Gå til innhold

Kongen på haugen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iCloud: Ta bildet - ferdig ! En fantastisk teknologi - igjen fra Apple ! :D

 

Hjelpe meg. Det funker ikke slik. Bruker de kameraene så intensivt som slike fotografer gjerne gjør, vil den trådløse overføringen bli en falskehals uansett hvor bildene skal, samma søren om de skal til laptopen ved siden av eller gjennom en router og ut i appleverset. Og flaskehalsen blir heller ikke mindre trang av at alle fotografene sannsynligvis må dele på forbindelsen.

 

Men du, slutt med trollingen nå er du grei. Nok er nok.

Lenke til kommentar
Jeg er programmerer !

Da så, da må du jo ha lang erfaring med pressefotografering og deres behov. Jeg kjører ofte bil, ergo vet jeg nøyakig hvordan en romferge bør bygges. Særlig behovet for Apple iBoost-motorer, iCloud-kommunikasjon med Huston og trykkfølsomt styrepanel i cockpit. Gamle knapper og brytere er jo fra den gangen Traktoren ble oppfunnet.

 

Men, du - ta med deg en 180 meter lang ethernett kabel da ! slik D4 legger opp til pr. idag ! Lykke til !

Pussig at en programmerer ikke skjønner konseptet nettverk. Bruker du å rulle ut thunderbolt-kabel fra jobb til hjemme hver gang du skal jobbe hjemmefra?

 

Og er du uheldig at kabelen detter ut av kameraet, mens det står på så si farvel til din D4 !

Det er en liten mothake på RJ-45 pluggen som hindrer at kabelen detter ut, ikke rent ulikt den mothaken man finner på mini-displayport pluggen.

 

Nei ! det blir feil når de såkallte "proffe" fotografene tar ibruk teknologi de ikke har peiling på !

Ja, de burde selvsagt fotografert med iPhone og overført via GSM. Jeg skjønner bare ikke hvordan de skal klare å få Thunderbolt presset inn i overføringskjeden.

 

Ps. iDet iHeter iVel iKke ibruk, iMen iBruk?

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

iCloud er kos på iDingser og Macs, men har overhode ingenting å gjøre på et kamera. Man trenger fleksibilitet til å laste opp bilder til avisen eller bildebyråets FTP-server, så bildene går rett inn i bildesystemet. Heller nettverkskontakt på kamera enn ingen kontakt over overbelasta trådløsnett.

 

Sendt fra min iPad

Lenke til kommentar
De har aldri hørt om iCloud ? :ermm: iCloud: Ta bildet - ferdig ! En fantastisk teknologi - igjen fra Apple ! :D

Hvordan ser denne iCloud-pluggen ut? Hvor får arrangøren kjøpt iCloud-routere til pressetribunen?

 

Jeg synes jeg ser det - en hel herskare av fotografer med ethernetkabler på kryss og tvers for å koble sitt D4 !

Ja, for Thunderbolt-kabelen er både usynlig og umerkbar. Et korps på ~100 pressefotografer vil gjerne gjøre seg avhengig av en avansert batteridrevet adapter kalt Macbook for å kunne overføre bilder. Adaptere som "just works" og aldri feiler. Aluminiumskonstruksjonen gjør de også skuddsikre.

 

Eventuelle ethernet-kabler må selvsagt legges i kryss og tvers over hele pressetribunen etter twister pair-prinsippet. Det må se ut som de vasser i spaghetti for pressetribunen kan selvsagt ikke ha RJ-45-plugger integrert forran hver plass. Neida, de skal koble seg til en stabel med hjemmeroutere som ligger og slenger baki korridorene, 180 meter unna pressetribunen. Og straks noen rører på bena napper det i alle kablene bortover rekka og D4-ene vil eksplodere som et fyrverkeri-batteri.

 

Jeg må si jeg begynner å bli nyskjerrig på hvor du jobber og hvordan nettverket deres ser ut, men du skal få slippe å svare. Denne tråden handler burde handlet om Nikon D4. :)

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg synes jeg ser det - en hel herskare av fotografer med ethernetkabler på kryss og tvers for å koble sitt D4 !
Se på pressetribunen på et større idrettsarrangement, du.

 

De har aldri hørt om iCloud ? :ermm:

iCloud: Ta bildet - ferdig ! En fantastisk teknologi - igjen fra Apple ! :D

iCloud er kjekt for sin bruk (jfr. hipstere med kunstfiltre og facebook), men det er faktisk helt ubrukelig den dagen du ikke får lastet opp bildene fordi du må dele et overbelastet trådløstnett med hundre andre pressefotografer. Du er klar over at et pressekamera fort kan generere 200+ megabyte med bildedata i sekundet, ikke sant? Da trenger du litt mer enn 3G for å ta det unna.

 

Skytjenester er ikke magi. Du er faktisk avhengig av tilgjengelig båndbredde for å få brukt dem.

Lenke til kommentar

Advarsel: mer synsing.

 

Nikon har igjen lagd et fantastisk verktøy. Verd å merke seg er at Nikon de siste årene har lagd to topp-hus for forskjellige behov. Før i gamle dager kunne man ha et hus og bytte film for stor oppløsning eller for høy-ISO ytelse. Nå lager Nikon ulike hus for dette.

 

I forhold til Canon som er hovedkonkurenten i dette segmentet synes jeg Nikon har renere produktserier, og en mer behagelig lav oppgraderingstakt. Det er ikke som Canon ( :roll: ) som har 1,0, 1,2, 1,3 ...1,6 crop formater, og en grillion forskjellige modeller som det knapt er forskjell på, samt mk1, mk2, mk3, mk4, mk5 og mk6 utgaver fordi de ikke klarer å lage det riktig fra begynnelsen.

 

Om vår mann Ken:

Det primære problemet med den aktuelle uttalelsen er at Kenny Boy bagatelliserer forskjellene mellom D3 og D4 og fokuserer på det som er felles for F5, D3 og D4. Typisk for Kenny Boy, og bak dette ligger et ønske om å være kontroversiell slik at siten hans får mest mulig hits. Han har heller ikke tatt i kameraet enda og rukket å sette seg inn i mulighetene og gjetter dermed vilt.

 

Ja, og poenget var ;) ?

 

Regner med at de fleste her inne i denne tråden ikke har brukt D4. Det betyr ikke at man skal henge oss ut som duster selv om vi synser.

 

De som virkelig bruker D5 som et arbeids verktøy trenger nok ikke å lese hverken vår mann Ken eller denne tråden.

 

Så er det noen glade amatøerer som kanskje kan ha nytte av slik informasjon som Kens og her. I dette ligger det ikke noe nedsettende om det å være amatør, bare det at man kan kjøpe avansert teknologi uten å måtte tenke på inntjening.

 

Til slutt er det fotointeresserte som liker å lese og diskutere på samme måte som en bilinteressert kan følge med Formel-1 biler selv om vedkommende ikke "trenger" denne tkenologien.

 

Selv innbiller jeg meg at jeg klarer å skille ut subjektiv synsing fra Ken, og har stor glede av underholdingen. Og han produserer også etterprøvbar fakta som er nyttige for *meg*, i motsetning til vår synsing her på forum (det finnes unntak som "knuser glass..." tråden som er mer enn synsing)..

Endret av telealf
Lenke til kommentar
Jeg synes jeg ser det - en hel herskare av fotografer med ethernetkabler på kryss og tvers for å koble sitt D4 !
Se på pressetribunen på et større idrettsarrangement, du.

 

De har aldri hørt om iCloud ? :ermm:

iCloud: Ta bildet - ferdig ! En fantastisk teknologi - igjen fra Apple ! :D

iCloud er kjekt for sin bruk (jfr. hipstere med kunstfiltre og facebook), men det er faktisk helt ubrukelig den dagen du ikke får lastet opp bildene fordi du må dele et overbelastet trådløstnett med hundre andre pressefotografer. Du er klar over at et pressekamera fort kan generere 200+ megabyte med bildedata i sekundet, ikke sant? Da trenger du litt mer enn 3G for å ta det unna.

 

Skytjenester er ikke magi. Du er faktisk avhengig av tilgjengelig båndbredde for å få brukt dem.

 

Pressefotografer tror de er bedre enn amatører. Fakta er at amatørene blir bedre enn proffene fordi amatørene greier å ta ibruk ny teknologi. Proff-fotografene eksisterer bare for å vise seg frem med kostbart og - :D dumt utstyr. Proffene tror at sålenge de behersker komposisjon/lukker/blender så er de guder i fotoverdenen. Uten teknologien ville de ikke kommet langt ! Amatørene tar ibruk moderne teknologi og er følgelig bedre enn proffene. Proff-fotografene er sinker innen ny teknologi.

Lenke til kommentar

I forhold til Canon som er hovedkonkurenten i dette segmentet synes jeg Nikon har renere produktserier, og en mer behagelig lav oppgraderingstakt. Det er ikke som Canon ( :roll: ) som har 1,0, 1,2, 1,3 ...1,6 crop formater, og en grillion forskjellige modeller som det knapt er forskjell på, samt mk1, mk2, mk3, mk4, mk5 og mk6 utgaver fordi de ikke klarer å lage det riktig fra begynnelsen.

Nåja.

 

Det eneste "uvanlige" sensorformatet Canon har hatt er 1D-serien (1,3-crop), og det har de kuttet ut, så nå er det 135-format og 1,6-crop som er de eneste de bruker.

 

"Lage det riktig fra begynnelsen"? Nå ja, det hadde ikke vært så lett å lage noe på høyde med 5D MkII når den originale 5D ble laget. Det er like stor forskjell på to Canon "mk"-modeller som det er på f.eks. D3 og D4, Canon har bare valgt en annen måte å nummerere modellene sine.

Lenke til kommentar

Pressefotografer tror de er bedre enn amatører. Fakta er at amatørene blir bedre enn proffene fordi amatørene greier å ta ibruk ny teknologi. Proff-fotografene eksisterer bare for å vise seg frem med kostbart og - :D dumt utstyr. Proffene tror at sålenge de behersker komposisjon/lukker/blender så er de guder i fotoverdenen. Uten teknologien ville de ikke kommet langt ! Amatørene tar ibruk moderne teknologi og er følgelig bedre enn proffene. Proff-fotografene er sinker innen ny teknologi.

Herregud, slutt å trolle nå. Du har til og med fått høre det fra administratorene.

 

Greit, du skjønner ikke hva det innebærer å være en profesjonell fotograf som levere konsistente, pålitelige resultater. Vi har skjønt det nå, du trenger ikke å trøkke din uvitenhet og inkompetanse mer opp i trynet på oss enn du allerede har gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i at Mk-nummereringen til Canon er noe irriterende, samt 1,3x crop som heligvis er fjernet. Det er også litt irriterende at de ikke valgte 1,5x crop i stedet for 1,6 siden alt av 3.parts optikk til crop er tilpasset 1,5x crop. Olympus sin 2,0x crop er/var forsåvidt ennå mer irriterende siden det kastet bort ennå mer av bildesirkelen på 3. parts objektiver. 1,5 og 1,6 er så liten forskjell at de burde blitt slått sammen til en felles størrelse. Men nå skal jeg slutte å bable og får forsøke å spore tråden tilbake med en liten irritasjon angående navngivingen til Nikon: D3s og D3x burde fått unike navn i stedet for nikons egen variant av mk-numereringa. Det samme gjelder D300s og en rekke eldre kameraer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Men nå skal jeg slutte å bable og får forsøke å spore tråden tilbake med en liten irritasjon angående navngivingen til Nikon: D3s og D3x burde fått unike navn i stedet for nikons egen variant av mk-numereringa. Det samme gjelder D300s og en rekke eldre kameraer.

Meh. Den "sære" nummereringen til både Canon og Nikon brukes begge to bare i de høyere produktsegmentene. Hvis du blir forvirret av forskjellen på "s" og "x"-betegnelse, så bør du antageligvis uansett kjøpe noe billigere og enklere. En som kjøper D3x vet forhåpentligvis akkurat hva han kjøper, og hvorfor. Endret av Sutekh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pressefotografer tror de er bedre enn amatører. Fakta er at amatørene blir bedre enn proffene fordi amatørene greier å ta ibruk ny teknologi. Proff-fotografene eksisterer bare for å vise seg frem med kostbart og - :D dumt utstyr. Proffene tror at sålenge de behersker komposisjon/lukker/blender så er de guder i fotoverdenen. Uten teknologien ville de ikke kommet langt ! Amatørene tar ibruk moderne teknologi og er følgelig bedre enn proffene. Proff-fotografene er sinker innen ny teknologi.

Herregud, slutt å trolle nå. Du har til og med fått høre det fra administratorene.

 

Greit, du skjønner ikke hva det innebærer å være en profesjonell fotograf som levere konsistente, pålitelige resultater. Vi har skjønt det nå, du trenger ikke å trøkke din uvitenhet og inkompetanse mer opp i trynet på oss enn du allerede har gjort.

Nei, det handler ikke om å "trolle", men om Nikon D4 og kostbart dumt utstyr.

Lenke til kommentar

Det å komme med RJ-45 kontakt på et kamera er bare idioti ! Nikon er på ville veier her - steinalderteknologi fra 80-tallet.

Apple sitt klassebibliotek er det mest banebrytende og moderne - eks oppdatering av Apple sitt nye operativsystem fra SnowLeopard til OSX Lion foregår uten CDér og annet tull. Direkte nedlasting på hver Mac over hele verden ! - feilfritt ! 3x3 Hurra for Apple !

Hurra for Steve Jobs !

Hvor mange ganger har du tenkt å gjenta deg selv? du har sagt et tosifret antall ganger i denne tråden at du synes D4 er et skuffende kamera. Jeg hadde nøyd meg med å ytre meningen min én gang. Du vet, den enkleste måten å ytre misnøye med et produkt er simpelthen å la være å kjøpe det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...