Gå til innhold

Anmeldelse: Saints Row: The Third (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig glad i GTA, men er hakket gladere i Saints Row. Fuglene vet hvor mye jeg spilte det første, det andre prøvde på mye men feilet på det meste men det tredje har rettet opp i det meste jeg mener var galt. Utover kulesvampefiender og tidvis irriterende checkpoints har jeg ikke opplevd noe veldig negativt ved spillet.

Det prøver å gjøre èn ting; være over-the-top, og det klarer det vannvittig bra. Enkelte oppdrag er vannvittig godt koreografert, særlig det AltF4 nevner først. Det er et av de tøffere oppdragene jeg kan huske, noen sinne, punktum. Andre er så fjerne at det er helt latterlig, bla. inne i internettet.

Skal ikke sette noen karakter på spillet, men det er et veldig underholdende avbrekk fra de ellers mer eller mindre selvhøytidelige og "seriøse" spillene jeg ellers spiller.

Lenke til kommentar

Lovlig seint, Gamer?

 

Nuvel. Personlig synes jeg dette var et av høstens beste spill. Totalt galskap fra start til slutt. Hauger med våpen, muligheter for forandring av alt fra biler og våpen til spillkarakter og utsende. Brukbar grafikk- og lyd. Koste meg stort i enspiller og har fortsatt å spille etter historie slutt. Flere spill av denne typen.

Lenke til kommentar

Er enig i at spillet kanskje ikke fortjener en bedre karakter der gitt, MEN "For uten at spillet nå har gått helt av hengslene rent innholdsmessig og har en del morsomme oppdrag, er det relativt lite nytt å spore" det vil jeg påstå er feil. Før så hang de seg i rompa på GTA, nå syntes jeg de har klart å rive seg VELDIG løs fra den. Om det er i en positiv retning? Naah.

Lenke til kommentar

Saints Row 2 var langt bedre, og bare det faktum at jeg spilte det på PC - som var en FORFERDELIG dårlig port full av bugs og ytelsesproblemer - og LIKEVEL syntes spillet var langt bedre enn The Third... det sier sitt.

 

LarZen, du mente en kar her har "kjøpt feil spill" når han sier at han ikke klarte å engasjere seg, fordi spillet ble "for useriøst". Har du faktisk spilt Saints Row 2? Spillet har mye hysterisk barnslig humor (på en god måte), men de har også en semi-seriøs historie, med noen utrolig tøffe cutscenes som satte sammen alle de snodige oppdragene. Saints Row 2 var ikke like "crazy" som SR3 er, men dette er ikke positivt for SR3. Her skjer det så mye rart og dumt, at man bare blir vant med det, og dermed mister disse hendelsene inntrykket av å faktisk være rare og dumme. I SR2 ble det gjort til noe hysterisk morsomt å kjøre rundt i en septikkbil og spraye dritt på folk, men til tross for at SR3 har langt mer ekstreme øyeblikk, har det ikke på langt nær det samme inntrykket på deg når du spiller. Eller, i alle fall ikke på meg.

 

I Saints Row 3 får du bare en telefonsamtale med en random dude, så befinner du deg i neste sekund plutselig i en bil med en tiger i baksetet. Muligens morsomt for noen, men det er vanskelig å binde seg til historien og karakterene da, og dermed er det vanskelig å engasjere seg mer enn man gjorde i GTA 2, hvor de aller fleste som spilte, bare gjorde det for å kjøre over Elvis-gjengen og flambere tilfeldige forbipasserende. Det blir fort tamt i lengden. Når Saints Row 2 atpåtil har så uhorvelig mye mer substans, så får det bare SR3 til å se desto mer sjelløst og tomt ut. Spillet er ikke dårlig - og spesielt begynnelsen av spillet oser av kvalitet blandet med absurd humor - men det er da bare så synd at resten av spillet ikke klarer å holde seg på samme nivå. Det er ikke engang i nærheten. Her får man stort sett bare to-tre typer oppdrag, som kokes ned til oppdrag som i et hvilket som helst RPG ville blitt kalt "fetch quests". Og "fetch quest" er, som de fleste vet, ikke særlig ofte en positivt betont betegnelse.

 

Jeg er ikke alltid enig med Angry Joe (fyren ga FarCry 2 en 9/10 i sin tid *facepalm*), men jeg kan ikke gjøre annet enn å linke til hans videoreview av Saints Row: The Third. Han artikulerer så perfekt hva det er jeg synes er forferdelig galt med SR3, og et definitivt steg i FEIL retning. Han klarer å summere det opp langt bedre enn jeg kan:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Saints Row 2 var langt bedre, og bare det faktum at jeg spilte det på PC - som var en FORFERDELIG dårlig port full av bugs og ytelsesproblemer - og LIKEVEL syntes spillet var langt bedre enn The Third... det sier sitt.

 

LarZen, du mente en kar her har "kjøpt feil spill" når han sier at han ikke klarte å engasjere seg, fordi spillet ble "for useriøst". Har du faktisk spilt Saints Row 2?

 

Nei jeg fikk aldri surra meg til å spille det dessverre. Men dem fleste som har sett alle dem reklame snuttene dem laget for spillet skjønte vel at det her ble ganske så skrullete og langt ifra noe seriøst. Det samens med diverse video anmeldelser ville gitt en ganske klar pekepine.

 

Men om en kjøpte det i tro at det er mer likt nr 2 som ikke etter hva jeg leser tok helt av så skjønner jeg jo at en kan bli skuffet.

 

 

Lenke til kommentar

Saints Row 2 var langt bedre, og bare det faktum at jeg spilte det på PC - som var en FORFERDELIG dårlig port full av bugs og ytelsesproblemer - og LIKEVEL syntes spillet var langt bedre enn The Third... det sier sitt.

 

LarZen, du mente en kar her har "kjøpt feil spill" når han sier at han ikke klarte å engasjere seg, fordi spillet ble "for useriøst". Har du faktisk spilt Saints Row 2?

 

Nei jeg fikk aldri surra meg til å spille det dessverre. Men dem fleste som har sett alle dem reklame snuttene dem laget for spillet skjønte vel at det her ble ganske så skrullete og langt ifra noe seriøst. Det samens med diverse video anmeldelser ville gitt en ganske klar pekepine.

 

Men om en kjøpte det i tro at det er mer likt nr 2 som ikke etter hva jeg leser tok helt av så skjønner jeg jo at en kan bli skuffet.

 

Du har helt rett, folk vil lett se fra videoer og lignende at spillet nå er enda mer 'crazy'. Poenget er nok mer det at folk burde kunne legge sin tro til utviklerne, at de holdt seg tro til formelen, og forbedret på det som var dårlig med SR2, men la til nye ting. Mobiltelefonen med oppdraderingssystemet er et flott tillegg for eksempel, men det finnes desverre alt for mye som var med i SR2, som nå mangler i SR3.

 

Igjen, ser du videoen jeg linket til, som viser gameplay fra begge de to spillene (den er ganske så underholdende) så er det nok lettere å forstå nøyaktig hvilke ting det er jeg sikter til. :)

 

Problemet til Saints Row 3 er at det gjør som så mange andre i underholdningsbransen. Serien blir populær, og med neste iterasjon finner de da ut at de skal ta alt det som var populært og "snakkis-verdig" i forrige spill/film/TV-serie, og gjøre disse elementene selve bærebjelkene, i håp om at det er nok. Et prakteksempel fra en annen side av underholdningsbransen er jo Nissene over Skog og Hei. Enten man liker serien eller ikke, er det ikke til å legge skjul på at hele denne serien er ren rehash fra Nissene på Låven. Alt som skjer i serien her (alt som faktisk er i nærheten av å være morsomt), har allerede skjedd i forrige serie. Og det dras ut til det blir direkte pinlig, og ikke på noen god måte. Slik føler i alle fall jeg det er med Saints Row 3.

 

Som sagt - dere som er late og ikke liker å lese - se videoen jeg la ut. Jeg tror nok Gamer.no's anmelder vil være rimelig enig (han ga samme karakter), og dermed så har jo dere sutrkoppene ( :p ) som maser om det, en videoanmeldelse tilgjengelig - en videoanmeldelse som forklarer og beskytter den kvasse karakteren og sammenligner den med forrige spill i serien, uten at dere trenger å lese dere inn ett eneste ord. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Som de fleste andre her er jeg uenig i karakteren. Synes spillet ihvertfall fortjener en 8'er. Brukte vel noe over 30 timer før jeg var ferdig, og det var underholdende timer må jeg si. Men hva er vitsen med å komme med en anmeldelse over en måned etter at spillet kom ut? Hvem har nytte av denne anmeldelsen?

Lenke til kommentar

Men hva er vitsen med å komme med en anmeldelse over en måned etter at spillet kom ut? Hvem har nytte av denne anmeldelsen?

 

Det er svært mange som kjøper spill lenge at de kommer ut, av ulike årsaker. Vi skriver ikke anmeldelser kun for de mest hardbarka spillerne som bruker tusenvis av kroner i måneden på videospill. Derfor besluttet vi også at denne saken bevarer en viss relevans selv en drøy måned etter utgivelse. Bare i nyttårssalget alene kan man nok regne med at en hel del nordmenn vurderer Saints Row: The Third og andre spill.

 

Edit: Som Hr. Jenssen er inne på så er det nok også flere som handler spill i disse dager, selv om undersøkelser viser at det selges klart mest spill og lignende artikler rundt midten og slutten av november.

 

Når det er sagt så har denne anmeldelsen blitt grovt forsinket av ulike årsaker, og det beklager vi på det dypeste. Vi har alltid som mål å være ute med anmeldelsen så nær utgivelsesdatoen som mulig, og gjerne noen dager før, slik at flest mulig kan nyte en så relevant som mulig veiledning. Det var vi ikke i stand til denne gangen.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...