Gå til innhold

– Ny Xbox og PlayStation avsløres på E3


Anbefalte innlegg

Det er ikke umulig, men jeg har hørt såpass mye sutring fra utviklere som forsøker å selge ting (så lavt som) til $9.99 på Appstore, at jeg tror det er et stykke til det vil skje. At et 10 år gammelt GTA-spill, og et nedvannet Fifa kommer, endrer ikke på det. Men du har selvsagt rett i at det kan skje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du leser og tolker det nøyaktig slik du vil eller? Har jeg sagt eller antydet at konsollen koster 1690 kr?

Rolig nå. Poenget mitt var ganske enkelt det at nye konsoller som regel koster skjorta. Jeg husker godt hvordan publikum reagerte på PS3 sin pris, og X360 var ikke akkurat snill mot lommeboka da den kom den heller. Det er sånn det er. Ny teknologi er alltid dyrt og det vet både produsentene, butikkene og forbrukerne - og folk betaler det, enten da mens det er dyrt eller senere når det blir billig.

 

Xbox 360 koster forresten 1690 kroner enkelte steder nå. Sånn for the record.

Lenke til kommentar

Det skal sies at denne generasjonen var helt unik når det gjald priser, fordi det grafiske hoppet fra både Sony og Microsoft var usedvanlig stort. At Nintendo samtidig vant hele generasjonen med det som ikke egentlig var noe mer enn en overclocked gamecube er i så måte ganske ironisk - og sannsynligvis talende for hva vi kan forvente oss av denne generasjonens hopp.

Lenke til kommentar

Det er ikke umulig, men jeg har hørt såpass mye sutring fra utviklere som forsøker å selge ting (så lavt som) til $9.99 på Appstore, at jeg tror det er et stykke til det vil skje. At et 10 år gammelt GTA-spill, og et nedvannet Fifa kommer, endrer ikke på det. Men du har selvsagt rett i at det kan skje.

Tror det er en mulighet for det hvertfall, hvis Apple finner ut at de vil satse tungt på spill, man skal jo aldri avskrive dem.

 

Det skal sies at denne generasjonen var helt unik når det gjald priser, fordi det grafiske hoppet fra både Sony og Microsoft var usedvanlig stort. At Nintendo samtidig vant hele generasjonen med det som ikke egentlig var noe mer enn en overclocked gamecube er i så måte ganske ironisk - og sannsynligvis talende for hva vi kan forvente oss av denne generasjonens hopp.

Det var faktisk ikke unikt, hoppet fra Nintendo 64 og Playstation til Gamecube, Playstation 2 og Xbox var ganske stort, om ikke like stort. Dagens grafikk er ikke så bra at vi klarer oss med en liten polering av den om ti år, det ligger store hindringer i dagens konsoller, som også drar PC grafikken ned. Til og med utviklere har vel hintet til det.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Det skal sies at denne generasjonen var helt unik når det gjald priser, fordi det grafiske hoppet fra både Sony og Microsoft var usedvanlig stort. At Nintendo samtidig vant hele generasjonen med det som ikke egentlig var noe mer enn en overclocked gamecube er i så måte ganske ironisk - og sannsynligvis talende for hva vi kan forvente oss av denne generasjonens hopp.

 

Nintendo var ute med Wii som var populært hos barn. Med tanke på at du kunne spille golf, tennis og egentlig mye med en kontroll på den måten. Nå som PS Move er ute på markedet og Kinect tror jeg ikke Nintendo danser igjennom like lett. Grafikken er 1990 og generelt så har maskinen dårlig grensesnitt og kontrollen er mil fra PS Move. I tillegg til at den faktisk er så billig har helt klart vært avgjørende for at Wii har solgt så bra som den har gjort.

 

Wii U er Nintendos neste? Jeg ler når jeg ser hvor langt Nintendo ligger bak. Det Nintendo burde satse på er Nintendo DS.

Lenke til kommentar

 

Nintendo var ute med Wii som var populært hos barn. Med tanke på at du kunne spille golf, tennis og egentlig mye med en kontroll på den måten. Nå som PS Move er ute på markedet og Kinect tror jeg ikke Nintendo danser igjennom like lett. Grafikken er 1990 og generelt så har maskinen dårlig grensesnitt og kontrollen er mil fra PS Move. I tillegg til at den faktisk er så billig har helt klart vært avgjørende for at Wii har solgt så bra som den har gjort.

 

Wii U er Nintendos neste? Jeg ler når jeg ser hvor langt Nintendo ligger bak. Det Nintendo burde satse på er Nintendo DS.

 

Wii var populært hos veldig mange, derfor den solgte såpass godt som den gjorde. Dette dreier seg ikke om å appellere mest mulig til 16 år gamle blodtørstige gutter, men om å tjene penger. Sony har tapt 5 milliarder dollar denne generasjonen, like mye som de tjente totalt på PS1+PS2+PSP, mens Nintendo har tjent latterlig mye. Tror du seriøst ikke at disse selskapene - som eksisterer for å tjene penger for aksjonærene - ser på disse tallene så er du veldig naiv. Med det mener jeg ikke at hverken Nintendo, Sony eller Microsoft kommer til å komme med en oppgradering som er like marginal som det Wii var - men at markedet tydelig har sagt klart i fra - tre generasjoner på rad - at å ha den kraftigste konsollen ikke garanterer mest salg. PS1 knuste N64 med svakere hardware. PS2 knuste både Gamecube og Xbox med svakere hardware, og Nintendo lærte av Sony med Wii og knuste PS360 med svakere hardware, og bare elendig tredjepartsstøtte hindret den konsollen fra å bli fullstendig overlegen denne generasjonen.

 

Ellers interessant at du let av Wii U - vet du noe om den som ikke vi vet kanskje?

 

Sjekk forresten hvordan penger er tjent i denne industrien, og le videre:

post-162962-0-49263300-1325951825_thumb.png

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Sinnsykt digg å vite at uansett hvilken ubrukelig kommentar Samco nå kom med, så kommer den ikke opp her hos meg :)

 

Voksent. Hvorfor ignorerer brukere når du sitter på INTERNETT og DISKUTERER?

 

Ang. Wii. Jeg eier selv en Wii og synes konseptet er glimrende. Det er gøy i 5 minutter om gangen og genialt for de som elsket Zelda. Uten om det taper Wii stort for meg. Mangel på DVD spiller, ordentlig sosialt nettverk, ordentlig nettordning (kjøpe av spill, demoer m.m i større utvalg) og grafikken (jeg bryr meg lite om grafikken generelt, men når du kan telle pixler med 10 fingre blir det for dumt).

At Wii tjener penger er opplagt. Den er perfekt til småbarn, den er billig, den er enkel og det er Nintendo.

Jeg føler at PS Move er en 1000 ganger forbedret Wii, men det hjelper ikke det så lenge det ikke selger - eller?

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Ang. Wii. Jeg eier selv en Wii og synes konseptet er glimrende. Det er gøy i 5 minutter om gangen og genialt for de som elsket Zelda. Uten om det taper Wii stort for meg. Mangel på DVD spiller, ordentlig sosialt nettverk, ordentlig nettordning (kjøpe av spill, demoer m.m i større utvalg) og grafikken (jeg bryr meg lite om grafikken generelt, men når du kan telle pixler med 10 fingre blir det for dumt).

At Wii tjener penger er opplagt. Den er perfekt til småbarn, den er billig, den er enkel og det er Nintendo.

Jeg føler at PS Move er en 1000 ganger forbedret Wii, men det hjelper ikke det så lenge det ikke selger - eller?

 

Fint at du svarer. Men det du skriver mye om her er hvor godt du liker/misliker Wii, som ikke egentlig er relevant. Husk at mitt poeng dreide seg om at Nintendo har med sin filosofi tjent latterlig mye mer penger enn Sony og Microsoft, og siden alle tre selskapene er i spillbransjen for å TJENE PENGER, så er det hvordan de skal lykkes med dette som er deres overordnede mål. Derfor mener jeg det er naivt å tro at ikke alle tre ser på både hva Nintendo har gjort riktig med Wii, men åpenbart også hva de har gjort feil. Den enkleste erfaringen å ta med seg er at en konsoll som bare tilbyr rå kraft ikke nødvendigvis vil bli markedsleder eller en gang selge spesielt bra. Se bare på Vita sine første tre uker i Japan.

 

For å oppsummere: Sony, Nintendo og Microsoft ønsker å tjene penger, og vil gjøre hva de kan for å nå dette målet. Med tanke på hvordan det er tjent penger både denne og tidligere generasjoner, så er det usannsynlig at noen av de tre vil sprenge banken på å gi oss specs-monstre. Det var min kommentar som du svarte på i utgangspunktet. Er du uenig, så argumenter gjerne mot det.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg satt meg noe inn i neste generasjon Nintendo, men antyder at den blir like lite revolusjonerende som alt annet Nintendo foretar seg. Istedet for å sette meg opp å lese om dette kan jeg stille deg noen spørsmål, hvis du ikke har noe i mot det, ettersom du åpenbart er ganske oppegående på Nintendo.

Så langt som teknologien har kommet burde også neste generasjon ha støtte for det man finner per dags dato.

Vil neste Nintendo ha HDMI-utgang?

Blu-ray eller DVD leser?

Støtte for 3D?

Blir mer et mediasenter enn hva Wii var?

Nok om det.

 

Altså, Nintendo selger garantert mye pga. deres historie etc. Jeg tror personlig at Nintendo også må tenke på at neste generasjon skal vare en del år og de må så klart også komme etter med en maskin for fremtiden. Nå har de fått konkurranse i Kinect og Move, noe de ikke fikk før slutten av 2010. Jeg tror at Sony og Microsoft vil ganske sikkert satse på å forbedre den teknologien til neste generasjon og hvis Nintendo fortsetter med å vedlikeholde det de har startet på tror jeg de vil få merke det bedre.

 

Nintendo vokse jeg opp med og brukte mange timer gjennom oppveksten på dette. De som vokser opp nå har flere valg og bedre valg enn hva jeg hadde. Jeg hadde nesten ikke kjennskap til Xbox 1. Nå er Xbox på lik linje med Playstation og vi har større konkurranse. Mange voksne som sikkert kjøpte Nintendo pga. Nintendo er klar over hva MS og Sony kan tilby dem nå. Vanskelig å antyde hvordan Nintendo kommer til å gjøre det, men hvis de ikke forbedrer teknologien sin og snart kommer opp med Sony og MS tror jeg de forsvinner fra markedet med årene. Den generasjonen mennesker som vokser opp nå har mer valg og konkurransen er tøffere enn hva den var på 90-tallet. Den som tilbyr mest til en fornuftig pris vil definitivt tjene mest også.

Lenke til kommentar

PS Magazine sier forresten at PS4 skal være kraftigere enn NeXtBox - noen som har tanker om dette?

For å være ærlig tror jeg vi får samme situasjon som vi fikk denne generasjonen. Nintendo kommer først med et konsept som ser ut som det mest innovative "spranget" og selger umiddelbart bøttevis, for så å "støve ned" en stund etter at Microsoft og Sony har sluppet sine maskiner, men tas frem igjen når det kommer en stor Mario eller Zelda tittel. Den vil dog brukes mer stabilt denne generasjonen grunnet en smule bedre tredjepartsstøtte.

 

Microsoft vil være neste på banen med en kraftig maskin som får godt spillutvalg, men vil dog desverre fokusere litt for mye på kineckt system. Vil selge veldig godt i starten, men miste litt støtte etter en stund.

 

Sony vil igjen være sist, og vil også denne gangen skilte med den kraftigste maskinen. De vil også denne gangen få en treg start, men vil hente seg inn raskere enn med denne generasjonen, spesielt vil salget ta seg opp et stykke ut i generasjonen når Sony finner ny teknologi de vil pushe for å integerer med sine systemer.

 

Ca slik tror jeg det blir da. Men er bare fullstendig tankespill og gjettninger. :p Det kan fort bli helt annerledes. Er det en ting som er sikkert, så er det at man aldri helt kan vite hvilke veier teknologien kommer til å gå.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Kraft er ikke alt, men det er andre tider i dag. Wii hadde ikke klart seg på langt nær like bra om det ikke var for at de hadde en ny og kul kontroll, det er ingen tegn på at det vil skje noen store nyvinninger denne gangen, da må man ha betydelig kraftigere hardware for at det skal være noe vits med nye konsoller. Bedre mediafunksjonalitet kan man gi dagens konsoller via softwareupdates, det er altså ikke noe argument for nye maskiner.

 

La oss være ærlige, uten Wiimote hadde Wii vært en konsoll med maskinvare imponerende på slutten av nittitallet og et forferdelig online system, men med gamle, koselige spillklassikere. Wii er vel den maskinen folk bruker minst.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg satt meg noe inn i neste generasjon Nintendo, men antyder at den blir like lite revolusjonerende som alt annet Nintendo foretar seg.

 

Det er vel bare Kinect som er verdt å nevne som Nintendo ikke gjorde først. Sånn ca. Nintendo har vært sinnsykt revolusjonerende.

 

Joda, riktig det. Men det hjelper ikke å være sinnssyk revolusjonerende hvis man ikke opprettholder teknologien på en god måte og gjør at den også er best.

Men jeg mener å huske Eye Toy, som var ganske likt som Kinect/Wii. Nå er PS Move til de grader presis og gir en helt annen opplevelse enn hva Wii gjør.

Poenget mitt er at er at de er dårlig til å bygge videre på det de har oppnådd. Jeg forventer at neste nintendo har bedre presisjon enn hva PS Move har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...