasistisk da...

 

 

Syntes dette med rasisme blir trukket frem ALT for lett her i landet jeg... Har hørt bemerkninger fra minoritets nordmenn som hviting, potetskalle, bleikfis også videre, med klar hentydning til hudfarge, men dette er visstnok IKKE rasisme, det er ihvertfall ingen som reagerer... Men mokkamenn er skikkelig rasistisk...

 

Og alt for mange trekker rasisme kortet... Husker en gang som en av våre nye landsmenn trakk rasisme kortet fordi han mente jeg tok parkerings plassen hans... Jeg følte meg skikkelig rasistisk da ja, det må jeg si... så det kortet er på en måte brukt opp hos meg... For jeg anser ikke folk etter raser, men etter hva de faktisk gjør og hvordan de oppfører seg... På samme måte som du ikke skal dømme folk for hva de tror på men hva den troen kan få de til å gjøre...

 

Er de helt kokos og har en moral og en væremåte som bryter med hva vi i vårt samfunn forventer må det være lov å si i fra uten å bli kallt rasist eller hva?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har rasistiske tanker. Jeg tenker at når jeg bor i Norge, og skal ha en tjeneste utført gjennom en butikk, her i Norge, så bør vedkommende klare å snakke norsk og ikke "hæ va sk du ha ida da min ven skall jæi jelpe dæi". Er det rasistisk å være jævlig irritert over at jeg ikke kan ha en norsk samtale med en mann som jobber i en norsk butikk, i Norge? Isåfall, ja, da er jeg en rasist.

 

Greia er at rasisme går bare en vei, og vi vet begge hvilken vei det er. Ingen tar deg seriøst om du klager på at Madcon gutta kaller folk "bleikfiser", men når Madcon får det samme slengt tilbake mot seg er det en nasjonal skandale som på ingen måte kan bli tolerert, hvor vedkommende skal bli hatet av et helt land og få øl slengt i trynt sitt - iført av alle norske "kjendiser" som skal leke rasisme-krigere og kommer med latterlige utsagn som "rasist".

 

Der har du Norge, i 2012, et år man skulle forvente at menneskeheten kunne komme seg bort fra elendighet. Men, neida.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eg er rassist i ordets rette forstand. Eg favoriserer ariske hokjønn, eg vet ikke hvorfor, og eg har selv ikke valgt det, men i mine øyne er disse mer attraktive. Eg tenner også på asiatere, men kunne aldri vere kjereste med en, og det er bare fordi de er asiatere og at eg ikke finner de interresante som kjerestemateriale.

 

Men hva skal man gjøre? tvinge meg til å ligge med indianere, afrikanere og kinesere?

 

 

- Afrikansk innvandrer

Hvis du faktisk er en rasebevisst svart afrikaner burde du holde deg til ditt eget folkeslag, og ikke gå etter kvinner som allerede er i kraftig mindretall her i verden. Skal de biologiske mangfoldet opprettholdes, må folk tenke litt lengere enn sine egne simple preferanser. Du sier selv at "ariske" ---> nordiske kvinner (?) er spesielt vakre, er ikke dette da noe som burde få lov til å fortsette å eksistere? Med dagens multikulturistiske utvikling vil alt som heter biologisk identitet og særegenhet, være visket bort innen relevant kort tid. Samtidig vil alt være normalt tilbake i afrika og asia...

 

Galskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg er rassist i ordets rette forstand. Eg favoriserer ariske hokjønn, eg vet ikke hvorfor, og eg har selv ikke valgt det, men i mine øyne er disse mer attraktive. Eg tenner også på asiatere, men kunne aldri vere kjereste med en, og det er bare fordi de er asiatere og at eg ikke finner de interresante som kjerestemateriale.

 

Men hva skal man gjøre? tvinge meg til å ligge med indianere, afrikanere og kinesere?

 

 

- Afrikansk innvandrer

Hvis du faktisk er en rasebevisst svart afrikaner burde du holde deg til ditt eget folkeslag, og ikke gå etter kvinner som allerede er i kraftig mindretall her i verden. Skal de biologiske mangfoldet opprettholdes, må folk tenke litt lengere enn sine egne simple preferanser. Du sier selv at "ariske" ---> nordiske kvinner (?) er spesielt vakre, er ikke dette da noe som burde få lov til å fortsette å eksistere? Med dagens multikulturistiske utvikling vil alt som heter biologisk identitet og særegenhet, være visket bort innen relevant kort tid. Samtidig vil alt være normalt tilbake i afrika og asia...

 

Galskap.

 

Grunnen til at eg er i Norge nå, er Norges idiotiske innvandringspolitikk, at man tar inn arbeidsvillige, flinke innvandrere fra andre land er bare positivt! (Eg skal for eksempel utdanne meg Sivil.Ingeniør og kommer kanskje til å ta en doktorgrad i Geologi/fysikk)

Det er dette som "ødelegger" den nordiske europeiske "rasen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg har rasistiske tanker. Jeg tenker at når jeg bor i Norge, og skal ha en tjeneste utført gjennom en butikk, her i Norge, så bør vedkommende klare å snakke norsk og ikke "hæ va sk du ha ida da min ven skall jæi jelpe dæi". Er det rasistisk å være jævlig irritert over at jeg ikke kan ha en norsk samtale med en mann som jobber i en norsk butikk, i Norge? Isåfall, ja, da er jeg en rasist.

 

Butikkjobbene er blant de aller mest tilgjengelige, mens relativt ferske innvandrere eller flyktninger har lav verdi på arbeidsmarkedet.

 

Og for de som skal lære seg norsk, så er den beste måten å gjøre det på, å bruke det aktivt. De kan ikke gå direkte fra 0 til 100%. Skolen kan heller ikke ta dem til 100%, uten å kaste bort mye tid for alle involverte.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Forskjellen er så liten, at det ikke er grunn nok til å forskjellsbehandle.

 

Sammenlign det med hunderaser. Føler du at man skal behandle en labrador retriever annerledes enn en golden retriever?

 

Sitat fra psykologiforeleseren min:

Payne og kolleger viste to bilder etterfulgt av

hverandre i rask rekkefølge for en gruppe studenter.

• Deltakerne ble bedt om å være oppmerkesomme og

innen ½ sekund trykke en bestemt tast dersom bildet

viste et verktøy og en annen om bildet viste et skyte

• Deltakerne identifiserte feilaktig redskaper som

skytevåpen oftere når det første bildet var av ansiktet

til en mørkhudet heller enn en lyshudet person.

Det finnes flere forsøk som peker mot det samme, så vi er nok litt (kulturelt?) biased ja

Lenke til kommentar

Fysisk antropologi er en moderne vitenskap som har påvist at man kan dele mennesker inn i såkalte biologiske fenotyper, hovedsakelig etter hodeskalleform men også til en viss grad ytre kjennetegn, hvor forskjellige typer er langt mer dominerende i visse områder enn i andre. De genetiske ytterpunktene kan man finne f.eks. i Nord-Europa, Sentral-Afrika og Øst-Asia, mens resten befinner seg et sted mellom disse. Mer kontroversielt er det også blitt gjort globale IQ-tester hvor Øst-Asia kommer ut på toppen og Aboriginerne i Australia på bunn - i gjennomsnitt, vel og merke. Hvis det å uten videre avfeie denne typen vitenskap fordi den er politisk ukorrekt gjør en til rasist, så er jeg det - og det er også en rekke mennesker som har hevdet på nettopp det grunnlaget.

 

Jeg mener imidlertid at ikke noe av dette kan danne grunnlag for å rangere menneskers "verdi", som er et ullent og subjektivt konsept i noe tilfelle. Jeg går med at mennesker kan grupperes i raser (eller biologiske fenotyper) i en vitenskapelig forstand og kan også diskutere om dette kan spille inn på gjennomsnittlig intelligens, men jeg går ikke med på at noen er mer eller mindre "verdt" av den grunn, eller at det danner grunnlag for forskjellsbehandling.

 

Eg er rassist i ordets rette forstand. Eg favoriserer ariske hokjønn, eg vet ikke hvorfor, og eg har selv ikke valgt det, men i mine øyne er disse mer attraktive. Eg tenner også på asiatere, men kunne aldri vere kjereste med en, og det er bare fordi de er asiatere og at eg ikke finner de interresante som kjerestemateriale.

 

Men hva skal man gjøre? tvinge meg til å ligge med indianere, afrikanere og kinesere?

 

- Afrikansk innvandrer

 

Det er i grunn interessant. Nesten uansett hvor man befinner seg i verden virker det som om mange menn synes det er stas å pule hvite damer. Jeg har lurt på om det er medfødt hos de fleste mennesker at de tiltrekkes av færre pigmenter eller om det er et resultat av at det for det meste er hvite damer som blir fremstilt som attraktive i underholdningsmedia.

 

Å problematisere det virker meningsløst. Man kan uansett ikke tvinge noen til å velge partner på grunnlag av rase uten å bryte med vedtatte menneskerettigheter, så den ballen kan man bare legge død, og jeg kan heller ikke se verdien av å henge seg opp i det. Det som er viktig for å ha et godt liv er at man har mennesker man liker å være sammen med rundt seg, og jeg kan ikke se at hudfarge spiller inn der med mindre man velger å problematisere det. Enten så har man noe til felles eller så har man det ikke, enten så er naboen en drittsekk eller så er han det ikke, osv. Jeg kan ikke se at en hvit venn er bedre enn en svart venn, eller at en svart drittsekk er verre enn en hvit.

 

Og de som er opptatt av "biologisk mangfold" kan ta det med ro. Det er noe sånt som en milliard hvite mennesker i verden og de fleste har hvite partnere, for hva det er verdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja er vel i grunn det. Er overbevist om at forskjellige raser har forskjellige egenskaper, som vi ser for eksempel i hundeverden. Er bare dyr vi også, så hvorfor ikke? Man kan nok argumentere for at egenskapene kommer mest fra kulturelle betingelser når det gjelder mennesker, men så igjen vil jo det gi utslag i genene etterhvert. Asiatere er syke arbeidsjern, afrikanere er forferdelige atletiske, sør-amerikanere er glade i å kjefte, vi ariske... vel... vi er fryktelig gode på å rakke ned på andre...

Fordommer er umulig å unngå for et menneske og det er jo ganske naturlig at første inntrykket kommer fra den visuelle impulsene. Man kan selvfølgelig trene seg opp til å redusere fordommer med å være bevisst på de, noe jeg mener jeg har klart ganske bra og prøver selvfølgelig å behandle alle mennesker på samme måte

 

Uansett mener jeg at denne rasist debatten (den generelle) har gått laangt over alle støvleskaft. Jeg er for eksempel en av de som ikke så noe galt i mokkamann-uttalelsen... latterlig heksejakt av de kvasikulturelle og deres wannabes som skal vise hvor lite rasist man er!

Lenke til kommentar

Og de som er opptatt av "biologisk mangfold" kan ta det med ro. Det er noe sånt som en milliard hvite mennesker i verden og de fleste har hvite partnere, for hva det er verdt.

Det er rundt 400 millioner hvite mennesker i verden, og tallet er i fritt fall. Nord-afrikanere, sentral-asiater og meksikanere er ikke europeere. Raseblanding mellom hvite og andre folkegrupper er større enn noen gang. Er kvalmende lei den konstante bagatelliseringen man hører fra politiske droner som mener at det bare er en kultur som definerer nordmenn. Folk i andre deler av verden sitter i forskrekkelse ser på hva som skjer i vesten nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...