Gå til innhold

Sommerkropp 2012, en sann historie


Dufen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Exaggerating the lockout by leaning back is as bad for your spine as Deadlifting with a round lower back. Your lower spine doesn't like extreme arching nor rounding, especially not when loaded. Repeatedly hyperextending your back at the top can cause hernias.

 

Keep in mind that powerlifters will sometimes do this to show the judges that they've locked the weight. But this isn't something recreational lifters should do when training. Just lockout the weight by extending your knees, pushing your hips forward and squeezing your glutes - done. No need to lean back on top.

 

Hilsen stronglifts.com

Lenke til kommentar

Rippetoe driver generelt med å si hva du SKAL gjøre mer enn hva du ikke skal gjøre, og i toppen av løftet er det gluteus og hofter som skal frem, ikke ryggen som skal bakover.

 

Det kan se ut som du kan fokusere på mer posterior chain i marken din generelt; dytte beina gjennom gulvet under første delen av løftet, og pule stanga når den er over knærne (stram den rumpa!) Knærne dine blir nesten helt strake uten at stanga beveger seg omtrent, og du kunne like gjerne kjørt strakmark, siden det er ryggen som bærer alt.

 

Du er jo sterk som bare det, får du med beina og rumpa mer med, kan du sikkert slenge på noen gode kilo til :)

 

Har du slengt opp samme video på fitnessprat? Hadde vært morsomt å sett hva kompetanseforumet hadde sagt.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Ganske typisk sak at rumpa går opp først og overkroppen duppar litt ned. Kjipt er det og, sidan delar av kroppen klarer vekta fint, men det er vanskeleg å koma i gang frå botn.

 

I ein instruksjonsvideo vart det nemnt at ein burde aktivere abs i botn og på ein måte sparke frå med dei.

 

Når det gjeld å lene seg bakover på toppen er eg einig med Kevlar. Basert på det eg har lese og sett.

Lenke til kommentar

Hei Doof! Har følgt med her i en god stund nå, og har selv blitt inspirert til å trene nå :)

 

Jeg tenkte jeg sku poste her for å få noen tips fra folk som leser her, orker ikke lage en ny tråd. Jeg er 16 år, nettop begynt på sats, har aldri trent før, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

 

Jeg vil gjerne brenne fett og bygge muskler, jeg satser på bedre kropp til sommeren, har ikke verdens beste akkurat nå. Men tilbake til saken.. Er det noen som kan hjelpe meg? Hvordan man setter opp et trenings program? :)

 

Setter pris på svar ;)

Lenke til kommentar

Hei Doof! Har følgt med her i en god stund nå, og har selv blitt inspirert til å trene nå :)

 

Jeg tenkte jeg sku poste her for å få noen tips fra folk som leser her, orker ikke lage en ny tråd. Jeg er 16 år, nettop begynt på sats, har aldri trent før, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

 

Jeg vil gjerne brenne fett og bygge muskler, jeg satser på bedre kropp til sommeren, har ikke verdens beste akkurat nå. Men tilbake til saken.. Er det noen som kan hjelpe meg? Hvordan man setter opp et trenings program? :)

 

Setter pris på svar ;)

https://www.tn.no/ryp

Lenke til kommentar

Henger meg på denne.. er så og si i samme "situasjon" som soritas2, men har allerede trent i ca. 1 mnd og begynte på RYP-programmet i går.

 

Bruker proteinshake etter trening og av og til om morgenen når jeg har tid. Ellers spiser jeg havregryn til både frokost og kvelds. Er relativ tynn og høy, så jeg fikk tipset om å legge på meg av duden på treningssenteret. Har dere noen tips? Bør jeg f. eks. kutte ut protein og gå over til Big Mass?

 

Er det noen spesielle endringer jeg må gjøre med kostholdet?

Lenke til kommentar

Henger meg på denne.. er så og si i samme "situasjon" som soritas2, men har allerede trent i ca. 1 mnd og begynte på RYP-programmet i går.

 

Bruker proteinshake etter trening og av og til om morgenen når jeg har tid. Ellers spiser jeg havregryn til både frokost og kvelds. Er relativ tynn og høy, så jeg fikk tipset om å legge på meg av duden på treningssenteret. Har dere noen tips? Bør jeg f. eks. kutte ut protein og gå over til Big Mass?

 

Er det noen spesielle endringer jeg må gjøre med kostholdet?

 

Du burde vel ta dette i treningstråden, men det handler om kalorioverskudd. Du kan sjekke din kropp på kalorikalkulator.no

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei Doof! Har følgt med her i en god stund nå, og har selv blitt inspirert til å trene nå :)

 

Jeg tenkte jeg sku poste her for å få noen tips fra folk som leser her, orker ikke lage en ny tråd. Jeg er 16 år, nettop begynt på sats, har aldri trent før, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

 

Jeg vil gjerne brenne fett og bygge muskler, jeg satser på bedre kropp til sommeren, har ikke verdens beste akkurat nå. Men tilbake til saken.. Er det noen som kan hjelpe meg? Hvordan man setter opp et trenings program? :)

 

Setter pris på svar ;)

https://www.tn.no/ryp

 

Må man kjøpe RYP? Og har folk bra erfaringer med det? Så bare fort på siden nå, og så ut som om noe var gratis og noe måtte man betale for, men er ikke sikker.

 

Jeg skal begynne med proteinpulver imorgen, tenkte at det er like greit og begynne med engang. :) Og håper på bra resultater.:p

Lenke til kommentar

Var da fælt hvor bli du var da Doof:P Hehe, men takk for tipsene, skal ikke komme å skrive i din tråd om du ikke vil det. men er det noen spesiell grunn for at det er Helmelk det skal gå i, isteden for Lettmelk for eksempel, går ut ifra at det er mer proteiner.

Hvor i troms er det egentli du trener? ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...