Gå til innhold

Formula 1 2012!


Anbefalte innlegg

Så og si samtlige F1-førere har erfaring fra karting. Blir som de beste fotballspillerne - De har holdt på siden de var en 4-5 år gamle, og ble dermed talenter. Litt flaks og at du er et naturtalent er jo åpenbart.

 

Senna drev med karting. Han kom jo også fra en rik familie, så han hadde vel også en karting-bane i hagen om jeg ikke tar feil. Schumacher drev med karting, osv, osv.

 

Karting er kjempemorro! Har selv prøvd en 125cc med manuelt gir. Tror jeg må lete lenge for å finne noe som gir samme moroa :)

Nicket mitt er navnet på en girkartmotor :D

0-100 på under 3 sekunder :D

 

Schumacher har jo egent kartbame i kerpen, anbefaler turen dit :p

 

Gold billetter er virkelig verdt de ekstra pengene for å gjøre opplevelsen komplett. Også må du sørge for å innom F1 "towm", der alle temaene har merchandise. Kan ikke reise hjem fra f1 uten minst en teameffekt..

Jeg kjøpte red bull jakke, vettel/redbull lue, Mercedes gp team øreklokker, Schumacher jubileumsjakke og t skjorte med banetegning på når jeg var på spa :p

På hockenheim for en del år siden kom jeg hjem med 2 ferraricapser og 2 t skjorter :p det var før schumi la opp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å være imot DRS når man ser hva det gjør med sporten. Vil dere som ikke liker DRS virkelig tilbake til tiden da alle løp omtrent var som Monaco? Ingen forbikjøringer, kun pit-strategi som gjorde at man kom seg forbi noen?

 

Topp-teamenes biler er idag så jevne at man MÅ gjøre noen grep for å få litt action. Og man må jo ligge innen sekundet bak den foran for å få det. Bare det blir et mål i seg selv. Men jeg er enig med en del av førerne som vil ha vekk DRS på kvaliken, unntatt i selve DRS-sonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja jeg vil tilbake til der førerne hadde baller til å flytte bremsepunktet nærmere svingen og hive seg forbi på inneren. Alle kan jo kjøre forbi på en slette, det er svingene som skiller guttungene fra mannfolka.

Er jo bare tull at den som er under ett sekund bak skal få fordel, og er garantert å komme forbi i DRS sona når det er mye kulere å se hvis han klarer å ta igjen og peise forbi i en sving...

Jeg syns det er dritkjedelig å se på f1 nå.. Åja han er 1 sekund bak, da får han kjørt forbi i DRS sona.. Jævla dritt...

 

Hvor lenge har du sett på F1?

Lenke til kommentar

Jeg har sett F1 siden tidlig 90-tallet. Hadde en pause 2009-2011, men har sett løpene i opptak i etterkant.

 

Nei, det er ikke garantert at man kommer forbi med DRS. Bare se på Red Bull. De har i det siste ikke hatt toppfart nok til å komme seg forbi andre, selv med bruk av både DRS og KERS. Når de har kommet seg forbi, har det som oftest vært pga førerfeil fra andre, eller at de har bedre fart ut av svingen.

 

Og det å bruke DRS og KERS til rett tid er også noe førerne må tenke på.

 

Så du vil tilbake i tid i F! eller? I så fall blir det jo datastyrte biler igjen med antispinn og alt mulig annet, gjerne kontrollert direkte fra pitwall'en.

Lenke til kommentar

Jeg vil tilbake til da det var gøy å se på formel1. Når schumacher gjorde det godt og løpene var kule å se på. De kommer med idiotiske dekkregler så de ikke tør å kjøre hardt nok til å komme forbi, så i stedet for å lette på dekkreglementet så hiver de på Drit Ræva System slik at de kan kjøre forbi på slettene uten å slite dekk.

 

Et kompromiss: Begrensning av antall ganger DRS kan brukes i løpet av et løp. Som i feks IndyCar (tror jeg) har de 10 boosts av ett eller annet slag som de kan bruke når de vil i løpet av løpet.

 

Helvete heller, jeg vil tilbake til æraen da folk måtte ha baller av stål for å kjøre, turbomotor med perverst mye hester, manuelt h gir og en clutch du trenger muskler for å trø inn.

 

Se før hvor mye de lå i sladd, nå tør de ikke å pushe så hardt.

Formel 1 er en flopp og en skandale nå i fht det det var. FIA har ødelagt alt, og gamlingen sjæl skulle funnet noe annet å gjøre som tillater sporten å bli ødelagt på denne måten.

 

Skjønner godt at BMW sauber har trekt seg ut...

 

Er jo hakket før at nascar er gøyere å se på.. Var MYE mer spennende før.

 

 

EDIT: og nå har jeg gjort det igjen, hadde bestemt meg for å holde meg unna formel 1 tråden i år, fordi jeg ikke gadd å diskutere DRS med den gjengen her.. -.- Tudelu

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Det var jo veldig morsomt i den perioden Schumi vant så og si alle løp. :p

 

Ja, det er kanskje blitt mindre sladding/kjøring sideveis, men husk at det var en lang periode det ikke skjedde overhodet pga antispinn og all datastyringen.

 

Og å putte enda mer krefter i en F1-bil har lite for seg, da hastighetene rett og slett blir for høye. Det er ikke mange år siden Indycar-førerne nektet å kjøre et løp fordi det gikk for fort - og det på en rundbane. Da tror jeg det var snakk om over 360 km/t eller noe.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva folk har i mot DRS ?

Greit, det er "kunstig", men det gir en god mulighet til flere forbikjøringer.

Se på det som en forsterket "slipstream". Blir jo det samme ! Er man bak, er det enklere å kjøre fortere langs langstrekka.

Bilene har jo blitt laget sånn at det "eliminerer" "slipstream effekten", derfor er det en fordel å få denne tilbake via DRS.

 

Blir man forbikjørt, er det jo bare å være like god som han forran, sånn at han ikke stikker av fra deg :p

Om han stikker sånn at du ikke får brukt DRS mot han, er han jo bedre enn deg (der å da i alle fall).

 

Alt som gjør løpet mer spennende er bra syntes nå jeg.

Med dagens aerodynamikk å lignende, ville det blitt mye kjedelig kjøring uten "hjelpemidler" :p

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å være imot DRS når man ser hva det gjør med sporten.

 

Det er ikke vanskelig - DRS har jo ødelagt sporten. Blir jo latterlig lett å kjøre forbi, er jo ingen prestasjon i det hele tatt. Canada GP var jo en parodi på et Formel 1 løp pga DRS sonen. Førerne trenger jo ikke gutse for å kjøre forbi lengre, det er jo bare å vente til de kommer til DRS. Dårligste løsningen de kunne finne for å skape mer forbikjøringer....kan vel diskuteres om det kan kalles forbikjøring...

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å være imot DRS når man ser hva det gjør med sporten.

 

Det er ikke vanskelig - DRS har jo ødelagt sporten. Blir jo latterlig lett å kjøre forbi, er jo ingen prestasjon i det hele tatt. Canada GP var jo en parodi på et Formel 1 løp pga DRS sonen. Førerne trenger jo ikke gutse for å kjøre forbi lengre, det er jo bare å vente til de kommer til DRS. Dårligste løsningen de kunne finne for å skape mer forbikjøringer....kan vel diskuteres om det kan kalles forbikjøring...

 

Jeg vil vel si at personene som er mest kvalifisert til å si om DRS er bra eller ikke, er vel førerene ?

Mener å huske at det er flertall som støtter DRS ?

Lenke til kommentar

Tja, når de ligger bak er de for, men ikke nødvendigvis om de har gjort ett fantastisk løp, men blir hentet inn og lett passert p.g.a DRS.

 

DRS er en god ide, sånn egentlig. Da slipstream-effekten er mindre gjeldende nå enn tidligere, da bilene glir lettere igjennom luften, og etterlater seg ett mindre tomrom enn før. Men DRS er ofte overdrevet i løp i dag. En vesentlig kortere DRS-sone ville vært noe å prøvd.

Lenke til kommentar

Jeg vil vel si at personene som er mest kvalifisert til å si om DRS er bra eller ikke, er vel førerene ?

Mener å huske at det er flertall som støtter DRS ?

Da får vel jeg "mene å huske" at flertallet av førerne er mot DRS....

Om "DRS er bra eller ikke" - Hva mener du med det ? Er ost bra eller ikke ? :huh: Bra for hvem - for hva ? Bra for en som vil komme forbi motstanderen uten motstand ? Definitivt.

Ett fett hva førerne mener, de må tilpasse seg regelverket som gjelder. Hvis førerne mener det er nødvendig med DRS så må de jo være udugelige på å kjøre forbi, da burde de ikke ha noe i F1 å gjøre.

Lenke til kommentar

Det var jo veldig morsomt i den perioden Schumi vant så og si alle løp. :p

 

Ja, det er kanskje blitt mindre sladding/kjøring sideveis, men husk at det var en lang periode det ikke skjedde overhodet pga antispinn og all datastyringen.

 

Og å putte enda mer krefter i en F1-bil har lite for seg, da hastighetene rett og slett blir for høye. Det er ikke mange år siden Indycar-førerne nektet å kjøre et løp fordi det gikk for fort - og det på en rundbane. Da tror jeg det var snakk om over 360 km/t eller noe.

Regner med løpet du tenker på ikke var Indycar men et CART løp i 2001 som ble avlyst etter kvalik pga flere førere som ble svimle og kvalme pga kraftig dosering på banen kombinert med høy hastighet (370km/h+). Ikke farten i seg selv altså. Det er andre baner med mindre dosering de har hatt høyere hastigheter på, rekorden er vel kvalikrunde med 385 i snitt. Det er gjennomsnittsfart over ei runde, med toppfart godt over 400 km/t
Lenke til kommentar

Jeg vil vel si at personene som er mest kvalifisert til å si om DRS er bra eller ikke, er vel førerene ?

Mener å huske at det er flertall som støtter DRS ?

Da får vel jeg "mene å huske" at flertallet av førerne er mot DRS....

Om "DRS er bra eller ikke" - Hva mener du med det ? Er ost bra eller ikke ? :huh: Bra for hvem - for hva ? Bra for en som vil komme forbi motstanderen uten motstand ? Definitivt.

Ett fett hva førerne mener, de må tilpasse seg regelverket som gjelder. Hvis førerne mener det er nødvendig med DRS så må de jo være udugelige på å kjøre forbi, da burde de ikke ha noe i F1 å gjøre.

 

Ok, la oss heller si det sånn her da...

Den eller de menneskene som fant på å bruke DRS, gjorde det mest sannsynlig får å gjøre sporten Bedre å mer interessant. Eller hva?

 

Regner med at disse menneskene har hold på med dette en stund (motorsport, tv, ol.)

 

Man trenger heller ikke være udugelig om man vil se fler forbikjøringer ?

 

For å komme forbi med DRS må man kjøre Minst like bra som den forran for i det hele tatt å komme seg innenfor det ene sekundet. Så være Enda bedre for å komme seg mer enn ett sekund forran sånn at man ikke blir hentet igjen av bilen bak !

 

Om flertallet av førerene er Mot DRS, så får jeg vel beklage. Jeg sa bare att det var det jeg mente å huske. Ingen fasit det jeg husker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...