Gå til innhold

– iPhone 5 får helt nytt design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har konkrete tall å vise til når det gjelder hvor skadebelastet iPhone 4(S) er? Jeg har sett en del bilder, og lest veldig mange kommentarer, men vet egentlig ikke om det stemmer. Det stemmer ihvertfall ikke med mine erfaringer, så da syntes jeg det er naturlig å spørre.

 

(Vennligst ikke link til en oversikt over forsikringssaker, da dette kan ha et hav av ulike forklaringer og betyr ikke nødvendigvis at iPhone 4(S) er en skjør mobil.)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor folk syns iphone knuser så lett av kanskje 15 venner har 3 av dem knust.

1 fordi han tråkka på den...

2 fordi han var VELDIG uforsiktig kasta ut av vinduet o.l

3 han siste mista den fra lomma og knuste baksiden

 

 

Edit: skal ikke lage noe diskusjon om hvor lite/mye Iphone tåler. jeg har Android nå men min neste mobil blir kanskje iphone :)

Endret av Gurre
Lenke til kommentar

Jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor folk syns iphone knuser så lett av kanskje 15 venner har 3 av dem knust. 1 fordi han tråkka på den...2 fordi han var VELDIG uforsiktig kasta ut av vinduet o.l3 han siste mista den fra lomma og knuste baksidenEdit: skal ikke lage noe diskusjon om hvor lite/mye Iphone tåler. jeg har Android nå men min neste mobil blir kanskje iphone :)

 

En jeg kjenner mistet sin iphone 4 fra ca 15 cm ned i parketten. Spindelvevskjerm!

 

edit: den editen din kom ikke opp i kommentarfeltet på amobil. sry for evt tullepost som kan fjernes :p

Endret av edge
Lenke til kommentar

Er det noen som har konkrete tall å vise til når det gjelder hvor skadebelastet iPhone 4(S) er? Jeg har sett en del bilder, og lest veldig mange kommentarer, men vet egentlig ikke om det stemmer. Det stemmer ihvertfall ikke med mine erfaringer, så da syntes jeg det er naturlig å spørre.

 

(Vennligst ikke link til en oversikt over forsikringssaker, da dette kan ha et hav av ulike forklaringer og betyr ikke nødvendigvis at iPhone 4(S) er en skjør mobil.)

 

Såvidt jeg vet så finnes det ingen eksakte oversikter over det, man har bare ting som forsikringssaker, droptests og analyse av oppbygning som alle peker i samme retning. Mao har vi ikke absolutt kunnskap om emnet, men det vi har peker i samme retning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror nok iphone 4s og iphone 4 er en av de telefonene som tåler støt fra fall og press minst av toppmodellene der ute. Men de er på langt nær så skjøre som android guttene skal ha det til.

Her kan jeg ikke se meg enig. Har en iPhone 4S som fungerer strålende til mitt bruk, men den er utrolig skjør. En telefon til 500kr tåler mer. Skal nevnes at du ikke får den samme kvalitets-følelsen av den. Men en såpass dyr telefon burde tåle og kjennes god ut. Dette gjør blant annet HTC telefoner, som jeg har hatt tidligere erfaringer med :)

Endret av Pungrotta Crash
Lenke til kommentar

Er det noen som har konkrete tall å vise til når det gjelder hvor skadebelastet iPhone 4(S) er? Jeg har sett en del bilder, og lest veldig mange kommentarer, men vet egentlig ikke om det stemmer. Det stemmer ihvertfall ikke med mine erfaringer, så da syntes jeg det er naturlig å spørre.

 

(Vennligst ikke link til en oversikt over forsikringssaker, da dette kan ha et hav av ulike forklaringer og betyr ikke nødvendigvis at iPhone 4(S) er en skjør mobil.)

 

Såvidt jeg vet så finnes det ingen eksakte oversikter over det, man har bare ting som forsikringssaker, droptests og analyse av oppbygning som alle peker i samme retning. Mao har vi ikke absolutt kunnskap om emnet, men det vi har peker i samme retning.

 

AtW

 

Men f.eks forsikringssaker kan ikke brukes til å påstå noe slikt. Hvis iPhone er overrepresentert i forsikringssaker kan det ha mange andre grunner enn at den tåler lite.

 

Nå skal jeg ikke krangle så mye på dette ettersom jeg også tror at den sikkert tåler mindre enn mange andre mobiler. Jeg syntes derimot at jeg relativt ofte ser bastante påstander om at iPhone tåler ekstremt lite, uten at jeg enda har sett noe som faktisk støtter de påstandene. Det hele virker litt overdrevet.

Lenke til kommentar

Er det noen som har konkrete tall å vise til når det gjelder hvor skadebelastet iPhone 4(S) er? Jeg har sett en del bilder, og lest veldig mange kommentarer, men vet egentlig ikke om det stemmer. Det stemmer ihvertfall ikke med mine erfaringer, så da syntes jeg det er naturlig å spørre.

 

(Vennligst ikke link til en oversikt over forsikringssaker, da dette kan ha et hav av ulike forklaringer og betyr ikke nødvendigvis at iPhone 4(S) er en skjør mobil.)

 

Såvidt jeg vet så finnes det ingen eksakte oversikter over det, man har bare ting som forsikringssaker, droptests og analyse av oppbygning som alle peker i samme retning. Mao har vi ikke absolutt kunnskap om emnet, men det vi har peker i samme retning.

 

AtW

 

Men f.eks forsikringssaker kan ikke brukes til å påstå noe slikt. Hvis iPhone er overrepresentert i forsikringssaker kan det ha mange andre grunner enn at den tåler lite.

 

Nå skal jeg ikke krangle så mye på dette ettersom jeg også tror at den sikkert tåler mindre enn mange andre mobiler. Jeg syntes derimot at jeg relativt ofte ser bastante påstander om at iPhone tåler ekstremt lite, uten at jeg enda har sett noe som faktisk støtter de påstandene. Det hele virker litt overdrevet.

 

Det kan ha andre årsaker, feks at folk som eier iphone er mer uforsiktig. Det kan også være at iphone er mer uheldig med hvordan den faller i drop-testene mot andre telefoner, det kan også være at den tåler mer enn materialoppbygningen tilsier. Men det er ingenting man vet med 100% sikkerhet. Jo mer som peker i samme retning, jo mer sannsynlig er det at noe faktisk er tilfellet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror nok iphone 4s og iphone 4 er en av de telefonene som tåler støt fra fall og press minst av toppmodellene der ute. Men de er på langt nær så skjøre som android guttene skal ha det til.

Her kan jeg ikke se meg enig. Har en iPhone 4S som fungerer strålende til mitt bruk, men den er utrolig skjør. En telefon til 500kr tåler mer. Skal nevnes at du ikke får den samme kvalitets-følelsen av den. Men en såpass dyr telefon burde tåle og kjennes god ut. Dette gjør blant annet HTC telefoner, som jeg har hatt tidligere erfaringer med :)

Hva er det du ikke er enig i? Jeg sier det at de er blant mobilene som tåler minst. Men de er ikke i nærheten så skjør som android gutta skal ha det til. Vi har 2 år gammel jente i hus, og en 2 iohone's. Knall og fall skjer hele tiden, både inne og ute. Noe ganger med bumper og andre ganger uten. Men både x10'en og Desiren jeg hadde i fjor tålte mer.

Lenke til kommentar

Tror nok iphone 4s og iphone 4 er en av de telefonene som tåler støt fra fall og press minst av toppmodellene der ute. Men de er på langt nær så skjøre som android guttene skal ha det til.

Her kan jeg ikke se meg enig. Har en iPhone 4S som fungerer strålende til mitt bruk, men den er utrolig skjør. En telefon til 500kr tåler mer. Skal nevnes at du ikke får den samme kvalitets-følelsen av den. Men en såpass dyr telefon burde tåle og kjennes god ut. Dette gjør blant annet HTC telefoner, som jeg har hatt tidligere erfaringer med :)

Hva er det du ikke er enig i? Jeg sier det at de er blant mobilene som tåler minst. Men de er ikke i nærheten så skjør som android gutta skal ha det til. Vi har 2 år gammel jente i hus, og en 2 iohone's. Knall og fall skjer hele tiden, både inne og ute. Noe ganger med bumper og andre ganger uten. Men både x10'en og Desiren jeg hadde i fjor tålte mer.

Jo, de er så skjøre som Android guttene skal ha det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merklig syn folk har på telefoner av "plast"

Det er faktisk ikke vanlig plast det er snakk om...

Fks samsung sine toppmodeller er ikke laget av vanlig plast som i plastkopper eller plastbestikk plast.. osv....

 

De er laget av komposit/plast legeringer..

Forkjellige typer matrialer som er legert sammen for og gi lav vekt høy styrke høy strekkfasthet osv for at de skal tåle en støyt og vere solide..

molekylstrukturen er helt annerledes en "plast" som det virker som mange sammenligner med..

er ofte armert i tilleg med fks glassfiper eller andre fibre for og gi enda bedre styrke..

 

Skjermen er laget av noe som heter Gorilla Glass på samsungtelefonene og det er faktisk herdet glass som er lagt ned i en form med smeltet kalium for og jøre glasset "seigt" så det ikke knuser men er like ripe beskyttende som herdet glass men knuses ikke som glass...

 

(Gorilla Glass is a thin-and light-weight material which supports the seamless full-glass fronts of the most sophisticated device designs. Because it is strengthened at the molecular level, its ability to resist damage creates a performance advantage over other cover materials..)

 

Ting som skal vere solide og samtidig vere lett og tåle ytre påkjeninger bra er komposit matrialer som kan vere så mangt.. reint stål reint glass vanlig tre osv er gammeldagse matrialer...

fks Alle våpen som blir brukt i tjeneste (militere våpen) blir laget av plat/komposit matrialer osv glasfiberarmert polyteran plas fks og ande komposit matrialer for de er lette strerke solide osv og eg kan ikke se noen bakdeler med det..

 

her er jo bare 1 av mange eksempler på hva som tåler mest---

 

:)

Endret av Naits_89
  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...