Gå til innhold

Radeon 7970-spesifikasjoner lekket


Anbefalte innlegg

i accidentallyd moar pictures?

 

Fine greier å sjå på er dei. Skulle nesten ønska at ved nye vannblokker for referanse-PCB at dei kjørte designet ut via vifteåpningen. :p

Skulle vært standard for alle parter over 200W :p

Håper det kommer custom designs med det. Selv om det er en ekstern 120-radiator i lukket loop vil jeg vurdere det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at mitt 6970 ikke er verdt å bytte ut, særlig når AMD får blod på tann mtp. Prisen og manko på NVidias konkurranse. 4000 er ikke verd hoppet opp fra 6970, særlig ikke når bruktverdien på 6970 er under halve prisen til 7970 :-/

 

Noen som vet om AMD har en spesifik roadmap ala Intels tick-tock? Om det er noe info om neste serie? Det blir vel ny arkitektur og ikke mindre produksjonsteknikk?

Lenke til kommentar

imponerende specs. bortsett fra ROPS, kun 32 ?? vil ikke det bli en god flaskehals i forhold til texture units som er 128 og ikke minst 2000 shader cpus ? mitt gammle 470 kort har jo 40 rops.

Folk har kjørt noen filtere gjennom png-bildet som er lekket og funnet ut at bildet av kortet var et limt inn jpeg-bilde. Mye som tyder på at dette bildet er fake. På den annen side virker det som om vi får se en papirlansering neste uke: AMD to launch HD 7970 December 22

 

32 ROP på 384-bit minnebuss gir heller ikke mening.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Aner jeg et lite steg vekk fra det kommunegrå mursteins-designet som kjennetegner disse AMD korta ? En liten fartsstripe har sneket seg inn ser jeg.

 

Anyway , blir spennende å se hva Nvidia kan vaske opp med.

 

Hvem av dem? Eller har du sett feil? Klistremerke kan du vel sette på selv, hvis det er kjøleren du sitter å ser på hele tida :!:

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

imponerende specs. bortsett fra ROPS, kun 32 ?? vil ikke det bli en god flaskehals i forhold til texture units som er 128 og ikke minst 2000 shader cpus ? mitt gammle 470 kort har jo 40 rops.

Tydligvis ikke, ihvertfall ikke i den grad at det hadde forsvart et annet design med flere ROPs.

ATi/AMD klarte seg lenge med bare 16 ROP's, helt fra Radeon X800 i 2004 og frem til Radeon 58x0.

post-6993-0-64908200-1324062775_thumb.png

Lenke til kommentar

imponerende specs. bortsett fra ROPS, kun 32 ?? vil ikke det bli en god flaskehals i forhold til texture units som er 128 og ikke minst 2000 shader cpus ? mitt gammle 470 kort har jo 40 rops.

Tydligvis ikke, ihvertfall ikke i den grad at det hadde forsvart et annet design med flere ROPs.

ATi/AMD klarte seg lenge med bare 16 ROP's, helt fra Radeon X800 i 2004 og frem til Radeon 58x0.

 

får håpe for amd sin del at det holder med 32, jeg syns det høres lite ut, men er vel bare å vente å se på tester hvor bra det kortet er i høy oppløsning med 16/32AA osv.

Lenke til kommentar

imponerende specs. bortsett fra ROPS, kun 32 ?? vil ikke det bli en god flaskehals i forhold til texture units som er 128 og ikke minst 2000 shader cpus ? mitt gammle 470 kort har jo 40 rops.

Skal bli spennende å se hvordan de klarer overgangen fra and VLIW til en SIMD-arkitektur.

Det er dog interessant å se at det primært er prosesseringskjærene som er endret fra forrige generasjon, ikke front-end i særlig grad.

Lenke til kommentar

Noe annet som er digg med GCN er den er satt opp så GPU kan kjøre forskjellige kontekster samtidig på forskjellige CU CU/array. De trenger da ikke gjøre temporal context-switching i like stor grad, og har også optimalisert for det når det trengs. Jeg mener også på å ha lest at de kan kjøre mange forskjellige kernels samtidig og dele GPU-en inn ala tiles i virtualisering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg tviler på at det vil slå de neste 700 serie Fermi kortene. Stabilitet på driverne og slikt gjør Nvidia mer attraktivt  for min del. Selv om det koster litt mer men man får det man betaler for.  

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...