Gå til innhold

Noen andre som ikke gidder å bruke hest?


Anbefalte innlegg

Jeg synes "hestefysikken" i Skyrim er rimelig dårlig.

Får ikke den skikkelige følelsen av å ri.

Dessuten gidder ikke hesten å sprinte i lenger enn 5-10 sekunder.

Man kan heller ikke sloss fra hesteryggen.

 

Jeg har konstant gått rundt Skyrim i mine 50++ spilltimer, og trivdes med det.

Har til og med fått Shadowmere, men jeg orker ikke å bruke den heller.

 

Kanskje dette er fordi jeg runda Red Dead Redemption rett før jeg kjøpte Skyrim.

Det spillet har utrolig digge hester. Skyrims hester føles helt merkelige ut i forhold.

Assassins Creed-serien har også bedre fysikk på hestene. (De er dog vanskeligere å styre)

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker kun Shadow mere når jeg ikke kan fasttravel til punkter som er langt borte fra plasser jeg når selv. Greit å korte ned tiden noe, da jeg allerede har en voldsom ansamling av ingredienser. Hadde ikke savnet hesten om den var borte, den har en irriterende evne til å stå i veien i slosskamper mod drager og lignende.

Lenke til kommentar

Føler ikke det går så veldig mye saktere når jeg spurter selv enn når hesten min gjør det, og med 400+ i stamina har jeg nok overskudd til å spurte nesten så mye jeg vil. Dessuten er hestene i Skyrim til og med dummere enn ordentlige hester - i RDR har de for eksempel vett til ikke å la meg styre dem utfor nærmeste avgrunn. Etter å ha blitt vant til dette gikk det ikke så bra med mitt første øk i Skyrim.

 

Alle hestene er vel også like, i hvert fall i "ytelse". Det er ikke mye interessant. Neste gang vil jeg ha ridning som ferdighet og hesteavl som mulig aktivitet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

I used to use a horse, then it took an arrow in the knee

 

 

Seriøst dog, brukte 1000 gold på en hest, kjørte den over en klippe med et uhell, jeg har vandret siden. Samt, jeg er en destruktiv high elf (bokstavelig talt) så alt innen en 15 yard radius av mine spells har en tendens til å blomstre opp i flammer. Etter at jeg hadde drept 2/3 av en flokk jeg prøvde egentlig å redde, fant jeg ut at det var bedre å være elene. Samt, hesten har det mye bedre der den står.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig nei.

Hesten burde rett og slett bli raskere(mye lengre sprint), og man burde kunne bruke ranged attacks (archery og magic) fra hesteryggen.

 

Da hadde jeg brukt den!

 

En av mange minneverdige øyeblikk i Daggerfall er å bruke blunt weapon (flail) fra hesteryggen. Var man attpåtil klassen Knight følte man seg veldig kul.

 

Hadde ikke gjort noe om det gikk an i Skyrim.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Bruker aldri hest, de er helt ubrukelige. Når man rir kommer man kun raskere frem på flatmark, gitt at det ikke kommer fiender.

 

Dette er ikkje heilt sant, faktisk har det seg slik at den einaste fornuftige plassen for å ri er i motsatt tilfeller.

 

Når du rir kan du klatre opp brattare fjellsider enn du kan når du går til fots. Dette gjer at hesten kan være kjekk og ha dersom du skal ta ein snarveg over eit fjell.

 

På flatmark er det eigentleg betre å sprinte, du spring kanskje ikkje fullt like fort som ein hest (sjølv om det ikkje er så langt unna), men etterkvart som du kjem opp i level og får meir stamina så kan du sprinte over lengre avstandar.

 

Sjølv så bruker eg ikkje hesten så mykje, men når du har råd til ein hest så kan du like godt kjøpe ein. Kvar gong du bruker fast travel så vil hesten følge med deg. Så dersom du bruker fast travel til ein ny plass så kan du alltid velge om du vil ri vidare eller ikkje.

 

Ein anna fordel med hest er at så lenge du ikkje klatrer ned frå hesten så er du og hesten nærmast udødelig. Du kan derfor velge å berre ri gjennom fiendane i stadan for å stoppe og bruke tid på å sloss.

 

Dei største ulempane med hesten slik som eg ser det er at det går med litt for lang tid å klatre på og av hesten. I tillegg så har hesten for lite stamina til å sprinte over lengre avstandar (kanskje dette endrer seg etterkvart i spelet).

 

Skyrim burde ha ridning som skill, då fyrst hadde hesten blitt nyttig. Berre noke så enkelt som å kunne bruke nokre skillpoints på å få muligheita til å bruke våpen frå hesteryggen ville gjort hesten mykje meir anvendelig, for ikkje å snakke om muligheita til å bruke hesten som pakkdyr for å transportere alt skrotet som du ender opp med.

Lenke til kommentar

Tror hester var noe av det siste de implementerte og det kan virker som litt hastverksarbeid.

 

Hvorfor i alle dager kan jeg ikke bruke hesten som pakkesel når jeg kan bruke companions til det? hadde vel isåfall vært mer naturlig om det var omvendt. Og dette som er nevnt at man ikke kan skyte ifra hesteryggen samt at man bruker en halvtime på å komme seg ned, dvs at alle fiender har rukket og kommet seg helt bort og står og slår på deg mens du kravler deg ned... upraktisk.

 

Men kommer vel en mod for slike ting som det gjør til alt annet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...