Gå til innhold

Kongen på haugen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske imponerende muligheter med WiFi-adapteret som kan plugges inn! Innebygget avansert webserver, slik at man bare kan logge seg på med iPad eller laptop, med full kontroll på det meste!!

 

Senere i år kommer D800 med høy oppløsning (og pris), det blir nå fryktelig spennende om de kommer med et rimeligere FX-kamera som erstatter D700 + D300(s). Siden D7000 ble lagt såpass høyt og nær D300s, er det ikke utenkelig at D400 blir FX... :hmm:

Lenke til kommentar

Men, når kommer blåtann integrert i kameraene ? Dette måtte da vært veldig enkelt og lett å få til ? .

Godt spørsmål. Men blåtann har vel såpass lav overføringshastighet at det kun egner seg til fjernstyring? Og ikke nedlasting av bilder?

 

Tja, for min del ville det vært genialt til å overføre ett og annet bilde over til telefon eller nettbrett for videresending i felten.. Det er det mer en kjapt nok til. Men, å overføre store mengder er nok ikke hensiktmessig nei.

Lenke til kommentar

Tja, for min del ville det vært genialt til å overføre ett og annet bilde over til telefon eller nettbrett for videresending i felten.. Det er det mer en kjapt nok til. Men, å overføre store mengder er nok ikke hensiktmessig nei.

Ser ingen grunn til ikke å ha blåtann. Jeg aner ikke hvilken hastighet de forskjellige standardene (3.0 og 4.0) kan levere, men mulig burde det være. Ellers syns jeg kanskje at LTE-konnektivitet kunne være en mulighet. På nettbrett velges både 3G og LTE ofte bort fordi det krever et lisenshonorar til patentinnehaverne. Men på kamera til over 40 000 tror jeg ikke det vil bety så mye. Det kunne gitt en helt uhørt genial kapabilitet til særlig fotojournalister. Tenk deg muligheten, du dekker breaking news (f.eks. arrestasjonen av en drapsmistenkt i Oslo-natten) og kan sende bildet direkte til enten Scanpix eller en avis av eget ønske.

 

Under Maddie-saken var det en tid mistanker om at foreldrene sto bak forsvinnelsen, og da paret forlot Spania var det en ganske stor sak. Den første avisen i verden som brakte bildet av at de dro var Dagbladet. En av mine gamle fotolærere satt med laptop og mobiltelefon som 3G-modem på fanget i bilen og sendte av gårde bildet chop chop.

 

Det betyr ikke mye reelt sett. Men alle bildebyråer og aviser liker å være først.

 

Hm. D4 ser faktisk litt fristende ut. Jeg har så langt ikke brukt et eneste proffkamera fra Nikon jeg liker, det være seg D300, D300s, D3 eller D700. Jeg har ikke lekt med verken D3x eller D3s, men fargene skal være de samme. Noen liker dem jo. :p

 

Har lenge vurdert et systembytte som enkelte lesere av ymse refleksjoner kanskje vet. Canon var mitt førstevalg, men om økonomien tillater det etter en del arbeid kan det bli aktuelt med et brukt D3s. Prisene må jo falle nå. Hm.

 

Virker uansett som et mer eller mindre flott kamera dette. :)

Lenke til kommentar

Blir jo ikke behov for noen test av dette kameraet, for akkurat som med D300 så har Akam slått fast at dette er best . :whistle:

Ja, Akam har skjønt det. Nikon er best og Canon er bare søppel (også kalt en rekordknuser) ;)

 

Rekordknuser, før D4 ble lansert vel å merke.

Har alrig vært i tvil om hvilket merke som er favoritten til akam, men pytt pytt det kommer vel uavhengige tester av begge to vil jeg tro :)

 

 

For most of us, the Nikon D4 is just a minor update to the D3, unless one of its features, like video or seeing in the dark at six-digit ISOs is a must-have for you. Otherwise, it's still the same camera as 1996's

 

http://www.kenrockwell.com/nikon/d4.htm

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Snekkeren, er det ikke mulig å ta hatet ditt til andre poster og trolle der istedenfor?

 

Hvilket hat snakker du om ?????

Jeg påpeker her det jeg igjen oppfatter en stor nyanseforskjell fra de som skriver artikler på et forum og ikke noe annet , jeg har overhode ikke nevnt noe om kameraet, da jeg ikke har noen forutsetning til det annet enn det Nikon har skrevet selv , men kjenner jeg Nikon rett så lager de nok et bra kamera atter en gang.

At du derimot klarer å beskylde andre for trolling og hat, synest jeg er svært betenkelig .

 

For most of us, the Nikon D4 is just a minor update to the D3, unless one of its features, like video or seeing in the dark at six-digit ISOs is a must-have for you. Otherwise, it's still the same camera as 1996's

 

http://www.kenrockwe...om/nikon/d4.htm

Ken er og blir en dust, og denne uttalelsen er nok et bevis på det.

 

Jeg vet det, la den bare ut som en kontrast til akams "kongen på haugen" begge blir vel like latterlige all den tid ingen av de har testet/prøvd kameraet ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...