Gå til innhold

Er du rasist?


  

252 stemmer

  1. 1. Er du rasist?

    • Nei.
      144
    • Ja.
      33
    • Nokre gonger.
      45
    • Det kjem an på.
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er morsomt med statistikk som påstår at for eksempel svarte har en gjennomsnittsIQ som er 5 lavere enn hvite (de jeg har sett har påstått et landsgjennomsnitt på 98 i USA, mens afrikansk-amerikanske hadde et gjennomsnitt på 94), er jo at dersom du tar en gruppe på 10000 svarte og sammenligner deres IQ med en gjennomsnittlig hvit person (IQ ~100), så er det statistisk sannsynlig at ca 4750 av de ha høyere IQ enn han med IQ på 100. Er det greit å anta at samtlige 10000 er dummere enn deg selv om nesten halvparten sannsynligvis er smartere enn deg?

 

Derfor: Selv om den typen statistikk viser seg å stemme (jeg vet ikke om de stemmer, jeg bare antar det for å fullføre dette argumentet), så er forskjellene i målt IQ så lav at det ikke er hensiktsmessig å forskjellsbehandle på basis av de. Det er også praktisk umulig for ett menneske å merke forskjell mellom en person med IQ på 94 og en med IQ på 98, selv om du prøver deg på relativt avanserte samtaleemner, og utdanningsmessig vil det bare gi utslag i at det er en marginalt større mengde (4%?) ikkesvarte enn svarte som vil bestå visse sertifiseringer.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

‎"We will not let you pass, for here no hating man is accepted, here only people who accepts people, tolerate his enemies, and judge them, not by their skin colour, but by their wisdom is allowed.

 

For no man is to blame for his own colour, and neither what his or hers parents did..

 

The power of Odin will try to lead you, and if you will not follow, we will forget you.."

Lenke til kommentar

Jeg er ikke rasist, men jeg liker rasistiske vitser.

Veeeel, både og. De mest platte nei, men de som faktisk har en punch line med litt dypere mening ler jeg ofte godt av jeg når jeg hører de..

 

VELDIG farlig å være så anti rasistisk at man ikke godtar noe som helst, for det øker heller ikke samholdet og samfunnet... Blir som å forby folk å si O.... Eller som i nord korea, der sør foran navnet på landet kan få deg i problemer... (sikkert)

 

Har selv blitt kalt "hvite rasshøl!" og lignende, i mine øyne, rasistiske ytringer av en kar som trodde han skulle slå meg ned for noen år siden (fordi han trodde at det er vanlig her i landet å banke opp folk etter å ha rygget på bilene deres og blitt fersket for det...) ... Da politiet kom og hentet den blødende fyren var de slettes ikke enig i at hvite rasshull og andre helt klare hentydninger til min hudfarge, som jeg heller ikke kan noe for, var rasistiske ytringer, det er visst KUN når du kaller noen et svart rasshull at de reagerer...

 

 

Nå gadd jeg selvfølgelig ikke å følge opp den saken (Da jeg driter i hva folk sier om hudfargen min...) men det var artig å registere hvor enveiskjørt rasisme er her i landet, for det eksisterer ikke rasisme den andre veien. Hvite er rasister, fargede er det selvfølgelig ikke.... De er bare sinte fordi noen kalte dem et eller annet sort... Eller så drar de rasisme kortet for å bli hørt "gratis"....

 

Nå var det betalingen fra fysakken som kjørte på meg jeg var ute etter og jeg passet derfor på å ikke si et eneste ord om hans hudfarge, noe han altså ikke klarte å gjengjelde... Han hadde ikke forsikring så jeg måtte ta smellen selv og DET fikk meg til å si noen mindre pene ord om mustafa fra tyrkia, for å si det slik... :) ... Men han fikk noen på kjeften da og det er nok siste gang han tenker at han bare kan gyve løs på folk i lignende situasjoner, da selv noen av de halvgamle, halvskallede familiefedrene kan forsvare seg skikkelig og ikke nøler med å gjøre det.... Så han fikk betale tannlege regningen, den nektet jeg å betale som han nektet å betale bulken i bilen min... Tann for tann er visst det eneste de forstår.... bokstavelig talt

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er ikke rasist, men jeg liker rasistiske vitser.

Veeeel, både og. De mest platte nei, men de som faktisk har en punch line med litt dypere mening ler jeg ofte godt av jeg når jeg hører de..

 

Det gjelder jo vitser generelt også, ikke bare rasistiske vitser.

 

Jeg har bodd i flere år som en av de få hvite i et nabolag bestående av stort sett mexicanere og svarte. De hadde også mye bra vitser om hvite og andre forøvrig.

 

Da politiet kom og hentet den blødende fyren var de slettes ikke enig i at hvite rasshull og andre helt klare hentydninger til min hudfarge, som jeg heller ikke kan noe for, var rasistiske ytringer, det er visst KUN når du kaller noen et svart rasshull at de reagerer...

 

Det er nok en del slike tilfeller. Husker en artikkel om en taxisjåfør som nektet å kjøre en jøde til synagogen. Hadde det vært f.eks. en norsk/kristen/jøde/satanist/e.l. taxisjåfør som nektet å kjøre en muslim til moskeén hadde det nok blitt ramaskrik, politianmeldelse, fengsel, osv.

Lenke til kommentar

Det er nok en del slike tilfeller. Husker en artikkel om en taxisjåfør som nektet å kjøre en jøde til synagogen. Hadde det vært f.eks. en norsk/kristen/jøde/satanist/e.l. taxisjåfør som nektet å kjøre en muslim til moskeén hadde det nok blitt ramaskrik, politianmeldelse, fengsel, osv.

 

Klart det, rasisme går ikke alle veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...