Gå til innhold

Juleavatarkonkurransen 2011 - Nominering!


Paisley

Anbefalte innlegg

Juleavatarkonkurransen - Nominering

 

NB:Nomineringsperioden er over: se kvalifikasjonstråden for å avgi din stemme

 

I tradisjonens tro er det nå på tide å slenge på nisselue og skjegg på avatarene. I desember måned har det i lang tid vært vanlig at man "juler" opp den nåværende avataren. I den forbindelse har vi jo de siste årene hatt en konkurranse hvor man kan nominere brukere en mener har gode juleavatarer, og som man senere skal stemme på jo nærmere vi kommer julaften og dens rolige romjulsdager.

 

Det har vært dårlig med organisering av juleavatarkonkurransen i år. TSP har vært en gjenganger som trådstarter på disse konkurransene, men han har meddelt at han nok ikke har mulighet i år. Derfor har jeg nå selv tatt initiativet til å starte opp en juleavatarkonkurranse, som jeg håper flest mulig deltar på.

 

Da kalenderen allerede viser 1. Desember, og de siste årenes konkurranser har fungert uten de store problemene, er det like greit å gjennomføre årets konkurranse med de samme retningslinjene og det samme oppsettet som tidligere.

 

Regler, retningslinjer og tips

1. Det er ikke lov å nominere mer enn TO avatarer.

- Du kan heller ikke trekke tilbake nominasjoner, tenk derfor nøye på hvem du nominerer.

- Om du nominerer en som allerede er nominert kan du fortsatt nominere!

- Om du nominerer en avatar som bryter reglene for avatarer på forumet kan du fortsatt nominere!

2. Avatarer som overstrider retningslinjene kan ikke nomineres.

- Se punkt #11 i retningslinjene for reglene.

3. Du kan ikke nominere deg selv!

4. Nominer i hovedsak avatar, ikke bruker.

- Ikke nominer avatarer etter brukerens antall innlegg, popularitet, grunnet venneforhold eller lignende.

- Når du nominerer bør du legge vekt på ting som; hvilken avatar får deg i best julestemning, er penest å se på, hvor godt gjennomført den er, hvor godt den passer til brukeren som har den og lignende.

- Ikke nominer en brukers avatar av den grunn at hun/han nominerte deg.

5. Det er ikke lov å direkte ønske seg nominasjoner i tråden.

6. Prøv å begrunne hvorfor du nominerer avataren du nominerer. (Ikke et krav)

7. Overhold ellers de vanlige retningslinjene til forumet.

8. Når du nominerer en bruker anbefales det at du samtidig legger ved brukernes avatar i posten. Dette gjør det enklere for trådstarter å legge til avataren i førstepost

 

Forslag til datoer å forholde seg til:

 

Dette oppsettet er under diskusjon og er ikke fastsatt, kom med forslag.

 

Nominasjonstråd:

Fra klokken 20:00 1. Desember til 20:00 den 10. Desember (10 dager)

 

Kvalifikasjonstråd 1:

Fra klokken 00:01 11. Desember til 22:00 17. Desember (6 dager, 22 timer)

 

Semifinale:

Fra klokken 00:01 18. Desember til 22:00 22. Desember (4 dager, 22 timer)

 

Finale:

Fra klokken 00:01 "Lille Julaften" til 23:59 "2. Juledag" (4 dager)

 

Om det er forslag til endringer på denne planen ta det i tråden eller send meg en personlig melding

N.B Klokkeslettene er ikke fastsatte, og det tas forbehold om at de ikke kan overholdes

 

 

Jeg har ikke juleavatar!

 

Er du blant de som fortsatt ikke har begynt å tenke på juleavatarkonkurransen? Selv om du skulle velge å legge den på stedet hvil frem til 1. desember, kan det være en fordel å klargjøre den. Om du føler at du ikke helt mestrer oppgaven det er å lage en juleavatar til deg selv – fortvil ikke. Det finnes hjelpsomme brukere her som ønsker å hjelpe deg. Stikk innom avatartråden V2 les førsteposten og spør om hjelp.

 

 

Hva i nissenes verden er en juleavatar?

 

 

En juleavatar er noe mange brukere her på diskusjon.no ikler seg når det nærmer seg adventstid og som er den personens avatar ut året, ikke overraskende velger noen å beholde den til påske eller lenger.

 

Juleavatarene pleier oftest å være en modifikasjon av en person sin originale avatar, noe som gir den beste stemningen, siden en i det tilfelle vet at den avataren er laget spesielt for det medlemmet. Men forminskede bilder av julenisser er ikke mindre juleavatar av den grunn!

 

For at en avatar skal kunne kvalifiseres som en juleavatar skal den gi assossiasjoner til julen og/eller julestemning.

 

 

Hva kjennetegner en juleavatar?

 

Om du støter på en ekte "hjemmelaget" juleavatar er det som oftest et tydelig kjennetegn. Nisseluen på toppen av hodet eller et passende sted på noe som kan være et hode er en evigvarende klassiker, men det er flere muligheter. Skjegg, snø, hele julenissedrakter, gran, pakker og alt av hva en forbinder med julen kan pynte opp din personlige avatar.

 

 

 

Tidligere juleavatarkonkurranser

Tråden fra 2009: Forberedelse - Nominering - Kvalifisering - Kvartfinale - Semifinale - Finale

 

Dersom det er noen du lurer på er det bare å skrike ut i tråden :)

-------

 

Hittil nominerte:

 

av-231027.jpgVida, nominert av Latias

av-151207.jpgFredrikV nominert av Le Professeur

av-162635.pngLe Professeur nominert av FredrikV

post-221372-0-91904200-1323031357_thumb.pngSlimda nominert av The Barnacle

av-42795.jpgSkiharu nominert av Le Professeur

av-33331.pngBundy nominert av Occi

av-135662.jpgOcci nominert av carlgutt og kakashoma

av-187696.pngKakeshoma, nominert av Kammizez

av-52703.pngDatasmurf, nominert Muffinss

av-175792.jpgKoots, nominert av chairgame

av-58981.gifTSP, nominert av Fox

post-200561-0-93460900-1323285082_thumb.pngAnfall, nominert av Andybay

post-196157-0-74298500-1323298369_thumb.pngKammi, nominert av Tsjuden

av-243904.jpgHedvig, nominert av Datasmurf

post-196373-0-16980000-1323434081_thumb.jpgStian Aarskaug, nominert av Gypsy

av-196157.gifTsjuden, nominert av chairgame

av-187156.pngCP-ape, nominert av TurboLax

av-196373.jpgGypsy, nominert av Crazyjoey

av-140029.gifSveern, nominert av Claes

av-112463.pngclaes, nominert av TurboLax

post-263464-0-52489600-1323536978_thumb.pngTurboLax, nominert av BirgerCaC

av-263464.jpgBirgerCaC, nominert av LunaticFanaticHD

post-263464-0-87926700-1323543308_thumb.jpgLunaticFanaticHD, nominert av BirgerCaC

av-87384.jpgMatsemann, nominert av Muffinss

av-23895.pngChairgame, nominert av TSP

av-99415.jpgQuote, nominert av fLeReK

av-49487.pngfLeReK, nominert av FredrikV.

av-158196.pngmas222, nominert av Samara

av-100005.pngAtald, nominert av samara

av-187645.jpgMr.A, nominert av Stian Aarskaug

Endret av FredrikV.
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært dårlig med organisering av juleavatarkonkurransen i år. TSP har vært en gjenganger som trådstarter på disse konkurransene, men han har meddelt at han nok ikke har mulighet i år. Derfor har jeg nå selv tatt initiativet til å starte opp en juleavatarkonkurranse, som jeg håper flest mulig deltar på.

 

Da kalenderen allerede viser 1. Desember, og de siste årenes konkurranser har fungert uten de store problemene, er det like greit å gjennomføre årets konkurranse med de samme retningslinjene og det samme oppsettet som tidligere.

Kjempeflott! Jeg håper jeg er tilgitt for årets manglende organisering av meg, men iår gikk det rett og slett litt i glemmeboken og jeg har ikke helt tiden. Dessuten er det kanskje på tide noen andre tar over siden jeg har hatt ansvar i 4 år, selv om dette liksom er litt "barnet mitt" :wee:

 

Bare si fra hvis du skulle trenge noe hjelp. Jeg får komme tilbake med nominasjoner senere! :)

Lenke til kommentar

Det har vært dårlig med organisering av juleavatarkonkurransen i år. TSP har vært en gjenganger som trådstarter på disse konkurransene, men han har meddelt at han nok ikke har mulighet i år. Derfor har jeg nå selv tatt initiativet til å starte opp en juleavatarkonkurranse, som jeg håper flest mulig deltar på.

 

Da kalenderen allerede viser 1. Desember, og de siste årenes konkurranser har fungert uten de store problemene, er det like greit å gjennomføre årets konkurranse med de samme retningslinjene og det samme oppsettet som tidligere.

Kjempeflott! Jeg håper jeg er tilgitt for årets manglende organisering av meg, men iår gikk det rett og slett litt i glemmeboken og jeg har ikke helt tiden. Dessuten er det kanskje på tide noen andre tar over siden jeg har hatt ansvar i 4 år, selv om dette liksom er litt "barnet mitt" :wee:

 

Bare si fra hvis du skulle trenge noe hjelp. Jeg får komme tilbake med nominasjoner senere! :)

 

Du er for all del tilgitt ! Tiden strekker ikke alltid til, og det er forstålig. Jeg hadde aldri satt i gang denne tråden dersom det ikke hadde kommet meg for øret at det så litt vanskelig ut for din del i år. Dagene går fort, plutselig er det julaften, og det ville vært stusselig om det ikke ble noen konkurranse i år. Ikke vær redd for at du blir sittende på sidelinjen i år TSP - invitasjonen om hjelp blir nok brukt dersom tidsklemma setter inn :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

 

Jeg nominerer Vida. Deiligere blir det ikke.

 

Meld dere på VM i klissete isteden, kan garantere dere pallplass :)

Les reglene og hold deg til temaet du. :)

 

 

Wat? Var det ikke en spøk?

Så ikke veldig juleavatar ut skjønner du.

Uansett, når vi er inne på regler:

4. Nominer i hovedsak avatar, ikke bruker.

- Ikke nominer avatarer etter brukerens antall innlegg, popularitet, grunnet venneforhold eller lignende.

Regner med at kjærlighetsforhold går innenfor den.

 

Altså, hvis du ikke kan ta en spøk, så må jeg nesten prøve å være seriøs jeg og.

Kødder du med meg nå?

 

av-231027.jpg

 

Hvis du ikke ser på det der som en juleavatar, vel da ber jeg deg stikke innom Specsavers. Har hørt at de har juletilbud på gang, bruk det for alt det er verdt. :)

Lenke til kommentar

Og da er vi alle gode venner igjen og alle vet forskjellen på et profilbilde og en avatar, hurra! ;)

 

Som avatarkonkurransearrangør setter man ekstremt stor pris på lenke til profil og en bildelenke til avatar i innlegget hvor du nominerer, snakker av erfaring her. I tillegg er det praktisk for de som skal nominere senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...