Gå til innhold

– Ny Xbox og PlayStation avsløres på E3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om ikke gamer.no setter opp noe offisielt (seriøst, jeg er omtrent aldri inne på siden deres, bare her på forumet), så kan jo uansett vi i communityen her ordne det. Selv om vi krangler som fillene fyker, så er vi jo tross alt alle her av samme grunn - en lidenskap for spill, og det ville absolutt vært hyggelig å dele den under den eneste tiden i året som får oss til å føle oss som små barn igjen :)

 

Ellers synes jeg vi hadde god aktivitet i sommer. Det ble riktignok gjort i de offisielle E3-trådene, men innleggene kom så raskt at det nesten ble som en chat. Var ihvertfall slik jeg opplevde det.

Lenke til kommentar

Bare 2 gig? Med tanke på at det fortsatt er lenge til den evt. kommer høres det beskjedent ut. Lenge siden 2 gig var nok på PC, den forrige maskinen min hadde 4. Riktignok er en Xbox mer dedikert til kun spill, men 2 gig høres fortsatt litt lite ut.

Men det er sannsynligvis ikke bruk for mer enn 2gig likevel. Husker ikke hva som var standard når 360 kom ut, noen som husker?

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen er at man ikke trenger å kjøre et stort tungt OS mens man spiller, skjønt akkurat det kan jo åpenbart endres nå i den kommende generasjonen. PS3 og 360 har vel begge 512mb ram, mens Wii har bare 88mb eller noe slikt, så det blir uansett et kraftig hopp. Jeg tror vi vil få se 1.5gb på Wii U og noe mer på PS4 og NeXtbox.

Lenke til kommentar

Huff, håper ikke dette betyr det blir 1-3 (WiiU kommer vel i år?) nye konsoller ved slutten av 2012 og/eller begynnelsen av 2013.

 

Jeg skaffet meg Wii nesten så tidlig som lanseringen (ble utsolgt), og en ny Nintendo maskin passer fint, skaffet meg PS3 i 2011, og 360'n har jeg såvidt hatt i 2 år.

Det hjelper heller ikke at jeg akkurat oppgradert PC'n min.

 

Nei, jeg kan godt vente et par år til.

Prisene på maskinene blir for dyrt ved lanseringen uansett, jeg får heller smøre meg på tålmodighet ^^

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen er at man ikke trenger å kjøre et stort tungt OS mens man spiller, skjønt akkurat det kan jo åpenbart endres nå i den kommende generasjonen. PS3 og 360 har vel begge 512mb ram, mens Wii har bare 88mb eller noe slikt, så det blir uansett et kraftig hopp. Jeg tror vi vil få se 1.5gb på Wii U og noe mer på PS4 og NeXtbox.

Ja, men det har jo ikke noe med selve RAMen å gjøre. PS360 har begge 512 fordelt på både CPU og GPU ettersom jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Men selv om de nye maskinene kommer i år/neste år, så må du jo ikke kjøpe de med en gang. Om de kommer nå, så vil de være billigere om en to-tre år når du er klar for å oppgradere, så alle vinner på at vi får de ut nå. Muligens bortsett fra de som ønsker å skylde på konsoller hele tiden for at PC ikke blir prioritert mer.

 

Wii U kommer en gang mellom juni og desember, jeg tipper vel august. Xbox3 kommer mellom vinter 2012 og vinter 2013, men jeg tipper den kommer november 2012. Sony er nok litt senere, og det er et åpent spørsmål når PS4 kommer, men senest vinter 2013 på de.

 

Ja, men det har jo ikke noe med selve RAMen å gjøre. PS360 har begge 512 fordelt på både CPU og GPU ettersom jeg har forstått.

 

Neida, det er sant, men det gjør at det ikke blir helt sammenlignbart.

 

PS3 har det delt på prosessoren og GPU-en, mens 360 har "fri" ram. Er vistnok derfor Skyrims problemer ikke er like merkbare på 360.

Lenke til kommentar

prisen på wii u bør reflektere den svake hardwaren mot den neste xbox og playstation :ph34r:

Tro ikke at Xbox 3 og PS4 ville være noe cutting-edge hvis de kommer ut sent 2012/tidlig 2013.

Hvorfor det? I slutten av 2012 er det ca. syv år siden denne generasjonen begynte med Xbox 360. Grafikken har stått ganske stille helt siden 2005, har det ikke skjedd noe på de årene mener du? Kan ikke skjønne annet enn at dagens konsoller holder PC-spillene tilbake, Xbox 360 hadde ganske imponerende grafikk da den kom, og vi fikk også mye penere spill til PC.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? I slutten av 2012 er det ca. syv år siden denne generasjonen begynte med Xbox 360. Grafikken har stått ganske stille helt siden 2005, har det ikke skjedd noe på de årene mener du? Kan ikke skjønne annet enn at dagens konsoller holder PC-spillene tilbake, Xbox 360 hadde ganske imponerende grafikk da den kom, og vi fikk også mye penere spill til PC.

 

Det er riktig at 360 var ekstremt cutting-edge i 2005, men jeg er ikke sikker på om hverken Microsoft eller Sony ser for seg at det vil være like viktig denne gangen, spesielt med tanke på hvor godt Nintendo har solgt med det som i praksis er forrige generasjons hardware. Ingen av de selskapene er heller interessert i å selge med tap i flere år, slik som de gjorde denne generasjonen, så jeg tror det er naturlig å forvente et mindre hopp enn i 2005. En annen ting er at de fleste tredjepartsutviklerne har problemer nok med utviklingskostnader som det er, og ikke er like interessert i et stort hopp som de var i 2005. Og sist, så blir det stadig vanskeligere for den vanlige gamer, som tross alt utgjør det store flertall, å se de grafiske oppgraderingene. Alt dette gjør at konsollene vil bli kraftigere - åpenbart - men ingenting mot hoppet i 2005.

 

Det som derimot blir viktig er alt det andre ved konsollen. Tjenester, online, kontrollere osv.

Lenke til kommentar

Dette blir spennede:) håper som andre her på at de holder seg unna bevegelseskontrollere... har prøvd det wn gang, og etter to minutter ble jeg bare forbanna, for jeg vil spille, og ikke veive med armene.

 

Sikkert morro for barna dog...

 

Det jeg håper på er at de lar spillkonsoller være spillkonsol er, og ikke mediastasjoner med bevegelsesstyrt popcorn-maskin.

Lenke til kommentar

prisen på wii u bør reflektere den svake hardwaren mot den neste xbox og playstation :ph34r:

Tro ikke at Xbox 3 og PS4 ville være noe cutting-edge hvis de kommer ut sent 2012/tidlig 2013.

Hvorfor det? I slutten av 2012 er det ca. syv år siden denne generasjonen begynte med Xbox 360. Grafikken har stått ganske stille helt siden 2005, har det ikke skjedd noe på de årene mener du? Kan ikke skjønne annet enn at dagens konsoller holder PC-spillene tilbake, Xbox 360 hadde ganske imponerende grafikk da den kom, og vi fikk også mye penere spill til PC.

Klart det vil bli mye bedre, men noe bedre enn 1080p native blir det neppe. Det å designe en konsoll er ingen enkel jobb når faktorer som størrelse, kjøling og strømforbruk må tas i betrakning. Alt skal pakkes inn i en relativt liten plastboks og selges for en grei pris, helst under $400. Det finnes grenser for hva som kan gjøres uten å risikere for mye penger, slik Sony gjorde med PS3.

 

Får vi grafikk på linje med Epic's siste tech-demo skal vi være godt fornøyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...