Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok 8.97 han mener.

 

Ja, jeg bruker den nå, fungerer bra i BF3 værtfall, om ikke den beste så langt. Har bestillt meg Deus Ex, så jeg håper den fungerer like bra der..

 

HELT bra er det ikke enda, jeg opplever fremdeles litt stuttering, men det er jo AMD, hehe :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

8.97 (12.5 Beta) testet vi før 12.4 WHQL og det virker for meg som folk får bedre all-over opplevelse med 12.4 WHQL + 12.4 CAP1. Men jeg har ingen sammenligningstall på eks. BF3 å vise til. Selv hadde jeg mer bugs med førstnevnte (trenger ikke gjelde andre).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjører alt på high i BF3, untatt Textures på ultra og Mesh på medium.. Mesh utgjør faktisk ganske mye hos meg, mens det ikke er noe forskjell på MSAA av og 2XMSAA..

 

Jo tettere jeg kan ligge opp til 120fps jo bedre, så da er det bedre å ofre litt enn å smelle på med Ultra og 4XMSAA.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Mesh på medium..

 

 

Bare for å spore helt av, mesh vil du ha på ultra, funker på medium, men er en del bedre på ultra.

Du ser da 3D spots mye lettere og det er episk i fly, tøffe rundt å skyte inf på bakken og det funker uansett grafikk settings ellers.

Mesh quality påvirker kun antall polygoner/shading på objekter, ikke draw distance.

Husker du den tesselerte mursteinveggen i Crysis 2?

Mesh quality i BF3 styrer det samme, bortsett fra at det ikke er like overdimensjonert og overdrevet brukt som i Crysis 2 ;)

Lenke til kommentar

Ja, men skrur du mesh quality på ultra vs low så ser du de oransje trekantene over soldatene på mye lenger avstand og jeg kjører uhm 70 i fov som jeg tror er standard?

Det hjelper faktisk en del hos meg og jeg kjører spillet på sånn medium nå og mesh på ultra, kjørte low før på alt men fant ut at jeg kunne dra på medium med ok fps, men selv med alt på low og mesh på ultra så ser du mye lettere spots, jeg snakker ikke om selve soldaten, jeg snakker om spots, de oransje trekantene over hode.

 

Men jeg antar du kan opplyse om hvorfor det skjer om mesh quality ikke har noe å si?

No offence, men jeg tror vel egentlig ikke at maskina bestemmer seg for å plutselig vise trekanter jeg aldri har sett før ut av det blå på en og samme maskin?.

 

Hvis du har spillet så burde det vel være rimelig enkelt å teste om både du og andre ser det samme som meg og noen flere?

Det kan jo være placebo, men i mitt hode så tviler jeg litt på det når jeg egentlig ser endringene selv, dvs ting som ikke var der før.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Vel det fungerte for meg og en av de beste pilotene der ute ifra genuin sier også at det er god hjelp i å slå mesh på ultra hvis man skal se inf på bakken i fly.

For om du holder musa over mesh quality så står det noe om draw distance og noe geometri ting, men så klart å ha alt på ultra kan jo hjelpe enda mer, men det ville vel vært uvanlig at høyeste settings er det beste?

 

Jeg skal ikke påstå noe skrå sikkert, men for min del så funket det rimelig greit.

 

 

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Mesh Quality styrer antall polygoner på 3D-modeller over større avstander. Høyere innstillinger vil gi rundere dekk, gjerder og siloer på større avstand. Så på den måten styrer den geometriske figurer.

 

Tviler ikke på at det kan hjelpe, men det skal ikke være slik. DICE har spesifikt gått inn for at ingen grafikkinnstillinger (utenom framerate) skal påvirke din mulighet til å konkurrere, så det er helt klart en uønsket sideeffekt som kanskje blir patchet i fremtiden.

Lenke til kommentar

Ok, men har du nettopp prøvd selv?

Uansett så håper jeg for guds skyld at de ikke fikser det, litt kjedelig også at nyere spill egentlig ikke kan tweakes noe særlig. :(

Lyd tweaking kunne vært nice, slik som i bf2 der om du hadde peiling så tweaket du deg til helvette å tilbake eller så tweaket du bare lyd config som egentlig var stort sett det du kunne tweake pluss litt anna små stæsj som hjalp her og der og når du spiller kompetitivt så vil du ha alle de fordelene man kan få uten å gå over i juksing, for sånne ting blir dårlig likt.

Men lyd tweak er savnet, for å få bort all bakgrunnstøy også fikse foot steps til fienden, men slik som spillet er så blir vel det nærmest umulig.

 

Men det som er greit, så lenge det du sier stemmer, at de har gjort så ingen grafikk innstillinger skal gi deg noen fordel, for i f.eks bf2 så satte du alt på en bestemt setting så fikk du ultimat grafikk når det gjaldt lys settinger etc og i bc2 så var low episk for da glitchet av å til mapet og vegger i byggninger hadde en tendens til å bli lyse så den svarte prikken man så ifra en viss avstand var soldaten så var det bare å skyte, samme gjaldt når de satt oppi trær, enkelt å se de når alt er firkanta langt unna.

 

Nå har BF serien alltid vært god, men ikke akkurat best på bugs og patching av problemer, hehe.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Hos meg er alt flytende, men så kjører jeg heller spill på lavere innstillinger og høyere framerate enn å tyne mest mulig grafikk ut av kortet uansett framerate.

 

Vil du si at det er verdt å oppdatere fra 12.4 til 12.5beta? Ser ikke noe poeng i det hvis det ikke gir noen form for økning i ytelsen ved spilling osv.

Lenke til kommentar

Hos meg er alt flytende, men så kjører jeg heller spill på lavere innstillinger og høyere framerate enn å tyne mest mulig grafikk ut av kortet uansett framerate.

 

Vil du si at det er verdt å oppdatere fra 12.4 til 12.5beta? Ser ikke noe poeng i det hvis det ikke gir noen form for økning i ytelsen ved spilling osv.

Har ikke merket de store forskjellene i BF3 siden januar, men så spiller jeg heller ikke spillet særlig regelmessig da jeg opplever det er mer gøy å spille spill der personlige ferdigheter er viktigere.

Lenke til kommentar

Hos meg er alt flytende, men så kjører jeg heller spill på lavere innstillinger og høyere framerate enn å tyne mest mulig grafikk ut av kortet uansett framerate.

 

Vil du si at det er verdt å oppdatere fra 12.4 til 12.5beta? Ser ikke noe poeng i det hvis det ikke gir noen form for økning i ytelsen ved spilling osv.

Har ikke merket de store forskjellene i BF3 siden januar, men så spiller jeg heller ikke spillet særlig regelmessig da jeg opplever det er mer gøy å spille spill der personlige ferdigheter er viktigere.

 

Må jeg i dette tilfellet slette 12.4 driveren før jeg installerer 12.5beta, eller erstatter den de nåværende av seg selv?

Lenke til kommentar

Må jeg i dette tilfellet slette 12.4 driveren før jeg installerer 12.5beta, eller erstatter den de nåværende av seg selv?

Skulle da tro driverne oppdaterte seg automatisk når du installerte?

Mener å huske jeg måtte legge inn CCC etterpå siden 12.5 BETAen manglet noen filer, men det var ikke noe stress.

Lenke til kommentar

Har nå fått Deus EX - Human Revolution ,og såvidt begynnt å spille litt. Men jeg legger merke til att FPS plutselig kan droppe 10-20fps, og så opp igjen uten noen spesiell grunn.. Det kan være på et sted uten noe "action" om jeg kan si det slik.. Er dette normalt? to stk 7970 skulle vel greit klare dette spillet på 120fps?

 

Det virker som det flyter bra, så så langt ser det greit ut, men litt rart med disse fps droppene., selv om det ikke er hele tiden.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hos meg er alt flytende, men så kjører jeg heller spill på lavere innstillinger og høyere framerate enn å tyne mest mulig grafikk ut av kortet uansett framerate.

 

Vil du si at det er verdt å oppdatere fra 12.4 til 12.5beta? Ser ikke noe poeng i det hvis det ikke gir noen form for økning i ytelsen ved spilling osv.

Har ikke merket de store forskjellene i BF3 siden januar, men så spiller jeg heller ikke spillet særlig regelmessig da jeg opplever det er mer gøy å spille spill der personlige ferdigheter er viktigere.

OT.. Sett på Arma 3?

Lenke til kommentar

Har nå fått Deus EX - Human Revolution ,og såvidt begynnt å spille litt. Men jeg legger merke til att FPS plutselig kan droppe 10-20fps, og så opp igjen uten noen spesiell grunn.. Det kan være på et sted uten noe "action" om jeg kan si det slik.. Er dette normalt? to stk 7970 skulle vel greit klare dette spillet på 120fps?

 

Det virker som det flyter bra, så så langt ser det greit ut, men litt rart med disse fps droppene., selv om det ikke er hele tiden.

Mener å huske det kom en patch som skulle fikse akkurat det problemet bare dager etter lansering, hadde aldri problemet selv så kan ikke si noe om det.

 

Spillet går i sirup når du går inntil en vegg da, det er et problem med selve spillmotoren tror jeg. Relativt merkelig at det er slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...