Gå til innhold

Formula 1 2012!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er glad helgen er over, og det er tydeligvis Ecclestone og Kongedømmet Bahrain også. For flere journalister har fått akkrediteringen revet i stykker, mens andre har faktisk blitt arrestert (!). Sammen med enkelte fra Bahrain, da det var 10 stykk som protesterte, som kom seg inn på baneområdet. (bildet viser ikke noe som har skjedd innenfor baneområdet - men at det var langt fra fredelig utenfor)

8NZrD.jpg

Håper virkelig GP2-folket klarer seg en uke til nedi der.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Jeg snakket forøvrig med muttern på telefonen på fredagen før Kina og svarte svarte til spørsmålet om jeg hadde planer for helga at jeg hvertfall skulle få med meg fem-seks timer F1. Hun sa da «du var alltid interessert i det som veldig liten og hadde en liten lekebil du var veldig glad i». Mitt svar var «det var en McLaren MP4/4, i dag kjøres MP4/27, jeg har vært urokkelig fan av McLaren siden jeg fikk den bilen som fire-fem-åring».

 

Det er en fantastisk sport å følge med på, men jeg har enda til overs å møte noen andre som mener det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har én kollega som deler min interesse for Formel 1, tennis og snooker. Ingen av disse idretten er hva man kan kalle "folkesport" i Norge, så det er i grunn mot alle odds at vi er to på samme avdeling som ser på disse idrettene. Om tre måneder pensjonerer han seg, så da blir jeg i det minste litt mer effektiv på mandagene.

 

Er for øvrig McLaren-mann selv.

Lenke til kommentar

Det var ikke før i 2010 jeg virkelig ble bitt av basillen og oppdaget Formel 1 sine gleder og begynte å aktivt følge med. Kjenner heller ingen som er interessert, men har begynt å få romkameraten min litt med på notene. Som noe over gjennomsnittlig bilinteressert som liten gutt, har jeg naturlig nok sett på bilene med stor beundring og jeg tror jeg meldte meg inn i Mclaren-klubben med MP4-16. Husker jeg pugget navnet når jeg lå i sengen og skulle sove, "West Mclaren Mercedes MP4-16, West Mclaren Mercedes MP4-16, West Mclaren Mercedes MP4-16,". Mer effektivt enn å telle sauer det der.

Lenke til kommentar

De siste løpene har vært utrolig snodige, med tanke på pallplasseringer. Synes det er morro at Kimi tok en 2. plass, da Lotus er mitt favorittlag nr. 2. Alltid gøy når noen andre tar pallplasser i stedenfor bare McLaren, Red Bull, og Ferrari.

 

1. løpet - Australia - Vi hadde en nokså kjent topp 5, med de 5 beste førerne på plasseringene. Ingen store overraskelser.

 

2. løpet - Malaysia - Alonso tok seier, hvor merkelig nok Perez dro seg til 2. plass. Hamilton på 3. og Webber på 4. Vettel helt nede på 11. plass!

 

3. løpet - Kina - Nico Rosberg tar 1. plassen, og så har vi på en måte den "vanlige" rekka nedover, med Alonso på en dårlig 9. plass

 

4. løpet - Bahrain - Vettel tar seieren, og Lotus Renault-laget tar overraskende nok 2. og 3. plassen. Renault motoren går fantastisk bra. Både Räikkönen og Grosjean hadde flotte forbikjøringer, og fikk vist hvor gode disse motorene er. Her faller Alonso på 7, Hamilton på 8, og Massa på 9.

 

Har dermed vært veldig opp og ned de siste 4 løpene. Plutselig er Vettel på 1 og 2 plass i to løp, og neste gang er han helt nede på 11. plass.

Virker som bilene er noe helt enormt ømfintlige på hvordan de er satt opp til vær og banen. Tror vi kommer til å bli servert bare flere og flere overraskelser gjennom denne sesongen.

 

Synes det dog er trist med Massa. Massa har helt klart aldri kommet seg ordentlig etter krasjen i 2009. Tror ikke han har særlig lang tid hos Ferrari igjen.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

da Lotus er mitt favorittlag nr. 2.

 

Stakkars! :p

 

Vet ikke helt hva jeg synes om årets sesong. Føler i det minste at DRS er unødvendig i år. Forsåvidt ble vel egentlig DRS unødvendig, når Pirelli lagde de dekkene de har lagd.

Samtidig virker som om vinduet hvor Pirelli-dekkene fungerer er veldig smalt i år, noe som spytter ut den ene overraskelsen etter den andre.

Men, med HRT ok-passe med, og Senna som har plukket poeng, så kan jeg ikke si annet enn at sesongen har vært veldig veldig bra for min del :)

 

I hvertfall hvis man ser bort fra Bahrain, som har gjort at jeg egentlig har mistet lysten på alt som heter F1. Jeg merker at drømmen om å jobbe i F1 (gjerne som do-vasker, om det betydde at jeg hadde fått vært med rundtomkring) ble borte forrige helg.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

La merke til at Ferrari har "montert" noen haifinner vedsiden av føreren på bilen sin. La først merke til det i Bahrain, mulig disse kom før? Det er vel sikkert ett grep de har gjort for å bedre grepet :p Synd(for meg som er Ferrari fan) å se at bilen ikke er konkurranse dyktig til å kjempe om top 3 i kvalik/race enda. Gleder meg til de kommer til Spania :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...