Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Leser her at XFX sitt HD7970 med doble vifter vil bråke mindre enn 7970-kort som har standarddesignet.

 

 

Kan det bekreftes av noen? De doble viftene ser ut som vanlige vifter, men standardesignet til 7970 har en annen type vifte uten blader, og jeg trodde disse lagde mindre bråk enn vanlige vifter..?

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

standard viften er designet for å suge luft in til senter av bladene så blåse luften igjenom skjermkortet, derfor har den slikt design, viftene på xfx drar bare luft igjenom "blokken" på kortet slik som en helt vanlig cpu kjøler.

hvem som bråker mest vet jeg ikke, men ville regnet med at de større viftene kjører på lavere rpm for å kunne flytte like mye luft.

ergo jeg trur xfx kortet er mer stille/roligere.

Lenke til kommentar

1 7970 eller 2 7950? :)

 

 

Edit: Jeg er en skammelig vinglepetter fortiden!! Kansellerte ordneren på 7970 nå Venter på 7950 eller Nvidia. Da blir det ihvertfall et stykk XFX dual-fan til salgs på komplett.no snart.

 

 

Bytter ikke ut så ofte så kjøper det som gir meg mest for penga og varer en stund.

Endret av Akando
Lenke til kommentar

prøvde å oc litt mere igår. Slo av ULPS med trixx utiliti og da da dro jeg over 1300watt fra kontakten i veggen. klokken var på 1200-1600 1.2mv viftene på 75%

 

skal prøve mere idag, men vet bare ikke hvor mye disse klarer. Må bare prøve meg fram.

 

Lønner det seg å slå av denne ULPS hvis man har 2 eller flere kort?

Lenke til kommentar

prøvde å oc litt mere igår. Slo av ULPS med trixx utiliti og da da dro jeg over 1300watt fra kontakten i veggen. klokken var på 1200-1600 1.2mv viftene på 75%

 

skal prøve mere idag, men vet bare ikke hvor mye disse klarer. Må bare prøve meg fram.

 

Lønner det seg å slå av denne ULPS hvis man har 2 eller flere kort?

Du mister jo effekten av at de ekstra kortene skrur seg av på idle

Lenke til kommentar

Fikk installert mitt Sapphire 7970 nå!

Sykt deilig med et endel mindre kort enn det jeg hadde før :p

Men fan så det skulle støye bare ved CSS

 

EDIT: Jeg syntes ikke referance 7970 kortet er verdt prisen.

Fytti rakkern for en støy!

Selv med WoW blir tempen oppi 85c ved 30% speed på viftene. Ved 35% begynner man og merke støyet ganske bra.

 

Må si jeg ble skuffet faktisk.

Skal man ha disse korta bør man ha vann!

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Fikk installert mitt Sapphire 7970 nå!

Sykt deilig med et endel mindre kort enn det jeg hadde før :p

Men fan så det skulle støye bare ved CSS

 

EDIT: Jeg syntes ikke referance 7970 kortet er verdt prisen.

Fytti rakkern for en støy!

Selv med WoW blir tempen oppi 85c ved 30% speed på viftene. Ved 35% begynner man og merke støyet ganske bra.

 

Må si jeg ble skuffet faktisk.

Skal man ha disse korta bør man ha vann!

 

??

 

Må opp i 70% før det begynner å bli irriterende når jeg har på med headset (beyerdynamic DT 770 PRO) under spilling.

 

Nå er heller ikke kjøleren designet for å være serlig stillegående, men for å dytte unna mest mulig varme dersom du har behov for det, noe den absolutt klarer.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, spiller du med headsett er det noe annet. Men uten så er det et støyhelvette :p Mildt sagt altså.

Tror AMD sine ingeniører bør tenke litt mer på støy.

Med mitt Asus GTX580 kunne jeg sove i samme rom som PCen. Og vist man var bak eller foran Pcen kunne man så vidt høre den!!

 

EDIT: Prøvde 70%... /facepalm mye støy da :p

Så mye at selv med headsettet mitt på medium høyt lydnivå så er det i "veien"

 

Men ja du hadde rett i at det flyttet luft extremt bra!

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Fikk installert mitt Sapphire 7970 nå!

Sykt deilig med et endel mindre kort enn det jeg hadde før :p

Men fan så det skulle støye bare ved CSS

 

EDIT: Jeg syntes ikke referance 7970 kortet er verdt prisen.

Fytti rakkern for en støy!

Selv med WoW blir tempen oppi 85c ved 30% speed på viftene. Ved 35% begynner man og merke støyet ganske bra.

 

Må si jeg ble skuffet faktisk.

Skal man ha disse korta bør man ha vann!

 

jeg har 2 stk, viftene kjører på Auto, det ene kortet blir 69 grader (Øverste) det andre 63 grader ved Battlefield 3 spilling. ang viftestøyen er jeg fornøyd, man hører kortene godt, men jeg tåler att det bråker litt, sitter uansett med headsett, så det plager meg ikke.. Men hva man tåler av støy er forskjellig fra person til person

 

Så langt, utenom den flimringa i windows etter att jeg har spilt CS:S og HL2, så er jeg knakende fornøyd.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Fikk installert mitt Sapphire 7970 nå!

Sykt deilig med et endel mindre kort enn det jeg hadde før :p

Men fan så det skulle støye bare ved CSS

 

EDIT: Jeg syntes ikke referance 7970 kortet er verdt prisen.

Fytti rakkern for en støy!

Selv med WoW blir tempen oppi 85c ved 30% speed på viftene. Ved 35% begynner man og merke støyet ganske bra.

 

Må si jeg ble skuffet faktisk.

Skal man ha disse korta bør man ha vann!

 

jeg har 2 stk, viftene kjører på Auto, det ene kortet blir 69 grader (Øverste) det andre 63 grader ved Battlefield 3 spilling. ang viftestøyen er jeg fornøyd, man hører kortene godt, men jeg tåler att det bråker litt, sitter uansett med headsett, så det plager meg ikke.. Men hva man tåler av støy er forskjellig fra person til person

 

Så langt, utenom den flimringa i windows etter att jeg har spilt CS:S og HL2, så er jeg knakende fornøyd.

 

Ja det er imponerende temperaturer.

Men når 40% støyer like mye som GTX580 Sli hvor kortene ligger oppå hverandre... Da er det litt hmpf :p

 

Mitt ligger forresten på 64-69c i WoW :!:

Dette i et 800D + t-skjorte varmt rom

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...