Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Hei! Såg noen la ut dette, og jeg lurer på det samme:

 

Kjære forum! Jeg klarer altså IKKE å finne igjen den serien dere hadde som gikk 18.30 - 19.00 hver lørdag for mellom 4-6 år siden (usikker på året den gikk) Serien het enten; "brann" eller "Hjelp, det brenner"

Jeg husker det handlet om noen jenter, også etterpå hadde en mann helt bensin rundt ett hus og tent det på. De fryktet alltid at mannen skulle komme på døren og en gang kom han. Jeg vil så gjerne finne den igjen! Tusen takk for hjelpen jeg kan få!

Tror jeg kan huske noe av det samme, men det begynte med at det var 2 jenter som røyka også begynte det å brenne der de hadde røyka, og når politet kom så fant de et skjelett i aska. Også fortsatte det med flere branner og litt av det du sa. Men er mulig jeg blander det med noe annet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Er det noen som vet hvilken fleksnes episode dette er? Handler om at fleksnes får kjærlighets brev fra en dame og han og mora begynner å lure på om hun driver å tuller med han og så viser det seg at det var fleksnes som skrev brev til seg selv i søvne

Jeg vet ikke om det er fra en av fleksnes filmene eller serien, håper noen her vet

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Er det noen som vet hvilken fleksnes episode dette er? Handler om at fleksnes får kjærlighets brev fra en dame og han og mora begynner å lure på om hun driver å tuller med han og så viser det seg at det var fleksnes som skrev brev til seg selv i søvne

Jeg vet ikke om det er fra en av fleksnes filmene eller serien, håper noen her vet

 

Den siste Fleksnes. (Langfilm)

 

Var nok ikke den men takk for tipset:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Okey var vist den, takk for hjelp:) I samme sleng er det en annen serie jeg lurer på, tror den var britisk og det er en mini serie på 3 episoder, det kan ha vært en tv film som var delt i 3 episoder. Det handler om et ektepar som bor i et hus hvor dem nylig har mistet babyen sin til krybbedød og de klandrer hverandre, like etter møte mannen en kompis han ikke har sett på lenge og dem drikker seg dritings og dagen etterpå når han våkner har kona hans blitt drept og kompisen hans sier han ba han om å drepe henne mens han var full, etterhvert som vi kommer inn i serien finner vi ut at hun egentlig ikke er død og at han lurte henne. Også på slutten så klikker det helt for kompisen hans idet han dreper vaktene utenfor og begynner å slåss med mannen og han prøver å presse kniven inni han idet kona hans kommer bak og stikker en kniv i ryggen hans slik han dør. Noen som vet hvilken serie dette er?

 

Edit: Det er også en rød håra dame som er en venn av hoved person mannen som også er arkitekt med i filmen

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en serie, som gikk for en stund siden. Jeg så de første episodene, men glemte det bare ut. Den handler om at alle besvimer og ser inn i framtiden, eller noe. Så prøver de å finne ut hva som skjedde.

 

Veldig dårlig forklart, men det er det jeg husker av den. Noen som vet hva jeg snakker om :p ^^

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg lurer på en serie, som gikk for en stund siden. Jeg så de første episodene, men glemte det bare ut. Den handler om at alle besvimer og ser inn i framtiden, eller noe. Så prøver de å finne ut hva som skjedde.

 

Veldig dårlig forklart, men det er det jeg husker av den. Noen som vet hva jeg snakker om :p ^^

Det er vell flashforward?

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på en serie, som gikk for en stund siden. Jeg så de første episodene, men glemte det bare ut. Den handler om at alle besvimer og ser inn i framtiden, eller noe. Så prøver de å finne ut hva som skjedde.

 

Veldig dårlig forklart, men det er det jeg husker av den. Noen som vet hva jeg snakker om :p ^^

Det er vell flashforward?

 

Jaaah! Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Jeg lurer på en serie, som gikk for en stund siden. Jeg så de første episodene, men glemte det bare ut. Den handler om at alle besvimer og ser inn i framtiden, eller noe. Så prøver de å finne ut hva som skjedde.

 

Veldig dårlig forklart, men det er det jeg husker av den. Noen som vet hva jeg snakker om :p ^^

Det er vell flashforward?

 

Jaaah! Tusen takk :D

 

Håper ikke du blir for skuffet når du finner ut serien ble kanselert med en cliff hanger bare ett en sesong, den skulle nemlig vare i 5 sesonger hvor de siste 4 sesongene ville lede fram til øyeblikket dem flashed i sesong 1 slutten. Ville vært på sesong 5 nå

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Håper noen husker denne... En fransk tv serie fra 90-tallet (muligens tidlig på 2000-tallet). Hovedpersonen er en jente/kvinne som jobbet som fotomodell i Paris da hun får beskjed om at faren som hun ikke har snakket med på lenge er død. Hun reiser så til den tropiske øya han bodde på for å ordne opp. Finner fort ut at det var noe mystisk med farens død. Synes også jeg husker en nabo som også var farens forretningspartner og en mulig mistenkt person ang farens død. Selvfølgelig litt romantikk: hun treffer sin fars ansatt som hun innleder et forhold til, og det viser seg at han egentlig er undercover politi eller noe sånt.

Tror serien gikk på tv2, men er ikke sikker. Hovedmysteriet ble løst på en sesong,men de lagde en til sesong fordi serien var ganske populær, men de gikk da litt bort fra stilen fra 1.sesong.

Noen som husker?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, jeg leter etter en fransk (i hvert fall franskspråklig) situasjonskomedie som handet om et par franske menn i 30-åra. De var venner eller jobbet sammen eller noe slikt.

 

Serien utspilte seg i leiligheten til disse to karene. Han ene var en lyshåret kvinnebedårer - jeg ser han for meg med lys grønn piquetskjorte og lyse olabukser. Jeg tror han het Marc. Den andre var en høyere mann med halvlangt mørkt hår som var mer modell-aktig, og roligere og mindre gal etter kvinnfolk enn "Marc". De fikk besøk av pene damer hele tiden, og "Marc" prøvde seg alltid på disse uten suksess.

 

Det var veldig lettvekter-serie, som Friends med en mindre rollebesetning. Tror studioet gjerne hadde en blå vegg, og jeg innbiller meg at tittelen kunne inneholdt ordet "naboer" på norsk.

 

 

Jeg er temmelig sikker den gikk på TV 2, tidlig 2000-tall, eller kanskje til og med slutten av 90-tallet. Og dette gikk på ettermiddagen, typ etter skolen.

Jeg har søkt på nettet etter fransk sitcom + utallige variasjoner, søkt med franske ord og allting, men jeg finner ingenting. Jeg har sikkert fått noen av detaljene feil, men jeg håper det kanskje gir noen noen hint. :)

Endret av Kutler
Lenke til kommentar

Haha, det var faktisk en annen serie jeg også kom på i samme åndedrag, men jeg husket bare melodien på den. Det er mulig de gikk på TV2 samtidig eller ikke så lenge mellom hverandre.

 

 

Edit: Lol jeg fant den! Takket være ditt Helene og gutta-forslag, fant jeg en tråd på VGD fra 05 hvor folk mimret om andre lignende serier. Viste seg at denne var mye eldre enn jeg trodde, men den gikk i hvert fall mye senere her hjemme.

Serien heter Les Filles d'à Côté, faktisk Nabojenter på norsk. Så det var altså noe med naboer, bare at det ikke handlet om disse mennene slik jeg trodde... Serien er så lite kjent at den ikke finnes på engelsk Wikipedia engang.

Temamelodien til denne husket jeg også altfor godt, jeg tror jeg må ha vært tv-slave da jeg var 10 år. xD

Endret av Kutler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en som har irritert meg i flere år.

 

Det er en tegnefilm eller bare fortelling med bilder, litt usikker.

Jeg regner med den gikk i barne-TV på NRK for mange år siden.

 

Det eneste jeg husker fra den er en gutt som skulle på butikken og kjøpe noe til "Nelly", fordi han laget en regle på det for å huske hva han skulle kjøpe:

 

"Ost, loff og leverpostei, Nelly, det skal jeg kjøpe til deg"

 

 

 

Jeg har googlet og lett, tilogmed spurt NRK om dette, men ikke funnet ut av det.

 

Er det noen som husker denne og kan si noe mer om den?

Endret av Justaman
Lenke til kommentar

En serie fra 90-tallet engang. Gikk på barne-tv hvis jeg ikke tar feil. Handler om en svensk gutt som har en spiker under senga som gjør at han krymper. Og så husker jeg at det var en mus og katt med i serien også.

 

Kan ikke fatte at jeg har glemt hva serien heter, og ingen av venna mine + Google har kunnet hjelpe meg sad.png

kanskje litt sen å svar nå men. tror det kan være Per Pusling du mener http://www.youtube.com/watch?v=WmcHpVK1UTU

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann

 

Er nye her, og har lenge hatt en serie på tankene som jeg på død og liv ikke kan huske navnet på. Kanskje ikke så rart da jeg var veldig ung når jeg så den. Dessverre har jeg lite info, men here goes:

 

- Gikk på Nrk, tipper i 1989, men la oss si 1988-1990

- Western-serie(Tror det var bare 6-8 episoder, så da blir det vel en mini-serie)

- Husker slutten på siste episode: 3 venner eller brødre går i kamp, mot et ridende kavaleri(venneflokken er til fots) på minst 10 mann. Alle tre dør. Det var en fjerde bror/venn som ikke ble med i kampen, og siste scene avslutter med at han bygger på huset sitt! Mener de fleste av venne-/brødreflokken hadde blondt hår.

 

- Det er IKKE velkjente serier som Familien Macahan, Centennial, Alias Smith and Jones eller Kruttrøyk jeg tenker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...