Gå til innhold

– Ny Xbox og PlayStation avsløres på E3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som PC-spiller er jeg lei av at det har sluttet å komme nyskapende strategispill, men jeg vet ikke hva det har med konsoller å gjøre.

Genialt. Tro om ikke stakkarene finner ut at det også er konsollenes feil.

 

Vel, kanskje litt, MS brukte jo Ensemble Studios til å lage Halo Wars hvis jeg ikke husker helt feil, og studioet ble jo oppløst kort tid etterpå.

Lenke til kommentar

Genialt. Tro om ikke stakkarene finner ut at det også er konsollenes feil.

 

Vel, kanskje litt, MS brukte jo Ensemble Studios til å lage Halo Wars hvis jeg ikke husker helt feil, og studioet ble jo oppløst kort tid etterpå.

 

Hehe, ja det skulle ikke forundre meg :) Strategispill hadde fremdeles blitt produsert i stor skale til PC om det lønte seg. Noe det dessverre ikke gjør. Som nedleggelsen av Ensemble Studios dessverre viser, så lønte deg seg ikke særlig godt for konsoll heller.

 

Digger forresten hvordan en viss bruker benytter anledningen til å trolle noe saken overhodet ikke handler om :)

Lenke til kommentar

Platinium sa de ikke laget Metal Gear Rising også, David Jaffe laget vist ikke Twisted Metal, og Mikami skulle ta rituelt selvmord om Resident Evil 4 ikke forble eksklusivt for gamecube. Poenget er at hva Don Matrick har sagt ikke betyr like mye som hva som skaper penger i kassen for Microsoft.

 

Når det er sagt så er det godt mulig at Halo 4 kommer til 360 med en latterlig cliffhanger-slutt, litt som Halo 2, mens Halo 5-6 kommer på NeXtbox. Men det er uansett naivt å tro at ikke Microsoft annonserer noe i år. De ønsker ikke å la Nintendo ha scenen alene. Dessuten er det pussig hvordan spill som Ryse og Splinter Cell 6 plutselig er forduftet - og har vi egentlig sett noe annet enn cinematics for Halo 4? Og hva med at Steve Balmer ønsker å få ut Windows 8 på alle Microsoft-plattformer i høst? Det er kort sagt mye som tyder på at NeXtbox er nærmere enn mange tror. Husk også at den orginale 360 ble både annonsert og utgitt i 2005 - det kan fort skje igjen.

Lenke til kommentar

Blir dag en kjøp av ms neste beist :love:

muligens en wii u som en second konsoll for nintendos usual barne spill.

Men den nye sonyen står jeg glatt over tipper de bruker den gammle dualshocken og det gir meg ingen spille følelse

Sony har iallefall presise analogspaker som ikke "leder" etter en måneds bruk, og plasten på ansiktsknappene og D-paden føles heller ikke som overskuddsvare fra Fisher-Price.

 

Forøvrig er det vel Kinect som gir deg skikkelig "spille følelse" ut fra hva du skrev i annen tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah en ny dag, med nye trolleinnlegg fra favoritt-trollet mitt...

 

Jeg skal ha alle konsollene uansett, er såpass spillinteressert at alle sannsynligvis blir kjøpt på dag en. Det skal ihvertfall veldig mye til at jeg ikke kjøper alle.

 

Hvem kan det være du snakker om mon tro? Er det virkelig et troll her blant all denne sakligheten? :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Platinium sa de ikke laget Metal Gear Rising også, David Jaffe laget vist ikke Twisted Metal, og Mikami skulle ta rituelt selvmord om Resident Evil 4 ikke forble eksklusivt for gamecube. Poenget er at hva Don Matrick har sagt ikke betyr like mye som hva som skaper penger i kassen for Microsoft.

 

Når det er sagt så er det godt mulig at Halo 4 kommer til 360 med en latterlig cliffhanger-slutt, litt som Halo 2, mens Halo 5-6 kommer på NeXtbox. Men det er uansett naivt å tro at ikke Microsoft annonserer noe i år. De ønsker ikke å la Nintendo ha scenen alene. Dessuten er det pussig hvordan spill som Ryse og Splinter Cell 6 plutselig er forduftet - og har vi egentlig sett noe annet enn cinematics for Halo 4? Og hva med at Steve Balmer ønsker å få ut Windows 8 på alle Microsoft-plattformer i høst? Det er kort sagt mye som tyder på at NeXtbox er nærmere enn mange tror. Husk også at den orginale 360 ble både annonsert og utgitt i 2005 - det kan fort skje igjen.

Blir mer og mer sikker på at alle konsollene vil være ute før sommeren 2013. Microsoft har bare ventet på Nintendo, og Sony har ventet på Microsoft. Derfor kommer alle til å hoppe på bølgen nå og rushe konsollene så fort de greier.

 

Og det siste du sier - avsløring og lansering samme år, kommer helt sikkert til å skje igjen, i alle fall for MS.

 

Og John Carmack twitret for ikke lenge siden at pikselpresisjon er igjen viktig siden 1080p er target-oppløsning for neste generasjon konsoller - tipper at utviklingen allerede har startet opp i en del studioer.

Lenke til kommentar

Modda mine siste ps3 spaker så er helt uenig :thumbup:

Tipper det ga 30prosent bedre følelse men triggerne og analoge stick plaseringen gjør dual ubrukelig for fps desverre, som pc eiere sverger til 360 stikkene er et godt bevis på :thumbup:

Hah! Feil igjen! PC-eiere bruker aldri kontroller til FPS.

 

Forøvrig gir 360 spakene meg vondt i tomlene, ikke bare må man presse tommelen ned i spaken, noe som gir en anspent stilling, dessuten er de ikke paralellt plassert noe som føles helt forferdelig hvis man er vant med paralell plassering.

 

Tviler sterkt på at neste box bruker bluray med tanke på 4k som er like rundt hjørnet krever større lagrings kapasitet en hva bluray kan levere.

4k hva? Oppløsning på PS4/Xbox 3? Ikke narr meg til å le.

Lenke til kommentar

Presse tomlene ned? da må jeg virkelig :!: lure når du spiller med dual som tommlene sklir av stikkene med design feilen med oppover kurven på toppen :thumbup:

 

uff da er det virkelig uvitende ps3 eiere som ikke har merka at ps3 støtter 4k allerede med still bilder? :!: 4k kommer blir sikkert en system skalering med neste konsollene

Endret av samco
Lenke til kommentar

Blir mer og mer sikker på at alle konsollene vil være ute før sommeren 2013. Microsoft har bare ventet på Nintendo, og Sony har ventet på Microsoft. Derfor kommer alle til å hoppe på bølgen nå og rushe konsollene så fort de greier.

 

Og det siste du sier - avsløring og lansering samme år, kommer helt sikkert til å skje igjen, i alle fall for MS.

 

Og John Carmack twitret for ikke lenge siden at pikselpresisjon er igjen viktig siden 1080p er target-oppløsning for neste generasjon konsoller - tipper at utviklingen allerede har startet opp i en del studioer.

 

Enig. Har en følelse av at vi generelt er mye mer enige om mye nå enn for seks måneder siden :)

Lenke til kommentar

Presse tomlene ned? da må jeg virkelig :!: lure når du spiller med dual som tommlene sklir av stikkene med design feilen med oppover kurven på toppen :thumbup:

psx_a.jpg

 

Dette var den orignale DS til PS1 med konvekse spaker, som Xbox 360. Med konkave spaker kan man derimot bytte tommelens posisjon på toppen av spaken, noe som for min spilling er svært viktig.

 

Det beste ville selvfølgelig vært om MS og Sony tilbød utskiftbare spaker slik at alle kunne bli fornøyde, enten man liker konveks eller konkav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...