Gå til innhold

Kongen på haugen


Anbefalte innlegg

Et fantastisk produkt for de som lever av eller for fotografering og som trenger et pålitelig verktøy.

 

Selv håper noe av dette dette drypper ned på et Nikon FF hus som veier under 600gr.

 

 

For most of us, the Nikon D4 is just a minor update to the D3, unless one of its features, like video or seeing in the dark at six-digit ISOs is a must-have for you. Otherwise, it's still the same camera as 1996's

 

http://www.kenrockwell.com/nikon/d4.htm

Ken er og blir en dust, og denne uttalelsen er nok et bevis på det.

Ikke snakk stygt om vår mann :cool::roll: . Si heller hva som er galt i uttalelsen det vises til. Har ikke moren din lært deg at det er stygt å baksnakke, og at det er ballen ikke mannen som skal tas :roll: ?

 

 

Hvorfor alt knappe- og plugg hysteri når det finnes wifi og touch-skjermer ? Kameraet virker avlegs i forhold til dagens teknologi.

Nikon D4 er det ypperste av dagens teknologi for fotografer, og teknologi som for eksempel Apple bruker er avlegs i forhold til dette. Men vis meg gjerne det Apple kamerate som hamler opp med Nikon.

 

Om Apple: 100 millioner fluer kan ikke ta feil, bæsj er godt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke snakk stygt om vår mann :cool::roll: . Si heller hva som er galt i uttalelsen det vises til. Har ikke moren din lært deg at det er stygt å baksnakke, og at det er ballen ikke mannen som skal tas :roll: ?

Ikke gjør som mora di sier, har Ole Paus lært meg :p

 

Det primære problemet med den aktuelle uttalelsen er at Kenny Boy bagatelliserer forskjellene mellom D3 og D4 og fokuserer på det som er felles for F5, D3 og D4. Typisk for Kenny Boy, og bak dette ligger et ønske om å være kontroversiell slik at siten hans får mest mulig hits. Han har heller ikke tatt i kameraet enda og rukket å sette seg inn i mulighetene og gjetter dermed vilt.

 

Så i dette tilfellet tar jeg gjerne mannen i stedet for ballen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Deler av denne tråden er splittet ut til et separat emne om bruk av touchskjermer på kameraer. Dette emnet finnes under Annet om digital foto og video, link.

Er flere innlegg som skal sendes til denne tråden men krever først splitting av enkelte innlegg som diskuterer flere temaer i et og samme innlegg (trenger moderator). Videre splitting av signaldiskusjon er også underveis. Kommentarer på moderering tas på PM.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Mtp på prisen, kostet ikke D3s rundt 45k når det ble lansert? Mulig jeg husker feil...

Men alt tatt i betraktning synes jeg ikke det er så gærnt, man får jo også med fullversjone av Capture NX nå, i motsetning til tidligere..

 

Nikon D3s hadde en veiledende pris på 45.990,- når den ble lansert, så den har ikke gått opp så mye.

 

Hvor har du det med fullversjonen av Capture NX2 følger med da, det står som tilbehør i pressemeldingen til Nikon

Lenke til kommentar

Men når vi først er inne på dette med toucheting og wifi -- den nye wifi-senderen skal faktisk ha et, så vidt jeg kan forstå, nettleserbasert grensesnitt som gjør det mulig å operere kameraet, med liveview og det hele, fra smarttelefoner, nettbrett og datamaskiner. Et eller annet sted er det en ganske overbevisende videodemo av det hele. Det tror jeg kan være veldig nyttig, det er sikkert genialt hvis man monterer et fjernstyrt kamera på et sted man normalt ikke har tilgang; over et fotballmål, i taket i en konsertsal, og så videre.

 

Dessuten burde vel den kjøre siv.ing-en vår bli fornøyd med at han faktisk, via wifi, kan operere kameraet med touch på en Apple iPad!

 

En ting jeg lurer på er om det er planlagt en D4x senere med høyere oppløsning, nå som Canon har slått sammen de to seriene 1D og 1Ds? Eller blir D4 erstatter for både DX og DXx-seriene?

Vanskelig å spå egentlig, på NR så har det meste vært penslet inn mot høyere oppløsning på D800, kanskje over 30MP.

Jeg har også registrert at ryktene peker i den retningen, og det virker egentlig logisk; studifotografene trenger vel som regel ikke kamerahus som er pansret som en stridsvogn, og landskapsbildefolka foretrekker helst lettere vekt. Da kommer det til å bli ca samme opplegg som 1DX og 5D. De eneste som ikke er fornøyde da, er de som er sånn som meg og gjerne vil ha den lyssterke sensoren i det lille huset, så det jeg lurer mest på er egentlig om Nikon kommer til å lage et D800/D800x-par. Den eneste grunnen til ikke å gjøre det, måtte være hvis en billigere og mindre versjon av D4 ville gjort at det selges færre D4.

Obs! Det var det jeg visste - Apple måtte til for å få skikk på et Nikon kamera !

Lenke til kommentar

Et fantastisk produkt for de som lever av eller for fotografering og som trenger et pålitelig verktøy.

 

Selv håper noe av dette dette drypper ned på et Nikon FF hus som veier under 600gr.

 

 

For most of us, the Nikon D4 is just a minor update to the D3, unless one of its features, like video or seeing in the dark at six-digit ISOs is a must-have for you. Otherwise, it's still the same camera as 1996's

 

http://www.kenrockwell.com/nikon/d4.htm

Ken er og blir en dust, og denne uttalelsen er nok et bevis på det.

Ikke snakk stygt om vår mann :cool::roll: . Si heller hva som er galt i uttalelsen det vises til. Har ikke moren din lært deg at det er stygt å baksnakke, og at det er ballen ikke mannen som skal tas :roll: ?

 

 

Hvorfor alt knappe- og plugg hysteri når det finnes wifi og touch-skjermer ? Kameraet virker avlegs i forhold til dagens teknologi.

Nikon D4 er det ypperste av dagens teknologi for fotografer, og teknologi som for eksempel Apple bruker er avlegs i forhold til dette. Men vis meg gjerne det Apple kamerate som hamler opp med Nikon.

 

Om Apple: 100 millioner fluer kan ikke ta feil, bæsj er godt.

Det å komme med RJ-45 kontakt på et kamera er bare idioti ! Nikon er på ville veier her - steinalderteknologi fra 80-tallet.

Apple sitt klassebibliotek er det mest banebrytende og moderne - eks oppdatering av Apple sitt nye operativsystem fra SnowLeopard til OSX Lion foregår uten CDér og annet tull. Direkte nedlasting på hver Mac over hele verden ! - feilfritt ! 3x3 Hurra for Apple !

Hurra for Steve Jobs !

Endret av Sondre Selnes
Lenke til kommentar

Et fantastisk produkt for de som lever av eller for fotografering og som trenger et pålitelig verktøy.

 

Selv håper noe av dette dette drypper ned på et Nikon FF hus som veier under 600gr.

 

 

For most of us, the Nikon D4 is just a minor update to the D3, unless one of its features, like video or seeing in the dark at six-digit ISOs is a must-have for you. Otherwise, it's still the same camera as 1996's

 

http://www.kenrockwell.com/nikon/d4.htm

Ken er og blir en dust, og denne uttalelsen er nok et bevis på det.

Ikke snakk stygt om vår mann :cool::roll: . Si heller hva som er galt i uttalelsen det vises til. Har ikke moren din lært deg at det er stygt å baksnakke, og at det er ballen ikke mannen som skal tas :roll: ?

 

 

Hvorfor alt knappe- og plugg hysteri når det finnes wifi og touch-skjermer ? Kameraet virker avlegs i forhold til dagens teknologi.

Nikon D4 er det ypperste av dagens teknologi for fotografer, og teknologi som for eksempel Apple bruker er avlegs i forhold til dette. Men vis meg gjerne det Apple kamerate som hamler opp med Nikon.

 

Om Apple: 100 millioner fluer kan ikke ta feil, bæsj er godt.

Det å komme med RJ-45 kontakt på et kamera er bare idioti ! Nikon er på ville veier her - steinalderteknologi fra 80-tallet.

Apple sitt klassebibliotek er det mest banebrytende og moderne - eks oppdatering av Apple sitt nye operativsystem fra SnowLeopard til OSX Lion foregår uten CDér og annet tull. Direkte nedlasting på hver Mac over hele verden ! - feilfritt ! 3x3 Hurra for Apple !

Hurra for Steve Jobs go hans ideer !

 

Er det virkelig mulig for en godt voksen, og godt utdannet mann og være så hjernevasket av Apples PR-team ?

 

For all del, produktene deres funker, er vakre, er enkle og bruke osv - men, det får da være måte og ikke ha evne til også se deres begrensinger..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jaja. Nok trolling nå.

 

D4 er ikke laget for at hipstere skal kunne plukke det opp og umiddelbart kunne laste opp bilder med stygge kunstfiltere på facebook. Det er et verktøy for profesjonelle som trenger robusthet, høy ytelse og pålitelighet (og nei, Wifi er ikke pålitelig når et hundretalls pressefotografer skal overføre et par gig med bilder hver rett etter målgang). Og prøv å betjene en iPhone i 20 speik med polvotter, du.

 

Apple hadde sikkert klart å lage en veldig pen slagdrill, men jeg tror Milwaukee eller DeWalt har mer peil på hva en proff trenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For all del, produktene deres funker, er vakre, er enkle og bruke osv - men, det får da være måte og ikke ha evne til også se deres begrensinger..

Fantasien er begrensningen hos Apple, ikke teknologien !

Det hjelper så lite å lage produkter uten begrensninger, når produktene ikke virker - jevnfør blant annet autofokus i videomodus på Nikon kamera (*ler*) !

Lenke til kommentar

For all del, produktene deres funker, er vakre, er enkle og bruke osv - men, det får da være måte og ikke ha evne til også se deres begrensinger..

Fantasien er begrensningen hos Apple, ikke teknologien !

Det hjelper så lite å lage produkter uten begrensninger, når produktene ikke virker - jevnfør blant annet autofokus i videomodus på Nikon kamera (*ler*) !

 

Nok nå.

 

Akkurat i ditt tilfelle så tror jeg fantasien har tatt litt overhånd ?

 

Du er heller ikke i stand til å oppfatte og prosessere det andre har skrevet om temaet GANG PÅ GANG ! Nikon har ikke brukt 4 år og x antall millioner kroner på å utvikle en jævla iPhone ! Get it ?

 

Og de fleste her vet veldig godt hva Apple sine produkter gjør og ikke gjør, men de lager ikke PRO kameraer, hey de lager faktisk ikke kameraer engang annet enn det som er på datamaskinene og bærbare produkter, som har en kvalitet som til nød kan konkurrere med ett kompaktkamera til 2 lapper.

 

Hadde Nikon og Canon sett at Wifi og annet leketøy var det proffene VIL ha og som FUNGERER i den virkelige verden så hadde de implementert det for lenge siden.

 

Cheesus

Endret av fo2re
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men når vi først er inne på dette med toucheting og wifi -- den nye wifi-senderen skal faktisk ha et, så vidt jeg kan forstå, nettleserbasert grensesnitt som gjør det mulig å operere kameraet, med liveview og det hele, fra smarttelefoner, nettbrett og datamaskiner. Et eller annet sted er det en ganske overbevisende videodemo av det hele. Det tror jeg kan være veldig nyttig, det er sikkert genialt hvis man monterer et fjernstyrt kamera på et sted man normalt ikke har tilgang; over et fotballmål, i taket i en konsertsal, og så videre.

 

Dessuten burde vel den kjøre siv.ing-en vår bli fornøyd med at han faktisk, via wifi, kan operere kameraet med touch på en Apple iPad!

 

En ting jeg lurer på er om det er planlagt en D4x senere med høyere oppløsning, nå som Canon har slått sammen de to seriene 1D og 1Ds? Eller blir D4 erstatter for både DX og DXx-seriene?

Vanskelig å spå egentlig, på NR så har det meste vært penslet inn mot høyere oppløsning på D800, kanskje over 30MP.

Jeg har også registrert at ryktene peker i den retningen, og det virker egentlig logisk; studifotografene trenger vel som regel ikke kamerahus som er pansret som en stridsvogn, og landskapsbildefolka foretrekker helst lettere vekt. Da kommer det til å bli ca samme opplegg som 1DX og 5D. De eneste som ikke er fornøyde da, er de som er sånn som meg og gjerne vil ha den lyssterke sensoren i det lille huset, så det jeg lurer mest på er egentlig om Nikon kommer til å lage et D800/D800x-par. Den eneste grunnen til ikke å gjøre det, måtte være hvis en billigere og mindre versjon av D4 ville gjort at det selges færre D4.

Obs! Det var det jeg visste - Apple måtte til for å få skikk på et Nikon kamera !

 

Jeg liker hvordan du totalt overså alle argumentene i posten, og valgte å heller anta at Apple har noe å gjøre med Nikons nettleserbaserte, jeg gjentar, nettleserbaserte grensesnitt som kan brukes på telefoner, nettbrett og datamaskiner fra alle produsenter.

 

Du argumenterer så usammenhengende og ulogisk at jeg nesten mistenker at du enten troller eller er litt forvirret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...