Gå til innhold

Manchester City


kozeklumpen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bare bemerker meg hvordan denne tråden kun blir brukt av alt annet enn City supportere til å nesten utelukkende slenge drit og rakke ned på supporterne eller klubben.

 

Såklart fordi det ikke er mange City supportere her og tråden derfor ikke har noe særlig aktivitet, but still.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å spesifisere hva jeg mener med "patetisk(tragisk) fotballklubb". Jeg mener at en engelsk fotballklubb bør ha flere enn en engelsk fødte fotballspillere. Jeg vet reglene sier "home grown", og at dette strekkes ut i spillere som har spilt i landet i minimum 3 år før de fyller 21 år. Men jeg snakker om spillere som er født og oppvokst i england. Ikke spillere som kom til England når de var "voksen" (18). 

 

Det er synd å se at færre og færre engelske talenter blir satset på. Her er det ikke bare City som har vært dårlig de siste årene. Samtidig har City investert mye penger på treningsfasiliteter osv. så kanskje sitter City på mange engelskfødte stjernespillere i fremtiden. Who knows.

 

Akkurat nå mener jeg allikevel at det er patetisk av en engelsk klubb å sitte igjen med så få briter. Derfor har jeg tidligere nevnt at City bør bruke penger på f.eks. Sterling / Clyne / Ward-Prowse / Barkley  osv. Ja, de er nok dyrere enn spanske spillere på samme nivå, så slik sett er det vel "dårlig business". Og sånn sett er det heller ikke sunt at engelske spillere som spiller fast nå, kanskje skulle gått til City for å sitte på benken slik som Rodwell og Sinclair gjorde, men City bør selvfølgelig satse på disse spillerne. 

 

Så får vi håpe, for det engelske landslaget, at City selv også kan produsere engelsk talent i fremtiden, noe som sikkert er planen deres på sikt. 

Lenke til kommentar

Det er synd for City, de har igjen 3 spillere som regnes som homegrown, hvorav bare 1 er engelsk. Leste også en statistikk som sier at bare ca 60% av spillerne i PL (og muligens Championship) som er HG er engelske. Dårlig utvikling for det engelske landslaget. Leste, i den sammenhengen, at de vurderer å endre på HG-reglementet. De vil nå at en HG-spiller skal ha vært i England i 3 år før fylte 18, ikke fylte 21 som det er nå. Sikkert ikke dumt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...