Gå til innhold

Formula 1 2012!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg er mektig lei DRS. Ja det hjelper sikkert i noen situasjoner, men det skaper jo falskt!

Om Perez haler innpå som i dag, hvorfor skal han som tilsynelatende kjører bedre eller har bedre forutsetninger med dekk o.l få enda en større sjanse til å kjøre forbi? Forstår at det har vært et problem med lite forbikjøringer, men dette var vell da aero var mindre restriktert enn hva det er nå?

Lenke til kommentar

Ikke klag på DRS...

Begge førerene har mulighet til det !

Det skaper en del mer forbikjøringer (og det er vel det vi vil se?)

Mer "knot" for sjåførene gjør at den beste virkelig MÅ være best (flere ting og tenke på)

Samme gjelder jo dekkene ;)

 

 

Det er nesten som og si at 750+hk er alt for mye, Hadde alle hatt 50hk ville det vært akkurat samme løp.. :p

 

 

Kort oppsummert.. Alt som gjør sporten mer interessant er bra ! :)

Lenke til kommentar

Haler du innpå slik som Perez gjorde i går på Alonso så er jo Alonso bare dømt til å bli forbikjørt omtrent.

 

Som jeg skreiv. Så er det sjeldent man ser så store forskjeller som man gjorde i går.

Det er ikke mange årene siden (2009) det ble snakket på at man burde være rundt 2 sekunder pr. runde raskere for å faktisk kunne kjøre forbi, utenom at den foran gjorde en liten feil. Med fintuning av DRS. Så blir det bra.

 

Ikke klag på DRS...

Begge førerene har mulighet til det !

Det skaper en del mer forbikjøringer (og det er vel det vi vil se?)

Mer "knot" for sjåførene gjør at den beste virkelig MÅ være best (flere ting og tenke på)

Samme gjelder jo dekkene ;)

 

 

Det er nesten som og si at 750+hk er alt for mye, Hadde alle hatt 50hk ville det vært akkurat samme løp.. :p

 

 

Kort oppsummert.. Alt som gjør sporten mer interessant er bra ! :)

 

Begge har mulighet, om de bytter plasser, og holder følge ja. Men den foran, kan jo ikke bruke det i løp :)

 

Mer forbikjøringer vil man se. Men jeg vil også se mer "klassiske" forbikjøringer! Sånn som Vettel inn mot Clark (T9) i Australia!

DRS er jo ikke akkurat mye "knot" i løpssammenheng heller.

Dekkene er jeg enig i. Det er bra å ha sånne dekk, men jeg kunne tenkt meg ett monsoon-type dekk. Og at pirelli tok med alle fire slicksene til hvert løp. Pluss at man fjerner regelen med at man må bruke 2 gummiblandinger under løp.

 

Til en viss grad. NASCAR har fallt mye i det siste. Rett og slett fordi det er mer show, enn sport. F1 er også i den retningen. Det er ikke bra.

Lenke til kommentar

Du må jo være i innen 1 sekund før du kan bruke DRS, så jeg føler det er mer for fighting i midtfeltet og der det er mye trafikk enn helt i front. Det er sjelden man ser noen tar ledelsen pga. DRS. Jeg syntes det er et kjempetilskudd til sporten, dog det er litt overkill når man har 2 DRS-soner slik som i Melbourne, for da har man ikke mulighet til å forsvare seg med KERS.

 

Hvorfor vil du fjerne regelen med at man må bruke 2 gummiblandinger? Tror man ville sett mye konservering av medium compunds og lite bruk av de raskeste dekkene. Skal mye til for å klare å tjene opp et pitstop ekstra med soft / supersoft, jeg syntes det er bra lagene tvinges til det.

Lenke til kommentar

2 DRS-soner er forsåvidt greit det, men da gjerne med 2 detection-soner, og ikke i svinger rett etterhverandre (på baner hvor dette er mulig - om det er mulig på noen baner).

 

Jeg vil fjerne det, rett og slett fordi jeg har stikk motsatt mening enn deg der :) Jeg tror man kan tjene inn 20 sek på ett løp om man stopper 1 gang mer, men bruker mykere dekk. Men, da må også lagene få velge dekk fritt.

Ett random eksempel på dette er jo Stefan Johansson i Onyx i 1989. En bil som hadde 13 DNQ/DNPQ på 26 forsøk (dette var når man hadde så mange biler, at man kjørte pre-qual, hvor de 4 raskeste ble med i kvalen. Der var det 30 biler, og de 26 raskeste startet løpet). Han overrasket alle med å kvale til 12.plass i Portugal. Så startet han løpet på harde dekk, og kjørte hele løpet uten stopp. En strategi som funket overraskende bra, og han endte på 3. i løpet.

Det er sånn jeg gjerne kan se for meg at kan skje. Noen med harde, andre med medium. Noen gambler på soft. Enkelte ber om at super soft holder.

Lenke til kommentar

Omtrent det samme drivstoffylling gav også. Er det en null-, én-, to- eller tre-pit strategi? Mer drivstoff gir tregere tider men du taper ikke tid på pitstop, mindre drifstoff gir raskere tider, du taper tid på pitstop og du må gjøre flere forbikjøringer forbi de med mer drivstoff. Noe av det mer spennede var på tidlig 2000-tallet med Coulthard og Raikkonen i hver sin McLaren, én med hver pit-strategi og samarbeid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...