Gå til innhold

Formula 1 2012!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Atle Gulbrandsen kommenterte jo løpet som var nå i Spania. Da gjorde han forresten samme feilen som de gjør hver eneste løp! Ett av problemene til disse kommentatorene er å estimere hvor lang tid det egentlig tar å gjennomføre et pitstop. Fra klokken starter til den stopper, så tar det kanskje 20 sekunder, og da tror de at en fører må ha 20 sekunders forsprang for å beholde ledelsen. Det som de - utrolig nok - aldri kalkulerer med, er at i løpet av disse 20 sekundene har de flyttet seg fra inngangen til pit og til utgangen av pit. Da blir det mer realistisk å regne 20 sekunder minus den tiden det tar å kjøre langs banen fra pit-inngangen til pit-utgangen.

 

Jeg glemmer heller aldri da Thomas Schie kommenterte mens to førere som lå ganske tett sammen kom ut på en langstrekke. "Se som han drar i fra!", sa han om den fremste bilen. Fakta er jo at han ikke dro i fra i det hele tatt, for det Schie ikke forstår er at to biler som ligger 0,5 sekunder bak hverandre, vil være nærmere hverandre i 100 km/t målt i meter, enn de er i 250 km/t. </rant>

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Utrolig spennende kvalifisering i dag. Mercedes ser ut til å ha en fantastisk bil i Monaco. Unner Schumi en pole, men synd han har penalty fra Barcelona. Uansett fantastisk prestasjon fra ham.

 

Jeg er selvsagt utrolig skuffet på Jenson Buttons vegne, hadde virkelig troen på at han skulle klare det i år. Tviler på at han får gjort så mye i morgen mtp. hvor vanskelig det er å passere på banen, og jamfør Mclarens pitstops de siste 3 grand prix er det ikke mye å håpe på der. Hamilton kan kanskje klare å gjøre noe interessant, men som sagt mye avhenger av Mclarens pitstop og strategi.

 

Generelt blir det interessant å se hvordan Pirelli-dekkene er i morgen. Om noen kjører ~60 laps på samme dekk i morgen slik Vettel vant i fjort, syntes jeg det er utrolig synd.

Lenke til kommentar

Hadde nesten avskrevet Schumacher, men i kvalifiseringen viste han jammen med gamle takter. Synd at han noen ganger oppfører seg som en idiot på banen (Barcelona).

 

Har bestilt billett til Spa-Francorchamps i september. Kombinerer det med en tur til Maranello, Sant'Agata og Imola.

Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar

Utrolig skuffa over bilen til MSC.

 

Er det han som presser den for hardt?

Eller teamet som lager den rask, men uforutsigbar ?

 

(greit, han traff kanskje GRO med en gang der, men så ikke ut som om det var det som gjorde det)

 

 

Utrolig synd, for han hadde jo hatt mye mer poeng om ikke bilen gikk til helvete i hvert eneste løp :p

Lenke til kommentar

Det minnet meg mye om F1 et par fire-fem sesonger siden hvor plasser bestemmes av hvor strategisk du er i antall dekkbytte og hvordan du timer dekkbytte med safety car, yellow flag, potentsielt regn og når resten av feltet pitter. Rett og slett kjedelig å se på. Litt drøyt når du har seks biler kjørende omtrent en billengde bak hverandre runde på runde uten at noe endrer seg og uten at noen bruker DRS eller prøver å ta en yttersving, rett og slett fordi du ikke greier å komme forbi før neste sving og da kan det være at du ikke kommer tilbake der du var.

Lenke til kommentar

Hva med F1 Pole Position? Enorm forskjell fra fører til fører, baner som ikke ligner, eller, de ligner jo... Snes-style. Men ikke minst, en Roster - som gjør at man kan flytte rundt førere. De kvaler da på plassen de ville gjort til vanlig, men kjører saktere, en slags mellomting i racepace :p

For å toppe det så har man 8 ekstraførere (om man ser bort fra Driver X som erstatter Villeneuve, litt som Driver Williams på spillet du akkurat linket til), Driver 1-8. Hvor Driver 1, artig nok er JV, Driver 2 er Ralf Schumacher (eneste som ligner på bildet også), og driver 3-8 er andre F1 stjerner, eller "stjerner". For å finne ut hvem de egentlig er, så må man lete litt på når de er født, og hvor de kommer fra.

 

For å toppe alt, så er alle løp 10 runder, uansett. Men det er utrolig mange som bryter. Jeg har opplevd å fullført ett løp, regn i monaco, med 5 førere! :p Og de som bryter... de blir værende rett utenfor banen. Eller i banen i Monaco.

 

Genialt spill, med tidenes dårligste fysikk!

 

Jeg må finne frem emulatoren nå tror jeg... Eller... kanskje senga først...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...