Gå til innhold

Sommerkropp 2012, en sann historie


Dufen

Anbefalte innlegg

Har etter 1 høst med vill fråtsing og masse hypertrofirettet trening fått: 1 del fett på kroppen som må bort til sommeren.

 

Dagens status er som følger.

 

Morgenvekt: 74kg

Omkrets rundt

magen: 93cm!!!!!!!! :cry:

lår: 56cm

armer: 39cm

bryst: 108cm

 

Begynte dag1 med: 1 brødskive med 1 pakke makrell i tomet, 1/4boks tunfisk, 3skiver paprika i ass. farger, 3agurkskiver, 3tomatskiver og 2dl lettmelk til.

Lunsj ble 1ss selolje, 1dl mager kesam med 1ss lønnesirup og 1 skive fiber-rik.

Nå rett før trening ble det en skive bixit med blåbær og 1 jordbærskyr.

Rett etter trening var det to Snack a jacks riskaker og 2 scoops whay/kasein.

Nå er det kyllingfilet i ovnen som skal fortæres med bittelitt ris, 1 kokt egg, 1 brokkoli, 1 pose pinjekjerner, yderst lite mais og en yyyyyderst liten dose saus...

 

Dagens trening ble mer kartlegging av styrke og muskulær kondisjon.

Det ble noe slikt...

 

Knebøy 1rm: 125kg

Knebøy 5rm: 90kg

knebøy 10rm: 75kg

 

Markløft 1rm: 145kg (har dratt 160 så dette var overraskende)

Markløft 5rm: 120kg

Markløft 10rm: 100kg

 

Benkpress 1rm: 110kg

Benkpress 5rm: 80kg

Benkpress 10rm: 60kg (overraskende lavt her og, skylder på dagsform)

 

Chinups rm: 13reps failure

 

Militærpress 1rm: 75kg

Militærpress 5rm: 60kg

Militærpress 10rm: 50kg

 

 

Går utifra 10 rm for glykogentømming på treningene og driter i progresjon, her skal beholdes muskelmasse og fitness er målet.

Har astma/KOLS og flere spesialister mener at mere muskelmasse vil føre til redusert kardiovaskulær kondisjon grunnet for høyt o2forbruk som ikke kan underholdes av mine KOLSbefengte lunger...

 

FØKK SNUTEN, hvem bryr seg om hva man blir fortalt man kan eller ikke kan...

 

 

GET RIPPER OR DIE MIRIN!!!

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Magb: jeg er 165cm HØY :whistle:

 

Fredrik: jeg hadde en bra dag, var klar til neste øvelse hver gang etter å ha fått igjen pusten. Tror det skriver seg av mye søvn og masse sunn mat i helga.

Her blir forsåvidt mye mer soving. Jeg sover altfor lite ellers. Sånn type 5-6 timer om natta som alldeles ikke er gunstig for verken bygging eller deffing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Magb: jeg er 165cm HØY :whistle:

 

Fredrik: jeg hadde en bra dag, var klar til neste øvelse hver gang etter å ha fått igjen pusten. Tror det skriver seg av mye søvn og masse sunn mat i helga.

Her blir forsåvidt mye mer soving. Jeg sover altfor lite ellers. Sånn type 5-6 timer om natta som alldeles ikke er gunstig for verken bygging eller deffing.

 

Kan nok hjelpe det. Men er som jeg sa, så lenge målet ditt ikke er å nøyaktig teste 1RM er det uansett ikke så farlig. Men jeg tror du er god for mer. ;P

 

Søvn er jo fantastisk undervurdert av de fleste hobbygymmere i hvert fall, sammen med veldig mye annet. Merker selv at fokus på restitusjon, mat (nå spiser jo jeg skittent, men mye) og progresjon har gitt meg rimelig heftige resultater i form av utvikling.

 

Blir spennende å følge med på, men; this thread is worthless without pics. Så flex den dvaske nordlendingskroppen din litt foran kamera, gi oss et duckface og vis hva du har å jobbe med.

Lenke til kommentar

Det forklarer litt, imponerende løft likevel på såpass lav kroppsvekt.

 

Hvor mye har du tenkt til å gå ned?

Hva vekt angår er jeg ikke så nøye på akkurat det. Så lenge jeg blir seende ut som jeg selv føler er "aestethic" nok er jeg fornøyd og blir å ligge på det nivået med dreining av fokus mot utholdenhet grunnet særdeles dårlig kardiovaskulær kondisjon.

Jeg sliter med å holde følge med røykere i fjellet, det sier vel sitt :p

 

Kan nok hjelpe det. Men er som jeg sa, så lenge målet ditt ikke er å nøyaktig teste 1RM er det uansett ikke så farlig. Men jeg tror du er god for mer. ;P

 

Søvn er jo fantastisk undervurdert av de fleste hobbygymmere i hvert fall, sammen med veldig mye annet. Merker selv at fokus på restitusjon, mat (nå spiser jo jeg skittent, men mye) og progresjon har gitt meg rimelig heftige resultater i form av utvikling.

 

Blir spennende å følge med på, men; this thread is worthless without pics. Så flex den dvaske nordlendingskroppen din litt foran kamera, gi oss et duckface og vis hva du har å jobbe med.

Hehe, u be mirin soon brah! :thumbup:

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svømming på tapeten i dag, 600 rolige meter.

Intervaller kommer når jeg føler at langkjøring er en tur i parken...

 

M1:brødskive med 1 boks makrell i tomat, litt tunfisk, 6 biter feta, 3skiver ass. farger paprika, 3 skiver agurk, 3 skiver tomat og 4dl lettmelk.

M2: 1ss selolje, 1/2 boks mager kesam, 8 mandler, 1 fiber-rik

M3: 1/2 boks hytteost med litt jordbærsyltetøy for smak, 2 riskaker

M4: 1 riskake, 2 scoops whey/kasein (rett etter svømming)

M5: 200gram flatbiff av svin, litt fløtepoteter, litt mais, pinjekjerner, brokkoli og 2ss bernaisesaus

 

 

TROR det skal mounte til 2000 kcal elns...

Who cares, jeg spiser mye mindre enn før og nå mer proteiner i fast form.

Ditcher melka enn så lenge i så store mengder som før. Helmelk tenderer til å sparke meg laaaaangt i surplus... :p

 

Må jo legge til at måleapparatet på gymmen som påståelig er korrekt målte meg til 14,5% kroppsfett... :hmm:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Hehe, takk for det :)

 

Men mnjaaaaa, var inne på tanken å trene med studentgruppa i Tromsø, men slo det fra meg.

Det blir for mye tid og jeg har andre hobbyer som blir prioritert.

Jeg trener etter grunnpsinsipper som hypertrofi, styrke, kondisjon uten å ta så voldsomt nøye på det.

Det har fungert så langt og så lenge jeg bare kan løfte med god teknikk og spiser og sover bra så lar jeg vær å interessere meg noe mer for trening og kosthold.

 

NOE, snapper man jo opp mens man lever så litt kunnskap får man jo men det får som sagt bli med det.

 

Så kan jeg være hawt på stranda heller :p

Lenke til kommentar

Jeg forstår :). Har du testet noe "max" på kondisjon, for å ha noe å sammenligne med i 2012? 3000m f.eks?

 

 

Finnes det en strand i Troms? :hmm:

 

Jeg bruker en kompis som "måler" på kondisjon. Når jeg klarer å følge ham i fjellet vet jeg at jeg er på normalt nivå. Foreløbig må jeg ta pauser hver 50. meter i bratt terreng mens flatt terreng gir meg ikke nevneverdig motstand... :)

 

Å ja, vi har masse strender i Tromsø :)

Lenke til kommentar

Her ble en "kjapp" økt med full gjennomgang av hele kroppen...

 

Knebøy

3x8 med 80kg

Markløft

2x8 med 75kg (aaaaaltfor lett)

 

Dips bw

2x8

Benkpress

8x50kg (trodde jeg hadde 60kg på)

2x8 med 60kg

 

Chinups bw

2x8

Enarms manualroing

2x8 med 20kg

 

Liggende sidehev myodrit

6kg 9reps +5 +5 +5

 

Hanging leg raises

2x8reps

 

 

 

Ok økt, men mark var for lett. Justerer til 90kg og tar det derfra.

12 minutter tan etterpå påfulgt av 15 minutter i badstu hvor jeg virkelig storkoste meg med shaken min.

 

FORDI: Proteinfabrikkens Whey isolate ble innkjøpt og smaken "Tropic punch" ga minner om da jeg begynte å trene. Jeg var singel på den tida... :whistle:

 

 

 

edit: glemte at manualroinga var også for lett, den justeres til 30kg og tas også derfra...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Vi her oppe får ikkje lov å bade i havet, haien hadde bare blitt utrydningstrua :p

 

Se her folkens... Hvordan en ordentlig kobbeser ut etter høstbulk...

 

28vr2h1.jpg

Ikke prøv å kommentere hva som kan forbedres en gang, det er nemlig ikke mulig å avgjøre pga all spekket :new_woot:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...