Gå til innhold

Radeon 7970-spesifikasjoner lekket


Anbefalte innlegg

 Jeg tviler på at det vil slå de neste Fermi kortene. Stabilitet på driverne og slikt gjør Nvidia mer attraktivt  for min del. Selv om det koster litt mer men man får det man betaler for. 

Driver-"stabilitet" er like "bra" på begge sider. Like mange som har problemer med AMD-drivere som Nvidia-drivere. Alt etter 275.33 har skapt masse problemer som enda ikke er fikset hos folk, når nyere spill helt enkelt ikke fungerer på eldre drivere er dette uakseptabelt. AMD har i det minste færre av slike problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Personlig aldri hatt problemer med driverne. Bare noen installasjon problemer med driverne laget for Battlefield 3.

 

Det gjør ikke mye men kjernene i Fermi er mye mer avanserte og er topp til fysikk prosessering. Noe man ikke får fra ATI. De har ikke engang prøvd å etterlikne eller lisensiere Cuda kjerner. ATI med Cuda kjerner hadde vært noe veldig mye kraftigere enn disse ALU kjernene som ikke klarer særlig mye.

 

 

Lenke til kommentar

Noe annet som er digg med GCN er den er satt opp så GPU kan kjøre forskjellige kontekster samtidig på forskjellige CU CU/array. De trenger da ikke gjøre temporal context-switching i like stor grad, og har også optimalisert for det når det trengs. Jeg mener også på å ha lest at de kan kjøre mange forskjellige kernels samtidig og dele GPU-en inn ala tiles i virtualisering.

Dette er ikke noe nytt. Det samme kan du også gjøre på Fermi-kortene. Hver SM (Streaming Multiprosessor) på Fermi (du har 16 stk.) kan eksekvere forskjellige kode.

 

Det gjør ikke mye men kjernene i Fermi er mye mer avanserte og er topp til fysikk prosessering. Noe man ikke får fra ATI. De har ikke engang prøvd å etterlikne eller lisensiere Cuda kjerner. ATI med Cuda kjerner hadde vært noe veldig mye kraftigere enn disse ALU kjernene som ikke klarer særlig mye.

Tja...

GCN kortene fra AMD eksponerer kortet som flere SIMD-enheter (128 SIMD enheter på 7970). Hver SIMD-enhet kan eksekvere 16 32-bit verdier per klokkesykel. Disse 16 verdiene kan ha forskjellig data, men de må kjøre samme instruksjon.

Nvidia på den andre siden eksponerer kortet på en helt annen måte. Den metoden AMD bruker på GCN ligner egentlig veldig mye på modellen Intel prøvde deg på med Larabee for et par år siden.

Lenke til kommentar

Inntil 60% i Civ 5 og Shogun 2. Det betyr sannsynligvis i 2650x1600 med maks AA/AF med fps man neppe ville giddet å bruke i praksis.

 

PR-avdelinga til AMD har kuttet 80 prosentpoeng av stolpene i bunn for å få de til å virke mer imponerende. Det blir som å ta bilde av to skyskrapere på henholdsvis 32 og 40 etasjer, fra 30. etasje og opp for å vise hvor mye høyere sistnevnte er enn den første. Selv om det står forklart med tekst at bildene starter på 30. etasje så gir det et helt annet visuelt inntrykk enn om man fotograferte skyskraperne fra bunnen.

 

Gleder meg til vi får se grafer med relevante oppløsninger og innstillinger uten slike markedsføringstriks.

Lenke til kommentar

Heh, for en fin misvisende graf.

 

AtW

Vs sånn den burde blitt presentert:

post-163450-0-72343900-1324321274_thumb.png

 

Inntil 60% i Civ 5 og Shogun 2. Det betyr sannsynligvis i 2650x1600 med maks AA/AF med fps man neppe ville giddet å bruke i praksis.

 

PR-avdelinga til AMD har kuttet 80 prosentpoeng av stolpene i bunn for å få de til å virke mer imponerende. Det blir som å ta bilde av to skyskrapere på henholdsvis 32 og 40 etasjer, fra 30. etasje og opp for å vise hvor mye høyere sistnevnte er enn den første. Selv om det står forklart med tekst at bildene starter på 30. etasje så gir det et helt annet visuelt inntrykk enn om man fotograferte skyskraperne fra bunnen.

 

Gleder meg til vi får se grafer med relevante oppløsninger og innstillinger uten slike markedsføringstriks.

Det er ikke markedsføringsTRIKS, det er enten missvisende med vilje (uærlig/uetisk), eller inkompetanse.

 

Jeg har sett slike grafer et par ganger før på produsenters egne sider (skal ikke si hvor) og opplyst dem om at det gir dette intrykket, og de har svart på epost med beklagelse og at de skulle ta det opp med markedsføring... :p

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Det er ikke markedsføringsTRIKS, det er enten missvisende med vilje (uærlig/uetisk), eller inkompetanse.

 

Jeg har sett slike grafer et par ganger før på produsenters egne sider (skal ikke si hvor) og opplyst dem om at det gir dette intrykket, og de har svart på epost med beklagelse og at de skulle ta det opp med markedsføring... :p

jeg tror kortet blir bra :)

Jepp, jeg tror også kortet blir bra, til tross for bevisst misledende grafer fra markedsføringsavdelinga! :) Det er det tross alt ingeniører som står bak kortet, ikke markedsføringsfolk.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg spesielt liker trikset som brukes for å vise forskjellen mellom Nvidia og Amd ytelsen.

Men når det er sagt så er det klart at ytelseforskjellen vil ligge på mellom 20 til 65% noe som er imponerende.

 

Så lenge alt stemmer og ingenting er "Fud" så ser det bra ut, mulig jeg personlig kommer til å gå for en "billig-utgave" denne gangen som yter bra og som fungerer fint på det oppsettet jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...