Gå til innhold

Kongen på haugen


Anbefalte innlegg

Tenk om det fantes et kamera, som behandlet lys og motiv og ikke knapper, usb, disker, batteri , stativ og linser og .... og og og ...

 

Foto er jo å male med lys ! men det gjør ikke D4 !

Nei, det er det fotografen som gjør.

 

Du vil ikke ha et fotografisk verktøy. Du vil ha en fotograf i en boks, så du slipper å lære faget selv.

 

Og det skal apple ha. De er veldig gode til å lage dingser for folk som helst vil slippe å tenke og lære noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk om det fantes et kamera, som behandlet lys og motiv og ikke knapper, usb, disker, batteri , stativ og linser og .... og og og ...

 

Foto er jo å male med lys ! men det gjør ikke D4 !

Nei, det er det fotografen som gjør.

 

Du vil ikke ha et fotografisk verktøy. Du vil ha en fotograf i en boks, så du slipper å lære faget selv.

 

Og det skal apple ha. De er veldig gode til å lage dingser for folk som helst vil slippe å tenke og lære noe.

Jeg vil svært gjerne se et bilde du har laget hvor du har malt med lyset !

Ja ! jeg vil heller ha en fotograf i en boks enn en pressefotograf til å lære meg foto !

Ja, en dag greier Apple å lage et kamera som virkelig - maler med lyset ! Og det kamera er av mye bedre kvalitet enn Nikon D4 !

Endret av Sondre Selnes
Lenke til kommentar

Jeg forstår at innmaten i D4 ikke er relevant ! :thumbup: Bare det står - Nikon - ! :w00t::D

 

Absolutt ikke, men du avslører at du er tilstede i tråden for å kverulere, nettopp fordi det er nikon :roll:

 

Nei, men dere som er så profesjonelle, med topp utstyr - hvor er bildene, som et hvilket som helst annet kamera ikke greier ?

Lenke til kommentar

Jeg forstår at innmaten i D4 ikke er relevant ! :thumbup: Bare det står - Nikon - ! :w00t::D

 

Absolutt ikke, men du avslører at du er tilstede i tråden for å kverulere, nettopp fordi det er nikon :roll:

 

Nei, men dere som er så profesjonelle, med topp utstyr - hvor er bildene, som et hvilket som helst annet kamera ikke greier ?

Jeg tror alle er enige om at dyktige fotografer kan ta gode bilder med omtrent hva det skal være av kamerautstyr, men det blir svært mye enklere for fotografen å konsentere seg om selve bildene når utstyret setter færre begrensninger, hvilket kameraer som for eksempel Nikon D4 og den nærmest identiske Canon 1DX gjør. Har noen prøvd å si noe annet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noe Sondre har snakket om i tråden er toutchscreen, jeg kunne gjerne hatt en toutchscreen på D3'en istedenfor den vanlige skjermen så sant kvaliteten er like god eller bedre.

Det kunne være kjekt å bla igjennon bilder og meny med en toutchscreen. Synes å huske at man kan zoome inn ett bilde bare ved enkle bevegelse med fingrene. På den biten så kunne toutchscreenen vært genial.

Jeg kunne aldri tenkt meg å miste hurtigknappene dog, og latt mer av styringen gå på en toutchscreen. Det blir for tungvint når bildet skal taes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Touchscreen som tillegg er set vel svært få som er i mot. Det kan helt sikkert ha noe for seg. Men fjerne knappene? Da blir det nok veldig mange misfornøyde fotografer rundt om i verden.

Enig, de hurtige knappene må være der. Ser at D4 har forandret litt, AF-ON knappen, mye bedre plassering nå :) Sitter og tester med D3'en nå, vertikalt til horisontalt grep, den lille forandringene de har gjort med AF-ON vil passe fotografen bra! Endret av hertugen
Lenke til kommentar
Allikevell er jeg i en alder av 16 moden nok til å vite når jeg tar feil, når det er på tide å gi seg, og når det er på tide å komme med en unnskyldning.

Veldig bra skrevet innlegg. Jeg tok meg et lite tilbakeblikk i tråden og har telt innlegg med pluss-markeringer i diskusjonen Sondre lager. Slik er stillingen for øyeblikket:

 

Sondre: 0

Motsvar på Sondres innlegg: 118.

 

Det bør jo være en aldri så liten indikasjon på at man er ganske langt ute å kjører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Positivt overrasket over WT5 senderen; MÅ ha :)
Da MÅ du ha D4 også. Eneste kamera den passer på pga ny kontakt.. ;)

Ordrebekreftelse m/pris allerede mottatt :) 16. februar om alt går etter planen.

Bytter du inn D3'en på interfoto? eller selger du den bare på foto.no? Lurte mest på hvor mye interfot gir i innbytte :)
Lenke til kommentar

Han godeste SS fikk tråden splittet på Lørdag for noe han tydelighvis brente for. Søndag bidro han ikke med et eneste innlegg i den andre tråden, men fortsatte å kverulere i denne tråden opptil flere ganger.

 

Nå har flere ventet lenge på denne lanseringen, og hadde syntes det hadde vært fint å diskutere nettopp D4 og ikke ha en som tydelighvis kun er ute etter å ødelegge den gode stemningen.

 

Lurer på om han egentlig har en våt drøm om et Nikon D4, men siden han ikke oppnår det så prøver han å ta fra oss gleden som kanskje skal kjøpe oss et slikt, eller ihvertfall ønsker å diskutere det på en positiv måte.

 

Så med 118 positive stemmer på våre innlegg og O på SS sine innlegg så synes jeg at når Mandagen kommer så synes jeg at han bare skal la være å poste noe mer i denne tråden.

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men av meg er du ikke ønsket her SS!

Endret av Fytterakkern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Touchscreen som tillegg er set vel svært få som er i mot. Det kan helt sikkert ha noe for seg. Men fjerne knappene? Da blir det nok veldig mange misfornøyde fotografer rundt om i verden.

 

Men hva om man fikk taster som var små skjermer da, s.a brukeren kunne styre funksjon og layout ?

I Russland har de nå laget et "vanlig" tastatur hvor dette er mulig !

 

Optimus ...

Tenk om D4 hadde dette implementert !

Endret av Sondre Selnes
Lenke til kommentar

Touchscreen som tillegg er set vel svært få som er i mot. Det kan helt sikkert ha noe for seg. Men fjerne knappene? Da blir det nok veldig mange misfornøyde fotografer rundt om i verden.

 

Men hva om man fikk taster som var små skjermer da, s.a brukeren kunne styre funksjon og layout ?

I Russland har de nå laget et "vanlig" tastatur hvor dette er mulig !

 

Optimus ...

Tenk om D4 hadde dette implementert !

 

Det er ikke uten grunn at trykkfølsom skjerm ikke er implementert i mange av dagens kameramodeller. Spesielt de populære.

Videoen under er et eksempel hvor en trykkfølsom skjerm kan fungere og er et alternativ fremfor knapper. Samtidig har de begrenset den trykkfølsomme skjermen til å kun gjelde enkelte innstillinger av den enkle grunn at det er knotete. Det er ikke slik at produsentene ikke har tenkt på trykkfølsomme skjermer tidligere. De har uten tvil vurdert det, testet det og bestemt seg for at det ikke vil fungere. Det er en grunn til at trykkfølsom skjerm ikke er å finne på dagens kameraer eller nikons nye flaggskip

 

På 1.00 -> og 10.00 får man et godt eksempel på et område hvor trykkfølsom skjerm kan være et alternativ. Dog begrenser det seg til fokuspunkter.

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

Touchscreen som tillegg er set vel svært få som er i mot. Det kan helt sikkert ha noe for seg. Men fjerne knappene? Da blir det nok veldig mange misfornøyde fotografer rundt om i verden.

 

Men hva om man fikk taster som var små skjermer da, s.a brukeren kunne styre funksjon og layout ?

I Russland har de nå laget et "vanlig" tastatur hvor dette er mulig !

 

Optimus ...

Tenk om D4 hadde dette implementert !

 

Det er ikke uten grunn at trykkfølsom skjerm ikke er implementert i mange av dagens kameramodeller. Spesielt de populære.

Videoen under er et eksempel hvor en trykkfølsom skjerm kan fungere og er et alternativ fremfor knapper. Samtidig har de begrenset den trykkfølsomme skjermen til å kun gjelde enkelte innstillinger av den enkle grunn at det er knotete. Det er ikke slik at produsentene ikke har tenkt på trykkfølsomme skjermer tidligere. De har uten tvil vurdert det, testet det og bestemt seg for at det ikke vil fungere. Det er en grunn til at trykkfølsom skjerm ikke er å finne på dagens kameraer eller nikons nye flaggskip

 

På 1.00 -> og 10.00 får man et godt eksempel på et område hvor trykkfølsom skjerm kan være et alternativ. Dog begrenser det seg til fokuspunkter.

...hmmm men det virker hos Apple sin iPad, Iphone m/kamera... hos hTC, Nokia , Canon m.fl så da må tydeligvis de beherske en teknologi som Nikon ikke gjør, i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg vil ha knapper som jeg vet hvor er, sånn at jeg slipper å flytte ansiktet mitt fra kameraet når jeg tar bilder fra fotballkamper. At det kan være en løsning i framtiden når det gjelder entry-level og lignende er nå så, men Nikon D4 er jo ikke akkurat i det segmentet der.

 

Diskusjon er fint, men det er jo greit å forholde seg til realitetene og hva kameraet skal brukes til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble virkelig en Iphones kamera sammenlignet med en D4?

 

Knapper til å styre hovedfunksjonene i et kamera er nok et "must" i overskuelig fremtid som de fleste andre har vært inne på. Ser for meg frustrasjonen over å blende ned med kinnbeinet mitt fordi jeg ville bytte mellom høyre og venstre øye til å se gjennom søkeren og komme borti en touch løsning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...