Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Tippeligaen mister en storklubb og tippeligaen's beste fans. Brann Stadion er en av få stadioner som blir fylt mer enn 75% hver kamp. Når Norges beste by erstattes med lille Mjøndarn' så sier det seg selv at ligaen synker betraktelig i kvalitet. Hadde vært som om United rykket ned på bekostning av Shrewsbury.

Selv om Brann Stadion er fylt 75 % (Kudos dog, mange andre klubber som sliter der) så er det totalt irrelevant i forhold til kvaliteten på ligaen. At Brann rykker ned er fordi de ikke var gode nok til å holde seg oppe og fortjent.

Tilskuertallet blir lavere, men kvaliteten blir nok høyere mtp. at Mjøndalen var mye bedre enn Brann begge kampene.

 

Får uansett bare enda mer inntrykk av hvor arrogante Brann-supportere er. Blir for dumt å bruke tilskuertall til å forsvare dere selv fordi dere blir ertet for å ha rykket ned. Folk flest er nok fornøyde.

 

@Solaar Tror nok folk flest er glade for at Brann har rykket ned pga. at de virket litt storkjeftet med "Norges beste by"-greiene.

Endret av RollsReus™
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Shrewsbury hadde vært bedre enn United hadde det da ikke vært noe tap. på samme måte som det ikke er noe tap at Brann rykker ned og Mjøndalen rykker opp.

 

Aldri før har jeg sett noen fans som er så høye på seg selv som Brann-fans.

Du har aldri vært i Oslo, Bærum, Lillestrøm og/eller Trondheim?

Lenke til kommentar

Tippeligaen mister en storklubb og tippeligaen's beste fans. Brann Stadion er en av få stadioner som blir fylt mer enn 75% hver kamp. Når Norges beste by erstattes med lille Mjøndarn' så sier det seg selv at ligaen synker betraktelig i kvalitet. Hadde vært som om United rykket ned på bekostning av Shrewsbury.

 

*burf* jeg tror jeg kastet litt opp inni munnen min.

 

Brann er en storklubb på lik linje med at Forest er en storklubb; det er kun i navnet og kun det. Det skader kanskje tilskuertallet til Tippeligaen som tross alt ikke betyr stort mer enn at det er en tabell i et Excel-ark som må endres på.

 

Jeg gleder meg mye mer til å se Mjøndalen enn Brann. Hvorfor skulle jeg se en skakkjørt klubb med en holdning til økonomi som får Luksusfellen til å juble, overlegne fans og giddaløse spillere når jeg kan se en klubb med lidenskapelig supportere og spillere som gir alt for drakta?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om Shrewsbury hadde vært bedre enn United hadde det da ikke vært noe tap. på samme måte som det ikke er noe tap at Brann rykker ned og Mjøndalen rykker opp.

 

Aldri før har jeg sett noen fans som er så høye på seg selv som Brann-fans.

 

"Hadde ikke vært noe tap"? Du må tenke langsiktig. United har en enorm fanbase og trekker mye større interesse og intekter til ligaen enn det Shrewsbury gjør, selv om United hadde vært i dårligere form. Selv om forskjellene ikke er like store, så skaper Brann definitvt mer inntekter og interesse enn det Mjøndarn gjør.

Endret av Dapper Chap
Lenke til kommentar

 

Om Shrewsbury hadde vært bedre enn United hadde det da ikke vært noe tap. på samme måte som det ikke er noe tap at Brann rykker ned og Mjøndalen rykker opp.

 

Aldri før har jeg sett noen fans som er så høye på seg selv som Brann-fans.

Du har aldri vært i Oslo, Bærum, Lillestrøm og/eller Trondheim?

 

 

Jeg trur det han mener er at Brann supportere lider av det samme som United og Liverpool supportere gjør. Uansett hva som er galt så er det alltid å skylde på noen andre fremfor å gå i seg selv og si det ikke var godt nok.

Lenke til kommentar

 

@Solaar Tror nok folk flest er glade for at Brann har rykket ned pga. at de virket litt storkjeftet med "Norges beste by"-greiene.

 

 

At Brann rykker ned endrer ikke faktum at Bergen er Norges beste by, så ser ikke logikken.

 

 

Nå vet ikke jeg hva du legger i Norges beste by. Men Ålesund har vertfall vunnet en del kåringer som tilsier at det du siker ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Dapper Chap har faktisk et godt poeng da, selv om "Norges beste by" er ytterst subjektivt.

 

Det siste norsk fotball trengte var å miste Brann fra toppserien. Når en serie som allerede suger hardt, både på kvalitet og på publikumsinteresse, mister et av de lagene som genererer mest penger, så er det en liten katastrofe.

 

Så dere kan sikkert sitte der og heie på Mjøndalen og juble over at dere er kvitt de helvetes bergenserne, men en serie som allerede er så hardt nede i søla som norsk toppserie trenger lag som Brann oppe.

Lenke til kommentar

@Solaar Tror nok folk flest er glade for at Brann har rykket ned pga. at de virket litt storkjeftet med "Norges beste by"-greiene.

Og det er helt fair, det skal man få lov til men det jeg ikke forstår er hvordan man ikke ser at det ikke er bra for norsk toppfotball å miste Brann.

 

De blir litt som om RBK ville rykket ned, tipper mange hadde syntes det var gøy men bra for norsk toppfotball ville det ikke vært. Det er krise nok i storbyene som det er, er jo bare i Trh man har lykkes med å skape en toppklubb.

 

Men nå varer dette neppe mer enn en sesong så det er jo ikke Norges undergang heller da.

Lenke til kommentar

Mjøndalen driver en klubb på en fantastisk måte, akkurat slik Flo og Deila bygde opp Strømsgodset.

 

Det er noe som heter tæring før næring, som dessverre er fremmed for mange av klubbledelsene rundt om i landet.

Ja og det er søtt og alt det der, ære være de for det. Men på hvilken måte hjelper det norsk fotball?

Lenke til kommentar

Brann fortjente å rykke ned. Det meste har gått gale i år - så enkelt er det. Jeg gren selv i Mjøndalen (uten fyrverkeri). Men at det er synd for norsk fotball er åpenbart. Ikke bare generer Brann tilskuere og blest på hjemmebane - vi stiller alltid mannsterke borte. For still dere dette spørsmålet i Oslo og Trondheim - eller en åker ett eller annet sted: Vil dere ha 1000 bergensere eller 20 bønder fra Drammen på besøk?

 

Det finnes mange sofasupportere også - så både C-More og TV2 blør titalls millioner uten at jeg bryr meg nevneverdig om det.

 

Dere må kose dere nå - akkurat som vi koste oss noen uker da Engen rykket ned. Håper vi banker samtlige av dere i cupen neste år. For en ting er sikkert; Brann kommer alltid tilbake - forhåpentligvis med et nytt styre og edruelig satsing. Er lov å håpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...