Gå til innhold

Kommentar: – Klarte Steve Jobs å knekke TV-koden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs jo om man bruker selve TVen til innhold, om man ikke gjør det, hva er da argumentet for Apple-TVen, og hva slags kode er den skal knekke?

 

AtW

Hvis man ikke er fornøyd med innholdet som evt. blir levert fra Apple, så er det bare å koble til en dekoder fra en vanlig tv-leverandør eller f.eks. Google TV, så man er ikke låst.

 

Selv er jeg ikke sikker på om Apple TV evt vil bli noen stor suksess, spesielt ikke i små markeder som Norge. Hvis Apple skal få med seg innholdsleverandørene, så er de avhengig av å ha mange brukere. Med en TV som man gjerne beholder i 10+ år vil det gå tregt, og vi har vel nettopp hatt en syklus hvor folk har byttet til store flatskjermer allerede.

 

Men det er nok en del som allerede er investert i Apple-økosystemet som vil kjøpe en slik TV, man kan jo da kvitte seg med Apple TV-boksen som man allerede har slik at det blir litt ryddigere i stua ;)

Lenke til kommentar

Spørs jo om man bruker selve TVen til innhold, om man ikke gjør det, hva er da argumentet for Apple-TVen, og hva slags kode er den skal knekke?

 

AtW

Hvis man ikke er fornøyd med innholdet som evt. blir levert fra Apple, så er det bare å koble til en dekoder fra en vanlig tv-leverandør eller f.eks. Google TV, så man er ikke låst.

 

Selv er jeg ikke sikker på om Apple TV evt vil bli noen stor suksess, spesielt ikke i små markeder som Norge. Hvis Apple skal få med seg innholdsleverandørene, så er de avhengig av å ha mange brukere. Med en TV som man gjerne beholder i 10+ år vil det gå tregt, og vi har vel nettopp hatt en syklus hvor folk har byttet til store flatskjermer allerede.

 

Men det er nok en del som allerede er investert i Apple-økosystemet som vil kjøpe en slik TV, man kan jo da kvitte seg med Apple TV-boksen som man allerede har slik at det blir litt ryddigere i stua ;)

 

Jeg skjønner man kan bruke den som en vanlig TV, men hva er da edgen? Hvorfor velge den istedet for enn annen TV?

 

AtW

Lenke til kommentar

jeg håper apple har nok patenter på plass slik at dere andre som ikke kjøper apple ikke kan nyte godt av nyvinningene ;)

 

jeg håper inderlig at apple tv blir skam dyr slik at vanlige folk ikke får nyte av godhetene :)

 

Du kan banne på at det blir skamdyrt, ja. I tillegg kan du vedde sjela di på at det vil komme utallige gospelkor-lignende artikler, kommentarer og meninger om at prisene langt i fra er urimelige, at aluminiumsblokka apparatet er freset av alene er verdt det, og at alle de som av en eller annen grunn velger å se på Apples nyeste stunt med skeptiske øyne kan ta seg en kjeks og slappe av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner man kan bruke den som en vanlig TV, men hva er da edgen? Hvorfor velge den istedet for enn annen TV?

 

AtW

Tja, si det.

 

I kjent Apple stil så regner jeg med at det vil være lite fokus på spesifikasjoner, men jevnt god kvalitet. En del folk har begynt å stole på at Apple-produkter er gode nå, så regner med at en slik TV vil være attraktivt for dem. Jeg regner også med at de kommer til å vektlegge integrasjon med iPhone og iPad i markedsføringen, og det er sikkert Facetime integrert i TVen også.

 

I tillegg så de ha gjort noe med brukergrensesnittet, ellers ser jeg ikke hvorfor man skulle kjøpe selve TVen over Apple TV-boksen.

Lenke til kommentar

"investor" lar du oss "dødlige" få se produktene til guden "apple" på tv i det minste som reklame? find tu liker apple men smaken er som baken, eg liker ikkje tvanstrøya apple har på folk som bruker det men det er no opp til kver og ein

 

angående " ITV", som eg ikkje blir forbauset at navnet blir

 

lurer på kva "revulusjonen" blir denne gangen? blir egentlig ikkje forbauset om det er boxee som er intregrert med apple produkter og suprersize Ipade ramme . fjernkontrolen er Ipaden tipper eg og kan kjøpe fra "Icanal" filmer osv streama uten og laste ned

 

vi får se kva som kjer

Endret av RoaRawR
Lenke til kommentar
Forresten må en vel være journalist for å synes at dagens dekodere fra f.eks. Get er vanskelige å bruke.

Det handler ikke så mye om eksisterende løsninger er vanskelig å bruke eller ikke. Spørsmålet er om de svaret til behovet til brukeren.

 

Journalisten skriver

Det høres lovende ut, og det trengs
som en kommentar til
Brukerne vil ikke lenger måtte fikle med kompliserte fjernkontroller og alskens TV-kanaler
.

 

Min mening er at vi trenger ikke Apple. De er selvfølgelig velkommen til å konkurrere, men vi trenger dem ikke.

 

Det virker som om jornalister har inngått en symbiose med Apple og journalister trenger Apple like mye som Apple trenger journalister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"investor" lar du oss "dødlige" få se produktene til guden "apple" på tv i det minste som reklame? find tu liker apple men smaken er som baken, eg liker ikkje tvanstrøya apple har på folk som bruker det men det er no opp til kver og ein

 

angående " ITV", som eg ikkje blir forbauset at navnet blir

 

lurer på kva "revulusjonen" blir denne gangen? blir egentlig ikkje forbauset om det er boxee som er intregrert med apple produkter og suprersize Ipade ramme . fjernkontrolen er Ipaden tipper eg og kan kjøpe fra "Icanal" filmer osv streama uten og laste ned

 

vi får se kva som kjer

 

 

Tvilsomt at det blir hetende Itv, de rettighetene eier nok Independent Television i England aka ITV

Lenke til kommentar

er ikke glad i tv kanaler, og idag trenger man dem ikke. så om dem forsvinner så dropper vi jo bare et ubrukelig mellomledd! hadde vært deilig og se på det man vil når man vil

 

Apples ønske er nok at de skal bli mellomleddet, som med iTunes o.l. hva musikk angår.

 

Som i og for seg er det som er lite tiltalende med det hele.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

er ikke glad i tv kanaler, og idag trenger man dem ikke. så om dem forsvinner så dropper vi jo bare et ubrukelig mellomledd! hadde vært deilig og se på det man vil når man vil

 

Apples ønske er nok at de skal bli mellomleddet, som med iTunes o.l. hva musikk angår.

 

Som i og for seg er det som er lite tiltalende med det hele.

klar over det... men det vil gjøre det litt mer fritt, og det vil komme konkurranse :)

Lenke til kommentar

Det jeg synes er irriterende er at det skal være så tungvindt å få filmer/tv-serier over på tven. Det skyldes i de fleste tilfeller mangel på codecs, men det har kanskje blitt bedre det siste året?

 

En streamingtjeneste som fungerer i Norge hadde vært bra! Og da selvfølgelig i god hd-kvalitet.

 

Selv bruker jeg PS3 Media Server og synes det fungerer greit, men da er jeg avhengig av en server (noe som ikke er et problem for min del) og kabelnettverk for å klare å streame hd-filmene.

 

Er litt skeptisk til prisen på et sånt produkt så tviler på at første generasjon er noe for meg som er student...

Lenke til kommentar

Ikke alle pirater gjør det for "vinninga" som "stjeling" kan antyde. En solid del av dem gjør det av frustrasjon med dagens nevnte status av kontrollpunkter på alle nivåer.

 

Om da ikke den nevnte pirat er kun ment å favne dvd-r pusherne i kina og andre steder i verden hvor selv oppringt tilkobling kan være en kostbar affære.

Lenke til kommentar

Til alle som sier dagens opplegg er enkelt: Er jeg den ENESTE her som blir ringt opp av mor hvis hun har kommet borti en knapp, eller skal leie film/ ta opp noe?

 

Gamle SE - måtte ha daglig IT-hjelp. Nå har hun iPhone, klarer så og si alt selv. Forenkling skal ikke undervurderes!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor snakker flere her om Samsung? jeg har aldri opplevd noe spesielt med verken data- eller tv-skjermene deres, utover at de ser billige og stygge ut. Og den blanke plastikken de har overalt er så til de grader forstyrrende! Nå er jeg snart over på kun Eizo på dataskjermene (vekk fra Samsung), så det blir en HELT annen klasse, men når det gjelder TV`er er vel heller ikke Samsung noe spesielt? For meg er det bare et random Øst-Asiatisk merke som lager greie produkter som konkurrerer på pris, ikke kvalitet (utover hva man kan forvente).

Endret av hardrock_ram
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...