Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min samboer er/kommer snart til å bli utro. Hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Takk for at du leser dette. Tror jeg er i ferd med å gå inn i en depresjon og klarer ikke å ta avgjørelser eller konsentrere meg, sover dårlig og mistet matlysten. Årsaken er at jeg har funnet ut at min samboer er i ferd med å bli utro. Hun har de klassiske symptomene. Mobilen vokter hun som en hun-løve vokter sine barn. Lydløs hele tiden og stadige meldinger. Jeg begynte å få bange anelser for en uke siden og det har bare forsterket seg. Jeg gjorde derfor noe jeg kanskje ikke burde gjøre, logget meg inn på hennes facebook-konto. Og der var det drøssevis av meldinger frem og tilbake med en gammel venn hun ikke har truffet på 20 år. Meldingene begynte pent og pyntelig men ble straks penset over på om at de ønsket å treffes. Han foreslo at han kunne kjøre innom vår by på vei til et jobbmøte og møtes - noe min samboer umiddelbart synes var en god ide. Dette møtet har ennå ikke funnet sted, men etter som jeg har skjønt - vil dette skje om noen få dager. Etter facebook meldingene har mesteparten av kontakten vært via telefon som jeg ikke har fått innpass i. Men facebook-meldingene tyder på at de nå har avtalt tre møter i løpet av en drøy ukes tid. To ganger her i vår by (han skulle på jobbreise) og så en dag i en annen by hvor min samboer skulle på kurs. Dette er et dagskurs uten behov for overnatting men de frister hverandre med å møtes der inne og å overnatte. Denne mannen er også gift med to barn. Min samboer og jeg har også to barn. Jeg ser på denne kommunikasjonen som utroskap selv om de ennå ikke fysisk har møttes, men hensikten er tydelig. De overøser hverandre med komplimenter og drømmer om hverandre om natten.

Vårt forhold har ikke vært så bra i det siste og kanskje er det meningen at vi bør gå fra hverandre. Jeg er da veldig bekymret for hvordan dette vil påvirke barna. Spesielt vår minste sønn på 7 år. Men jeg ønsker ikke at vi skal gå fra hverandre på denne måten. Jeg er fortsatt glad i henne og skulle ønske dette ikke hadde skjedd. Tror derfor at vi ikke vil kunne skilles som venner dersom utroskapet fullføres. Det vil jo gå utover barna. Lurer på å gi henne ultimatum. Flytt ut nå før du treffer denne mannen, så kan du gjøre hva du vil. Men treffer du ham mens vi fortsatt bor under samme tak, legger jeg ingen godvilje til mht til fordeling etc. Vurderer da også å si fra til mannens kone om dette også. Jeg har både navn og telefonnummer. Synes at hun også fortjener å vite om hva mannen hennes gjør. Et alternativ er også at jeg ringer denne mannen og forteller ham alt jeg vet og hva han risikerer, hva han ødelegger (to familier) dersom han ikke slutter å kontakte min samboer. Be de begge avslutte sine forhold først - så kan de deretter gjøre hva de vil. Utroskap, uærlighet og gå bak ryggen på den man trodde var ens nærmeste allierte er noe jeg har hatet mest av alt i hele mitt voksne liv. (det samme har min samboer sagt tidligere) Man kan kanskje si at vi ikke passer sammen lenger og at forholdet vil ta slutt, men da synes jeg det bør avsluttes på en redelig måte først, før man søker lykken med en annen. Beklager lengden på dette innlegget, men var deilig å sette ord på det. Har ikke snakket med noen om dette ennå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Først bør du vel snakke med hun du bor sammen med. Høre hvordan ståa er.

Men du må tenke deg om. Altså. Du har gjort noe som egentlig ikke er helt lov. Du har gått inn på din samboers Facebook profil. Dette er naturligvis ikke særlig lurt.

Om du sier at du vet at hun er/skal bli utro, så lurer hun kanskje på hvordan du vet det.

Jeg tror ikke veien å gå er å snakke med denne mannen. Jeg tror heller du skal snakke med denne mannens kone. Uannsett hva du kommer til å gjøre så kommer det nok til å bli bråk.

Du kan KANSKJE bli syndebukk siden at du har gått inn på sin samboers Facebook-profil.

 

Men egentlig så er det din samboer og denne mannen som har starta alt.

 

 

Litt offtopic: Er det noen som vet faktisk om dette helt sikkert er utroskap, selv om det ikke har skjedd noe i virkeligheten enda?

Lenke til kommentar

Hei. Først bør du vel snakke med hun du bor sammen med. Høre hvordan ståa er.

Men du må tenke deg om. Altså. Du har gjort noe som egentlig ikke er helt lov. Du har gått inn på din samboers Facebook profil. Dette er naturligvis ikke særlig lurt.

Om du sier at du vet at hun er/skal bli utro, så lurer hun kanskje på hvordan du vet det.

Jeg tror ikke veien å gå er å snakke med denne mannen. Jeg tror heller du skal snakke med denne mannens kone. Uannsett hva du kommer til å gjøre så kommer det nok til å bli bråk.

Du kan KANSKJE bli syndebukk siden at du har gått inn på sin samboers Facebook-profil.

 

Men egentlig så er det din samboer og denne mannen som har starta alt.

 

 

Litt offtopic: Er det noen som vet faktisk om dette helt sikkert er utroskap, selv om det ikke har skjedd noe i virkeligheten enda?

 

 

Når man er 19 og har vært sammen i ett år ville vært mer relevant i forhold til svaret du har gitt.

 

De har tydeligvis vært sammen lenge og har to barn. Da burde ikke det å skjule facebooken være så innmari viktig. Man skal kjenne hverandre så godt inn og ut at facebook nesten er felles. Syns jeg hvertfall.

 

Jeg kjenner flere som har vært sammen i et par år, og de fleste vet passord til de fleste sosiale sidene hverandre er medlem i.

 

Sviket hun er i ferd med å begå er 30 ganger verre enn å sjekke en facebook side når man har mistanker på det verste.

 

Kanskje det kommer til å bli litt bråk, men det kommer det nok til å bli uansett hvordan han velger å takle situasjonen.

Lenke til kommentar

Det beste er å spørre damen din om hun er utro. Hvis hun svarer ja så er det bare å begynne på nytt. Skaff deg en ny og bedre dame osv. Hvis hun svarer nei så spør du hun hvorfor hun vokter mobilen sin hele tiden og hvem denne vennen på facebook er. Prøv å få mest mulig fakta på bordet. hvis du greier det så ordner det deg nok ;)

Lenke til kommentar

Hvaslags tråd er dette!? Kjæresten hans skal møte en venn hun ikke har sett på 20 år, og det = utroskap? Skal jeg le eller grine?

Det er forskjell på å møte en gammel venn og holde på slik som dette quote:

"Min samboer og jeg har også to barn. Jeg ser på denne kommunikasjonen som utroskap selv om de ennå ikke fysisk har møttes, men hensikten er tydelig. De overøser hverandre med komplimenter og drømmer om hverandre om natten."

 

Edit:

FYI TS, så hadde et avsnitt eller tre gjort underverk.

Det samme gjelder meus.cras.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Au! Her er det ingen enkle svar. Det eneste du har å gå på er oppførselen hennes i forhold til mobilen. Tillitsbruddet du gjorde med å gå inn på FB hennes, er bagateller i forhold til hva det kan se ut til at hun leker med å gjennomføre, men kan likevel slå tilbake på deg alt etter hvordan hun reagerer om du konfronterer henne med det. La det være sagt, jeg ville lett gjort det samme selv om jeg kom, gud forby, i samme situasjon. Om det var meg, ville jeg gått for en realitetsorientering og sørge for at dere (hun) ser det store bildet, the good, the bad and the ugly. Spør deg selv, hvordan er kjærlighetslivet vårt nå? To barn spiser tid, særlig småunger. Dette kan være innfallsport til samtale. Hva kan dere gjøre for å få mer tid til hverandre? Snakke om hva som er bra. Snakk om barna, om hvor viktig dere foreldre er for barna, om hvor stor betydning varme og kjærlighet foreldrene imellom har for barnas trygghet og velvære. For å kunne være der for barna, må dere også være der for hverandre. En familie kan ikke drives som et AS, i hvert fall ikke lenge. Nå vet jeg ingenting om din familie situasjon eller kjærlighetsliv, men for å holde et samliv må dere vise genuin interesse for hverandre, ellers så faller dere fra hverandre. Noe som åpner for tanker og spenning, interesse og flørt med andre mennesker i et naivt forsøk på å fylle tomrommet fra fravær og savnet av dette i hverdagen. Utroskap fører bare elendighet med seg uansett hvordan du snur og vender på det. Er barn inne i bildet, når egoismen hos utøvende part kvalmende høyder. Jeg har skrevet mine tanker om situasjonen og fenomenet uten kjennskap til deg og dine. Kanskje de kan hjelpe, kanskje ikke. Jeg ønsker din familie alt godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til de her inne som tydeligvis ikke skjønner hva problemet er/ikke skjønner dette, stfu.

Kan sette meg i din situasjon mtp forholdets lengde, alder etc, og dette går bare en vei.

 

Så det var snakk om advokat tidligere, det var et godt tips, for dette ender desverre ikke bra for noen parter.

 

Konfronter, flytt ut, rebound.

Endret av PanserJohan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...