Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg maser litt til på den flimringa jeg opplever.

 

Det jeg har funnet ut.

 

kjører jeg skjermen på 60Hz, da flimrer det kun på oppstartsbildet til CS Source/HL2, men ikke i Windows etterpå.

 

Kjører jeg 120Hz, så flimrer det på både oppstartsbildet, og i Windows etterpå.

 

Kobler jeg til TV'en min via HDMI, og kjører 2 skjermer flimrer det ikke det hele tatt, flimrer heller ikke på TV'en alene.

 

Det skjer ikke i BF3, Far Cry 2 eller 3dMark Vantage, kun i CS:S og HL2 (og sikkert flere Valve spill som EP1 og 2 osv)

 

 

Jævla snodige greier, det spiller ingen rolle om jeg kjører 1 eller 2 kort, samme uansett..

 

 

Noen snille sjeler her som kunne prøvd CS:S eller HL2 med 7970 å sett om dere har samme problem?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

kjører jeg skjermen på 60Hz, da flimrer det kun på oppstartsbildet til CS Source/HL2, men ikke i Windows etterpå.

 

Kjører jeg 120Hz, så flimrer det på både oppstartsbildet, og i Windows etterpå.

 

Noen snille sjeler her som kunne prøvd CS:S eller HL2 med 7970 å sett om dere har samme problem?

Jeg fikk ikke helt det samme, men etter å ha lukket HL2 fikk jeg flimring på bunnen av skjermen hver gang jeg skrollet i Opera...

Lenke til kommentar

Tenker å bytte ut mitt 5770 kort, da det gir lite fps i BF3 (ca 30+/-). Er steget opp til et 7800 kort stort?

 

Hva er i grunn viktigst for lavest mulig støy? to vifter som spinner rolig, eller en stor kjøleribbe. Støy er det jeg kommer til å se mest på ved valg av neste kort. Det jeg har nå idler på 51 grader og bråker som et hangarskip.

 

det finnes ingen benchmarks på 7800 familien enda, ser for meg at 7870 blir omtrent som 6970 å regne, eller en dobling fra 5770 men ingen vet. 51 grader idle er mye, men det er bare 4-5 grader unna hva man ser på reviews for kortet fx http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/11 & http://www.techspot.com/review/209-ati-radeon-hd-5770/page11.html . Hvis du vil få den ned så kan du jo se på gjennomstrømning i kabinettet generelt, få inn en 120mm i kabinettet eller rett og slett å tømme støvfilter? evt skaffe vannkjøling eller klokke ned:)

Ok, hadde ikke tenkt å bruke særlig mer enn 2k på skjermkort. Er egentlig ikke noe gamer. Har plenty med vifter i kabinettet (Corsair Obsidian 800D). Har vell 9 stk 140mm eller noe slikt med viftestyring :p

Liker ikke skjermkort med mye plastikk rundt og liten vifte. Slik som disse:

 

powercolorhd5770_01.jpg

 

Ser frem til februar da.

Lenke til kommentar

kjører jeg skjermen på 60Hz, da flimrer det kun på oppstartsbildet til CS Source/HL2, men ikke i Windows etterpå.

 

Kjører jeg 120Hz, så flimrer det på både oppstartsbildet, og i Windows etterpå.

 

Noen snille sjeler her som kunne prøvd CS:S eller HL2 med 7970 å sett om dere har samme problem?

Jeg fikk ikke helt det samme, men etter å ha lukket HL2 fikk jeg flimring på bunnen av skjermen hver gang jeg skrollet i Opera...

 

Jepp, jeg kan provosere det frem med å scrolle i f.eks MSI Afterburner.

 

En på AMD forumet hadde også flimring, men det ble borte ved å deaktivere Windows Aero, og det funket også for meg.

 

7970 driveren er nok i "Beta State", så det ordner seg nok med driver oppdatering etterhvert.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Funnet problemet nå.. med en gang jeg endrer på spenningen i siste afterburner beta så virker det som om den går inn i fritt fall med en gang jeg starter furmark.

 

1025/1575 uten å endre Vcore = stabilt

1025/1575 med vcore satt til 1.2v = spenningen starter på 1.09v og detter til 1.04 hvor systemet krasjer..

 

Noen som er peiling på hvorfor dette skjer? leste over overclock.net og fant en annen som hadde samme problemet.

Unofficial overclocking mode enabled?

 

Prøvde dette men problemet er der fortsatt.

 

Det virker ikke som om kortet reagerer på endringer av spenning overhode.

 

Har bryteren på Bios 1, som skal være den ulåste, så ser ikke helt hvor problemet ligger..

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hvilket program jeg bruker. Virker rett og slett som om kortet throttler seg selv med en gang jeg rører spenningen.. I følge Afterburner klarer det heller ikke holde stabile spenninger..

 

Edit:

 

Tok et bilde fra afterburner her nå. Loggen er fra en runde med ArmA 2 benchmarken. Dette kan da umulig være riktig.

 

Spikes fra 0.5 til 1.5v?

 

post-84679-0-96961900-1326317866_thumb.jpg

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

7970 ble dyrere enn forventet for min del. Kortet blir ikke virkelig mye bedre før du kjører i Crossfire, og mtp at jeg har 580 er det ikke verdt oppgraderingen før det er snakk om CF.

 

Blir spennende å se hva 7950 har å tilby. 7990 blir også et spennende produkt, men kan se for meg at prisen blir kvalmende.

 

Det er nesten så man får lyst til å smugle skjermkort! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...