Gå til innhold

Når kommer de nye skjermkortene?


BoRsE

Anbefalte innlegg

Kjører du 60 fps på en 120 Hz-skjerm kunne du like godt hatt en 60Hz-skjerm.

Vel en annen fordel med en 120Hz skjerm er opprettholdelsen av oppløsningen i bevegelige bilder (motion resolution). På en 60Hz LCD skjerm er tapet av oppløsning ganske ille.

 

Når det gjelder framerate kan man gå veldig høyt og likevel kunne legge merke til en forbedring når hver frame er et perfekt skarpt stillbilde. Strengt tatt vil det aldri bli bra nok før vi har skikkelig og "naturlig" motion bluring i spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjører du 60 fps på en 120 Hz-skjerm kunne du like godt hatt en 60Hz-skjerm. Forskjellen i bevegelsesflyt mellom 60 og 120 fps er enorm for de som er istand til å se den, akkurat som at enkelte merker microstutter mer enn andre.

 

Er vel en av de heldige som ikke merker noe til forskjellen mellom 60fps og 120fps på en 120 Hz skjerm , men det kan jo også ha noe med at jeg nå er eldre. Vil påstå at jeg merket god forskjell før på en treg CRT mot en rask CRT , I alle fall på lcd er ikke dette merkbart for min del.

 

det er umulig å ikke merke forskjell på 60hz og 120hz LCD. du trenger nøyaktig 10sek for deg selv og en windows desktop til disp for å merke forskjell side by side :)

 

pluss, BF3 er en drøm med 120Hz :)

Lenke til kommentar

hz og fps er 2 forskjellige ting da. mulig 120 hz er bra. joda jeg prøvde en god del crt skjermer. men det jeg mente at man ikke ser så mye forskjell på 60 FPS og 120 FPS.

Kjører du 60 fps på en 120 Hz-skjerm kunne du like godt hatt en 60Hz-skjerm. Forskjellen i bevegelsesflyt mellom 60 og 120 fps er enorm for de som er istand til å se den, akkurat som at enkelte merker microstutter mer enn andre.

 

joda greit nok det, er vel forskjell på øyet som ser. jeg er i såfall glad for at 60hz og 60 fps er nok for meg, da slipper jeg å bruke altfor mye penger på maskinvare for å holde 120 fps :p krever jo tross alt en del GPU kraft å ha en stabil 120fps i en del spill på maks settings :)

Lenke til kommentar

joda greit nok det, er vel forskjell på øyet som ser. jeg er i såfall glad for at 60hz og 60 fps er nok for meg, da slipper jeg å bruke altfor mye penger på maskinvare for å holde 120 fps :p krever jo tross alt en del GPU kraft å ha en stabil 120fps i en del spill på maks settings :)

I BF3 er du nok ganske nærme med 470 SLI, dessuten er det en haug av spill nå som er låst på 60 fps >:(

Mass Effect-serien

Batman: AC

Sonic Generations

 

Det ironiske er at SLI/CFX og microstutter blir en ganske behagelig opplevelse på 120Hz, men på 60Hz blir det fort plagsomt for meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ca. 50% bedre enn 6970 sett over alle testene må vel sies å være en brukbare oppgradering :thumbup: . Javel da er det bare å belage seg på investering i nytt grafikkort på nyåret da. Skal dog vente til det kommer kort med en annen kjøler. De 3 siste AMD kortene jeg har hatt har vært med stock kjøler og disse har vært alt for bråkete, dette kortet virker ikke å være et unntak.

Lenke til kommentar

hvordan blir økningen i krav for ytelse når man bruker flere skjermer? hvis jeg har en og øker til 3 (1920x1080) blir kravet til skjermkortet 3 ganger så mye? jeg ser at ett hd 7970 klarer såvidt over 60 fps på ultra, hvordan blir det med flere skjermer da? og hvis jeg skaffer 2 7970 da f.eks klarer jeg da over 60 fps gjennomsnittelig? for hvis jeg har i crossfire så blir det jo microstuttering hvis jeg itte klarer 60 fps. så blir kravet doble med hvor mange skjermer man har?

 

EDIT: dette ble kanskje litt feil tråd, men håper dere kan svare uansett ;)

Endret av zeat
Lenke til kommentar

hvordan blir økningen i krav for ytelse når man bruker flere skjermer? hvis jeg har en og øker til 3 (1920x1080) blir kravet til skjermkortet 3 ganger så mye? jeg ser at ett hd 7970 klarer såvidt over 60 fps på ultra, hvordan blir det med flere skjermer da? og hvis jeg skaffer 2 7970 da f.eks klarer jeg da over 60 fps gjennomsnittelig? for hvis jeg har i crossfire så blir det jo microstuttering hvis jeg itte klarer 60 fps. så blir kravet doble med hvor mange skjermer man har?

 

EDIT: dette ble kanskje litt feil tråd, men håper dere kan svare uansett ;)

7970 gir rett over 30 fps i BF3 på Ultra uten MSAA i eyefinity

2x 7970 i CFX vil skalere ganske nærme 100%

 

2x 7970 er tydeligvis nok til å kjøre de fleste spill på maks grafikk i eyefinity, det er helt vanvittig kraftig!

Lenke til kommentar

hvordan blir økningen i krav for ytelse når man bruker flere skjermer? hvis jeg har en og øker til 3 (1920x1080) blir kravet til skjermkortet 3 ganger så mye? jeg ser at ett hd 7970 klarer såvidt over 60 fps på ultra, hvordan blir det med flere skjermer da? og hvis jeg skaffer 2 7970 da f.eks klarer jeg da over 60 fps gjennomsnittelig? for hvis jeg har i crossfire så blir det jo microstuttering hvis jeg itte klarer 60 fps. så blir kravet doble med hvor mange skjermer man har?

 

EDIT: dette ble kanskje litt feil tråd, men håper dere kan svare uansett ;)

7970 gir rett over 30 fps i BF3 på Ultra uten MSAA i eyefinity

2x 7970 i CFX vil skalere ganske nærme 100%

 

2x 7970 er tydeligvis nok til å kjøre de fleste spill på maks grafikk i eyefinity, det er helt vanvittig kraftig!

 

ser nice ut, men hvordan er økelsen i krav egentlig når du legger på flere skjermer?

Lenke til kommentar

hvordan blir økningen i krav for ytelse når man bruker flere skjermer? hvis jeg har en og øker til 3 (1920x1080) blir kravet til skjermkortet 3 ganger så mye? jeg ser at ett hd 7970 klarer såvidt over 60 fps på ultra, hvordan blir det med flere skjermer da? og hvis jeg skaffer 2 7970 da f.eks klarer jeg da over 60 fps gjennomsnittelig? for hvis jeg har i crossfire så blir det jo microstuttering hvis jeg itte klarer 60 fps. så blir kravet doble med hvor mange skjermer man har?

 

EDIT: dette ble kanskje litt feil tråd, men håper dere kan svare uansett ;)

7970 gir rett over 30 fps i BF3 på Ultra uten MSAA i eyefinity

2x 7970 i CFX vil skalere ganske nærme 100%

 

2x 7970 er tydeligvis nok til å kjøre de fleste spill på maks grafikk i eyefinity, det er helt vanvittig kraftig!

 

ser nice ut, men hvordan er økelsen i krav egentlig når du legger på flere skjermer?

Kommer helt an på arkitekturen:

På 7970 øker kravene med 1.82x

På 6970 øker kravene med 2.18x

På 580 øker kravene med 2.20x

 

Det har med at ikke alt skaleres opp selv om oppløsningen skaleres:

Geometrien skalerer, og effekter skalerer, men teksturer øker ikke kravet med høyere oppløsninger, sprites skaleres ikke, og så har man synsvinkelen som skal økes...

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ser at det er en del om 780 GTX kort her på forumet.

 

Og det ser ut som at det vil bli ekstremt mye bedre enn 580 GTX, som jeg har tenkt å ha!

 

Vet noen når det vil komme ut og til hvilken pris?

 

Er det bedre å vente på 780, eller er det bedre å bare hoppe i det og kjøpe et 580 GTX kort vist det alikevel ikke kommer før om ca 6 måneder?

 

Hvor skal jeg gå for å finne en god oversikt over ytelsen til de forskjellige kortene?

 

Tusen Takk for veiledning :blush: fra en noe forvirret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...