Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1125/1575 er "stabilt" hvertfall. Kjørt en time Unigine og spilt en del uten noen problemer der. 1225/1650 er stabilt på 1.22v men avleverer en del mer varme.

 

Spiller litt Crysis Warhead på 1150/1575 nå, stock spenning. Har ikke hatt noen problemer så det kan virke stabilt. Enkelte spill har noen artifacts etc, men det er pga drivere og manglende støtte i spillene. OCCT, Unigine, 3DMark etc er alle feilfrie.

Lenke til kommentar

Fan, kortet mitt får fult av errors i OCCT selv ved stock settings...

Er det sånn at man ikke bør kjøre OCCT i windowed mode også ?:p

Windowed mode har ingenting å si så lenge man ikke kjører CFX i min opplevelse. Error detection er like sensitivt.

 

EDIT:

 

Fikk 88% med fullskjerm også, tydeligvis en begrensning gjennom powertune.

1174 mV fordi MSI Afterburner og GPU-Z blingset første gang jeg avleste, uansett ikke noe problem når jeg kommer så høyt opp med luftkjøling.

 

Leser man litt rundt finner man ut at 7970 klokker bedre med kulde, 1350 MHz med vannblokk lover bra

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Kjørte halvannen time med Unigine 1250/1700 på 1.25v nå.

 

Uten at jeg har 100% peiling så virker ikke det så ille mtp 24/7 bruk.

 

Kortet holdt seg på 79c ved 61% på vifta med en egendefinert vifteprofil. Legger seg vel rundt 50% ved normal bruk ville jeg tro.

 

Hvor høye spenninger pleier vanligvis være "trygge" på skjermkort? jeg er klar over at det varierer fra kort til kort osv men på generel basis så skal vel 10% økning være levelig forutsatt at tempraturene holdes i sjakk?

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Kjørte halvannen time med Unigine 1250/1700 på 1.25v nå.

 

Uten at jeg har 100% peiling så virker ikke det så ille mtp 24/7 bruk.

 

Kortet holdt seg på 79c ved 61% på vifta med en egendefinert vifteprofil. Legger seg vel rundt 50% ved normal bruk ville jeg tro.

 

Hvor høye spenninger pleier vanligvis være "trygge" på skjermkort? jeg er klar over at det varierer fra kort til kort osv men på generel basis så skal vel 10% økning være levelig forutsatt at tempraturene holdes i sjakk?

Spill bf3 noen timer, så merker du fort om skjermkortet er stabilt nok :)

 

Kanskje den beste benchmarken som finnes for cpu og skjermkort med tanke på stabilitet.

 

 

 

Lenke til kommentar

Fan, kortet mitt får fult av errors i OCCT selv ved stock settings...

Er det sånn at man ikke bør kjøre OCCT i windowed mode også ?:p

Windowed mode har ingenting å si så lenge man ikke kjører CFX i min opplevelse. Error detection er like sensitivt.

 

 

Men vil det si at det er noe problem med mitt skjermkort ettersom OCCT gir meg errors?

post-220723-0-97605900-1326567268_thumb.jpg

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Ser flere av dere bruker MSI Afterburner mens andre bruker Trixx.

 

En av de som er "best", eller er det bare hva man foretrekker?

Er nok mest om hva man foretrekker her...

MSI Afterburner har en del fine funksjoner som VRAM-måler, opptaksfunksjon, fps-måler og fps-cap.

Trixxx har ikke disse funksjonene, men fungerer også med kort som Afterburner ikke fungerer med.

Lenke til kommentar

Fler enn meg som får horisontale striper I BF3? :S

Ser ingen stripe der :p

Om du mener et kutt som beveger seg opp og ned skjermen er dette screen tearing, jeg får det til og med på min 120Hz-skjerm.

 

Få deg briller azz :p

Se i den sorte ruten jeg har market. Så ser du det er noen streker.

Jeg har og 120hz skjerm.

 

Jaja... Ingen positiv start med AMD for gitt :p

post-220723-0-52242900-1326633520_thumb.jpg

post-220723-0-63864800-1326633826_thumb.jpg

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...