Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Sant det, bare stusset på hvorfor det plutselig har blitt slik :). Årsaken til at jeg har satt den lavt er fordi jeg også har en plasma skjerm tilkoblet maskinen som jeg ikke vil la være på for lenge ved inaktivitet (pga. image retention) om jeg forlater rommet uten å manuelt slå av skjermen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var slik på nvidia au på enkelte ting, f.eks. i mediaplayer når jeg så direkte/opptak i nett-tv, usakelig irriterende, men softwaren/Windows selv som knoter her.. Har tilogmed sett at skjermsparer og sleep slår inn på unigine heaven på enkelte drivere, det er jo fett når man stresstester.. LinX og andre stressapps lider av det samme..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

http://www.atomicmpc.com.au/News/299279,amd-gives-the-7970-a-boost.aspx

That's right, AMD are going to boost their reference core clock from 925MHz to 1GHz in order to contend for the single GPU crown. Of course there are already cards shipping with around 1050MHz core clock, and those cards are indeed faster than a reference GTX 680 in some tests, though AMD prefer to make things official.

 

Tror ikke dette er nok til å ta tilbake tronen, men mer ytelse for samme pris er aldri feil :thumbup:

Lenke til kommentar

http://www.atomicmpc...70-a-boost.aspx

That's right, AMD are going to boost their reference core clock from 925MHz to 1GHz in order to contend for the single GPU crown. Of course there are already cards shipping with around 1050MHz core clock, and those cards are indeed faster than a reference GTX 680 in some tests, though AMD prefer to make things official.

 

Tror ikke dette er nok til å ta tilbake tronen, men mer ytelse for samme pris er aldri feil :thumbup:

 

Nja, 7970 skalerer så godt på klokk, at en myriade av titler der det er gjevnt vil tippe over i AMD's favør, om det så gir 7970 tittelen på gjennomsnitt, er en annen sak, men sist jeg regnet på det, var det nok.. I techpowerups perf. summary, er forskjellen til 680 7% i 1920x1200 og 4% i 2560x1600, og en klokkeøkning på da disse ~8% vil kunne endre endel av totalbildet..

 

Men, på en annen side, siden de nå har yeld til å gå 1ghz med lavere volt/TDP, så tipper jeg 7990 legger seg klamt og vått oppå 690 kortet til nvidia, med samme/bedre ytelse, og sikkert et par tusen billigere....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det tar nok tronen i 2560 o.l., men for oss med 7970 og evnen til å dra i en slider, så har vi jo tronen allerede :tease:

 

Men, som sagt, det er på dualkortet til AMD dette først og fremst vil gi de største utslagene, så med cherrypicking av disse med forbedret yeld, vil det kunne bli dyrt å være tidlig ute med 690 handelen, om AMD får alt det andre på plass (kjøler/stønivå o.l.)..

Er jo også på tide at AMD svarer på dette "fusket" til nvidia på dualkort kjøleren, både 590 og 690 slipper masse varmluft inn i kabinettet, mens 5970/6990 tar alt ut, da på bekostning av støy og temps. Vi får se om de går samme veien denne gangen..

 

Personlig liker jeg at AMD tar all varmluften ut, men prisen de betaler i reviews er nok for høy..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

6990 kjører bare halvparten av varmen ut av kabinettet i likhet med GTX 590 ;)

Når det er sagt bråker ikke 6990 så mye at det er ulevelig.

 

Ah, ok, har ikke hatt dette selv, synes det bare så ut som det samme opplegget som 5970.. Men det er nok på tide for AMD uansett å legge litt mer i kjøleren på dualkortene.. Nå skal det sies at min referansekjøler på 7970 heller ikke er veldig sprek, både på støy og varme..

Lenke til kommentar

Ourasi:

Tipset på versjonsnummer endring kom til god nytte alikevel da selv en avinstallasjon og reinstallasjon fortsatt viser 12.3 i CCC. Takker :)

 

Før registry mikk:

post-38451-0-67766100-1336162496_thumb.pngpost-38451-0-91253300-1336162588_thumb.png

 

EDIT:

En liten "logoff" og "login" etter registry endringen så ble det også oppdatert i "Software Update" seksjonen i tillegg til "Software" seksjonen. Worked like a charm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

6990 kjører bare halvparten av varmen ut av kabinettet i likhet med GTX 590 ;)

Når det er sagt bråker ikke 6990 så mye at det er ulevelig.

 

jeg vil påstå at 6990 i chassis er ulevelig. (støymessig)

Vel, jeg har bare opplevd det på 3 meters avstand på LAN og da på en monitor med usle 1920x1080 i oppløsning, så det kan være noe av forklaringa.

Lenke til kommentar

12.4 CAP1 er ute hos AMD, i tilfelle man ikke har fått det med seg.

 

AMD Catalyst Application Profiles 0.5 MB 12.4 CAP 1 5/3/2012

Description:

This release of AMD Catalyst™ delivers support for the latest AMD CrossFireX™ profiles. A separate executable file ensures users have access to the latest set of profiles installed on their PC.

 

New profiles added to this release:

- Counter Strike: GO: Improves CrossFire performance

- FireFall: Improves CrossFire performance

- Test Drive: Ferrari Legend: Improves CrossFire performance

- Sniper Elite 2: Improves performance for single GPU configurations

- The Walking Dead: Resolve corruption when enabling Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center on single GPU configurations

- Blades of Time: Resolve corruption when enabling Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center on single GPU configurations

- Majesty HD: Disables CrossFire support, as the title is incompatible with CrossFire

 

Virker også som sidene til AMD er esktremt trege og får mye timeout nå, da kan guru3d hjelpe

http://downloads.gur...nload-2909.html

 

 

12.4 WHQL + 12.4 CAP1 virker som en veldig god driver/kombo forløpig for min del men nå spiller ikke jeg så mye som mange her og har HD6950.

 

Ellers på siste CAP for de BF3 frelste:

- Modified Battlefield3 Profile

- Battlefield 3: Provides great CrossFire scaling and reduces flickering / corruption issues when running in CrossFire mode

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har fått et litt snodig problem med Afterburner 2.2.0

 

Noen minutter etter oppstart av windows begynner plutselig viftene på skjermkortene å blåse på 50%, så jeg må inn å trykke Auto av/på i afterburner, Har lagd min egen vifteprofil, og jeg hadde ikke dette problemet på Beta versjonene, men da hadde jeg heller ingen egen profil på viftene..

 

Noen som har vært borti dette?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

http://www.atomicmpc...70-a-boost.aspx

That's right, AMD are going to boost their reference core clock from 925MHz to 1GHz in order to contend for the single GPU crown. Of course there are already cards shipping with around 1050MHz core clock, and those cards are indeed faster than a reference GTX 680 in some tests, though AMD prefer to make things official.

 

Tror ikke dette er nok til å ta tilbake tronen, men mer ytelse for samme pris er aldri feil :thumbup:

 

Synes dette er fint, men er nok helt enig her at det ikke er nok til å ta tronen. Dessuten leveres allerede de fleste kortene med 1000MHz og for dem som ikke gjør dette er det en liten sak å overklokke selv fra 925 til 1000MHz.

 

Synes de heller for eksempel kunne slengt med et lite gavekort eller lignende. Dette hadde for min del vært mer attraktivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...